Eredivisie Algemeen

Maar dan begeven we ons dus op het gebied van aannames terwijl het niet zeker is, en dan vullen we in dat het over iets kwalijks als homohaat gaat en dan schuiven we dat in hun schoenen. Dat vind ik nogal wat.

Die zin over respect voor iedereen die je noemt kunnen ze ook omdraaien.
Respect voor iedereen, behalve als je het opgedrongen bandje niet draagt.

Ik denk ook gasten, doe niet moeilijk waarom niet gewoon dat bandje dragen en dan ben je klaar. En ik zou ook graag zien dat Tadic, Kokcu en El Yakoubi duidelijk zijn maar aan de andere kant zijn ze niets verplicht. Het aanvoerders schap verliezen vind ik dan een aanvaardbare consequentie.
Welke andere aanname zou je kunnen maken?
 
Nee, " Luuk gelovigen tellen ook mee" is geen gelijke stelling. Hier gaat het impliciet over gelovigen. De one love band is weer anders. En dan nog, welke maatschappelijke discussie dan ook, als het om iemand verplichten gaat volgens hen dan mogen ze dit weigeren.

Kökcu zei de eerste keer dat hij hem niet wilde dragen omdat de actie werd gevoerd in het kader van coming-out dag, dus hij zegt hem eigenlijk niet te willen dragen specifiek om wille van homo's. Denk ook niet dat als de band 'Respect voor alle homo's' had gezegd hij hem wel had gedragen, wat dat betreft is dat toch gelijk aan een band in de trend van 'Respect voor alle gelovigen'?
 
Bas
Welke andere aanname zou je kunnen maken?
Geen idee, ik zou al die banden dragen en het initiatief steynen. Maar voor hen misschien als ik iets moet bedenken, dat je het gevoel krijgt dat er iets opgelegd wordt, dat je geen speelpop van maatschappelijke discussies wil worden of dat maatschappelijke dingen een trend gaan worden of iets anders waardoor het niet lekker voelt.
Maar goed dat kan nu de prullenbak in en ik gaf al aan dat ik dacht dat die kans klein was want ik lees net dat Kokcu wel duidelijk geweest is over zijn reden; coming out dag.
 
De one love band is weer anders. En dan nog, welke maatschappelijke discussie dan ook, als het om iemand verplichten gaat volgens hen dan mogen ze dit weigeren.
Maar hoezo "verplichting"?
De maatschappij vroeg slechts om via deze band solidair te zijn met de opvatting dat alle mensen gelijk zijn en niemand gediscrimineerd mag worden.
Is het dan niet logischer dat zij die dat mooie initiatief niet willen steunen zich eens afvragen waarom zij een intolerante houding aannemen tegen homo's en lesbiennes?
Zijn dat geen aan hetero's gelijkwaardige mensen in onze maatschappij?
 
Maar hoezo "verplichting"?
De maatschappij vroeg slechts om via deze band solidair te zijn met de opvatting dat alle mensen gelijk zijn en niemand gediscrimineerd mag worden.
Is het dan niet logischer dat zij die dat mooie initiatief niet willen steunen zich eens afvragen waarom zij een intolerante houding aannemen tegen homo's en lesbiennes?
Zijn dat geen aan hetero's gelijkwaardige mensen in onze maatschappij?
Je citeert een reactie waar de nieuwe info er nog niet was.

Ik kan helaas niet in het hoofd van een ander kijken, dat zou je aan hen moeten vragen.
 
Je citeert een reactie waar de nieuwe info er nog niet was.

Ik kan helaas niet in het hoofd van een ander kijken, dat zou je aan hen moeten vragen.
Sorry dat ik onduidelijk was. Dat is namelijk exact de bedoeling van mijn reactie.Die was dus niet tegen jou gericht, maar wel tegen hen;

Wat gaat er om in het hoofd van mensen die zo handelen als het om wel of niet discrimineren gaat?
 
Sorry dat ik onduidelijk was. Dat is namelijk exact de bedoeling van mijn reactie.Die was dus niet tegen jou gericht, maar wel tegen hen;

Wat gaat er om in het hoofd van mensen die zo handelen als het om wel of niet discrimineren gaat?
Geen probleem. Via tekst is discussiëren niet altijd makkelijk, het komt al snel anders over en ik ben soms een beetje warrig van mezelf of reageer tussen de bedrijven door vlug, dus het kan ook aan mij liggen.

Op je vraag; misschien hebben ze onwetendheid, misschien vrees? dat is natuurlijk nergens voor nodig.
 
Die jongens (El Yakoubi en Kökcu) lullen er maar een beetje omheen. Respect voor iedereen enzo, maar de band wil ik niet dragen. Ik zou er meer respect voor hebben, als ze gewoon duidelijk zijn: ik ben een homohatende moslim. Weet je waar je aan toe bent

Tadic draagt hem ook niet of verstopt hem. Van hem weet ik niet hoe het zit. Ik verwacht een homohatende orthodoxe christen.
Het heeft dan ook (weer eens) met geloof en morele overtuiging te maken. Ik snap ook niet waarom de voetballers dit niet gewoon zeggen.
 
Geen probleem. Via tekst is discussiëren niet altijd makkelijk, het komt al snel anders over en ik ben soms een beetje warrig van mezelf of reageer tussen de bedrijven door vlug, dus het kan ook aan mij liggen.

Op je vraag; misschien hebben ze onwetendheid, misschien vrees? dat is natuurlijk nergens voor nodig.
Inderdaad is het prettiger face to face met mensen in discussie te gaan dan via een internetforum.
Niet alleen prettiger maar ook efficienter doordat er meer ruimte is voor oogopslag, toonhoogte, nuance,verduidelijking van standpunt en meer van zulke zaken.

Wat betreft onwetendheid bij de betrokkenen; dat ligt dan toch echt aan henzelf.
Wie wil kan zich in dit land verdiepen in elke materie en daarna eventueel ( aangeprate?) opvattingen en standpunten aanpassen.
 
Wat een droevig interview net ook weer van El Yakoubi met de NOS, oh wat is hij toch zielig, meneer heeft voor iedereen respect maar ze respecteren hem niet. Als ik de baas was bij Excelsior zou hij nooit meer spelen, wat een clown 🤡
 
Wat een droevig interview net ook weer van El Yakoubi met de NOS, oh wat is hij toch zielig, meneer heeft voor iedereen respect maar ze respecteren hem niet. Als ik de baas was bij Excelsior zou hij nooit meer spelen, wat een clown 🤡

Het ligt altijd aan een ander. Als je voor iedereen respect hebt, dan kun je het ook wel opbrengen om een bandje te dragen toch.

Ik kan ook slecht tegen dat opdringen, maar in het geval van een voetballer vraag ik me wel af waarom je het niet op kan brengen dat je achter zo'n statement staat. Die regenboog en one love staan niet alleen voor LGHBTI+ maar ook voor mensen met een ander kleurtje of geloof, dus volgens mij is dit wel degelijk relevant voor hem.

Maar nee, he bah. Het heeft allerlei kleurtjes en dat mag niet van het sprookjesboek.
 
Het ligt altijd aan een ander. Als je voor iedereen respect hebt, dan kun je het ook wel opbrengen om een bandje te dragen toch.

Ik kan ook slecht tegen dat opdringen, maar in het geval van een voetballer vraag ik me wel af waarom je het niet op kan brengen dat je achter zo'n statement staat. Die regenboog en one love staan niet alleen voor LGHBTI+ maar ook voor mensen met een ander kleurtje of geloof, dus volgens mij is dit wel degelijk relevant voor hem.

Ik kan er gewoon niet tegen dat hij wel iedereen kan respecteren zonder die band te dragen, maar hij meteen vindt dat hij niet gerespecteerd wordt wanneer ze hem die band afnemen. Meneer zegt dat hij juist voor een inclusievere samenleving is, maar volgens mij is hij voor een samenleving die inclusiever is naar zijn groepje en kan hij het zelf niet opbrengen om inclusiever te zijn naar anderen. En dan lekker de slachtofferrol volledig omarmen, nee het ligt allemaal totaal niet aan hem. Om te kotsen deze man. Hij durft niet te zeggen dat hij een homohater is, maar ik wel: ik ben een El Yakoubi hater.
 
https://nos.nl/video/2469778
Ik kan er gewoon niet tegen dat hij wel iedereen kan respecteren zonder die band te dragen, maar hij meteen vindt dat hij niet gerespecteerd wordt wanneer ze hem die band afnemen. Meneer zegt dat hij juist voor een inclusievere samenleving is, maar volgens mij is hij voor een samenleving die inclusiever is naar zijn groepje en kan hij het zelf niet opbrengen om inclusiever te zijn naar anderen. En dan lekker de slachtofferrol volledig omarmen, nee het ligt allemaal totaal niet aan hem. Om te kotsen deze man. Hij durft niet te zeggen dat hij een homohater is, maar ik wel: ik ben een El Yakoubi hater.

Dat hele interview duurt 7 minuten maar hij zegt op het einde:

"Het gaat er om dat je mensen eigenaar maakt van een bepaalde boodschap, dan is het draagvlak natuurlijk best wel breed en dan is het ook krachtig. Maar ja, nu lijkt het voor mij meer op een marketingstunt

"om er maar van af te zijn?"

"Om er maar van af te zijn, de vraag is wat doen we hier breed nog over, of doen we het alleen nog met een bandje. En wat doet de KNVB er meer nog om? Dat is denk ik het belangrijkste wat mensen zich moeten afvragen en ja zoals ik al zeg ik streef naar een nog diversere en inclusievere samenleving, dat is mijn missie."

Komt het ook door andere interviews of uitspraken waardoor je dit zegt? Of denk je dit op basis van dit interview van de NOS?
 
"Het gaat er om dat je mensen eigenaar maakt van een bepaalde boodschap, dan is het draagvlak natuurlijk best wel breed en dan is het ook krachtig. Maar ja, nu lijkt het voor mij meer op een marketingstunt
Hij wordt toch eigenaar gemaakt? Of is dit nu juist wat hij niet wil? En welke boodschap dan?
 
Hij wordt toch eigenaar gemaakt? Of is dit nu juist wat hij niet wil? En welke boodschap dan?
Als de commentator zegt om er maar van af te zijn dan herhaald hij die woorden dus het lijkt me niet?
De band denk ik. Daarna heeft hij het meteen daar over
 
Laatst bewerkt:
Ik lees zojuist een quote op AD.nl. K zie vooral weet iemand die wauwelt over gelijkheid, maar dat niet in daden wil uitdrukken door een symbolische band die voor gelijkheid staat te dragen.
 
Ik lees zojuist een quote op AD.nl. K zie vooral weet iemand die wauwelt over gelijkheid, maar dat niet in daden wil uitdrukken door een symbolische band die voor gelijkheid staat te dragen.
Mooie zin. In daden wil uitdrukken met een symbolische band.

Het draagvlak voor een vrijwillige band te dragen met gevolgen als je dit niet doet zou voor mij ook niet groot zijn. Terwijl ik uiteraard wel achter de boodschap sta.
 
Mooie zin. In daden wil uitdrukken met een symbolische band.

Het draagvlak voor een vrijwillige band te dragen met gevolgen als je dit niet doet zou voor mij ook niet groot zijn. Terwijl ik uiteraard wel achter de boodschap sta.
Mooi hè :ROFL:

Ik merk dat ik het vooral ergerlijk vind (blijf vinden) dat hij er zo omheen lult. Van mij mag hij prima die band weigeren, maar zeg dan gewoon waarom. En kom niet met zo'n raar verhaal over respect voor iedereen, want dat is er overduidelijk niet.
 
https://nos.nl/video/2469778

Dat hele interview duurt 7 minuten maar hij zegt op het einde:

"Het gaat er om dat je mensen eigenaar maakt van een bepaalde boodschap, dan is het draagvlak natuurlijk best wel breed en dan is het ook krachtig. Maar ja, nu lijkt het voor mij meer op een marketingstunt

"om er maar van af te zijn?"

"Om er maar van af te zijn, de vraag is wat doen we hier breed nog over, of doen we het alleen nog met een bandje. En wat doet de KNVB er meer nog om? Dat is denk ik het belangrijkste wat mensen zich moeten afvragen en ja zoals ik al zeg ik streef naar een nog diversere en inclusievere samenleving, dat is mijn missie."

Komt het ook door andere interviews of uitspraken waardoor je dit zegt? Of denk je dit op basis van dit interview van de NOS?

Mooie verdraaiing van hem hoor, nu draagt hij de band niet omdat het een marketingstunt is. Maar wat doet El Yaakoubi dan zelf voor een inclusievere samenleving voor homo's? Juist, helemaal niets, het dragen van een PR-bandje was meer geweest dan hij in zijn hele leven voor deze groep gedaan had. Het dichtste in de buurt komt dat hij denkt dat er tussen de vrijwilligers van zijn stichting 'vast wel mensen van een andere geaardheid' zitten, oftewel hij weet het niet eens. O ja, en natuurlijk zeggen dat hij ze respecteert. En ik heb al eens gezegd dat hij hem van mij niet hoeft te dragen, maar wees dan niet zo'n jankend klein kind als hij wordt afgepakt en zeg gewoon eerlijk dat je die band niet wil dragen omdat je homo's niet wil steunen. Ook heeft hij het constant over dat niet iedereen (lees mensen die vonden dat hij die band niet meer mocht dragen) niet 'verschillen omarmen' in de samenleving. Lijkt mij toch sterk dat die 'verschillen' de meningen in de samenleving over marketingstunts zijn, in plaats van dat hij vindt dat wij gewoon moeten omarmen dat hij tegen homo's is.
 
Mooie verdraaiing van hem hoor, nu draagt hij de band niet omdat het een marketingstunt is. Maar wat doet El Yaakoubi dan zelf voor een inclusievere samenleving voor homo's? Juist, helemaal niets, het dragen van een PR-bandje was meer geweest dan hij in zijn hele leven voor deze groep gedaan had. Het dichtste in de buurt komt dat hij denkt dat er tussen de vrijwilligers van zijn stichting 'vast wel mensen van een andere geaardheid' zitten, of te wel hij weet het niet eens. O ja, en natuurlijk zeggen dat hij ze respecteert. En ik heb al eens gezegd dat hij hem van mij niet hoeft te dragen, maar wees dan niet zo'n jankend klein kind als hij wordt afgepakt en zeg gewoon eerlijk dat je die band niet wil dragen omdat je homo's niet wil steunen. Ook heeft hij het constant over dat niet iedereen (lees mensen die vonden dat hij die band niet meer mocht dragen) niet 'verschillen omarmen' in de samenleving. Lijkt mij toch sterk dat die 'verschillen' de meningen in de samenleving over marketingstunts zijn, in plaats van dat hij vindt dat wij gewoon moeten omarmen dat hij tegen homo's is.
Volgens mij hebben ze er met die directeur en die nieuwe aanvoerder vrede mee, zag een stukje van hun interview.

Maar als dit soort acties alleen maar voor verdeeldheid zorgen dan weet ik niet of het goed is om dit (zo)te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan