Daniel Schwaab (V)

Ongeschikt, zit geen enkele potentie in, bedroevend niveau, een schande dat Brands dit soort spelers hier naar toe haalt. Niets meer en niets minder. Enkeltje Deutschland en klaar!

Het is inderdaad niet te geloven hoe vaak hij (en de rest van de defensie) de tegenstander uit de rug laten weg lopen. Ze dekken bijna doorlopend aan de verkeerde kant en lijken blind voor loopacties.
En dat is dan het niveau waar je wekelijks naar mag gaan zitten kijken en waar je niet over mag klagen.
 
Deze verdediging doet een vergiet nog lijken op een betonnen muur... Hoe krijg je dat uitgelegd aan iemand die nog Alex, Salcido, Heintze, Lee, Van Tiggelen, Van Aerle, Gerets, Koeman, Steven, Brandts heeft meegemaakt. Ik smeek zelfs om een Numan of Bouma.

Ik denk dat dit de slechtste PSV-selectie is die ik in 40 bewuste jaren heb meegemaakt. De selectie onder De Mos zou er nog gehakt van maken. Het is schrikbarend hoe het zelfs in drie, vier jaar achteruit is gehold. Er is niet één speler van echt hoog niveau - hooguit een aardig talent (Lozano). Zoet keept een.goed seizoen, Arias is een goede back, Van Ginkel een redelijke draver. Persoonlijk vind ik De Jong nog nuttig, mits in vorm. De rest is prut.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Deze verdediging doet een vergiet nog lijken op een betonnen muur... Hoe krijg je dat uitgelegd aan iemand die nog Alex, Salcido, Heintze, Lee, Van Tiggelen, Van Aerle, Gerets, Koeman, Steven, Brandts heeft meegemaakt. Ik smeek zelfs om een Numan of Bouma.

Ik denk dat dit de slechtste PSV-selectie is die ik in 40 bewuste jaren heb meegemaakt. De selectie onder De Mos zou er nog gehakt van maken. Het is schrikbarend hoe het zelfs in drie, vier jaar achteruit is gehold. Er is niet één speler van echt hoog niveau - hooguit een aardig talent (Lozano). Zoet keept een.goed seizoen, Arias is een goede back, Van Ginkel een redelijke draver. Persoonlijk vind ik De Jong nog nuttig, mits in vorm. De rest is prut.

Een trieste conclusie. En dan te bedenken dat de andere teams nog zwakker zijn.
 
Die toevoeging vind ik altijd overkomen alsof we het dan ineens nog niet zo slecht hebben allemaal. We hebben het heel slecht. Het is om verdrietig van te worden.

Voor Nederlandse clubs is niet meer te krijgen, daar word ik nog veel verdrietiger van.
 
Voor Nederlandse clubs is niet meer te krijgen, daar word ik nog veel verdrietiger van.

Dat is het ook. Elke Nederlander, die wat voorstelt, gaat naar het buitenland. Goede buitenlanders willen meestal niet in Nederland spelen. We hebben het hiermee te doen.
 
Verdrietig worden mag, klagen mag. Maar wat schiet je daarmee op? De realiteit is dat Nederlandse clubs niet zoveel te besteden hebben als heel veel andere clubs in het buitenland. Als je het anders wil moet je daar iets aan veranderen. Zolang "we" klagen dat de kaartjes zo duur zijn, dat er ieder jaar een nieuw shirt wordt geïntroduceerd en mensen liever een blokkerige livestream bekijken dan een abonnement van 15 euro per maand zal dat in ieder geval niet gebeuren.

En niet dat het bij PSV zo anders is dan vroeger. Alleen toen kwam het geld van iedereen die een Phlips TV kocht en werd het in een nogal bodemloze put gestort. Maar ook toen waren de successen vooral gestoeld op veel geld uitgeven aan goede spelers. Dat kan best opnieuw, maar het geld moet wel ergens anders vandaan komen.
 
Verdrietig worden mag, klagen mag. Maar wat schiet je daarmee op? De realiteit is dat Nederlandse clubs niet zoveel te besteden hebben als heel veel andere clubs in het buitenland. Als je het anders wil moet je daar iets aan veranderen. Zolang "we" klagen dat de kaartjes zo duur zijn, dat er ieder jaar een nieuw shirt wordt geïntroduceerd en mensen liever een blokkerige livestream bekijken dan een abonnement van 15 euro per maand zal dat in ieder geval niet gebeuren.

En niet dat het bij PSV zo anders is dan vroeger. Alleen toen kwam het geld van iedereen die een Phlips TV kocht en werd het in een nogal bodemloze put gestort. Maar ook toen waren de successen vooral gestoeld op veel geld uitgeven aan goede spelers. Dat kan best opnieuw, maar het geld moet wel ergens anders vandaan komen.

Nou is dat niet het enige verschil uiteraard. We zullen ook niet opkunnen tegen clubs waar een oliesjeik of andere rijkaard de eigenaar is, en daar zijn er nog al wat van.
En dat is een trieste constatering. En dat zie ik niet zo snel veranderen, ook niet als we braaf gaan betalen voor onze wedstrijden op tv of in het stadion.
Nou schieten we inderdaad weinig op met daar over klagen, maar als dat soort constateringen niet meer geplaatst mogen worden kunnen we dit forum wel opdoeken.
 
Verdrietig worden mag, klagen mag. Maar wat schiet je daarmee op? De realiteit is dat Nederlandse clubs niet zoveel te besteden hebben als heel veel andere clubs in het buitenland. Als je het anders wil moet je daar iets aan veranderen. Zolang "we" klagen dat de kaartjes zo duur zijn, dat er ieder jaar een nieuw shirt wordt geïntroduceerd en mensen liever een blokkerige livestream bekijken dan een abonnement van 15 euro per maand zal dat in ieder geval niet gebeuren.

En niet dat het bij PSV zo anders is dan vroeger. Alleen toen kwam het geld van iedereen die een Phlips TV kocht en werd het in een nogal bodemloze put gestort. Maar ook toen waren de successen vooral gestoeld op veel geld uitgeven aan goede spelers. Dat kan best opnieuw, maar het geld moet wel ergens anders vandaan komen.

Is dat echt de reden, dat we gratis live streams willen of geen Philips producten meer kopen enz.? Als je het zo bekijkt dan zouden de KPN's van deze wereld allang failliet zijn daar je tegenwoordig gratis kunt bellen via internet. zij hebben zelf bijv het smsen al gratis gemaakt omdat het zo niet meer werkte. En natuurlijk halen ze dat weer lang en breed in door dure abonnementen die ze aanbieden. Ik denk dus gezien dit voorbeeld, dat elk nieuw verschijnsel naar eigen nieuwe aanpak vraagt, dat je er op inspeelt. En dat kan ook met beperkte middelen. Ik noem bijv. die Marcel Boekhoorn die mede eigenaar is van het High Tech Campus in Eindhoven. Zijn vermogen wordt op 1,5 miljard geschat. Zo een man heeft wel een binding met deze stad al is dat zakelijk maar zit bijv. bij NEC. Zou hij niet iemand zijn die je als sponsor moet binnen halen ipv het nietszeggende Energiedirect? Ik noem maar een voorbeeld en weet niet of dat haalbaar is.

En denk jij dat in een land als Zwitserland waar voetbal niet eens op nummer 1 staat, zij zoveel inkomsten hebben van de shirt-verkoop en tv.gelden of de verkoop van de producten? Hoe komt het dat Basel het lukt om goede spelers bij elkaar te krijgen en bijna structureel goed te presteren in Europa? Misschien moeten de Nlse clubs daar ee kijkje in de keuken gaan nemen ipv arrogant vast te houden aan hun oude model? Ik noem bijv. het binnen halen van afgeschreven subtoppers zonder club en/of met een aflopend contract maar wel hoog in salarissen. Waarom dan vast blijven houden aan 1 a 1,5 miljoen als je dt soort spelers gratis of goedkoop binnen kunt halen, hen kan laten opbloeien hier en ze vervolgens met winst kunt doorverkopen? En al hebben ze geen restwaarde meer: zij zorgen er voor dat je inkomsten hebt vanuit de CL of EL waardoor je dan toch iets aan hen hebt. En wanneer in zak en as blijft dat we geen goede spelers meer kunnen binnen halen, dan kun je de shirt-verkoop en seizoenkaarten al helemaal vergeten. Mensen raken nu al steeds minder geintresseerd….

Bovendien kan PSV niet zeggen dat men geen geld heeft voor nieuwe verdedigers wanneer je prompt een 18 jarige voor 10,5 miljoen haalt. Is het niet OOK een kwestie van prioriteiten die de club en de technische leiding stelt? Ik kan het wel begrijpen hoor: een aanvaller verkoop je ook makkelijker en in verhouding duurder. Dit kan een reden zijn. Maar er zitten ook te veel dure miskopen tussen waardoor een paar gokjes wagen voor de verdediging niet had misstaan.

 
Is dat echt de reden, dat we gratis live streams willen of geen Philips producten meer kopen enz.? Als je het zo bekijkt dan zouden de KPN's van deze wereld allang failliet zijn daar je tegenwoordig gratis kunt bellen via internet. zij hebben zelf bijv het smsen al gratis gemaakt omdat het zo niet meer werkte. En natuurlijk halen ze dat weer lang en breed in door dure abonnementen die ze aanbieden. Ik denk dus gezien dit voorbeeld, dat elk nieuw verschijnsel naar eigen nieuwe aanpak vraagt, dat je er op inspeelt. En dat kan ook met beperkte middelen. Ik noem bijv. die Marcel Boekhoorn die mede eigenaar is van het High Tech Campus in Eindhoven. Zijn vermogen wordt op 1,5 miljard geschat. Zo een man heeft wel een binding met deze stad al is dat zakelijk maar zit bijv. bij NEC. Zou hij niet iemand zijn die je als sponsor moet binnen halen ipv het nietszeggende Energiedirect? Ik noem maar een voorbeeld en weet niet of dat haalbaar is.

En denk jij dat in een land als Zwitserland waar voetbal niet eens op nummer 1 staat, zij zoveel inkomsten hebben van de shirt-verkoop en tv.gelden of de verkoop van de producten? Hoe komt het dat Basel het lukt om goede spelers bij elkaar te krijgen en bijna structureel goed te presteren in Europa? Misschien moeten de Nlse clubs daar ee kijkje in de keuken gaan nemen ipv arrogant vast te houden aan hun oude model? Ik noem bijv. het binnen halen van afgeschreven subtoppers zonder club en/of met een aflopend contract maar wel hoog in salarissen. Waarom dan vast blijven houden aan 1 a 1,5 miljoen als je dt soort spelers gratis of goedkoop binnen kunt halen, hen kan laten opbloeien hier en ze vervolgens met winst kunt doorverkopen? En al hebben ze geen restwaarde meer: zij zorgen er voor dat je inkomsten hebt vanuit de CL of EL waardoor je dan toch iets aan hen hebt. En wanneer in zak en as blijft dat we geen goede spelers meer kunnen binnen halen, dan kun je de shirt-verkoop en seizoenkaarten al helemaal vergeten. Mensen raken nu al steeds minder geintresseerd….

Bovendien kan PSV niet zeggen dat men geen geld heeft voor nieuwe verdedigers wanneer je prompt een 18 jarige voor 10,5 miljoen haalt. Is het niet OOK een kwestie van prioriteiten die de club en de technische leiding stelt? Ik kan het wel begrijpen hoor: een aanvaller verkoop je ook makkelijker en in verhouding duurder. Dit kan een reden zijn. Maar er zitten ook te veel dure miskopen tussen waardoor een paar gokjes wagen voor de verdediging niet had misstaan.

Het is natuurlijk een beetje van allebei. Doet PSV het goede met het geld dat ze wel heeft? Kun je voor 6 miljoen voor Ramselaar geen echte goede middenvelder uit Zuid-Amerika halen? Of wil de speler, die bij dit budget past, niet in Nederland voetballen?

Ik dacht eigenlijk dat FC Basel ook eigendom was van een investeerder, maar dat kan ik niet terugvinden.

P.S. trouwens een irritant lettertype dat je gekozen hebt. ;)
 
Het is natuurlijk een beetje van allebei. Doet PSV het goede met het geld dat ze wel heeft? Kun je voor 6 miljoen voor Ramselaar geen echte goede middenvelder uit Zuid-Amerika halen? Of wil de speler, die bij dit budget past, niet in Nederland voetballen?

Ik dacht eigenlijk dat FC Basel ook eigendom was van een investeerder, maar dat kan ik niet terugvinden.

P.S. trouwens een irritant lettertype dat je gekozen hebt. ;)

oh sorry voor het laatste. Ik had hem bijna gepost maar in een keer ging het mis. Toen heb ik de tekst voor de zekerheid maar gekopieerd en later weer een nieuwe quote geopend. Ik denk dat het toen mis is gegaan.
 
Nou is dat niet het enige verschil uiteraard. We zullen ook niet opkunnen tegen clubs waar een oliesjeik of andere rijkaard de eigenaar is, en daar zijn er nog al wat van.
En dat is een trieste constatering. En dat zie ik niet zo snel veranderen, ook niet als we braaf gaan betalen voor onze wedstrijden op tv of in het stadion.
Nou schieten we inderdaad weinig op met daar over klagen, maar als dat soort constateringen niet meer geplaatst mogen worden kunnen we dit forum wel opdoeken.

Ook al betalen we wel allemaal, tegen een miljardair of consortium die een blanco cheque afgeven, kunnen we niet op. En dat is slechts de top, daaronder zit een hele reutel clubs die door tv-gelden (de Nederlandse markt is nu eenmaal kleiner dan de Spaanse of Engelse markt), een overheid die net doen alsof ze gek zijn of door een gunstiger belastingklimaat voor spelers aantrekkelijker zijn. Clubs die spelers verzamelen voor de handel, het onbeperkt aantal buitenlanders in een club, Nederland heeft op voetbalgebied de slagen verloren gedurende de afgelopen 10-15 jaar. Daar helpt geen tv met abonnement tegen op.
 
Is dat echt de reden, dat we gratis live streams willen of geen Philips producten meer kopen enz.?

Dat zijn allemaal dingen die meespelen. Het verschil tussen bijvoorbeeld de Premier League en de Eredivisie zit hem niet in de shirtsponsoring; PSV en Ajax zouden qua inkomsten uit shirtsponsoring in de subtop van de Premier League meedraaien. Idem in de Bundesliga, zouden we net onder de top uitkomen. Dé verschillen zitten hem in TV-gelden en daarna in inkomsten uit tickets en "merchandise", en je moet je afvragen waarom die in Nederland zoveel lager zijn dan in andere landen. Dat er meer Engelsen en Duitsers zijn is duidelijk,

Als je het zo bekijkt dan zouden de KPN's van deze wereld allang failliet zijn daar je tegenwoordig gratis kunt bellen via internet. zij hebben zelf bijv het smsen al gratis gemaakt omdat het zo niet meer werkte. En natuurlijk halen ze dat weer lang en breed in door dure abonnementen die ze aanbieden. Ik denk dus gezien dit voorbeeld, dat elk nieuw verschijnsel naar eigen nieuwe aanpak vraagt, dat je er op inspeelt.

KPN verdient vooral geld door (mobiele) internettoegang te verkopen. Dus KPN verdient juist geld doordat je "gratis" kunt bellen via internet. Was dat het punt dat je wilde maken? Ik vind dat namelijk niet helemaal op gaan. Je kunt overal ter wereld gratis bellen via internet, dus daar moet je op inspelen. Maar waarom kunnen clubs in andere landen zó veel meer geld uit TV-beelden (al dan niet via internet halen) dan in Nederland? Waarom betaalt Fox in Nederland “maar” 70 miljoen voor de eredivisie en levert Italië meer dan het tienvoudige op, terwijl daar krap 3 keer zoveel mensen wonen, die met zijn allen net aan het dubbele te besteden hebben van wij Nederlanders? En ander voorbeeld: Portugal. Daar wonen 10 miljoen mensen die in totaal nog niet een kwart te besteden hebben van de Nederlanders. Maar Benfica haalt in zijn eentje net zoveel geld op als Ajax, PSV, Feyenoord en AZ bij elkaar.
Ik denk dat een deel komt omdat Nederlanders kampioen zijn in “gratis” dingen afnemen. “Gratis” muziek, video’s, software downloaden, gratis televisie kijken, enzovoort. Nederlanders zijn zo trots als een pauw als ze kunnen uitleggen hoe ze dat voor elkaar krijgen. Maar als je op dezelfde manier zou uitleggen hoe je op het station gratis aan fietsen kunt komen en bij supermarkt gratis aan boodschappen, dan staan ze je raar aan te kijken.
Maar goed. Nederlanders willen dus niet veel betalen om voetbal te kijken op TV, en hetzelfde geldt voor tickets en merchandise. De prijzen voor tickets en shirts zijn in Nederland vergelijkbaar met landen als Italië, Portugal en Turkije. Maar daar verdient een doorsnee inwoner de helft van wat we hier verdienen. Zouden PSV-fans hetzelfde deel van zijn inkomen uit willen geven aan voetbal als ze in dat soort landen doen, dan is dat dus het dubbele van wat er nu binnen komt. En dat is op jaarbasis 25 miljoen. Kun je een paar leuke linksbacks voor kopen…

En dat kan ook met beperkte middelen. Ik noem bijv. die Marcel Boekhoorn die mede eigenaar is van het High Tech Campus in Eindhoven. Zijn vermogen wordt op 1,5 miljard geschat. Zo een man heeft wel een binding met deze stad al is dat zakelijk maar zit bijv. bij NEC. Zou hij niet iemand zijn die je als sponsor moet binnen halen ipv het nietszeggende Energiedirect? Ik noem maar een voorbeeld en weet niet of dat haalbaar is.

Zoals je zelf al aangeeft zit Boekhoorn bij NEC, en dat komt omdat hij er al sinds zijn jeugd fan van is. Met Eindhoven heeft hij zakelijk misschien wel iets, maar dat is nog iets anders dan een emotionele band met PSV. Zakelijk gezien heeft hij bij PSV niets te halen omdat hij geen euro meer verdient door op het shirt van PSV te gaan staan.

En denk jij dat in een land als Zwitserland waar voetbal niet eens op nummer 1 staat, zij zoveel inkomsten hebben van de shirt-verkoop en tv.gelden of de verkoop van de producten? Hoe komt het dat Basel het lukt om goede spelers bij elkaar te krijgen en bijna structureel goed te presteren in Europa? Misschien moeten de Nlse clubs daar ee kijkje in de keuken gaan nemen ipv arrogant vast te houden aan hun oude model?

Zwitserland is anders een erg rijk land, met een vergelijkbaar nationaal inkomen als Nederland. In dat land wordt Basel steevast kampioen, en die kampioen heeft nu een paar jaar CL gespeeld. Vorig seizoen als derde geëindigd, dit seizoen als 4[SUP]e[/SUP]. Verder een keer de halve finale van de Europa League. Ik vind dat niet “goed presteren in Europa”, laat staan structureel.

Ik noem bijv. het binnen halen van afgeschreven subtoppers zonder club en/of met een aflopend contract maar wel hoog in salarissen. Waarom dan vast blijven houden aan 1 a 1,5 miljoen als je dt soort spelers gratis of goedkoop binnen kunt halen, hen kan laten opbloeien hier en ze vervolgens met winst kunt doorverkopen? En al hebben ze geen restwaarde meer: zij zorgen er voor dat je inkomsten hebt vanuit de CL of EL waardoor je dan toch iets aan hen hebt. En wanneer in zak en as blijft dat we geen goede spelers meer kunnen binnen halen, dan kun je de shirt-verkoop en seizoenkaarten al helemaal vergeten. Mensen raken nu al steeds minder geintresseerd….

Waarom vast blijven houden: omdat een ding fnuikend is voor de prestaties van een team, en dat is wanneer een speler of een paar spelers buitenproportioneel worden beloond. Het gaat goed als zo’n speler daadwerkelijk de beste is, maar anders krijg je één grote tweedeling binnen de selectie.
Voor de rest vind ik dat PSV dat al redelijk structureel doet: De Jong, Guardado, Moreno, Van Ginkel. Allemaal spelers die voor een habbekrats zijn opgepikt, maar waar de kosten in hun salaris ging zitten. In de jaren daarvóór Park, Van Bommel, Bouma, Ooijer. Cocu zou ik half meetellen omdat die nog meer dan een subtopper was, maar dat waren ook wel de jaren dat er flink met geld gestrooid werd. Te flink.
Daarnaast is het punt is natuurlijk wel dat niet iedere afgeschreven subtopper automatisch inkomsten uit CL of EL op gaat leveren. Het kan goed gaan, maar ook net zo goed niet. Kijk maar naar Heitinga en Westerman.

Bovendien kan PSV niet zeggen dat men geen geld heeft voor nieuwe verdedigers wanneer je prompt een 18 jarige voor 10,5 miljoen haalt. Is het niet OOK een kwestie van prioriteiten die de club en de technische leiding stelt? Ik kan het wel begrijpen hoor: een aanvaller verkoop je ook makkelijker en in verhouding duurder. Dit kan een reden zijn. Maar er zitten ook te veel dure miskopen tussen waardoor een paar gokjes wagen voor de verdediging niet had misstaan.

Ik reageerde vooral op de stelling dat het niveau van PSV zo gedaald is, en dat het minstens zo verdrietig is dat de rest van de eredivisie nog slechter is. Volgens mij heeft PSV wel geld voor verdedigers, ook nog nadat per 1 juli enkele miljoenen naar Argentinië zijn gegaan. Ik kom hierop terug als Brands in de volgende periode opnieuw niet komt aanzetten met een goede linksback.

 
Deze verdediging doet een vergiet nog lijken op een betonnen muur... Hoe krijg je dat uitgelegd aan iemand die nog Alex, Salcido, Heintze, Lee, Van Tiggelen, Van Aerle, Gerets, Koeman, Steven, Brandts heeft meegemaakt. Ik smeek zelfs om een Numan of Bouma.

Ik denk dat dit de slechtste PSV-selectie is die ik in 40 bewuste jaren heb meegemaakt. De selectie onder De Mos zou er nog gehakt van maken. Het is schrikbarend hoe het zelfs in drie, vier jaar achteruit is gehold. Er is niet één speler van echt hoog niveau - hooguit een aardig talent (Lozano). Zoet keept een.goed seizoen, Arias is een goede back, Van Ginkel een redelijke draver. Persoonlijk vind ik De Jong nog nuttig, mits in vorm. De rest is prut.

Kan te maken hebben met mijn verwachten, maar op de een of andere manier als ik naar PSV kijk dit seizoen denk ik: wauw, valt best mee dat zo vaak goed gaat. Het is vergelijkbaar met een potje straatvoetbal (ja, dat deden mensen vroeger nog) als een gastje mee doet die 10 jaar jonger is dan de rest en uiteindelijk meer doet dan alleen in de weg zitten. Dat heb ik dus ook met Isimat en Schwaab. Het zijn eigenlijk de opvolgers van Peppie en Kokkie, maar ik moet zeggen dat het minder vaak mis gaat als in de tijd dat Derijck zijn wekelijkse blunder had. Neemt niet weg dat PSV komende zomer de verdediging moet renoveren wil het niet af gaan in Europees verband.
 
Dat deze man überhaupt ruimte/topic krijgt op dit forum.. man man man
:nocheer:

Hij speelt bij PSV dus hij heeft een eigen plek op het forum. En wees nou eerlijk, waar moet jij anders je ongenoegen uiten als we alle PSV'ers waar jij niet tevreden over bent zouden negeren?
Eigenlijk zou je gewoon 'dank je wel' moeten zeggen.;)
 
Hij speelt bij PSV dus hij heeft een eigen plek op het forum. En wees nou eerlijk, waar moet jij anders je ongenoegen uiten als we alle PSV'ers waar jij niet tevreden over bent zouden negeren?
Eigenlijk zou je gewoon 'dank je wel' moeten zeggen.;)

Ik heb ook een categorie bruikbaar, waar veel in zitten helaas :D. maar Schwaab is gewoon de grootste aanfluiting. Waar Manolevje ook slecht was, maakte die het goed met zijn inzet en wetende van zich zelf dat hij niet veel was, Schwaab staat er bij en denkt en doet alsof hij het spelletje onder de knie heeft, wat het nog pijnlijker maakt.

 
Hij speelt bij PSV dus hij heeft een eigen plek op het forum. En wees nou eerlijk, waar moet jij anders je ongenoegen uiten als we alle PSV'ers waar jij niet tevreden over bent zouden negeren?
Eigenlijk zou je gewoon 'dank je wel' moeten zeggen.;)

Ik denk overal behalve in het topic "Ajax"
 
Hij moet gewoon alle ballen naar voren peren want voetballen kan/durft hij niet.Hij komt notabene van Vfb Stuttgart af een degradatiekandidaat.Helaas kan ik geen oordeel vellen over zijn tijd in de Bundesliga omdat ik hem daar nooit aan het werk zag.Ben benieuwd of Obispo nog eens een kans krijgt op die positie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan