Coronavirus

Jah, de groep waarop ik doelde zijn ook allemaal super slim, kritisch, hebben goede skills om informatie van betrouwbare bronnen te wegen en ook begrip dat je soms iets voor n ander over moet hebben. Komt helemaal goed idd als je die vraagt om dingen op te geven voor een ander of toekomstige generatie, omdat de wereld anders te rap richting afgrond gaat. Mijn excuus. :FP:
Jij weet het dus blijkbaar wel allemaal. Das fijn. Ik niet.
Je cynische reactie op mij omdat ik niet met je meega, is precies wat ik bedoel. Dat we het zo goed voor de ander weten.
 
Jij weet het dus blijkbaar wel allemaal. Das fijn. Ik niet.
Je cynische reactie op mij omdat ik niet met je meega, is precies wat ik bedoel. Dat we het zo goed voor de ander weten.
Had de post aangevuld, leek me duidelijk genoeg dat ik een andere insteek had. En ja, ik word n beetje cynisch en somber van de huidige discussie. Laat het hier dus bij.
 
Ik hoop dat je wel doorhad dat ik n andere groep in gedachten had? Kritiek op beleid mag en lijkt me prima, afzien van vaccinatie ook, maar laten we niet doen of de groep die aan de extremere kant zitten niet bestaat (of hierin stelliger is geworden door de pandemie).
Had ik door. Maar dat is dus de keerzijde van de democratie. Dat soms dingen zo zijn of besloten worden waar je niet achter staat. Neemt niet weg dat je altijd je mening moet kunnen geven.
Wat betreft de wappies denk ik er tussen de Willem Engelsen en Lange Fransen van deze wereld en de wat gematigdere groep een groot grijs gebied zit met mensen die Engel ook maar een engnek vinden, maar die niet willen dat de overheid er een toegangsbewijs doorheen ramt.
 
Had ik door. Maar dat is dus de keerzijde van de democratie. Dat soms dingen zo zijn of besloten worden waar je niet achter staat. Neemt niet weg dat je altijd je mening moet kunnen geven.
Wat betreft de wappies denk ik er tussen de Willem Engelsen en Lange Fransen van deze wereld en de wat gematigdere groep een groot grijs gebied zit met mensen die Engel ook maar een engnek vinden, maar die niet willen dat de overheid er een toegangsbewijs doorheen ramt.
Duh, daar hoor ik zelf bij joh (bij n deel van de settings waarin deze gevraagd word en bij t niveau waarop t nodig is). ;)
 
Had de post aangevuld, leek me duidelijk genoeg dat ik een andere insteek had. En ja, ik word n beetje cynisch en somber van de huidige discussie. Laat het hier dus bij.
Ik denk dat als we elkaar een beetje met rust laten en proberen te begrijpen, of op zijn minst accepteren dat een ander met een andere mening net zoveel rechten heeft, de wereld daar eerder beter dan slechter van wordt.
 
Ik denk dat het ook grotendeels onbewust gebeurt. Maar de de sterkste man die overlijdt aan COVID omdat hij geen vaccin wilde of iemand die stikbenauwd in het ziekenhuis ligt en spijt heeft en iedereen oproept die prik te halen of een jonge vader die bij zijn gezin wordt weggerukt komen allemaal in de krant. Die miljoenen gevallen van hooguit een snotneus bij COVID worden nauwelijks gemeld. Wellicht dat dat een minder verhaal is, maar de media kleuren op deze manier (onbewust) wel de situatie. Onze overheid heeft vanaf dag 1 ingezet op dat het te dragen moest zijn voor de zorg. Volgens mij zijn we nu daar. Iedereen die wilde heeft een vaccin kunnen krijgen. Let’s move on. Een ongevaccineerde het gevoel proberen te geven dat hij niet zo hard zijn best heeft gedaan en eigenlijk buitengesloten moet worden, zegt vooral dat wij mensen graag onszelf op de borst kloppen en anderen veroordelen.

Maar er wordt niemand buitengesloten. Want sinds vorige week mogen we alles weer, ook binnen de 1,5 meter. En iedereen mag er aan mee doen, alleen je moet of een spuit in je arm doen of een stok in je neus. Een stok in je neus kent geen gevaarlijke bijwerkijgen. En als de komende maanden blijkt dat de zorg niet meer wordt overbelast door corona, dan verdwijnt vanzelf de coronapas. Maar nogmaals, er wordt niemand buitengesloten.

En over de media, er werd gisteren ook bericht over bijwerkingen namelijk trombose. En er is ook al een miljoen keer gegezegd daar er maar weinig tot geen jongeren dood gaan aan het virus. De media is dus niet doelbewust ons aan t proberen aan het vaccin te krijgen, en al helemaal geen spreekbuis van de overheid. De media bericht echt wel de situatie van meerdere kanten. Bovendien is dit forum ook media, en volgens mij mag iedereen hier zeggen wat hij wilt. Ja er zijn zekere regels, maar die worden bepaalt door de forumleiding en niet door de overheid.
 
Maar er wordt niemand buitengesloten. Want sinds vorige week mogen we alles weer, ook binnen de 1,5 meter. En iedereen mag er aan mee doen, alleen je moet of een spuit in je arm doen of een stok in je neus. Een stok in je neus kent geen gevaarlijke bijwerkijgen. En als de komende maanden blijkt dat de zorg niet meer wordt overbelast door corona, dan verdwijnt vanzelf de coronapas. Maar nogmaals, er wordt niemand buitengesloten.

En over de media, er werd gisteren ook bericht over bijwerkingen namelijk trombose. En er is ook al een miljoen keer gegezegd daar er maar weinig tot geen jongeren dood gaan aan het virus. De media is dus niet doelbewust ons aan t proberen aan het vaccin te krijgen, en al helemaal geen spreekbuis van de overheid. De media bericht echt wel de situatie van meerdere kanten. Bovendien is dit forum ook media, en volgens mij mag iedereen hier zeggen wat hij wilt. Ja er zijn zekere regels, maar die worden bepaalt door de forumleiding en niet door de overheid.
Dat denk ik ook wel, dat het meestal gewoon zoeken naar een verhaal is door de media. Tegelijkertijd werd er onlangs (bij Nieuwsuur?) gesteld dat redacteuren bewust besloten hebben aanvankelijk steeds hetzelfde verhaal aandacht te geven. Dus ja, vaak onschuldig of gewoon zoals het gaat. Maar media zijn ook gewoon te koop. Of denk je dat het toevallig is dat er de week voor de release van een nieuw album een groot interview in een krant verschijnt. Of het nou pluggers zijn of spin doctors, de media zijn bewerkelijk.

Verder heb ik zelf (nogmaals) geen problemen met de coronapas en sta ik volledig achter vaccineren. Tegelijkertijd wil ik wel dat de keuze vrij is en dat de overheid er niet zomaar dingen doorheen kan duwen die ethisch gevoelig liggen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk voorbeeld: staat net een interview in het AD met Cocu dat hij wel weer wil werken, ook in Nederland. Wat denk je? Leuk interview van Wijffels? Of heeft de zaakwaarnemer van Cocu even gebeld met de media voor een leuk interview waarin in ruil wel even gemeld moet worden dat Flip weer een baantje zoekt?
 
Laatst bewerkt:
De media is dus niet doelbewust ons aan t proberen aan het vaccin te krijgen, en al helemaal geen spreekbuis van de overheid. De media bericht echt wel de situatie van meerdere kanten. Bovendien is dit forum ook media, en volgens mij mag iedereen hier zeggen wat hij wilt. Ja er zijn zekere regels, maar die worden bepaalt door de forumleiding en niet door de overheid.

Sorry hoor, maar als je je kennis over het vaccin, van dit forum haalt ?

Meerdere kanten belicht door de media? Hoor,zie of lees jij ergens waarom sommige wetenschappers dagelijks
en wetenschappers met een andere mening vrijwel nooit in de media (mogen) verschijnen?
Weet jij waarom Jantje wel en Pietje niet in het OMT zit?
En de overheid of grote bedrijven hebben geen invloed op wat er wel of niet in de media komt?

Maar goed, Weltmeister verkondigt gelukkig zinnige dingen in dit topic en sinds ik hierboven moest lezen dat ik,
omdat ik dit ene vaccin nog niet wil, blijkbaar ook niet besef wat de klimaatcrisis, vervuiling en verspilling inhouden,
laat ik het hier maar even bij.

En ga ik gauw , voor het te druk wordt even boodschappen doen en naar de supermarkt. Waar ik sinds vorige week
de enige ben met een mondkapje.
 
Leuk voorbeeld: staat net een interview in het AD met Cocu dat hij wel weer wil werken, ook in Nederland. Wat denk je? Leuk interview van Wijffels? Of heeft de zaakwaarnemer van Cocu even gebeld met de media voor een leuk interview waarin in ruil wel even gemeld moet worden dat Flip weer een baantje zoekt?

Dat is heel wat anders. Bekende mensen maken heel goed gebruik van de media. Die weten hoe het in mekaar zit. Politici doen dat ook, van links tot rechts. Maar het is niet dat Maarten Wijfels van het AD moeten zorgen dat Cocu een baan krijgt.

Maar de media berichten heel veel. Ik kan hier heel makkelijk een stukje schrijven waarom je geen vaccin zou moeten nemen, met alleen berichte uit de de media (bijwerkingen, heel weinig jongeren die ziek worden). Maar ik kan net zo goed een stukje schrijven waarom je wel een vaccin zou moeten nemen (Het werkt goed tegen de ernstige ziekte verschijnselen). Dus het is maar net wat je zelf uit de media plukt.
 
De anti-vaxxers die ik ken zijn over het algemeen hoogopgeleid en zeer begaan met de wereld en het klimaat.
Tsss ken jij anti-vaxxers? Geintje. Maar ik ken er serieus geen. In mijn omgeving zijn alle volwassenen ingeënt. Alleen bij de 13-jarige teamgenoten van junior is niet iedereen ingeënt.
 
Menstruatie is anders na vaccin: 'Ik ben nog nooit zo hevig ongesteld geworden, tot nu’ https://www.ad.nl/binnenland/menstruatie-is-anders-na-vaccin-ik-ben-nog-nooit-zo-hevig-ongesteld-geworden-tot-nu~a603afe5/

Een heel artikel gewijd aan de negatieve gevolgen van het vaccin. In het AD. Hierdoor zullen sommige vrouwen juist minder snel een vaccin nemen. Dus om te stellen dat media maar 1 kant belicht vind ik veel te ver gaan.
Ja, dat is zowaar een voorbeeld van iets negatiefs.
Toch kom je niet tot een antwoord op mijn concrete vragen over eenzijdige media, samenstelling OMT en invloed van overheid en grote bedrijven op de media.
Hoeft ook niet, hoor, want we worden het toch niet gauw eens en dat zij maar zo.

Mag ik "het vaccin beschouwen als de enige en zaligmakende oplossing van de corona endemie" dan ook te ver vinden gaan?
Want ik heb ook een voorbeeldje dat tegen de gangbare opinie ingaat.
Ik ben als enige van de 7 kinderen uit ons gezin niet gevaccineerd. En ik ben ook nu nog zo gezond als een vis terwijl een 2x gevaccineerde broer
corona heeft gehad en een eveneens 2x gevaccineerde zus het sinds vorige week ook blijkt te hebben.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in een fatsoenlijke democratie/maatschappij mensen rekening houden met elkaar, vooral met minderheden.
Vandaar dat ik verwees naar de posts van Weltmeister waar ik gezonde opvattingen en grote tolerantie in bespeur.
Ik constateer toenemende polarisatie - mede door de media - en groeiende onverdraagzaamheid ten opzichte van mensen met een mening die afwijkt
van wat de meerderheid van het volk vindt. Ook op ander terrein dan corona trouwens.

En daar ben ik niet blij mee.
 
Ja, dat is zowaar een voorbeeld van iets negatiefs.
Toch kom je niet tot een antwoord op mijn concrete vragen over eenzijdige media, samenstelling OMT en invloed van overheid en grote bedrijven op de media.
Hoeft ook niet, hoor, want we worden het toch niet gauw eens en dat zij maar zo.

Mag ik "het vaccin beschouwen als de enige en zaligmakende oplossing van de corona endemie" dan ook te ver vinden gaan?
Want ik heb ook een voorbeeldje dat tegen de gangbare opinie ingaat.
Ik ben als enige van de 7 kinderen uit ons gezin niet gevaccineerd. En ik ben ook nu nog zo gezond als een vis terwijl een 2x gevaccineerde broer
corona heeft gehad en een eveneens 2x gevaccineerde zus het sinds vorige week ook blijkt te hebben.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in een fatsoenlijke democratie/maatschappij mensen rekening houden met elkaar, vooral met minderheden.
Vandaar dat ik verwees naar de posts van Weltmeister waar ik gezonde opvattingen en grote tolerantie in bespeur.
Ik constateer toenemende polarisatie - mede door de media - en groeiende onverdraagzaamheid ten opzichte van mensen met een mening die afwijkt
van wat de meerderheid van het volk vindt. Ook op ander terrein dan corona trouwens.

En daar ben ik niet blij mee.
Maar zijn ze er ook ernstig ziek van geworden? Zonder vaccinatie waren ze er naar alle waarschijnlijkheid veel erger aan toe. En aangezien jij je behoorlijk aan de maatregelen zegt te houden, is het niet gek dat jij gezond bent.

Natuurlijk is vaccineren de enige weg uit, of zie jij geen relatie tussen de vaccinatiegraad en de dalende besmettingen?
 
Maar zijn ze er ook ernstig ziek van geworden? Zonder vaccinatie waren ze er naar alle waarschijnlijkheid veel erger aan toe. En aangezien jij je behoorlijk aan de maatregelen zegt te houden, is het niet gek dat jij gezond bent.

Natuurlijk is vaccineren de enige weg uit, of zie jij geen relatie tussen de vaccinatiegraad en de dalende besmettingen?
Zeker zie ik die relatie.
Zie jij alle gemelde bijwerkingen op lareb die we, in tegenstelling tot besmettingscijfers (deels over een snotneus of hoestje)
die we dagelijks voorgeschoteld krijgen, niet in de media aantreffen maar zelf moeten opzoeken?

Ik pleit alleen voor vrije keuze en tolerantie als die keuze niet voor iedereen hetzelfde is.
 
Ja, dat is zowaar een voorbeeld van iets negatiefs.
Toch kom je niet tot een antwoord op mijn concrete vragen over eenzijdige media, samenstelling OMT en invloed van overheid en grote bedrijven op de media.
Hoeft ook niet, hoor, want we worden het toch niet gauw eens en dat zij maar zo.

Mag ik "het vaccin beschouwen als de enige en zaligmakende oplossing van de corona endemie" dan ook te ver vinden gaan?
Want ik heb ook een voorbeeldje dat tegen de gangbare opinie ingaat.
Ik ben als enige van de 7 kinderen uit ons gezin niet gevaccineerd. En ik ben ook nu nog zo gezond als een vis terwijl een 2x gevaccineerde broer
corona heeft gehad en een eveneens 2x gevaccineerde zus het sinds vorige week ook blijkt te hebben.

Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat in een fatsoenlijke democratie/maatschappij mensen rekening houden met elkaar, vooral met minderheden.
Vandaar dat ik verwees naar de posts van Weltmeister waar ik gezonde opvattingen en grote tolerantie in bespeur.
Ik constateer toenemende polarisatie - mede door de media - en groeiende onverdraagzaamheid ten opzichte van mensen met een mening die afwijkt
van wat de meerderheid van het volk vindt. Ook op ander terrein dan corona trouwens.

En daar ben ik niet blij mee.

Ik heb ook een oom en tante, die allebei gevacineerd zijn, toch ziek zijn geworden van corona, met daarbij hoge koorts. Maar dit is toch verklaarbaar, het vaccin werkt namelijk niet op 100% van de mensen. Is het vaccin de enige oplossing? Nee. Er zou ook een medicijn kunnen gevonden worden, waardoor zieke mensen snel beter worden. Maar die is er nog niet. Dus voor nu is het vaccin de enige oplossing. En aangezien de meerderheid van de mensen zo snel mogelijk van de maatregelen af willen, is het logisch dat op dit moment het vaccin wordt gebruikt als oplossing.
 
Ik denk dat het ook grotendeels onbewust gebeurt. Maar de de sterkste man die overlijdt aan COVID omdat hij geen vaccin wilde of iemand die stikbenauwd in het ziekenhuis ligt en spijt heeft en iedereen oproept die prik te halen of een jonge vader die bij zijn gezin wordt weggerukt komen allemaal in de krant. Die miljoenen gevallen van hooguit een snotneus bij COVID worden nauwelijks gemeld. Wellicht dat dat een minder verhaal is, maar de media kleuren op deze manier (onbewust) wel de situatie. Onze overheid heeft vanaf dag 1 ingezet op dat het te dragen moest zijn voor de zorg. Volgens mij zijn we nu daar. Iedereen die wilde heeft een vaccin kunnen krijgen. Let’s move on. Een ongevaccineerde het gevoel proberen te geven dat hij niet zo hard zijn best heeft gedaan en eigenlijk buitengesloten moet worden, zegt vooral dat wij mensen graag onszelf op de borst kloppen en anderen veroordelen.
Helemaal mee eens. We zijn op het punt aangekomen dat het beheersbaar is, dankzij de bereidwilligheid van een groot gedeelte van de samenleving om een vaccin te nemen. Laten we het positieve benoemen, in plaats van zo erg in te zoemen op de 'anti-vaxxers'.

Ik heb volledig vertrouwen in de werking van vaccins en in de medische wetenschap. Maar ik kan me voorstellen dat je dat niet hebt, simpelweg omdat je er niet genoeg verstand van hebt. Wat een vaccin in je lichaam doet wordt niet voldoende uitgelegd in begrijpelijke taal. Als je dan al sceptisch bent, maar ook niet begrijpt wat ze je willen uitleggen dan zeg je dus nee.

We proberen al jaren en jaren om zaken als homo-acceptatie er doorheen te krijgen. "Accepteer dat iemand anders denkt dan jou patronen". Accepteer dat er een ander gevoel opgeroepen kan worden dan ooit bij jezelf zal voorkomen. Maar nee hoor, we lijken er nog niks van geleerd te hebben, terwijl verreweg de meeste mensen wel die omslag hebben gemaakt bij homo-acceptatie.

Mijn vriendin is niet gevaccineerd. Ze test voor toegang als ze ergens heen wilt en houdt zich verder aan de geldende regels. Ze werkt als verpleegkundige, dus heeft toegang tot kennis en informatie. Daarnaast beseft ze dat ze met kwetsbare mensen werkt en test zichzelf daarom regelmatig, zeker als ze klachten heeft, om andere niet onnodig in gevaar te brengen. Zo kan het toch ook, daar kun je toch niks op tegen hebben? Maar zelfs de minister van Volksgezondheid vind het nodig om ongevaccineerden over een kam te scheren en weg te zetten. Corona-ontkenners en verspreiders van des-informatie moet je aanpakken. Laat de gezonde maar sceptische ongevaccineerde die zich aanpast aan de samenleving lekker met rust.
 
Mijn vriendin is niet gevaccineerd. Ze test voor toegang als ze ergens heen wilt en houdt zich verder aan de geldende regels. Ze werkt als verpleegkundige, dus heeft toegang tot kennis en informatie. Daarnaast beseft ze dat ze met kwetsbare mensen werkt en test zichzelf daarom regelmatig, zeker als ze klachten heeft, om andere niet onnodig in gevaar te brengen. Zo kan het toch ook, daar kun je toch niks op tegen hebben?
precies dit dus. Ze neemt haar verantwoordelijkheid zonder te gaan zeuren. Als alle antivaxxers dit zo zouden doen was er m.i. geen probleem..
 
precies dit dus. Ze neemt haar verantwoordelijkheid zonder te gaan zeuren. Als alle antivaxxers dit zo zouden doen was er m.i. geen probleem..
Alle niet gevaccineerden die ik ken doen het zo. Ik schat in dat van die laatste 13(?)% die niet gevaccineerd is minstens 90% dit doet.
Er is altijd een kleine groep die het anders ziet, it is what it is. Bij elk besluit van welke overheid dan ook heb je zo'n groep die het er niet mee eens is.

Zie de eeuwige discussie bij 2G, 3G, 4G en nu 5G die terug komt. "straling en is schadelijk" etc. etc..
 
Alle niet gevaccineerden die ik ken doen het zo. Ik schat in dat van die laatste 13(?)% die niet gevaccineerd is minstens 90% dit doet.
Er is altijd een kleine groep die het anders ziet, it is what it is. Bij elk besluit van welke overheid dan ook heb je zo'n groep die het er niet mee eens is.

Zie de eeuwige discussie bij 2G, 3G, 4G en nu 5G die terug komt. "straling en is schadelijk" etc. etc..
ik vind daarom de zeurende antivaxxers echt sneu aangezien je je altijd nog kan laten testen. Maargoed, zo zit een klein deel van Nederland blijkbaar in elkaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan