Coronavirus

Ik zou juist zeggen dat sporten 's avonds wel zou mogen en dat juist de wedstrijden in het weekend gestopt moeten worden. Deze laatste zorgen namelijk voor een groot aantal wisselende contacten én meer reisbewegingen.

Plus dat amateurs niet meer kunnen trainen, maar in het weekend wel hun wedstrijdje willen spelen. Lijkt mij dat dat juist hét recept is voor blessures c.q. bezoekjes aan de eerste hulp...
 
Ik zou juist zeggen dat sporten 's avonds wel zou mogen en dat juist de wedstrijden in het weekend gestopt moeten worden. Deze laatste zorgen namelijk voor een groot aantal wisselende contacten én meer reisbewegingen.

Plus dat amateurs niet meer kunnen trainen, maar in het weekend wel hun wedstrijdje willen spelen. Lijkt mij dat dat juist hét recept is voor blessures c.q. bezoekjes aan de eerste hulp...
Het zijn weer gewoon maatregelen waarbij ze alleen maar kijken naar het gevolg op besmettingen, zonder dat ze ook maar 1 mm verder kijken naar eventuele gevolgen.
 
Dus een leerling in groep zes moet op de gang een mondkapje op die dan in de klas weer af mag...
Vind ik niet eens zo gek. Dit is volgensmij ter voorkoming van kruisbesmettingen tussen klassen. In de gang heb je weer meer contact momenten dan in de klas. Ofja lastiger te onderzoeken.

Maar ik vind eerlijk gezegd deze maatregelen wel erg slapjes. Ook het feit dat ze pas zondag ingaan gaat bij nou niet echt het belletje rinkelen dat het prioriteit heeft en geeft mensen nog ruim kans om zaterdag iets leuks te plannen. Vermoed ik.

Ik snap het ook niet, ik mag tijdens college naast iemand zitten 2 uur lang, maar iemand die in de gang langsloopt voor 2 seconde is kennelijk een stuk gevaarlijker.
Degen naast jou kun je waarschijnlijk wel inlichten dat je corona hebt. Mensen uit de gang kun je niet attenderen. Denk dat dit de gedachte erachter is.
 
Maar ik vind eerlijk gezegd deze maatregelen wel erg slapjes. Ook het feit dat ze pas zondag ingaan gaat bij nou niet echt het belletje rinkelen dat het prioriteit heeft en geeft mensen nog ruim kans om zaterdag iets leuks te plannen. Vermoed ik.
Ze zijn zo slap dat ze geen bal uitmaken voor de besmettingen (misschien een klein beetje, maar natuurlijk nooit genoeg), maar het raakt de samenleving wel weer keihard...
 
Ze zijn zo slap dat ze geen bal uitmaken voor de besmettingen (misschien een klein beetje, maar natuurlijk nooit genoeg), maar het raakt de samenleving wel weer keihard...
Het oogt allemaal niet als de hamer om de groei in een sterke daling die nodig is om te zetten
 
"Drie weken"

En dan over drie weken: "We zien wel resultaat, maar nu is het belangrijk om niet weer te vroeg te versoepelen, dus we verlengen met twee weken."

Herhaal die zin elke twee weken tot en met maart. Als je geluk hebt.

Je mag werken en / of en naar school en verder blijf je thuis en binnen, want de wappies...
 
"Drie weken"

En dan over drie weken: "We zien wel resultaat, maar nu is het belangrijk om niet weer te vroeg te versoepelen, dus we verlengen met twee weken."

Herhaal die zin elke twee weken tot en met maart. Als je geluk hebt.


Je mag werken en / of en naar school en verder blijf je thuis en binnen, want de wappies...


Ik verwacht eerder rond de kerst een totale lockdown inclusief avondklok...
 
Ik verwacht eerder rond de kerst een totale lockdown inclusief avondklok...
De avondklok wilde ik er ook nog bij zetten, maar dat kon ik niet. Mijn vingers weigerden dat te typen.
Ik ga me er ook niet aan houden mocht ie ingesteld worden. Ik ben wappiemoe.
 
"[..]en amateursportclubs moeten de deuren sluiten tussen 17.00 uur en 5.00 uur 's ochtends."
Lekker als je een avondsport doet. Sluit dan gewoon alle sport. Die regel is er plotseling wel tussen gefietst. Nogmaals dank aan de anti vaxxers. Misschien maar eens een demonstratie organiseren.
Ik snap het ook niet, ik mag tijdens college naast iemand zitten 2 uur lang, maar iemand die in de gang langsloopt voor 2 seconde is kennelijk een stuk gevaarlijker.
Echt de stomste regel uit het rijtje inderdaad.
 
Ik snap het ook niet, ik mag tijdens college naast iemand zitten 2 uur lang, maar iemand die in de gang langsloopt voor 2 seconde is kennelijk een stuk gevaarlijker.
Als dit het punt is dat de overheidsregels soms niet logisch en onvolledig zijn: helemaal eens.

Hopelijk word dat niet gebruikt om dit vervolgens dus ook maar zo uit te voeren, en nemen bedrijven en instellingen hier ook een rol in. Hier op de uni is het gewoon weer afgezette stoelen voor bewaken tussenruimte, MNS op behalve degene die presenteert/lectured (ivm verstaanbaarheid) - die dan dus wel afstand moet houden tot de aanwezigen. Fles handalcohol bij de ingang en gewoon je QR tonen als je een lezing of college binnenkomt. Bij einde college per rij de zaal verlaten op aanwijzingen van de docent. Dit protocol is samengesteld door de Universiteit (niet de overheid) en hun personeels/adviesraden een plan te laten opzetten voor wanneer de cijfers weer flink zouden oplopen. En trad daarmee ook weer in werking toen het zover was. Daar is in mijn beleving nul weerstand en veel begrip voor onder de studenten (al blijven de tegenstanders van maatregelen via video een optie houden). Vrijwel alle colleges zijn namelijk ook per stream te volgen (wat ik voor Duitsland een enorme verrassing vond dat ze dat *qua digitaliseren onderwijs* toch wel weer gelukt is).

Halfslachtige overheidsregels in NL, wellicht. Maar ff zelf nadenken en als sector/bedrijf/school iets verbieden of reguleren komt gevoelsmatig in Nederland weinig voor. Iedereen doet met tegenzin het minimale en alleen als het verplicht is, want dan kun je boze mensen wijzen dit is een keuze van het kabinet, "voor klachtten: niet bij mij". Iedereen heeft angst dat je als je een stapje extra zet klanten verliest aan een concurrent die het minder nauw neemt, of een doodseskader twitteraars rond je huis. Maar misschien klopt dit beeld wat ik ook enkel uit tweede hand via vrienden en kennis heb meegekregen niet.
 
"Drie weken"

En dan over drie weken: "We zien wel resultaat, maar nu is het belangrijk om niet weer te vroeg te versoepelen, dus we verlengen met twee weken."

Herhaal die zin elke twee weken tot en met maart. Als je geluk hebt.

Je mag werken en / of en naar school en verder blijf je thuis en binnen, want de wappies...

Had ik al geroepen dat ik wappies kudtvolk vind (of woorden van soortgelijke strekking? Ja? Mooi, doe ik het nog een keer. Optiefen, kudtwappies. Geen grijntje respect voor jullie zogenaamde superieure imuunsysteem, jullie zelf-onderzoek, en jullie egoistische klotegedrag. .
 
Op school doen ze wekelijks een test per groep van 8. Was er in de groep van mijn dochter een positief geval. En wat denk je, de ongevaccineerde met zijn ongevaccineerde (speciaal voor Q :maniac:) balkan-ouders die was dus positief. En een ander in de klas ook thuis, ouders vertrouwden op god en hun gezondheid.
Maar dat is natuurlijk toeval.
 
Had ik al geroepen dat ik wappies kudtvolk vind (of woorden van soortgelijke strekking? Ja? Mooi, doe ik het nog een keer. Optiefen, kudtwappies. Geen grijntje respect voor jullie zogenaamde superieure imuunsysteem, jullie zelf-onderzoek, en jullie egoistische klotegedrag. .
Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat zo'n kleine groep de volledige maatschappij en zorgsector mag gijzelen.
Alle banden doorsnijden, ga maar op een bedje in je garage liggen sterven.
 
Trouwens. Ik was nu wel voorstander van een lockdown (nogmaals bedankt anti vaxxers), maar de berichten waren gematigd. Niet sporten (ook voor kinderen) valt dan toch rauw op het dak.
 
Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat zo'n kleine groep de volledige maatschappij en zorgsector mag gijzelen.
Alle banden doorsnijden, ga maar op een bedje in je garage liggen sterven.
Ergerlijker is nog dat dit in de media nauwelijks benoemd wordt. Luister net BNR Newsroom. Klachten all over, maar niemand die wijst naar anti vaxxers.
 
Ergerlijker is nog dat dit in de media nauwelijks benoemd wordt. Luister net BNR Newsroom. Klachten all over, maar niemand die wijst naar anti vaxxers.

Nee, ik wil ook graag nog wel even wijzen op ons zwakstroomministerie van gezondheid. Vorig jaar had ik begrip voor onduidelijkheden, verschillende scenario's etc. Men wist amper beter. Nu daarentegen is alles echt wel bekend, zijn de rekenmodellen kristalhelder en kun je draaiboeken hebben klaarliggen die geactiveerd worden indien bepaalde kritische meetpunten worden bereikt. Waarom is er geen Booster programma klaar? Waarom gebruiken we nog steeds niet het leger om een grote logistieke operatie als deze in goede banen te leiden? Waarom luisteren we nog naad Hugo de Jonge die op maandag roept dat code zwart nog ver weg is, en vandaag roept dat code zwarte heel dicht bij komt? (er is echt niets veranderd Hugo, een beetje 1e jaars statistiekstudent had het je weken geleden al kunnen laten zien). Waarom hebben we zo'n zwak handhavingsapparaat? Geen masker op in het OV? Prima, 1500 Euro. Fake QR code? 1500 Euro en een strafblad.
 
Nee, ik wil ook graag nog wel even wijzen op ons zwakstroomministerie van gezondheid. Vorig jaar had ik begrip voor onduidelijkheden, verschillende scenario's etc. Men wist amper beter. Nu daarentegen is alles echt wel bekend, zijn de rekenmodellen kristalhelder en kun je draaiboeken hebben klaarliggen die geactiveerd worden indien bepaalde kritische meetpunten worden bereikt. Waarom is er geen Booster programma klaar? Waarom gebruiken we nog steeds niet het leger om een grote logistieke operatie als deze in goede banen te leiden? Waarom luisteren we nog naad Hugo de Jonge die op maandag roept dat code zwart nog ver weg is, en vandaag roept dat code zwarte heel dicht bij komt? (er is echt niets veranderd Hugo, een beetje 1e jaars statistiekstudent had het je weken geleden al kunnen laten zien). Waarom hebben we zo'n zwak handhavingsapparaat? Geen masker op in het OV? Prima, 1500 Euro. Fake QR code? 1500 Euro en een strafblad.
Exact. En je mag verwachten dat men iets leert. Maar elke keer versoepelt men te snel en te drastisch, om dan vervolgens te laat en te zwak te reageren. Om dan met verbaasde gezichten zich af te vragen wie ze de schuld kunnen geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan