Daniel Schwaab (V)

Schwaab viel me gisteren wel negatief op, in de eerste 15 minuten. PSV begon heel scherp en goed, alleen Schwaab liep twee keer opzichtig te klungelen. Schwaab en Brenet waren de enige twee die negatief opvielen de eerste helft. De tweede helft was van Schwaab wel goed (van Brenet niet zo).

Over het algemeen vind ik dat Schwaab het best goed doet. Hij komt iets pure snelheid tekort, maar niet zo erg dat het continu opvalt, en daarnaast staat er met Isimat wel een snelle jongen naast hem.
Ik vind het echt zo slecht niet staan achterin hoor.
Geklaag over de verdediging hoort een beetje bij PSV (en Ajax), toch DE twee ploegen waar verdedigers met veel ruimte in de rug moeten spelen.
Stam, Alex en in mindere mate Moreno waren gewoon positieve uitschieters. Schwaab en Isimat zijn niet top voor PSV, maar ook echt niet slecht.

Kijk ook maar eens naar de wedstrijd tegen Ajax, waar we 45 minuten vastgedrukt stonden, maar volgens mij geen enkele kans weggaven.

 
Ten eerste: ik beweer niet dat Schwaab een topspeler is.
Maar.
Wat jij doet is kritiek leveren op Schwaab en ondertussen een joekel van een mantel met liefde bedekken over de kneuzen van de eerste seizoenshelft. Kilo’s positief verleden uitstorten op de een, de onwetende toekomst gebruiken voor een ander en dan puur het heden gebruiken voor Schwaab. Zo kan ik het ook.

Zeg je daarom nou min of meer dat je op dit moment Brenet, LdJ en Isimat beter vindt renderen dan Schwaab? Zo ja, misschien een bril? Hoeterick weet een leuk en goed adres.
Dat laatste totaal niet. Volgens mij noem ik Schwaab en Isimat consequent gezamenlijk als twee spelers die hier heel snel weg moeten wezen. Ik kan LDJ niet met hen vergelijken omdat ie een andere positie heeft maar ook die vind ik een hele tijd een ramp. Ik ben alleen niet iemand die heel snel zijn loyaliteit verliest en de goede dingen vergeet. Luuk heeft het meer dan uitstekend gedaan voor PSV. Schwaab of Isimat zullen nooit aan dat niveau van Luuk destijds komen. Wanneer zij hetzelfde hadden gedaan voor PSV, dan zouden ze zoveel puntjes hebben gescoord bij mij dat ze nog veel ruimte zouden krijgen om die punten een voor een te verspelen. Voor de rest heb ik niets tegen deze jongen en ik vind ik hem als persoon zeer beschaafd en hoffelijk.
 
Hopelijk ga je geen topclub leiden of je bent Cocu hemzelf incognito hier. LdJ de hand boven het hoofd houden omdat hij 1,5 jaar geleden, 1,5 jaar!!, iets goeds deed. Lachwekkend.

Naar de stand van de ranglijst kijkend hebben Schwaab en Isimat ons geen punten gekost.
2-0, 3-0 en gelijk tegen Groningen wat eerder Cocu aan te rekenen is dan dit duo.

Hebben ze punten opgeleverd?
Zeker, want Isimats goal tegen PEC leverde 2 bonuspunten op.
Schwaabs goals waren ook belangrijk. Met zijn tweeën 3 goals, eentje minder dan LdJ.

Zijn er alternatieven in de selectie? Helaas, dus je zult het ermee moeten doen.

Ik kan nu LdJ analyseren, maar ik heb geen zin de 4 goals van deze technisch verfijnde, supersnelle, meedogenloze, in bezit van talloze passeerbewegingen, onbetwiste nr 1 in de spits onder de loep te nemen, alsmede al zijn ultieme reddingen op zijn eigen doellijn.

Zijn er op dit moment alternatieven voorhanden voor hem in de spits of op tactisch vlak? Dat maakt míj juist zo nijdig.
 
Laatst bewerkt:
Naar de stand of de scorebord journalistiek kijk ik niet. Ik kan heel goed zien wie wel of geen niveau heeft bij PSV. Elke wedstrijd betrap ik velen waaronder die twee clowns achterin op de meest simpele dingen die ze niet kunnen. Dat ze ons geen punten hebben gekost is puur naar de cijfers kijken ipv naar het verhaal. Ik erger aan de manier waarop de goal van Vitesse tot stand kwam, aan de manier waarop de goals van Ajax zo makkelijk gemaakt konden worden, zo ook de goals van Twente, AZ etc. Dat we Lozano en anderen voorin hebben die de fouten van dit soort clowns telkens moeten herstellen door steeds eentje meer te maken dan de tegenstander, stelt mij niet tevreden waardoor ik zou zeggen dat dat duo ons geen punten hebben gekost. Brands moet zich schamen dat ie 10,5 miljoen uitgeeft aan een 18 jarige spits maar dat het duo achterin niet ens het niveau PEC Zwolle heeft.
En de ambitie om trainer te worden heb ik nooit gehad. Dat past beter bij mensen van de scorebord journalistiek ;)
 
Laatst bewerkt:
Naar de stand of de scorebord journalistiek kijk ik niet. Ik kan heel goed zien wie wel of geen niveau heeft bij PSV. Elke wedstrijd betrap ik velen waaronder die twee clowns achterin op de meest simpele dingen die ze niet kunnen. Dat ze ons geen punten hebben gekost is puur naar de cijfers kijken ipv naar het verhaal. Ik erger aan de manier waarop de goal van Vitesse tot stand kwam, aan de manier waarop de goals van Ajax zo makkelijk gemaakt konden worden, zo ook de goals van Twente, AZ etc. Dat we Lozano en anderen voorin hebben die de fouten van dit soort clowns telkens moeten herstellen door steeds eentje meer te maken dan de tegenstander, stelt mij niet tevreden waardoor ik zou zeggen dat dat duo ons geen punten hebben gekost. Brands moet zich schamen dat ie 10,5 miljoen uitgeeft aan een 18 jarige spits maar dat het duo achterin niet ens het niveau PEC Zwolle heeft.
En de ambitie om trainer te worden heb ik nooit gehad. Dat past beter bij mensen van de scorebord journalistiek ;)

Ik denk echt dat PSV 3 punten meer gehad zou hebben als ik coach geweest zou zijn van PSV tijdens Ajax-uit en Groningen-uit.
Maar dat denk jij diep in je hart, zelfs als sentimentele nostalgische niet-trainer, ook. Hoewel...jij zou Locadia....
 
Ik denk echt dat PSV 3 punten meer gehad zou hebben als ik coach geweest zou zijn van PSV tijdens Ajax-uit en Groningen-uit.
Maar dat denk jij diep in je hart, zelfs als sentimentele nostalgische niet-trainer, ook. Hoewel...jij zou Locadia....

Ach het is kerst hum. Laten we iets goeds zeggen over de spelers die we niets vinden. Ik begin: Schwaab is een goede........ehmm ... gast. Nu jij.
 
Laatst bewerkt:
Ach het is kerst hum. Laten we iets goeds zeggen over de spelers die we niets vinden. Ik begin: Schwaab is een goede........ehmm ... gast. Nu jij.

Locadia heeft het gewoon prima gedaan in de eerste seizoenshelft. Jammer dat hij geblesseerd is, dat gun je niemand.
 
Heeft niets te maken met goed of slecht:
-Wim Rip; ik hoop dat je helemaal hersteld.
-Cocu; 5 punten los, je houdt de gemoederen flink bezig. Zeker ook positief. Dat is ook mooi.
-Forum van PSV; vroeger hadden we hier allemaal verkiezingen die IPF allemaal op zijn sloffen won. Blij dat we dat niet meer hebben, want volgens mij zou hij nog steeds alles winnen.
-Der Muzikant; bedankt voor de punten, ook al snakken we hier naar meer. Seizoensoverzicht misschien?
-Speler van de week-team: Ook al doe ik niet mee: bedankt voor het werk.
-Moderators; ondanks de veranderingen in de opzet zijn jullie gebleven. Dank daarvoor en voor jullie inzet.

Voor iedereen op het forum: Prettige dagen!
 
En om op topic te komen: Daniel Schwaab en alle anderen:

Fröhliche Weihnachten und einen guten Rutsch!

 
Heeft niets te maken met goed of slecht:
-Wim Rip; ik hoop dat je helemaal hersteld.
-Cocu; 5 punten los, je houdt de gemoederen flink bezig. Zeker ook positief. Dat is ook mooi.
-Forum van PSV; vroeger hadden we hier allemaal verkiezingen die IPF allemaal op zijn sloffen won. Blij dat we dat niet meer hebben, want volgens mij zou hij nog steeds alles winnen.
-Der Muzikant; bedankt voor de punten, ook al snakken we hier naar meer. Seizoensoverzicht misschien?
-Speler van de week-team: Ook al doe ik niet mee: bedankt voor het werk.
-Moderators; ondanks de veranderingen in de opzet zijn jullie gebleven. Dank daarvoor en voor jullie inzet.

Voor iedereen op het forum: Prettige dagen!

:D
Jij ook fijne dagen hum!
 
Wat een dramavoetballer is het toch.Zijn passes komen vrijwel nooit aan bij een medespeler en opbouwend is het al helemaal een drama.Waarom Cocu niet voor Obispo gaat is mij een groot raadsel.Wat vinden jullie van die Schwaab?
 
Wat een dramavoetballer is het toch.Zijn passes komen vrijwel nooit aan bij een medespeler en opbouwend is het al helemaal een drama.Waarom Cocu niet voor Obispo gaat is mij een groot raadsel.Wat vinden jullie van die Schwaab?

Een degelijke verdediger die zich niet gek laat maken en ook geen gekke dingen doet.
 
Een degelijke verdediger die zich niet gek laat maken en ook geen gekke dingen doet.

Ik sluit me hierbij aan. Zowel Isimat als Schwaab zijn lang niet zo slecht als men hier op het forum doet voorkomen. Opbouwend houdt het niet over, verdedigend is het het beste wat je gaat krijgen in deze competitie. Isi is net wat sterker en handiger bij dode spelmomenten (zowel aanvallend als verdedigend) en Schwaab ontpopt zich toch wel steeds meer als een leider.
 
Tja onder Cocu krijgt Obispo waarschijnlijk nooit een kans centraal achterin.Degelijke verdediger? Hij kan niet opbouwen,durft niet op te bouwen en speelt als een natte krant.Vrijwel alle ballen teruguit naar Isimat.Het is een klein wonder dat we onze wedstrijden winnen met een niveauarm centraal verdedigingsblok.Ben benieuwd als daar Obispo en Teze daar zouden staan.Misschien eens 30 minuten proberen.Kun je altijd nog wisselen.
 
Tja onder Cocu krijgt Obispo waarschijnlijk nooit een kans centraal achterin.Degelijke verdediger? Hij kan niet opbouwen,durft niet op te bouwen en speelt als een natte krant.Vrijwel alle ballen teruguit naar Isimat.Het is een klein wonder dat we onze wedstrijden winnen met een niveauarm centraal verdedigingsblok.Ben benieuwd als daar Obispo en Teze daar zouden staan.Misschien eens 30 minuten proberen.Kun je altijd nog wisselen.

Ik ben er zeker voor Obispo de kans krijgt hoor. Hij liet zich verrassend goed zien in Florida.

Helaas zien we ook de samenvattingen van Jong PSV en ziet hij er regelmatig niet goed uit. Dat was volgens mij afgelopen week nog het geval.

Hoe gek het misschien ook klinkt: Schwaab en Isi geven zekerheid. En om de grap "zekerheid op een foutje of 3" alvast voor te zijn: ik vind hen oprecht stabiel spelen. Geen uitblinkers, maar wel voldoende. Obispo geeft je die zekerheid niet, terwijl we toch in een cruciale fase van de competitie zitten.
 
Ik ben er zeker voor Obispo de kans krijgt hoor. Hij liet zich verrassend goed zien in Florida.

Helaas zien we ook de samenvattingen van Jong PSV en ziet hij er regelmatig niet goed uit. Dat was volgens mij afgelopen week nog het geval.

Hoe gek het misschien ook klinkt: Schwaab en Isi geven zekerheid. En om de grap "zekerheid op een foutje of 3" alvast voor te zijn: ik vind hen oprecht stabiel spelen. Geen uitblinkers, maar wel voldoende. Obispo geeft je die zekerheid niet, terwijl we toch in een cruciale fase van de competitie zitten.

Ik vind het blok Zoet-Schwaab-Isimat ook wel ingespeeld op elkaar. Het zijn geen toppers. Dat zeker niet. Voetballend is het vaak matig. Ze maken echter steeds minder fouten en als er een fout gemaakt wordt, lost een van de andere 2 het vaak op. Ik zou ook liever een Moreno zien, maar die speelt niet meer bij PSV. Obispo heb ik niet vaak zien spelen. Wat ik van hem zag, vond ik niet overtuigend. Als je zo'n jongen naast Isimat of Schwaab zet, wordt het niks. Naast Moreno had het wellicht prima gekund. Oftewel: Brands!
 
Ik vind ook dat Schwaab tegenwoordig veel minder Marcelo-achtige fouten maakt. Opbouwend is het ook weer niet zo dramatisch. Hij heeft best een aardige lange bal.
 
Tja onder Cocu krijgt Obispo waarschijnlijk nooit een kans centraal achterin.Degelijke verdediger? Hij kan niet opbouwen,durft niet op te bouwen en speelt als een natte krant.Vrijwel alle ballen teruguit naar Isimat.Het is een klein wonder dat we onze wedstrijden winnen met een niveauarm centraal verdedigingsblok.Ben benieuwd als daar Obispo en Teze daar zouden staan.Misschien eens 30 minuten proberen.Kun je altijd nog wisselen.

Kun je gewoon naar Jong PSV kijken. Krijgen gewoon goals om hun oren. En niet van de sub-top eredivisie maar gewoon kelder Jupiler League.
 
Terug
Bovenaan Onderaan