In de 34 wedstrijden die een Eredivisie seizoen duurt heb je diverse potjes waarin je deze "stagnerende" spelers hard nodig hebt om drie punten te pakken en op kampioenskoers te blijven.
Als Luuk niet in de blessuretijd tegen Twente , na spelers en publiek opgepept te hebben niet nog eens achter die Twent aanrent blijft het 0-0.
De meeste mensen weten dat allang niet meer, net zo min als de wereldredding net daarvoor van Benitez. Zij onthouden hooguit dat Pepi de 1-0 maakte.
Helaas is doorselecteren tegenwoordig de mode kreet in plaats van bewaren wat nog lang en goed meekan.
Niet alle nieuwe schoenen lopen fijner dan de oude die je al lang draagt.
Niet onbegrijpelijk als je de uitleg van spelers en staf hoort.
Maar iedereen mag zijn eigen visie op voetbal hebben natuurlijk.
Voetbal is niet uitgevonden om rondo trainingen te doen maar om wedstrijden te winnen door meer te scoren dan de tegenstander.
Wat ik eerder onbegrijpelijk vind is dat veel voetballiefhebbers niet (meer?) snappen dat we met een teamsport te maken hebben en dat een team alleen succesvol kan zijn met allerlei verschillende kwaliteiten van allerlei verschillende type voetballers.
Alsof het alleen gaat om leuke trucjes, panna's en dergelijke en een voetballer alleen top is als hij een paar mannetjes voorbij kan.
Het VUILE meters maken en het RUIMTE voor anderen creéren maakt een elftal succesvol.
Gelukkig kom ik nooit op een golfbaan.
Want zo te horen wordt daar neergekeken op types als Til en Mauro en wie weet nog meer.
Zelfs een halve eeuw geleden al had een club meer dan 11 spelers nodig om kampioen te kunnen worden.
Persoonlijk vind ik geen enkele speler die dadelijk hopelijk op de platte kar door Eindhoven mag rijden PSV "onwaardig".
En nu met z'n allen eendrachtig op naar de 25e landstitel.
Forza PSV.