Coronavirus

Moet er niet ook gewoon een keer een kantelpunt komen? Dat die groepsimmuniteit er gewoon is?
Niet per see. Hangt ook erg af van mutaties en dergelijke. Maar dat nu veel kinderen t n keer hebben/gehad hebben scheelt behoorlijk veel voor de toekomst. Dat is dan de winst die bv nieuw zeeland met t veel striktere beleid straks mist.

Verwacht komende zomer wel weer vollop evenmenten en festivals etc, maar deze winter word nog zwaar.
 
Niet per see. Hangt ook erg af van mutaties en dergelijke. Maar dat nu veel kinderen t n keer hebben/gehad hebben scheelt behoorlijk veel voor de toekomst. Dat is dan de winst die bv nieuw zeeland met t veel striktere beleid straks mist.
Maar als dat kantelpunt niet perse komt, dan zitten we iedere winter of iedere keer na een normale tijd in dit gezeik?
 
Maar als dat kantelpunt niet perse komt, dan zitten we iedere winter of iedere keer na een normale tijd in dit gezeik?
Als de schoolleeftijden wegvallen en meer en meer herstelden in de groep zijn, zeker ook in de niet gevaccineerde groep, dan verwacht ik steeds kleinere schommelingen in de verspreidingssnelheid. Zeker als ook de pil goed aanslaat en de ligtijd opnames en het deel dat doorschuift naar IC drastisch doet dalen.
 
Hmm als ik de huidige verwachten maatregelen hoor dan denk ik. Ik kan alvast een nieuwe persco in me agenda zetten over 2 weken. Want dit lijkt me toch het minimaal mogelijke..
 
De eerste landen gaan reeds op slot voor reizigers uit Afrika. Dat zal Nederland dan in februari ook wel gaan overwegen.
 
FFGgiIgX0AM3-xP
 
De eerste landen gaan reeds op slot voor reizigers uit Afrika. Dat zal Nederland dan in februari ook wel gaan overwegen.
Vandaag dus, vanaf 12:00 geen inkomende vluchten meer vertrekken naar nederland vanuit zuidelijk afrika.
 
Ook vandaag weer aangekaart: Het compleet stuurloze beleid van Nederland: Booster shots: amper begonnen, moeten nu nog 11.000 (!) mensen werven om dat echt op gang te brengen. Hoe moeilijk kan het zijn om bij het bereiken van bepaalde criteria een plan in gang te zetten? Wat een wanbeleid. Als ik mijn organisatie op deze manier zou leiden zou ik op staande voet ontslagen worden. Het is echt serieus ongehoord slecht. De lokale VV van Kuttekrabberveen-oost wordt professioneler geleid.
 
Zuidelijk zuid Afrika of zuidelijk afrika dus Z-A en de landen ten noorden daarvan?
Dat laatste, Zuid afrika en buurlanden, al verwacht ik weinig direct verkeer tussen eswati en leshoto en schiphol, zal meer proactief zijn om te voorkomen dat vanuit die landen er vluchten worden opgezet voor Zuid afrikanen die weg willen.
 
Hopelijk komt het dan niet via allerlei omwegen alsnog naar hier, maar dat zal in ieder geval even duren lijkt me?
Geen idee, is zowieso te vroeg om er een waardeoordeel aan te hangen. Veel hangt bv af of de vaccins helpen ziekte te voorkomen. Voor hetzelfde geld is het hoog qua besmettelijk maar veel milder voor t lijf. Afwachten dus.
 
Vind het overigens wel enigzins opmerkelijk en zorgelijk dat deze mutatie midden in de lokale zomer optreed. Dat er dan plots zo'n enorme aanwas komt uit relatief lage aantallen voorheen maakt m toch wel erg potent qua verspreidingssnelheid. Dus streng proberen te voorkomen dat t hierheen komt lijkt me wijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan