Eredivisie Algemeen

Volgens mij hebben ze er met die directeur en die nieuwe aanvoerder vrede mee, zag een stukje van hun interview.

Maar als dit soort acties alleen maar voor verdeeldheid zorgen dan weet ik niet of het goed is om dit (zo)te doen.
Maar dit toont toch juist aan dat er zulke acties nodig zijn? Blijkbaar is nog steeds niet iedereen gelijk.
 
Mooie verdraaiing van hem hoor, nu draagt hij de band niet omdat het een marketingstunt is. Maar wat doet El Yaakoubi dan zelf voor een inclusievere samenleving voor homo's? Juist, helemaal niets, het dragen van een PR-bandje was meer geweest dan hij in zijn hele leven voor deze groep gedaan had. Het dichtste in de buurt komt dat hij denkt dat er tussen de vrijwilligers van zijn stichting 'vast wel mensen van een andere geaardheid' zitten, oftewel hij weet het niet eens. O ja, en natuurlijk zeggen dat hij ze respecteert. En ik heb al eens gezegd dat hij hem van mij niet hoeft te dragen, maar wees dan niet zo'n jankend klein kind als hij wordt afgepakt en zeg gewoon eerlijk dat je die band niet wil dragen omdat je homo's niet wil steunen. Ook heeft hij het constant over dat niet iedereen (lees mensen die vonden dat hij die band niet meer mocht dragen) niet 'verschillen omarmen' in de samenleving. Lijkt mij toch sterk dat die 'verschillen' de meningen in de samenleving over marketingstunts zijn, in plaats van dat hij vindt dat wij gewoon moeten omarmen dat hij tegen homo's is.
Qua marketing is zijn actie natuurlijk perfect. Iedereen heeft het erover en dat is precies de bedoeling.

Verder is dit natuurlijk een hoop invulling waarom hij die band niet wil dragen. Wellicht terecht maar toch. De vraag is ook waarom dit zo’n issue moet zijn. Hij wil een een symbolische band die op vrijwillige basis zou moeten zijn (is het niet, er zitten consequenties aan het niet dragen) niet dragen. Is dat heel erg? Dat hij niet weet of er homo’s in zijn stichting zitten, is dat geen teken dat het hem niet uitmaakt?

Hang jij je vlag buiten op 5 mei? Heb jij een Oekraïense vlag hangen? Een vlag omgekeerd? Ben je anders tegen Nederland of vrijheid? Ben je tegen de boeren?

Ik ben absoluut voor een inclusieve samenleving. Maar moet ik dat verplicht zichtbaar uitdragen of mag ik ook stilletjes dat vinden en waar het kan in acties laten weten?
 
Maar dit toont toch juist aan dat er zulke acties nodig zijn? Blijkbaar is nog steeds niet iedereen gelijk.
Misschien roept het ook weerstand op en dan staan mensen weer tegenover elkaar wat niet verbindend is. Misschien is het inderdaad effectief om dit soort acties te doen met een band te doen. Ik weet het niet.
 
Laatst bewerkt:
Qua marketing is zijn actie natuurlijk perfect. Iedereen heeft het erover en dat is precies de bedoeling.

Verder is dit natuurlijk een hoop invulling waarom hij die band niet wil dragen. Wellicht terecht maar toch. De vraag is ook waarom dit zo’n issue moet zijn. Hij wil een een symbolische band die op vrijwillige basis zou moeten zijn (is het niet, er zitten consequenties aan het niet dragen) niet dragen. Is dat heel erg? Dat hij niet weet of er homo’s in zijn stichting zitten, is dat geen teken dat het hem niet uitmaakt?

Hang jij je vlag buiten op 5 mei? Heb jij een Oekraïense vlag hangen? Een vlag omgekeerd? Ben je anders tegen Nederland of vrijheid? Ben je tegen de boeren?

Ik ben absoluut voor een inclusieve samenleving. Maar moet ik dat verplicht zichtbaar uitdragen of mag ik ook stilletjes dat vinden en waar het kan in acties laten weten?

Tja, je kan overal een probleem van maken. Het is maar het dragen van een gekleurd bandje hè, als je het toch met de boodschap eens bent moet dat toch niet zo'n groot probleem zijn. Als mijn werkgever mij vraagt om tijdens het werk aan een actie voor Oekraïne mee te doen, dan zou ik dat doen ja. Ik vraag El Yaakoubi ook niet om permanent met een regenboogband door het leven te gaan. El Yaakoubi laat het ook nergens in acties weten dat hij wel achter de boodschap staat, tenzij zeggen dat je respect voor iemand hebt voldoende is.

Voor de boeren zou ik niks doen, dan mag mijn werkgever mij wel mijn denkbeeldige aanvoerdersband afpakken en beloof ik dat ik niet met een jankverhaal naar de media ga.
 
Tja, je kan overal een probleem van maken. Het is maar het dragen van een gekleurd bandje hè, als je het toch met de boodschap eens bent moet dat toch niet zo'n groot probleem zijn. Als mijn werkgever mij vraagt om tijdens het werk aan een actie voor Oekraïne mee te doen, dan zou ik dat doen ja. Ik vraag El Yaakoubi ook niet om permanent met een regenboogband door het leven te gaan. El Yaakoubi laat het ook nergens in acties weten dat hij wel achter de boodschap staat, tenzij zeggen dat je respect voor iemand hebt voldoende is.

Voor de boeren zou ik niks doen, dan mag mijn werkgever mij wel mijn denkbeeldige aanvoerdersband afpakken en beloof ik dat ik niet met een jankverhaal naar de media ga.
En als de media naar jou komen? En ieder programma een mening over jou hebt? Wat als een aanvoerder vegetariër is en een bandje moet dragen voor het behoud van de slachthuizen?
 
Ik ben absoluut voor een inclusieve samenleving. Maar moet ik dat verplicht zichtbaar uitdragen of mag ik ook stilletjes dat vinden en waar het kan in acties laten weten?
Is het "stilletjes iets vinden" of respect tonen voor anderen als je opzichtig je schoenveter elders op het veld gaat zitten vastmaken terwijl je clubgenoten aandacht vragen voor achtergestelde mede mensen?
 
Is het "stilletjes iets vinden" of respect tonen voor anderen als je opzichtig je schoenveter elders op het veld gaat zitten vastmaken terwijl je clubgenoten aandacht vragen voor achtergestelde mede mensen?
Hij had zich ook geblesseerd af kunnen melden. Hij heeft voor deze manier gekozen. Had het anders gekund? Ja. Is het nou zo een ramp? Nee. De racisten en homo haters van deze wereld gaan echt niet anders denken na dit soort acties.
 
Hij had zich ook geblesseerd af kunnen melden. Hij heeft voor deze manier gekozen. Had het anders gekund? Ja. Is het nou zo een ramp? Nee. De racisten en homo haters van deze wereld gaan echt niet anders denken na dit soort acties.
Als er nooit iemand had geageerd tegen heksen- of ketters verbrandingen waren die denk ik niet uit Europa verdwenen.
Geen acties? Wat dan wel om acceptatie te bereiken?
 
En als de media naar jou komen? En ieder programma een mening over jou hebt? Wat als een aanvoerder vegetariër is en een bandje moet dragen voor het behoud van de slachthuizen?
Als je niet tegen het bekend zijn kan moet je iets anders gaan doen..
 
En als de media naar jou komen? En ieder programma een mening over jou hebt? Wat als een aanvoerder vegetariër is en een bandje moet dragen voor het behoud van de slachthuizen?

Dan zou ik zeggen dat ik hem niet draag omdat ik de boeren niet steun, maar dat als mijn werkgever steun wil betuigen aan boeren ze best iemand anders die band mogen laten dragen. Dat had El Yaakoubi ook kunnen doen, dan was hij tenminste eerlijk geweest.
 
Kan lang duren als volwassen mensen intolerantie blijven goedpraten.

Onverdraagzaamheid tegenover mensen met andere geaardheid is geen probleem voor jou?
Is het onverdraagzaam om een bandje niet te dragen? Mensen dwingen om een bandje te dragen voor verdraagzaamheid zal in elk geval niet helpen.

Ik sta geheel achter de boodschap van verdraagzaamheid. Ik sta er niet achter om iedereen die het bandje niet draagt maar als onverdraagzaam weg te zetten. Zeker niet als het een vrijwillige actie is. Nodig die gast uit voor een debat/ gesprek.

Er zit sowieso ruimte tussen homohaat en verdraagzaamheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan