Daniel Schwaab (V)

Sinds ik toen die beelden zag ben ik minder fan geworden. Niet van de club, maar van die omhooggevallen passanten. Ik kots van dergelijke juffertjes en daar lopen er veel te veel van in het huidige voetbal en het wordt alleen maar meer.
 
Dat is zo. Die sliding is echt klasse. Ik heb nu niet bij de eerste drie geplaatst; nu zou ik hem op drie plaatsen.
 
Het is niets en het wordt ook niets. Dat we nu zo juichend zijn hebben we te danken aan Brands: hij heeft ons verwachtingspatroon tav de laatste linie behoorlijk naar beneden bijgesteld. En dan gaan we op dit forum Ajax de maat nemen als ze een geweldig talent als De Ligt de hemel in prijzen ondanks zijn foutjes. Ik zou zeggen kijk eerst naar jezelf.
 
Het is niets en het wordt ook niets. Dat we nu zo juichend zijn hebben we te danken aan Brands: hij heeft ons verwachtingspatroon tav de laatste linie behoorlijk naar beneden bijgesteld. En dan gaan we op dit forum Ajax de maat nemen als ze een geweldig talent als De Ligt de hemel in prijzen ondanks zijn foutjes. Ik zou zeggen kijk eerst naar jezelf.
Zeggen dat Schwaab een goede wedstrijd speelde, is toch wat anders dan zeggen dat De Ligt het grootste talent ter wereld is?

Volgens mij is niemand lyrisch over Schwaab, maar presteert hij nu redelijk. Dat mag toch gezegd worden? Jij blijft nu negatief tot in het oneindige. Iedereen had heus liever Moreno nog hier gehad.
 
Het is niets en het wordt ook niets. Dat we nu zo juichend zijn hebben we te danken aan Brands: hij heeft ons verwachtingspatroon tav de laatste linie behoorlijk naar beneden bijgesteld. En dan gaan we op dit forum Ajax de maat nemen als ze een geweldig talent als De Ligt de hemel in prijzen ondanks zijn foutjes. Ik zou zeggen kijk eerst naar jezelf.
Zeggen dat Schwaab een goede wedstrijd speelde, is toch wat anders dan zeggen dat De Ligt het grootste talent ter wereld is?

Volgens mij is niemand lyrisch over Schwaab, maar presteert hij nu redelijk. Dat mag toch gezegd worden? Jij blijft nu negatief tot in het oneindige. Iedereen had heus liever Moreno nog hier gehad.

Inderdaad. De man speelde een goede pot, dat mag toch best gezegd worden?

Er is altijd zo veel wrok hier. K@tseizoen hier, klotespeler daar, trainer deugt niet, bestuur moet opstappen... etc. etc. Ik zeg jullie, als oude man, het leven is te kort voor al die wrok. Omarm eens dit seizoen met al zijn tekortkomingen. Pluk de dag. Zie hoe beperkte spelers als Schwaab boven zichzelf uitgroeien en toch maar mooi (waarschijnlijk) de titel binnenslepen. De gewone man wordt even een held. Het kneuzenelftal waar voorafgaand aan het seizoen niemand een stuiver voor gaf. Dadelijk staan ze toch maar mooi op die platte kar, en dans ik de horlepiep in de zon, met een paar liter bier in mijn maag.
 
Het leven is ook te kort om iedere week anderhalf uur op te offeren, met vooraf 99% zekerheid, dat het weer anderhalf uur bagger is wat ik te zien kriig. Daarom kijk ik niet meer, en lees de uitslag wel. Bevalt me prima.
 
Zeggen dat Schwaab een goede wedstrijd speelde, is toch wat anders dan zeggen dat De Ligt het grootste talent ter wereld is?

Volgens mij is niemand lyrisch over Schwaab, maar presteert hij nu redelijk. Dat mag toch gezegd worden? Jij blijft nu negatief tot in het oneindige. Iedereen had heus liever Moreno nog hier gehad.
Ten eerste: zoals jij of anderen Schwaab graag punten geven als hij geen fouten heeft gemaakt, heb ik net zoveel recht om hem dat niet te geven en blijven roepen dat ik hem niets vind en onze hele verdediging niets vind. Grappig dat we nu kampioen lijken te worden, een andere mening als “oneindig negatief” wordt bestempeld omdat een ander zijn mening over de kwaliteiten van een bepaalde speler niet bijstelt.
Ten tweede heb ik niet gezegd dat jij niet mag zeggen dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld. Ieder zijn kijk op voetbal zouden we maar zeggen. Je hoeft deze vraag dus niet te stellen aan mij daar ik niet heb gezegd dat hij geen punten mag krijgen. Als je mijn post goed had gelezen dan zei ik dat we ons verwachtingspatroon hebben bijgesteld door Brands zijn handelen. Dat dit in het verkeerde keelgat valt van een groep die zelf hier ook week in week uit zat te zeiken op dit elftal dan is dat hun probleem. Ik heb geen last van korte termijn denken maar een ieder mag van mij die last met zich meedragen.
En gelukkig zijn er genoeg mensen die kunnen genieten van dit elftal. Ieder zijn ding.
 
De gemiddelde analist had klaargekomen als Puyol zo'n sliding maakte. We staan hier allemaal vooraan als we weer iemand kunne afzeiken maar zodra hier iemand uit de verdediging een geweldige pot speelt zit in een keer de helft in hun grot.
 
De gemiddelde analist had klaargekomen als Puyol zo'n sliding maakte. We staan hier allemaal vooraan als we weer iemand kunne afzeiken maar zodra hier iemand uit de verdediging een geweldige pot speelt zit in een keer de helft in hun grot.
Puyol deed zoiets wekelijks en dat maakte hem een bijzonder goede verdediger. Als hij dat gemiddeld een keer per 5 jaar zou doen dan zouden niet zoveel mensen klaarkomen als hier het geval is met Schwaab. Als van Duinen een mooie goal maakt die Messi achting is, dan weet ook iedereen dat dit bij hem sporadisch gebeurt en daarom gaan de goede analisten niet met z’n allen in de polonaise lopen omdat ze zoiets in zijn perspectief plaatsen. Het perspectief van van Duinen is namelijk niveau Excelsior. En als memsen dat afzeiken van een speler vinden dan mag dat.
 
De hele verdediging van PSV is om te janken, zo eerlijk moet je gewoon zijn. En dat men dan op de banken gaat voor één mooie actie is begrijpelijk en ontzettend triest tegelijk.
 
De hele verdediging van PSV is om te janken, zo eerlijk moet je gewoon zijn. En dat men dan op de banken gaat voor één mooie actie is begrijpelijk en ontzettend triest tegelijk.
Maar er gaat helemaal niet op de banken. Toch?
 
Maar er gaat helemaal niet op de banken. Toch?
Ik kan inderdaad niet zien of er iemand thuis op de bank is gaan staan. Ik begon de nieuwe berichten te lezen en zag de kwalificatie 'klasse' voorbij komen en ik besloot daarop wat te schrijven. De subtitel had wellicht moeten zijn 'De necrologie van een kinderhand', want daarin lag de boodschap. Niet in de metafoor.
 
Ik vond ook dat Schwaab een goede wedstrijd speelde en al een aantal wedstrijden goed speelt.

Het gaat mij ook niet om één mooie actie. Buiten die sliding kwam hij vaak goed voor de man en speelt hij de bal vaak goed in. Hij zal nooit de absolute top halen maar voor PSV vindt ik heb in zijn huidige vorm prima.

Dat het niet de kwaliteit is dat PSV moet nastreven is een andere discussie. Gezien de huidige kwaliteit van de eredivisie denk ik dat Swaab een prima speler is.
 
Ik vond ook dat Schwaab een goede wedstrijd speelde en al een aantal wedstrijden goed speelt.

Het gaat mij ook niet om één mooie actie. Buiten die sliding kwam hij vaak goed voor de man en speelt hij de bal vaak goed in. Hij zal nooit de absolute top halen maar voor PSV vindt ik heb in zijn huidige vorm prima.

Dat het niet de kwaliteit is dat PSV moet nastreven is een andere discussie. Gezien de huidige kwaliteit van de eredivisie denk ik dat Swaab een prima speler is.
Als het puur om het niveau gaat dan zou ik het liefst zien dat de back up-verdedigers het niveau van Schwaab zouden hebben. Als invaller is het allemaal acceptabel, maar het iefst een niveautje hoger als basis. Maar, we weten allemaal dat die tijd niet meer komt in de Eredivisie en zeker niet onder Brands.
 
Op basis van de statistieken van Opta heeft Schwaab een plek verdiend in het Eredivisie elftal van de maand. Toch wel een beloning voor zijn goede spel de laatste tijd. Betrouwbare bronnen melden overigens dat er een Iraanse man woest het gebouw uitstormde toen hij geconfronteerd werd met deze feiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan