Daniel Schwaab (V)

Je zal maar een PSV shirt hebben met de naam Schwaab achterop.

Pure schande dat zo iemand het shirt van PSV mag dragen.
 
Ik denk dat Obispo/Luckassen het beter zullen doen op die positie.Obispo kan wel aanvallers in stelling brengen door prachtige passes te geven iets waar onze nepDuitser zwaar in tekortschiet.Ook staat Obispo vededigend zijn mannetje en hij heeft een sliding in huis.
 
In de Kuip vond ik hem sterk spelen geheel tegen mijn verwachting in.
De 2-1 was toch een fout van Schwaab. Eerst de bal zonder te kijken richting de tegenstander rossen en vervolgens persoonlijk buitenspel opheffen omdat hij op z'n elfendertigste blijft wandelen. Instappen komt dan niet bij 'm op.


En dat is dan een stérke wedstrijd van hem.... Moet je nagaan waar we normaal naar zitten te kijken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De 2-1 was toch een fout van Schwaab. Eerst de bal zonder te kijken richting de tegenstander rossen en vervolgens persoonlijk buitenspel opheffen omdat hij op z'n elfendertigste blijft wandelen. Instappen komt dan niet bij 'm op.

Klopt. Het was een fout van Schwaab.
 
De 2-1 was toch een fout van Schwaab. Eerst de bal zonder te kijken richting de tegenstander rossen en vervolgens persoonlijk buitenspel opheffen omdat hij op z'n elfendertigste blijft wandelen. Instappen komt dan niet bij 'm op.

En dat is dan een stérke wedstrijd van hem.... Moet je nagaan waar we normaal naar zitten te kijken.
20 minuten later tikte Brenet de bal gewoon over de zijlijn, in een identieke situatie aan de linkerkant.
Iemand heeft in ieder geval van Schwaab's fout geleerd.

ach, en als hij m over de lijn had getrapt en er uit de ingooi een doelpunt was gevallen hadden we geroepen "waarom rost hij de bal niet gewoon weg"
 
ach, en als hij m over de lijn had getrapt en er uit de ingooi een doelpunt was gevallen hadden we geroepen "waarom rost hij de bal niet gewoon weg"
Wegrossen kan prima, maar dan wel iets verder dan 15 meter en straks langs de lijn, niet naar binnen draaiend.
Nee, het was gewoon ondoordacht.
 
ach, en als hij m over de lijn had getrapt en er uit de ingooi een doelpunt was gevallen hadden we geroepen "waarom rost hij de bal niet gewoon weg"

Nee. Met het blind wegrossen van de bal heeft PSV tegen Heerenveen 2 punten verspeeld. :(
 
ach, en als hij m over de lijn had getrapt en er uit de ingooi een doelpunt was gevallen hadden we geroepen "waarom rost hij de bal niet gewoon weg"

Dan was er geen doelpunt gevallen omdat er 2 Feyenoorders tegen 3 PSV'ers zouden staan, waarbij 1 van de Feyenoorders ook nog eens de ingooi moest nemen.
 
Het zal menig forumlid misschien verbazen, maar zowaar goede woorden van een teamgenoot voor Schwaab:

PSV-aanvaller Steven Bergwijn heeft een bijzonder hoge pet op van zijn ploeggenoot Daniel Schwaab (uiterst links op de foto). De geroutineerde Duitse verdediger is volgens zijn ploeggenoot zowel binnen als buiten de lijnen bijzonder belangrijk voor de Eredivisie-koploper.

"Hij is een beetje de vader van het team", vertelt Bergwijn in gesprek met het Eindhovens Dagblad over de 29-jarige stopper. De twee treffen elkaar zo nu en dan buiten het veld. "Af en toe is hij even met me geen zitten om even te vragen hoe het gaat of gewoon een praatje te maken. Dat zijn belangrijke dingen. Daniel vindt de teamgedachte heel belangrijk."
 
Het zal menig forumlid misschien verbazen, maar zowaar goede woorden van een teamgenoot voor Schwaab:

Vergeleken met Westermann hebben we dus achteraf gezien de juiste gratis Duitser opgepikt. :)

Dat er naast hem ook nog een betere CV gehaald zou moeten worden om de boel achterin van voldoende concurrentie en dubbele bezetting (pun intended) te voorzien is vaak genoeg gezegd en blijft overeind natuurlijk.
 
Ach jongens... Kan best zijn dat-ie zo nu en dan een vaderlijke arm om een jonge speler legt, maar verdedigend is het écht heel matig. Ik wil ook best wel eens met Bergwijn een gesprekje hebben, hoor. Tegen de helft van het uurtarief van Schwaab.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ach jongens... Kan best zijn dat-ie zo nu en dan een vaderlijke arm om een jonge speler legt, maar verdedigend is het écht heel matig. Ik wil ook best wel eens met Bergwijn een gesprekje hebben, hoor. Tegen de helft van het uurtarief van Schwaab.
Dat wilde ik nog maar eens onderstrepen. Wijze woorden van De Bondscoach.
 
Het zal menig forumlid misschien verbazen, maar zowaar goede woorden van een teamgenoot voor Schwaab:
Het is in die zin positief dat Schwaab een voorbeeld prof is en zelf het niet echt heeft gered als groot talent destijds. Die gepamperde en verwende jochies kunnen wellicht wat van hem leren. En een Duitser kan het teamgevoel als geen ander overbrengen op zijn medespelers. Maar voetballend gezien wordt niemand beter door de aanwezigheid van Schwaab.
 
Het is in die zin positief dat Schwaab een voorbeeld prof is en zelf het niet echt heeft gered als groot talent destijds. Die gepamperde en verwende jochies kunnen wellicht wat van hem leren. En een Duitser kan het teamgevoel als geen ander overbrengen op zijn medespelers. Maar voetballend gezien wordt niemand beter door de aanwezigheid van Schwaab.
Hij is een beetje de Stevens van het elftal. :zwijgen:
 
Terug
Bovenaan Onderaan