Coronavirus

Ik ook. Het ging mij er meer om dat er even gedaan werd alsof dat geen invloed heeft. Ik denk dat de vaccinatie "maatregel" tot nu toe het belangrijkste puzzel-stukje is gebleken. Maar het loslaten van alle maatregelen lijkt mij ook weer niet verstandig. Ik denk dat als we in het dagelijks leven bepaalde kleine offers maken (handen wassen, waar mogelijk afstand bewaren, mondkapjes gebruiken, bij klachten een zelftest) in combinatie met de vaccinaties het normale leven verder wel weer kan. Dus gewoon evenementen, uit eten, stappen, etc.

Ik denk dat deze overheid communicatief waardeloos is. Dat had zoveel gescheeld als dat beter was geweest. Ook de media heeft daar een rol in gespeeld. Kijk naar de #ikdoenietmeermee beweging. Een gesprekje met een aanhanger ervan met Gommers op tv en we hebben er nooit meer wat van gehoord. Als we de "wappies" gewoon uitgenodigd hadden bij talkshows hadden we er (denk ik) veel minder last mee gehad. Dan was er nog maar een kleine kern echte wappies onder leiding van FvD en Willempie B. (Bengel, snap je?) geweest.
die hebben daar veelvuldig gezeten. Maurice de Hond (was bezig zn apparaatjes te verkopen), Engel (zat in een psychose en zat alleen maar tegen Oosterhaus te schreeuwen), Baudet (kwam met z`n complotten en ontkende dat er een virus was) en wat losse jongeren die ook citeerden uit de Qanon.. tsja, ik weet niet wat de discussie daarmee opschiet eerlijk gezegd..
 
Tja als je stelt dat gevaccineerde zich ook niet altijd netjes aan de maatregelen houden en ook als groep apart ziet dan gaat die discussie niet helemaal gelijk op want dan kun je ook stellen dat er ook ongevaccineerden bij zitten die maatregelen zoals thuis blijven of een kapje om niet serieus genoeg nemen.

Een groot gedeelte wat op de IC ligt met Corona is nu eenmaal niet volledig gevaccineerd. Als ze dat wel waren dan lagen ze er niet of er lag slechts een klein gedeelte van deze mensen op de IC.
En als het ondertussen niet veranderd is dan blijft het feit dat je 13x minder kans hebt om het virus als gevaccineerde door te geven, dan kan het toch snel exponentieel worden?
Ik snap dus wel dat het eerste waar je aan denkt is dat een groot gedeelte van de ellende met 2 simpele prikjes voorkomen had kunnen worden.

Maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die het niet aan durven. Ik snap dat niet zo goed want Corona krijgen lijkt me veel meer een risico dan eventuele zeer nadelige lange termijn effecten van het vaccin die door 80-85% van de bevolking en in andere landen ook grootschalig voor lief worden genomen.
 
Tja als je stelt dat gevaccineerde zich ook niet altijd netjes aan de maatregelen houden en ook als groep apart ziet dan gaat die discussie niet helemaal gelijk op want dan kun je ook stellen dat er ook ongevaccineerden bij zitten die maatregelen zoals thuis blijven of een kapje om niet serieus genoeg nemen.

Een groot gedeelte wat op de IC ligt met Corona is nu eenmaal niet volledig gevaccineerd. Als ze dat wel waren dan lagen ze er niet of er lag slechts een klein gedeelte van deze mensen op de IC.
En als het ondertussen niet veranderd is dan blijft het feit dat je 13x minder kans hebt om het virus als gevaccineerde door te geven, dan kan het toch snel exponentieel worden?
Ik snap dus wel dat het eerste waar je aan denkt is dat een groot gedeelte van de ellende met 2 simpele prikjes voorkomen had kunnen worden.

Maar blijkbaar zijn er toch veel mensen die het niet aan durven. Ik snap dat niet zo goed want Corona krijgen lijkt me veel meer een risico dan eventuele zeer nadelige lange termijn effecten van het vaccin die door 80-85% van de bevolking en in andere landen ook grootschalig voor lief worden genomen.
Kom op, als gevaccineerden echt 13* keer minder kans op doorgeven zouden hebben (70+% bevolking) dan zou de gemiddelde doorgave door ongevaccineerden momenteel een r van 20+ moeten zijn op om 1.2 gemiddeld te komen? Those Numbers don't add up. Ook in portugal ligt t duidelijk boven de 1 momenteel en groeit t weer aan.
 
Kom op, als gevaccineerden echt 13* keer minder kans op doorgeven zouden hebben (70+% bevolking) dan zou de gemiddelde doorgave door ongevaccineerden momenteel een r van 20+ moeten zijn op om 1.2 gemiddeld te komen? Those Numbers don't add up. Ook in portugal ligt t duidelijk boven de 1 momenteel en groeit t weer aan.
Dat was toch 1 van de key findings in dit onderzoek:
https://www.dshs.texas.gov/immunize/covid19/data/Cases-and-Deaths-by-Vaccination-Status-11082021.pdf

13x meer kans om geïnfecteerd te raken met Covid
 
Het OMT wil dus de restaurants en cafés, niet-essentiële winkels en 'doorstroomlocaties' om 17.00 uur laten sluiten. Vervolgens moeten de scholen etc. openblijven.

Uhh? En hoe denken ze hiermee iets te gaan oplossen? :rolleyes:

Ik hoor al een paar dagen dat we bijna tegen code zwart aanzitten, om vervolgens met een half bakken extra regel te komen? Laat ik zo zeggen, ik vind iedere regel tot nu toe klote. Maar ik zie dit weer als een regeltje waarvan we over 2 weken weer kunnen zeggen: het heeft niets uitgehaald. Om vervolgens nog langer met dit gedoe te blijven aankloten.

Doen ze toch hartstikke slim? Het hele land smeekt zometeen om een lockdown. Ongevaccineerden om 2G tegen te gaan en gevaccineerden met de hoop dat met een harde lockdown alles sneller voorbij is.
 
Dat was toch 1 van de key findings in dit onderzoek:
https://www.dshs.texas.gov/immunize/covid19/data/Cases-and-Deaths-by-Vaccination-Status-11082021.pdf

13x meer kans om geïnfecteerd te raken met Covid
In die studie voor texas voor die maand. Dezelfde data van het amerikaanse CDC laat zien dat dit verschil in de maand september niet 13* maar 5.8* was usa breed gezien. En de trend richting winter maakt t kleiner. Ik denk dat als je 2*/4* hanteerd voor besmet raken resp. doorgeven zoals mijn rekenvoorbeeld dat dichterbij komt. Vergeet ook niet de test bias (minder vaak symptomen, minder testverplichtingen voor gevaccineerden vanuit werkgevers of 3g regelingen etc.

Screenshot_20211125-171209.png
 
Laatst bewerkt:
Onbegonnen werk. Je kunt net zo goed tegen je kopje koffie kletsen.
2021-10-KoffieKletsenv2site-845x321.jpg


:coffee:
 
In die studie voor texas voor die maand. Dezelfde data van het amerikaanse CDC laat zien dat dit verschil in de maand september niet 13* maar 5.8* was usa breed gezien. En de trend richting winter maakt t kleiner. Ik denk dat als je 2*/4* hanteerd voor besmet raken resp. doorgeven zoals mijn rekenvoorbeeld dat dichterbij komt. Vergeet ook niet de test bias (minder vaak symptomen, minder testverplichtingen voor gevaccineerden vanuit werkgevers of 3g regelingen etc.

Bekijk bijlage 3983
Het besmet raken is natuurlijk ook een factor in de gevolgen. Maar uiteindelijk gaat het om de gevolgen. Om het besmet raken met griep raken we ook niet in paniek. Met de vaccins zou de paniek om besmet te raken met Corona ook behoorlijk af moeten nemen.
 
Het besmet raken is natuurlijk ook een factor in de gevolgen. Maar uiteindelijk gaat het om de gevolgen. Om het besmet raken met griep raken we ook niet in paniek. Met de vaccins zou de paniek om besmet te raken met Corona ook behoorlijk af moeten nemen.
Uiteraard heb je gelijk. Maar als het aantal mensen dat tegelijk besmet is verdubbeld stijgt t aanral mensen dat opgenomen moet worden en niet kan werken ook.

Overigens als nuance op JB zijn 1700 ongevaccineerden en het vasthouden aan 80% ongevaccineerd:

"In October 2021, 16% of the Dutch population aged 18 years and over was not vaccinated against COVID-19, or had not yet been fully vaccinated. Over half (56%) of COVID-19 patients in hospital that month had not been vaccinated or had not been fully vaccinated (Figure 3). In September, that percentage was 73%."

Dus, aldus RIVM in nederland was 73% van de opnames in september ongevaccineerd.Dit was 56% oktober.
Reken er maar op dat dit deze winter verder terugloopt naar 30 a 40% voor november. Ondanks dat de vaccinatie in kwetsbaarste en oudere groepen relatief goed is in NL.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard heb je gelijk. Maar als het aantal mensen dat tegelijk besmet is verdubbeld stijgt t aanral mensen dat opgenomen moet worden en niet kan werken ook.

Overigens als nuance op JB zijn 1700 ongevaccineerden en het vasthouden aan 80% ongevaccineerd:

"In October 2021, 16% of the Dutch population aged 18 years and over was not vaccinated against COVID-19, or had not yet been fully vaccinated. Over half (56%) of COVID-19 patients in hospital that month had not been vaccinated or had not been fully vaccinated (Figure 3). In September, that percentage was 73%."

Dus, aldus RIVM in nederland was 73% van de opnames in september ongevaccineerd.Dit was 56% oktober.
Reken er maar op dat dit deze winter verder terugloopt naar 30 a 40% voor november. Ook omdat de vaccinatie in kwetsbaarste en ouderen relatief goed in in NL.
Boosteren voor wie wil, pillen inslaan als een malle en het wellicht toch enigszins gecontroleerd laten rondgaan bij kinderen.
 
Uiteraard heb je gelijk. Maar als het aantal mensen dat tegelijk besmet is verdubbeld stijgt t aanral mensen dat opgenomen moet worden en niet kan werken ook.

Overigens als nuance op JB zijn 1700 ongevaccineerden en het vasthouden aan 80% ongevaccineerd:

"In October 2021, 16% of the Dutch population aged 18 years and over was not vaccinated against COVID-19, or had not yet been fully vaccinated. Over half (56%) of COVID-19 patients in hospital that month had not been vaccinated or had not been fully vaccinated (Figure 3). In September, that percentage was 73%."

Dus, aldus RIVM in nederland was 73% van de opnames in september ongevaccineerd.Dit was 56% oktober.
Reken er maar op dat dit deze winter verder terugloopt naar 30 a 40% voor november. Ook omdat de vaccinatie in kwetsbaarste en ouderen relatief goed in in NL.
Aan het einde spreek je jezelf tegen? Of begrijp ik je niet goed?

Aandeel gevaccineerden in het ziekenhuis stijgt. Dit is op zich niet heel alarmerend, in die zin dat dit populatie ook zo'n 6x groter is. De vaccinatiegraad onder ouderen is best hoog, maar blijkbaar daar toch onvoldoende effectief. Al zouden we vast ook kunnen stellen dat het zonder vaccin nog erger zou zijn in die leeftijdsgroep. Boosterprikkie dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan