Je kan toch niet respect hebben voor iedereen, maar dan de band "one love" niet willen dragen? Daarmee impliceer je toch dat je dus geen respect hebt voor iedereen.
Ik vind persoonlijk uitsluiting op basis van een eeuwenoud boek nogal vreemd. Maar ik zou er - zoals ik al vaker schreef - meer respect voor hebben, als de heren gewoon duidelijk zeggen dat zij vanwege hun geloof homo's niet respecteren en daarom de band niet dragen.
Het is toch het een of het ander?
En het blijft een lastige vraag? Moet je respect hebben voor mensen, die dus discrimineren? Vooralsnog sluiten de genoemde heren wel personen uit. Terwijl er vooralsnog vanuit de speler o.i.d. nog geen moslims/christenen worden uitgesloten. Hoe zouden de heren reageren, als Luuk de Jong de band "gelovigen tellen ook mee" zou weigeren te dragen? Komen dan de woorden moslimhaat of christenhaat naar boven?
Nee, als je niet met ons mee doet ben je niet automatisch tegen of andersom.
Ook dat mensen uitgesloten worden is weer gewoon een aanname. Wie sluiten ze uit? Je vult het hier voor hen in. Bovendien gaat het het hele respect voor iedereen voorbij.
Grote kans dat je gelijk hebt maar laten we wel bij de feiten blijven en niet het of/of hanteren maar opties open laten.
Als het hen gaat om iets opleggen (meer hebben ze er niet over gezegd? dan staat dat los van welke maatschappelijke discussie dan ook.
Nee, " Luuk gelovigen tellen ook mee" is geen gelijke stelling. Hier gaat het impliciet over gelovigen. De one love band is weer anders. En dan nog, welke maatschappelijke discussie dan ook, als het om iemand verplichten gaat volgens hen dan mogen ze dit weigeren.