Coronavirus

Zo, CH gooit de grenzen met NL redelijk dicht. Als je in reist naar CH mag je eerst 10 dagen in quarantaine. Kortom, jaar 2 waarop we onze familie met kerst niet gaan zien.:mad::mad:
Lang leve het halfalachtig ingrijpen...

Gewoon klote (en ja dan dekt het woord wat ik gebruik de lading nog echt niet).
 
Meneer mis even de smiley die ik er net bijgezet heb?


Het is een standaard grapje die ik gebruik tegen iedereen die meer kinderen dan mij heeft.
Het is dat, of hij is een arts. Die hebben ook vaak zo‘n bak kinderen. (Ook een standaard grapje ;) )
 
Gadver ook hoe bekrompen n deel van de reacties.

En ik merk dat ik moeite heb mijn punt over te brengen, ik wil niet wegpraten dat ongevaccineerden een zeer groot deel van de te kleine taart eten, wel wil ik graag duidelijk maken dat het terugdringen en erger voorkomen niet lukt door 2G of mensen die niet gevaccineerd zijn geen bed meer gunnen en verder geen strengere regels voor t deel dat wel geprikt is.

Ik vrees dat de situatie daar nu al te slecht voor is. Snap de frustraties volkomen.
Toch maak ik uit je laatste zin ook op dat in eerste instantie jij ook de ongevaccineerden als belangrijkste oorzaak ziet, maar dat we daar nu even niks aan hebben. Dan ben ik het er mee eens.

Zojuist ivm bezoek zelftestronde hier in huis. 3 negatieven en een luilak die z’n bed niet uitkomt.

Overigens zijn die zelfresten niet goedkoop voor een gezin. Waarom geven ze (overheid) die dingen niet gratis weg via winkels? Dan zullen hopelijk meer mensen testen. Ik heb nu eigenlijk ook pas een zelftest gedaan.
 

Hm de maker van Pfizer denkt dat eventueel een nieuw vaccin binnen 100 dagen gemaakt is.
Kijk nu al uit naar de variant die volgend jaar opduikt en die pas na de winter bestreden kan worden. Wat een gepruts. Het is jammer dat de economie niet gigantisch crasht. In mijn ogen de enige manier om de boel wakker te krijgen. Over 30 jaar zitten we mét een overvolle aarde met millennials mét de frustratie-tolerantie van een kind van 9 en een groep 40/50-ers die opgegroeid zijn in een tijd waarin risico nemen een vies en egoïstisch woord is. We slaan volledig door in onze maakbaarheid van de samenleving en in een solidariteitsprincipe dat 95% van de wereldbevolking gijzelt omdat dat kleine groepje zwakken niks mag overkomen. Iedereen die zichzelf heeft willen beschermen heeft de kans gehad. En nu door. Ben je nog steeds bang? Vervelend, sluit jezelf maar op.
 
Toch maak ik uit je laatste zin ook op dat in eerste instantie jij ook de ongevaccineerden als belangrijkste oorzaak ziet, maar dat we daar nu even niks aan hebben. Dan ben ik het er mee eens.

Zojuist ivm bezoek zelftestronde hier in huis. 3 negatieven en een luilak die z’n bed niet uitkomt.

Overigens zijn die zelfresten niet goedkoop voor een gezin. Waarom geven ze (overheid) die dingen niet gratis weg via winkels? Dan zullen hopelijk meer mensen testen. Ik heb nu eigenlijk ook pas een zelftest gedaan.
Fijn dat je zo’n goed zelfbeeld hebt 😂.
Even zonder gekheid bij mij op de studie kan je zelftesten gewoon gratis krijgen. Vgm zelfs 2x per week gratis bestellen. Wellicht dat dat ook bij jou kinderen en de luilak kan?
 
Overigens zijn die zelfresten niet goedkoop voor een gezin. Waarom geven ze (overheid) die dingen niet gratis weg via winkels? Dan zullen hopelijk meer mensen testen. Ik heb nu eigenlijk ook pas een zelftest gedaan.
Goeie vraag. Wat ik me wel kan voorstellen is omdat zelftesten niet accuraat zijn. Veel mensen gebruiken ze goed (preventief) maar ik merk op mijn werk dat slecht gebruikt word. (Geen zorgen. Ik heb klachten maar heb me laten testen en was negatief. ). Wanneer je zoiets hoort denk je. Die persoon is naar de ggd geweest. Maar vaak zat bedoelen ze een zelftest. Waardoor er (2x meegemaakt) later alsnog corona bij diegene word geconstateerd 😅
 
Kijk nu al uit naar de variant die volgend jaar opduikt en die pas na de winter bestreden kan worden. Wat een gepruts. Het is jammer dat de economie niet gigantisch crasht. In mijn ogen de enige manier om de boel wakker te krijgen. Over 30 jaar zitten we mét een overvolle aarde met millennials mét de frustratie-tolerantie van een kind van 9 en een groep 40/50-ers die opgegroeid zijn in een tijd waarin risico nemen een vies en egoïstisch woord is. We slaan volledig door in onze maakbaarheid van de samenleving en in een solidariteitsprincipe dat 95% van de wereldbevolking gijzelt omdat dat kleine groepje zwakken niks mag overkomen. Iedereen die zichzelf heeft willen beschermen heeft de kans gehad. En nu door. Ben je nog steeds bang? Vervelend, sluit jezelf maar op.
Vreemde uitspraak die laatste, voor iemand die continu zegt dat je mensen niet mag uitsluiten omdat ze geen vaccin nemen. Je draait de zaak om hier ;)
 
Vreemde uitspraak die laatste, voor iemand die continu zegt dat je mensen niet mag uitsluiten omdat ze geen vaccin nemen. Je draait de zaak om hier ;)
Ik vind iemand geen zorg kunnen bieden omdat er geen zorg te geven valt geen vorm van buitensluiten. Maakt het niet minder triest, maar het is wel vanuit een vrije keuze. Iedereen mag van mij doen wat hij wil, zolang ze mij ook maar laten doen wat ik doe. Nu dit variantje weer. Er is mét dit beleid geen enkele stip aan de horizon en dat vind ik bijzonder schadelijk voor de wereld. Zeker aangezien het een virus betreft dat de overgrote massa niet of nauwelijks raakt. We hoeven COVID niet te bagatelliseren, maar het is nou ook weer geen Ebola die rondgaat he. Er is een vaccin, neem het als je erin gelooft. En dan door. Leven is ook risico nemen.
 
Dat is een optie, mits de gevolgen worden geaccepteerd. En dat betekent dat je coronapatienten eigenlijk uit de reguliere ziekenhuizen zou moeten weren, omdat je anders de complete zorg lam legt. Dus geen ic-bedden (eist teveel personeel), geen zorg. En gezien het aantal zieken wat je in korte tijd krijgt, gaan zaken vanzelf dicht want hun personeel ligt thuis of in de coronahal.
Na een paar dagen krijg je een bestorming van het ziekenhuis die eisen dat hun opa/partner/moeder wél wordt behandeld ipv “los wordt gelaten”.
Het zal dan een hectische tijd worden.
Ja, dat denk ik ook.
 
Ik vind iemand geen zorg kunnen bieden omdat er geen zorg te geven valt geen vorm van buitensluiten. Maakt het niet minder triest, maar het is wel vanuit een vrije keuze. Iedereen mag van mij doen wat hij wil, zolang ze mij ook maar laten doen wat ik doe. Nu dit variantje weer. Er is mét dit beleid geen enkele stip aan de horizon en dat vind ik bijzonder schadelijk voor de wereld. Zeker aangezien het een virus betreft dat de overgrote massa niet of nauwelijks raakt. We hoeven COVID niet te bagatelliseren, maar het is nou ook weer geen Ebola die rondgaat he. Er is een vaccin, neem het als je erin gelooft. En dan door. Leven is ook risico nemen.
Precies de kern van het probleem, dit ontbrekende solidariteitsgevoel waar ook zoveel vaccinatieweigeraars last van hebben.
 
Ik vind iemand geen zorg kunnen bieden omdat er geen zorg te geven valt geen vorm van buitensluiten. Maakt het niet minder triest, maar het is wel vanuit een vrije keuze. Iedereen mag van mij doen wat hij wil, zolang ze mij ook maar laten doen wat ik doe. Nu dit variantje weer. Er is mét dit beleid geen enkele stip aan de horizon en dat vind ik bijzonder schadelijk voor de wereld. Zeker aangezien het een virus betreft dat de overgrote massa niet of nauwelijks raakt. We hoeven COVID niet te bagatelliseren, maar het is nou ook weer geen Ebola die rondgaat he. Er is een vaccin, neem het als je erin gelooft. En dan door. Leven is ook risico nemen.
In dar geval vind je het ook geen probleem dat antivaxxers voortaan niet meer geholpen worden zodat de gewone zorg weer kan doorgaan? Ik heb daar geen problemen mee.
 
Het moment is dan eindelijk daar. Afgelopen donderdag voelde ik een lichte benauwdheid en een klein kuchje. Een aantal zelftesten gekocht en ik bleek positief te testen op Corona. Meteen een afspraak gemaakt bij de ggd. Helaas niet in Eindhoven maar in Nederweert. De volgende dag opnieuw getest en ook die bleek positief. Mijn 8 maanden zwangere vrouw, net als ik niet gevaccineerd, bleek ook positief. Zojuist de bevestiging van de ggd gehad dat ik Corona heb, mijn vrouw doet zometeen de test.

Al met al ervaren we allebei amper klachten. 2 maanden geleden had ik de griep waarbij ik met een loopneus en koorts standaard 4 dagen knock out in bed lig. Nu heb ik een snotneus (geen loopneus), een hoestje, spierpijn in m’n vingers, nek en achter de ogen(?). Maar fit genoeg om morgen gewoon weer vanuit huis aan het werk te gaan. Ik spreek natuurlijk niet voor iedereen, maar we zijn blij dat we ons niet hebben laten vaccineren. Amper klachten, niet op een ic of ziekenhuis gelegen waardoor we anderen of de zorg tot last zijn geweest en natuurlijke anti stoffen tegen Corona. Sterkte voor anderen die het anders ervaren. 💪🏻
 
Het moment is dan eindelijk daar. Afgelopen donderdag voelde ik een lichte benauwdheid en een klein kuchje. Een aantal zelftesten gekocht en ik bleek positief te testen op Corona. Meteen een afspraak gemaakt bij de ggd. Helaas niet in Eindhoven maar in Nederweert. De volgende dag opnieuw getest en ook die bleek positief. Mijn 8 maanden zwangere vrouw, net als ik niet gevaccineerd, bleek ook positief. Zojuist de bevestiging van de ggd gehad dat ik Corona heb, mijn vrouw doet zometeen de test.

Al met al ervaren we allebei amper klachten. 2 maanden geleden had ik de griep waarbij ik met een loopneus en koorts standaard 4 dagen knock out in bed lig. Nu heb ik een snotneus (geen loopneus), een hoestje, spierpijn in m’n vingers, nek en achter de ogen(?). Maar fit genoeg om morgen gewoon weer vanuit huis aan het werk te gaan. Ik spreek natuurlijk niet voor iedereen, maar we zijn blij dat we ons niet hebben laten vaccineren. Amper klachten, niet op een ic of ziekenhuis gelegen waardoor we anderen of de zorg tot last zijn geweest en natuurlijke anti stoffen tegen Corona. Sterkte voor anderen die het anders ervaren. 💪🏻
Mooi dat jullie d'r zo soepel doorheen lijken te komen.
 
Het moment is dan eindelijk daar. Afgelopen donderdag voelde ik een lichte benauwdheid en een klein kuchje. Een aantal zelftesten gekocht en ik bleek positief te testen op Corona. Meteen een afspraak gemaakt bij de ggd. Helaas niet in Eindhoven maar in Nederweert. De volgende dag opnieuw getest en ook die bleek positief. Mijn 8 maanden zwangere vrouw, net als ik niet gevaccineerd, bleek ook positief. Zojuist de bevestiging van de ggd gehad dat ik Corona heb, mijn vrouw doet zometeen de test.

Al met al ervaren we allebei amper klachten. 2 maanden geleden had ik de griep waarbij ik met een loopneus en koorts standaard 4 dagen knock out in bed lig. Nu heb ik een snotneus (geen loopneus), een hoestje, spierpijn in m’n vingers, nek en achter de ogen(?). Maar fit genoeg om morgen gewoon weer vanuit huis aan het werk te gaan. Ik spreek natuurlijk niet voor iedereen, maar we zijn blij dat we ons niet hebben laten vaccineren. Amper klachten, niet op een ic of ziekenhuis gelegen waardoor we anderen of de zorg tot last zijn geweest en natuurlijke anti stoffen tegen Corona. Sterkte voor anderen die het anders ervaren. 💪🏻
Het spreekwoord is niet voor niets: geluk is met de dommen….
 
Ik denk dat we gewoon eerder de statistieken aan onze kant hebben staan. Maar nog bedankt voor je fijne reactie. 👍🏻
Ik denk dat je Je persoonlijke situatie niet moet spiegelen op de samenleving.

Iedereen kent wel een verstokte roker die beweert dat een tante van hem 92 is geworden en haar hele leven had gerookt.
Roken is dus helemaal niet slecht, is dan vaak de stelling.

Ik ben op recht blij voor jou dat je weinig klachten hebt en hoop dat je vrouw en de kleine het ook goed maken. Sowieso sterkte in deze spannende tijden, gewenst.


Maar spiegel je persoonlijke situatie niet op hoe een hele samenleving op deze situatie reageert.
Dat is een vergelijking op micro niveau met die op macro niveau. Die vergelijking gaat simpelweg niet op.

Feit is dat de zorg het niet aan kan momenteel. Daar doet jouw mogelijke soepele ziekteproces helemaal niets aan af.
Op macro niveau is covid Killing. Op grote schaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan