Mohr
Aanvoerder
Eerste deel helemaal mee eens. Tweede stuk niet, omdat ik denk dat het niet gaat helpen. Het deel dat het nodig maakt dat er politie nodig is wil ik niet vertrouwen op zo'n positie. Het deel dat gewoon wil kijken is niet opgewassen tegen het volk dat gaat kloten, anders hadden ze dat wel gedaan.Zo verbazingwekkend is het volgens mij niet dat er sectoren kampen met chronische onderbezetting, al dan niet door het relatief hoge verzuim. Dat er tekorten zijn bij veiligheidsdiensten is wel een groot probleem overigens. Dat sportevenementen dan de dupe zijn als er toch keuzes moeten worden gemaakt kan ik ook nog wel accepteren als ik eerlijk ben.
Zou een soort wisselend corvee een oplossing zijn? Dat bepaalde seizoenskaarthouders een keertje in hesje en met portofoon meehelpen (en dus nuchter moeten blijven en verantwoorlijkheden krijgen, desnoods in teams met de reguliere stewards en agenten)? Komt het begrip en gedrag wellicht ook wel ten goede? Als je daardoor met 20% minder agenten een voetbalwedstrijd kunt organiseren lijkt me dat best een pilot waard? En als tegenprestatie een vrijkaartje voor familie of een andere wedstrijd moet er dan wel vanaf kunnen? T word namelijk wel een probleem als we door dit soort onderbezetting vaker dit soort afgelastingen of beperkingen qua publiek gaan meemaken.. :/
Mijn oplossing is de inzet van paintball geweren door de politie. (ook wel eens geopperd voor andere situaties/ ongewenst gedrag zoals rellen en ramptoerisme). Kleurtjes geven aan verschillende soorten overtredingen. Na de wedstrijd oppakken en laat ze maar uitleggen thuis/ op werk waarom ze een paarse nek hebben.