Coronavirus

En stel nou hè, dat de media gewoon een beetje betaald worden om dit soort verhalen te plaatsen om de vaccinatiegraad omhoog te krijgen, keur je dat dan goed of voel je je bespeeld?
Ik zeg stel. Want ik weet het niet. Beweer het ook niet. Maar mijn vertrouwen is nou ook weer niet zo groot dat ik het stelligheid durf te ontkennen.
Ik bedoel, wat is het nut om dit verhaal überhaupt te plaatsen? Een man van 62 die overlijdt aan Corona. Hebben we er wel meer van gehad toch?
Maar waarom zou de media betaald worden? Wordt de media dan ook betaald om te zeggen dat het morgen 5 graden wordt zodat iedereen een winterjas gaat kopen van een bepaald merk? Wat is het voordeel ervan?
 
Vindt mooi is een groot woord, maar het is zeker je eigen schuld als het tot de dood komt en jij wou geen prik, dan zeg ik tja sukkel doei. Je wou anders zijn en nu ben je in een andere wereld. Totaal geen medelijden mee, maar dat heb ik met veel dingen gelukkig. Ga je motorrijden zonder helm en je hersenen komen op de stoep zeg ik ook sukkel. Je eigen (domme) dingen doen en denken mag altijd, zo lang je andere niet schaadt of benadeeld prima. Ga je dronken rijden en je rijdt een fietser dood, dan mag je van mij ook ingeslapen worden. Heel zwart wit i know
Je kan je beschermen maar je doet het niet, tja.. slim is anders
 
Menstruatie is anders na vaccin: 'Ik ben nog nooit zo hevig ongesteld geworden, tot nu’ https://www.ad.nl/binnenland/menstruatie-is-anders-na-vaccin-ik-ben-nog-nooit-zo-hevig-ongesteld-geworden-tot-nu~a603afe5/

Een heel artikel gewijd aan de negatieve gevolgen van het vaccin. In het AD. Hierdoor zullen sommige vrouwen juist minder snel een vaccin nemen. Dus om te stellen dat media maar 1 kant belicht vind ik veel te ver gaan.
Opvallend dat het nu klachten regent, het zal dan wel zo zijn. Volgens mij haalde ik uit eerdere info of tabellen van Lareb nog dat de aantallen mee vielen?
 
Maar waarom zou de media betaald worden? Wordt de media dan ook betaald om te zeggen dat het morgen 5 graden wordt zodat iedereen een winterjas gaat kopen van een bepaald merk? Wat is het voordeel ervan?
Ik heb geen idee. Maar het is algemeen bekend dat marketeers, pluggers, maar ook zaakwaarnemers gewoon ruimte in kranten en in de overige media kopen/regelen voor wat aandacht. Waarom zou een overheid dat dan niet doen? Spelers en politici die altijd info naar dezelfde krant of reporter lekken. Sowieso wordt alles moedwillig gelekt, zodat het nieuws langzaam binnen kan sijpelen bij de mensen. Wordt goed over nagedacht. Ondertussen wordt het internet beheerst door algoritmen en spyware, dus ik vermoed wel dat de dingen wat meer gecontroleerd worden dan we denken.
Ik zeg niet dat alles wat de media doen slecht is, ik denk alleen wel dat ze een zware stempel drukken op wat we denken of wat we ‘moeten’ denken. Deels uit sensatie of nieuwswaarde, maar zeker ook deels uit handeltjes, achterkamertjespolitiek en gewoon keiharde belangen.
 
Opvallend dat het nu klachten regent, het zal dan wel zo zijn. Volgens mij haalde ik uit eerdere info of tabellen van Lareb nog dat de aantallen mee vielen?
De aantallen vallen niet mee ten opzichte van meldingen voor het covid tijdperk. Zoals gesteld kan dit met veel factoren te maken hebben, en het feit dat dit veelvuldig in het nieuws is zal ook bijdragen aan het aantal meldingen. Prima dat er gedegen onderzoek komt.

Overigens denk ik wel zeker dat de media beïnvloedt wordt, het woord spindoctor komt spontaan bij me op. Ik vind het de verantwoordelijkheid van ieder individu om niets voor zoete koek aan te nemen, niet enkel op zoek te gaan naar (nieuws)feiten die je eerste indruk bevestigen maar verder te kijken dan je neus lang is. Laatst heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering op Twitter meegedaan aan #terugvolgvrijdag, omdat ik mijn feed eens wilde opschudden. De hoeveelheid antivaxxers die ik opeens tegenkom die daadwerkelijk menen dat mensen die wel gevaccineerd zijn maar hersenloos de overheid volgen vind ik stuitend. Ik mag hopen dat iedereen, voor of tegen vaccinatie, dit weloverwogen heeft besloten. Ik vrees echter van niet.
 
De aantallen vallen niet mee ten opzichte van meldingen voor het covid tijdperk. Zoals gesteld kan dit met veel factoren te maken hebben, en het feit dat dit veelvuldig in het nieuws is zal ook bijdragen aan het aantal meldingen. Prima dat er gedegen onderzoek komt.

Overigens denk ik wel zeker dat de media beïnvloedt wordt, het woord spindoctor komt spontaan bij me op. Ik vind het de verantwoordelijkheid van ieder individu om niets voor zoete koek aan te nemen, niet enkel op zoek te gaan naar (nieuws)feiten die je eerste indruk bevestigen maar verder te kijken dan je neus lang is. Laatst heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering op Twitter meegedaan aan #terugvolgvrijdag, omdat ik mijn feed eens wilde opschudden. De hoeveelheid antivaxxers die ik opeens tegenkom die daadwerkelijk menen dat mensen die wel gevaccineerd zijn maar hersenloos de overheid volgen vind ik stuitend. Ik mag hopen dat iedereen, voor of tegen vaccinatie, dit weloverwogen heeft besloten. Ik vrees echter van niet.
Lijkt me inderdaad belangrijk dat er meer onderzoek komt naar de menstruatie bij mensen die het vaccin hebben genomen.

Een terugvolgdag, wat is dat?
Zijn dit het soort anti vaxers dat erg kritisch naar de overheid toe zijn, maar niet kritisch genoeg naar bronnen die ze zelf lezen? Nemen deze mensen vaak het woord schaap in de mond, terwijl ze zelf even volgzaam zijn naar Willem Engel of Thierry Baudet? Dan heb ik wat meer twijfels over weloverwogen. Daar is een conformation bias ook niet ongewoon. Samen met Facebook of Twitter algoritmes lijkt me dit ook niet echt goed overwogen.

Dit vaccin helpt tegen de pandemie en het traint mijn systeem tegen deze ziekte dus ik heb er voor gekozen om het wel te doen.
 
Wappies zijn net mensen, zit ik zo'n livestream te kijken ( volop leedvermaak ), 3 schermen in een, komt ineens een striptease op.. :lmao:

4c0aa903678753563b4644a57bd4b773.png
 
Ik heb zelf geen enkel probleem met de coronapas. Prima joh. We moeten wat. Maar Douwe Bob voelt zich blijkbaar geraakt door fans die er niet bij kunnen zijn of wat dan ook. Is zijn goed recht. Ik zie niet in waarom ik daar dan onbegrip voor moet tonen of kritiek op moet hebben.
Ik zou totaal niet malen om fans die niet bij me concert kunnen zijn omdat ze geen test willen doen 🙈

Kleine moeite voor een concert...
Als café baas snap ik het nog ergens. Omdat mensen niet iedere week 7.50 (of is het gratis?) Willen betalen voor een biertje te komen drinken.
Maar als iemand zich niet wil vaccineren. Wel naar een concert wil (kaartjes zullen toch wel tussen de 20 en 60 euro kosten) maar daarvoor niet de moeite wil nemen om even zo een staaf in zijn neus te douwen vind ik toch wel absurd.

Klagen ze in andere landen ook zo erg? Of zijn ze daar wel blij dat ze weer dingen kunnen ondernemen?
 
Gisteren moest ik in 2 sportkantines geen QR laten zien en in de 3e wel. Geen probleem voor mijn team.
 
Mijn vriendin is niet gevaccineerd. Ze test voor toegang als ze ergens heen wilt en houdt zich verder aan de geldende regels. Ze werkt als verpleegkundige, dus heeft toegang tot kennis en informatie. Daarnaast beseft ze dat ze met kwetsbare mensen werkt en test zichzelf daarom regelmatig, zeker als ze klachten heeft, om andere niet onnodig in gevaar te brengen. Zo kan het toch ook, daar kun je toch niks op tegen hebben? Maar zelfs de minister van Volksgezondheid vind het nodig om ongevaccineerden over een kam te scheren en weg te zetten. Corona-ontkenners en verspreiders van des-informatie moet je aanpakken. Laat de gezonde maar sceptische ongevaccineerde die zich aanpast aan de samenleving lekker met rust.
Ik waardeer haar voorzichtigheid maar snap er helemaal niks van dat een verpleegkundige zo handelt. Helemaal niets. Ik scheer ook alle ongevaccineerden over een kam en al helemaal diegenen die in de gezondheidszorg werken, want als er een categorie mensen is die beter zouden moeten weten dan zijn zij het wel. Onvoorstelbaar vreemd vind ik het.
 
Ik waardeer haar voorzichtigheid maar snap er helemaal niks van dat een verpleegkundige zo handelt. Helemaal niets. Ik scheer ook alle ongevaccineerden over een kam en al helemaal diegenen die in de gezondheidszorg werken, want als er een categorie mensen is die beter zouden moeten weten dan zijn zij het wel. Onvoorstelbaar vreemd vind ik het.
Ja, lekker dan als zij zo iemand is die asymtomatische besmetting krijgt. Zijn die kwetsbare mensen dan lekker klaar mee. Ik zou mij er niet goed bij voelen. En het is toch vreemd, een verpleegkundige die geen vertrouwen heeft in de medische wetenschap. Zoiets als een atheistische pastoor. (Die ook bestaan. :maniac:)
 
Ja, lekker dan als zij zo iemand is die asymtomatische besmetting krijgt. Zijn die kwetsbare mensen dan lekker klaar mee. Ik zou mij er niet goed bij voelen. En het is toch vreemd, een verpleegkundige die geen vertrouwen heeft in de medische wetenschap. Zoiets als een atheistische pastoor. (Die ook bestaan. :maniac:)
Vindt ik wat kort door de bocht, neem aan de kans op asymptomatisch blijven na besmetting voor haar gevaccineerde collega's zeker niet kleiner is en die worden niet of minder vaak getest. Vind zelf dat dit geen probleem hoeft te zijn als je wel verantwoord omgaat met risiko's en als je ook goed je eigen gezondheid en omgeving blijft monitoren, maar dat zou voor iedereen (en zeker zij die met kwetsbaren werken) in de meerderheid t geval zijn? Of ben ik dan te optimistisch?
 
Ik zou totaal niet malen om fans die niet bij me concert kunnen zijn omdat ze geen test willen doen 🙈

Kleine moeite voor een concert...
Als café baas snap ik het nog ergens. Omdat mensen niet iedere week 7.50 (of is het gratis?) Willen betalen voor een biertje te komen drinken.
Maar als iemand zich niet wil vaccineren. Wel naar een concert wil (kaartjes zullen toch wel tussen de 20 en 60 euro kosten) maar daarvoor niet de moeite wil nemen om even zo een staaf in zijn neus te douwen vind ik toch wel absurd.

Klagen ze in andere landen ook zo erg? Of zijn ze daar wel blij dat ze weer dingen kunnen ondernemen?
Douwe Bob moet het lekker zelf weten. Blijkbaar heeft hij de luxe dit standpunt in te nemen. Of is hij heel idealistisch. Geen idee. Neemt niet weg dat er een hele grote groep artiesten het moet hebben van veel kleinschaligere klussen en die hebben die luxe in ieder geval niet. Die moeten nu gewoon alles aannemen.
 
In Amsterdam is een demonstratie geweest tegen de corona-maatregelen. De wappies waren zo vriendelijk om een galg mee te nemen voor de uitvoerende minister. Tot zover de waarde van hun kreten over liefde en begrip. Klagen over uitsluiting, zichzelf als slachtoffer zien, maar willen wel zelf iemand ophangen die het beeld is van beleid dat wordt uitgevoerd. Walgelijk volk. In Maastricht zijn uitbaters bedreigd van een restaurant wat meldde dat ze zich wél aan de regels willen houden. Restaurant beklad, hakenkruizen in de tafels gekrast.
Geweld wordt niet geschuwd door degenen die hard roepen dat er geen tweedeling mag zijn. Geen tweedeling, en anders hangen we je op. Dat doen we wel om ons recht op vrijheid te behouden, anderen bedreigen en vermoorden. Bah.
 
In Amsterdam is een demonstratie geweest tegen de corona-maatregelen. De wappies waren zo vriendelijk om een galg mee te nemen voor de uitvoerende minister. Tot zover de waarde van hun kreten over liefde en begrip. Klagen over uitsluiting, zichzelf als slachtoffer zien, maar willen wel zelf iemand ophangen die het beeld is van beleid dat wordt uitgevoerd. Walgelijk volk. In Maastricht zijn uitbaters bedreigd van een restaurant wat meldde dat ze zich wél aan de regels willen houden. Restaurant beklad, hakenkruizen in de tafels gekrast.
Geweld wordt niet geschuwd door degenen die hard roepen dat er geen tweedeling mag zijn. Geen tweedeling, en anders hangen we je op. Dat doen we wel om ons recht op vrijheid te behouden, anderen bedreigen en vermoorden. Bah.
Ik wil dat deel van de demonstranten scharen onder extreem rechts. Fascisme en het nazisme gevoedt door Tier (en deels ook de pvv)
 
In Amsterdam is een demonstratie geweest tegen de corona-maatregelen. De wappies waren zo vriendelijk om een galg mee te nemen voor de uitvoerende minister. Tot zover de waarde van hun kreten over liefde en begrip. Klagen over uitsluiting, zichzelf als slachtoffer zien, maar willen wel zelf iemand ophangen die het beeld is van beleid dat wordt uitgevoerd. Walgelijk volk. In Maastricht zijn uitbaters bedreigd van een restaurant wat meldde dat ze zich wél aan de regels willen houden. Restaurant beklad, hakenkruizen in de tafels gekrast.
Geweld wordt niet geschuwd door degenen die hard roepen dat er geen tweedeling mag zijn. Geen tweedeling, en anders hangen we je op. Dat doen we wel om ons recht op vrijheid te behouden, anderen bedreigen en vermoorden. Bah.
Extremisme zit doorgaans aan beide kanten en is inderdaad doorgaans niet zo van het gesprek. ;)
 
Vindt ik wat kort door de bocht, neem aan de kans op asymptomatisch blijven na besmetting voor haar gevaccineerde collega's zeker niet kleiner is en die worden niet of minder vaak getest. Vind zelf dat dit geen probleem hoeft te zijn als je wel verantwoord omgaat met risiko's en als je ook goed je eigen gezondheid en omgeving blijft monitoren, maar dat zou voor iedereen (en zeker zij die met kwetsbaren werken) in de meerderheid t geval zijn? Of ben ik dan te optimistisch?
Ik ben het met je eens. Zolang er een verantwoordelijkheidsgevoel heerst zou het geen probleem moeten zijn. Daarnaast zal ook dit virus blijven bestaan en uiteindelijk onderdeel worden van de jaarlijkse griepgolf en zal er een bepaalde immuniteit heersen. Ook bij haar. Voorlopig is het regelmatig testen (zelftests die ze gratis krijgt via d'r werk). De groep waarmee ze werkt zijn inderdaad kwetsbaren, maar die zijn natuurlijk wel gevaccineerd.

Ik ga volledig uit dat ik niet besmettelijk ben omdat ik gevaccineerd ben, dat is eigenlijk ook niet waar. Ik zou me dus ook niet zo snel laten testen, ook niet bij klachten. Want wat is nou de kans dat het corona is.. Maar eigenlijk ben ik daarmee misschien wel een groter gevaar dan iemand die zich wel regelmatig laat testen.

Ja, lekker dan als zij zo iemand is die asymtomatische besmetting krijgt. Zijn die kwetsbare mensen dan lekker klaar mee. Ik zou mij er niet goed bij voelen. En het is toch vreemd, een verpleegkundige die geen vertrouwen heeft in de medische wetenschap. Zoiets als een atheistische pastoor. (Die ook bestaan. :maniac:)
Tja, de lange termijn effecten van dit vaccin zijn natuurlijk nog niet bekend. De kans dat het op lange termijn kwaad kan is niet zo groot, maar is aanwezig. Voorlopig duidt alles er op dat het veilig is. Dan nog kun je kiezen om bepaalde medicatie niet te nemen. Zij is ook van mening dat we mensen sowieso teveel vol stoppen met medicatie, dat mag best een tandje minder. Vind ik dat ze wel een punt heeft, als ik zie hoeveel medicatie mijn oma kreeg in de laatste jaren van haar leven. Dat waren tabletten tegen verschillende kwaaltjes en nog veel meer tabletten tegen alle bijwerkingen van die tabletten..
 
Ik ben het met je eens. Zolang er een verantwoordelijkheidsgevoel heerst zou het geen probleem moeten zijn. Daarnaast zal ook dit virus blijven bestaan en uiteindelijk onderdeel worden van de jaarlijkse griepgolf en zal er een bepaalde immuniteit heersen. Ook bij haar. Voorlopig is het regelmatig testen (zelftests die ze gratis krijgt via d'r werk). De groep waarmee ze werkt zijn inderdaad kwetsbaren, maar die zijn natuurlijk wel gevaccineerd.

Ik ga volledig uit dat ik niet besmettelijk ben omdat ik gevaccineerd ben, dat is eigenlijk ook niet waar. Ik zou me dus ook niet zo snel laten testen, ook niet bij klachten. Want wat is nou de kans dat het corona is.. Maar eigenlijk ben ik daarmee misschien wel een groter gevaar dan iemand die zich wel regelmatig laat testen.


Tja, de lange termijn effecten van dit vaccin zijn natuurlijk nog niet bekend. De kans dat het op lange termijn kwaad kan is niet zo groot, maar is aanwezig. Voorlopig duidt alles er op dat het veilig is. Dan nog kun je kiezen om bepaalde medicatie niet te nemen. Zij is ook van mening dat we mensen sowieso teveel vol stoppen met medicatie, dat mag best een tandje minder. Vind ik dat ze wel een punt heeft, als ik zie hoeveel medicatie mijn oma kreeg in de laatste jaren van haar leven. Dat waren tabletten tegen verschillende kwaaltjes en nog veel meer tabletten tegen alle bijwerkingen van die tabletten..
De lange termijn effecten van een Corona-besmetting zijn natuurlijk ook niet bekend. Korte termijn effecten wel, en daar help het als je een goede gezondheid en geluk hebt. En het kan dat je nooit besmet raakt maar dat hangt ook erg af van je hoeveelheid sociale contacten.
 
One of my good friends works as a nurse and she lost a lot of co-workers yesterday due to the fact that the hospital she works required you to get the vaccine within a certain timeframe and if you did not you would be let go. Well all of these did not and they were let go and cannot file for any kind of government assistance due to be being without a paycheck.

Just a tough situation all around. I myself had covid last year and thankfully pulled through it. Hopefully this pandemic 'ends' sooner rather than later. We shall see.
 
Terug
Bovenaan Onderaan