Euro / Europese Unie

Gestemd, aangezien het halve land de EU kapot wil hebben ditmaal voor de PVV gegaan, kunnen dat proces maar beter zo snel mogelijk doorlopen om daarna de puinhopen te herstellen.

sarcasme natuurlijk

Jawel, ze stonden onder een lijst toch. Of heb ik het verkeerd gezien vanochtend?
Klopt, de heeft van de zetels die ze krijgen gaat naar de Europese fractie waar GL bij aangesloten is en de andere helft naar de Europese fractie waar PVDA bij aangesloten is.

Gisteren het debat op 1 gekeken en wat een bedroevend nivo lieten PVV en BBB zien op het laatst zei de PVV kandidaat dat de grenzen makkelijk dicht konden zoals België liet zien tijdens corona gewoon containers neerzetten🙈 daarintegen vond ik D66 erg sterk. Ik ga zo even mijn stemplicht vervullen en 3x stemmen en gaan naar lijst 1 PVDA.
Potverdikkie, ben jij de koningin? 3 stemmen :eek: ;P

PVDA-GL is de grootste partij in Nederland met 8 zetels. PVV volgt met 7. VVD is derde partij met 4 en daarna volgen CDA en D66 met 3. NSC, BBB en Volt komen voor het eerst in het Europees parlement.

PVDA-GL is de grootste partij in Nederland met 8 zetels. PVV volgt met 7. VVD is derde partij met 4 en daarna volgen CDA en D66 met 3. NSC, BBB en Volt komen voor het eerst in het Europees parlement.
En Forum is uit het parlement. Ook niet onbekend. Hadden er 4.

Dit is slechts een exit poll en to close to call.

Laatst bewerkt:
Ik was wat te voorbarig inderdaad. Wat wel duidelijk is, is dat GL-PVDA en PVV veruit de grootste partijen zijn.
Waarbij PVV tegen Europa is en GL-PvdA over 2 verschillende fracties verdeeld worden in het Europees parlement.
VVD en D66 komen samen met 7 zetels in dezelfde fractie (als de VVD er niet uitgeknikkerd wordt, omdat die in Nederland in de regering samenwerkt met de PVV).

Ik was wat te voorbarig inderdaad. Wat wel duidelijk is, is dat GL-PVDA en PVV veruit de grootste partijen zijn.
Het is wel logisch. De ene flankpartij maakt de andere ook groter. Ik denk dat twijfelaars op links (zoals ik) uiteindelijk toch maar GL-PVDA gestemd hebben vanwege de verwachte Pvv groei..

Het is wel logisch. De ene flankpartij maakt de andere ook groter. Ik denk dat twijfelaars op links (zoals ik) uiteindelijk toch maar GL-PVDA gestemd hebben vanwege de verwachte Pvv groei..
Tactiesch stemmen dus, niks mis mee toch? Ik heb gewoon voor dezelfde gekozen als in de landelijke verkiezing. Ome Geert heeft mijn stem

Tactiesch stemmen dus, niks mis mee toch? Ik heb gewoon voor dezelfde gekozen als in de landelijke verkiezing. Ome Geert heeft mijn stem
Er is in ieder geval een voordeel van zijn winst en dat is dat Forum stemmers zijn overgestapt. Die staan in ieder geval mooi op nul. Dus dat is dan voor mij persoonlijk winst.

Terug
Bovenaan Onderaan