Euro / Europese Unie

Dassen hoorde ik zeggen dat d66, gl/pvda en Volt op veel punten samenwerken met buitenlandse gelijkgestemden. Partijen zitten wel in fracties maar dat hoeft niet elkaar tegen te werken.
Oh, dan is Gl/PvdA ook hetzelfde als D66?

Natuurlijk werken ze veel samen. D66 werkt ook veel samen met centrum-rechtse partijen. Volt minder. Dat is een verschil.

Ik kom soms wel bijzondere dingen in oude boeken tegen dat als boekenlegger gebruikt is.

Bekijk bijlage 6733Bekijk bijlage 6734Bekijk bijlage 6735
Heerlijk. Ik kom uit een enorme lezersfamilie. Ik ben een beetje de uitzondering. :) Mijn vader schreef geschiedkundige jeugdboeken en zat altijd te neuzen in oude boeken en archieven. Zijn werkkamer was een echte bibliotheek. Na zijn dood vonden we tal van briefjes en kleine notities die fungeerden als boekenlegger.

Voor twijfelaars / zwevenden / maar ook geïnteresseerden:

Afgelopen zondag was er bij Tegenlicht een hele goede aflevering met Naomi Klein, waarin zij sprak over 'far-right' en waarom zij de mensen die op hen stemmen zand in de ogen strooien.
Maar ook waar 'links' het enorm af laat weten.
Zo werd het voorbeeld van het debat van voor de verkiezingen van afgelopen november aangehaald, waarin Timmermans werd aangesproken door een mevrouw die haar eigen bijdrage niet meer kon betalen. Wilders sprong daar toen op in, en heeft daar schijnbaar veel zetels mee gewonnen.
Kort gezegd was Timmermans de technocraat aan het uithangen, ipv echt verbinding met die mevrouw aan het zoeken. Iets wat Wilders wel deed.

Afijn, ik vond het een zeer goede aflevering, wat duidelijk maakt waarom 'far-right' aan het winnen is, waarom dat op inhoud heel gek is (want zij ondersteunen hetzelfde systeem dat juist de oorzaak is waarom zoveel mensen het gevoel hebben dat ze verliezen), en waarom links zo faalt.

Aanrader (Y)

(hoort normaal bij films/tv topic, maar gezien de verkiezingen en het onderwerp van interview waarbij naast Wilders ook Meloni en andere Europese politici voorbij komen, past het hier meer dan prima)

Voor twijfelaars / zwevenden / maar ook geïnteresseerden:

Afgelopen zondag was er bij Tegenlicht een hele goede aflevering met Naomi Klein, waarin zij sprak over 'far-right' en waarom zij de mensen die op hen stemmen zand in de ogen strooien.
Maar ook waar 'links' het enorm af laat weten.
Zo werd het voorbeeld van het debat van voor de verkiezingen van afgelopen november aangehaald, waarin Timmermans werd aangesproken door een mevrouw die haar eigen bijdrage niet meer kon betalen. Wilders sprong daar toen op in, en heeft daar schijnbaar veel zetels mee gewonnen.
Kort gezegd was Timmermans de technocraat aan het uithangen, ipv echt verbinding met die mevrouw aan het zoeken. Iets wat Wilders wel deed.

Afijn, ik vond het een zeer goede aflevering, wat duidelijk maakt waarom 'far-right' aan het winnen is, waarom dat op inhoud heel gek is (want zij ondersteunen hetzelfde systeem dat juist de oorzaak is waarom zoveel mensen het gevoel hebben dat ze verliezen), en waarom links zo faalt.

Aanrader (Y)

(hoort normaal bij films/tv topic, maar gezien de verkiezingen en het onderwerp van interview waarbij naast Wilders ook Meloni en andere Europese politici voorbij komen, past het hier meer dan prima)
Verbinding zoeken, dat is een mooi eufemisme voor valse beloftes.

Het is gewoon lastig als de ene partij de kop in het zand steekt qua problemen en valse beloftes doet. Rationeel verlies je het, is de oplossing dan ook maar gaan liegen en bedriegen?

Stem al een poosje Volt. Niet dat ik denk dat zij feilloos zijn of precies weten hoe en wat. Ik denk dat stemmen vaak een soort concessie is. Ik stem met name op ze omdat ik geloof in Europa en het feit dat wij als handelsnatie niet zonder een goed functionerende EU kunnen. Niet alleen economisch, maar ook qua duurzaamheid en migratie. We moeten het samen doen. Bovendien voelt dan een wereldtitel van Frankrijk of Duitsland ook een beetje als die van ons. ;)

Stem al een poosje Volt. Niet dat ik denk dat zij feilloos zijn of precies weten hoe en wat. Ik denk dat stemmen vaak een soort concessie is. Ik stem met name op ze omdat ik geloof in Europa en het feit dat wij als handelsnatie niet zonder een goed functionerende EU kunnen. Niet alleen economisch, maar ook qua duurzaamheid en migratie. We moeten het samen doen. Bovendien voelt dan een wereldtitel van Frankrijk of Duitsland ook een beetje als die van ons. ;)
Zou Europees eerder op Volt stemmen dan bij de landelijke verkiezingen, hebben een paar puntjes waar ik mij niet in kan vinden. Maar juist doordat ze een partij zijn die in meerdere aanwezig is is het Europees wel weer een interessante ploeg en op Europees gebied heb ik minder moeite met hun ideeën opdat dit veel meer op hoofdlijnen voor een sterk Europa is..

Verbinding zoeken, dat is een mooi eufemisme voor valse beloftes.

Het is gewoon lastig als de ene partij de kop in het zand steekt qua problemen en valse beloftes doet. Rationeel verlies je het, is de oplossing dan ook maar gaan liegen en bedriegen?

Denk dat we het over iets anders hebben als t gaat om verbinding zoeken en waarom wat Timmermans deed niet werkte.

Als iemand emotioneel beklag doet over de thuissituatie, sla je de plank volledig mis als je met algemene technocratische oplossingen aan komt zetten, ipv een connectie te maken met haar emoties.
Dat is heel wat anders dan liegen en bedriegen.
Wilders maakte én die connectie, én hij was aan t liegen en bedriegen.

Maar niemand legt t beter uit dan Naomi Klein zelf :)

Denk dat we het over iets anders hebben als t gaat om verbinding zoeken en waarom wat Timmermans deed niet werkte.
Het is bijzonder hoe mensen doen alsof GlPvda verloren heeft met Timmermans. Die hebben ook flink gewonnen en staan er Europees ook goed voor. Dus volgens mij werkt zijn aanpak uitstekend

Gisteren het debat op 1 gekeken en wat een bedroevend nivo lieten PVV en BBB zien op het laatst zei de PVV kandidaat dat de grenzen makkelijk dicht konden zoals België liet zien tijdens corona gewoon containers neerzetten🙈 daarintegen vond ik D66 erg sterk. Ik ga zo even mijn stemplicht vervullen en 3x stemmen en gaan naar lijst 1 PVDA.

Het is bijzonder hoe mensen doen alsof GlPvda verloren heeft met Timmermans. Die hebben ook flink gewonnen en staan er Europees ook goed voor. Dus volgens mij werkt zijn aanpak uitstekend

Wie doet alsof ie verloren heeft?

Ik heb t over 1 tv moment :shrug:

Wie doet alsof ie verloren heeft?

Ik heb t over 1 tv moment :shrug:
Het gaat mij om de trend/frame die je ziet na november alsof Timmerman niet werkt voor die club terwijl dat mbt electoraat niet zo is. Dat valt me gewoon op

Terug
Bovenaan Onderaan