Coronavirus

Aantal besmettingen (positieve tests) - 2 november 20217.761 positieve tests vandaag gemeld (2.147.473 totaal) - RIVM
Gisteren ruim 7700, vandaag ook. Da's beter dan haaks omhoog...
 
Op zich mee eens hoor, en ik heb nog steeds nergens een overtuigende reden gehoord waarom het niet nodig is. Maar ik vind de dwang die er nu lijkt te komen/ gevraagd wordt door de samenleving erg eng. En dan heb ik het vooral over het voorbeeld QR-code als je wilt werken, dus om jezelf en je familie te onderhouden. Dat gaat echt veel te ver om mensen die een andere overtuiging hebben uit te sluiten.

Wederom, nu gaat het om iets waar jij en ik achterstaan, maar wat nou als de volgende maatregel niet in ons straatje past? Een chip implantaat die van alles meet waardoor het algemene leven veiliger wordt omdat deze kan zien als je te hard rijd en ziet dat je een weekje sporten overslaat? Die je inkopen meet en ingrijpt als je te vaak drank koopt of te weinig opzij legt voor later?

De laatste alinea is wel een beetje een drogreden. Je haalt dingen erbij die totaal niet aan orde. Een chip implenteren is een hele andere disccusie, en heeft 0,0 te maken met een QR code.
 
De laatste alinea is wel een beetje een drogreden. Je haalt dingen erbij die totaal niet aan orde. Een chip implenteren is een hele andere disccusie, en heeft 0,0 te maken met een QR code.
Het is inderdaad (gelukkig) niet aan de orde en ik denk ook niet dat dit gaat gebeuren. Maar het was een ”stel je voor” situatie. Een situatie die ik schetste over iets wat jij (neem ik aan) ook niet zou willen. Terwijl het wel verdedigbaar zou zijn omdat het de samenleving veiliger kan maken zonder dat het inbrengen tot grote persoonlijke last zou zijn.

Dus inderdaad een fictief verhaal waarmee ik duidelijk wilde maken waarom een QR-code gaan gebruiken om mensen met een andere overtuiging buiten de samenleving te plaatsen een heel slecht idee vind. (En dan heb ik het nu over het inzetten van de QR-code op werk, waardoor men dus dagelijks moet testen).
 
Als het enige alternatief sinas drinken zou zijn waar al 2100000 mensen ziek van werden en al 18500 mensen aan stierven, waarschijnlijk wel. Of je moet besluiten niet meer te drinken.
Ja, als dit het enige alternatief zou zijn, moet je dit wel "kiezen" om te overleven.
Maar het is net zo vergezocht van je als vliegtuigen niet mogen besturen met alcohol.
Het ging mij om RIVM cijfers dagelijks tonen en tegelijk Lareb cijfers uit de media houden.

Al eerder heb ik gezegd dat ik een vaccin zou nemen indien net als in het Middeleeuwse Europa
van Chaucer en Boccacio de pest rondwaardde die een van elke drie bewoners van het continent
de dood injoeg.

Spijtig dat men blijft drammen over dat vaccin , dat eerst DE oplossing zou zijn maar waar de mensheid
nu alweer een derde boosterprik nodig schijnt te hebben. Hoeveel volgen er nog?

En met Mohr vind ik het griezelig dat men zelfs gaat werken aan wetten om mensen te dwingen een QR code
op het werk te laten zien. Uiterst ongezond waar de overheid mee bezig is.

Jammer dat er niet gekeken wordt naar alternatieve methodes om samen uit de ellende te komen.
Controle en handhaving van bestaande regels bijvoorbeeld.
 
Is het nou echt zo gek wat ik zeg? Al anderhalf jaar krijgt corona voorrang op alle andere zorg. Duizenden operaties, chemobehandelingen en weet ik veel wat nog meer zijn uitgesteld (met alle mogelijke gevolgen van dien), omdat er mensen met corona op de IC moesten liggen. Waar ik dat in het begin nog wel begreep, begrijp ik dat nu absoluut niet meer.
Ja, je hebt recht op zorg, maar dat heeft Laura met kanker ook, of Peter met hartproblemen, of Tineke met scoliose. Het kan gewoon NIET zo zijn dat omdat eentje zich weigert te laten vaccineren en vervolgens doodziek wordt, er 5 anderen niet kunnen worden geholpen (verhouding heb ik uit mn duim gezogen, weet de werkelijke getallen niet. Maar iemand met corona houdt relatief erg lang een bed bezet).

Maar blijkbaar vindt men dat patiënten met corona meer recht op zorg hebben dan een ander.
83 procent van ic-patiënten is ongevaccineerd!

Haal die prik dus , en ontlast de zorg voor jouw Laura, Peter, Tineke.

En stop met jammeren.

Neem je verantwoordelijkheid, in plaats van je selectieve verontwaardiging ten toon te spreiden.

Hoe simpel kan het zijn.
 
Aan de andere kant veel meer checks. Alleen afwachten of men ook gaat testen. Én tot mijn verrassing óók bij buitensport.
Vandaag werd duidelijk dat er onaangekondigd wordt gecontroleerd. Blijkbaar is dat dus nodig.
 
Ja, als dit het enige alternatief zou zijn, moet je dit wel "kiezen" om te overleven.
Maar het is net zo vergezocht van je als vliegtuigen niet mogen besturen met alcohol.
Het ging mij om RIVM cijfers dagelijks tonen en tegelijk Lareb cijfers uit de media houden.

Al eerder heb ik gezegd dat ik een vaccin zou nemen indien net als in het Middeleeuwse Europa
van Chaucer en Boccacio de pest rondwaardde die een van elke drie bewoners van het continent
de dood injoeg.

Spijtig dat men blijft drammen over dat vaccin , dat eerst DE oplossing zou zijn maar waar de mensheid
nu alweer een derde boosterprik nodig schijnt te hebben. Hoeveel volgen er nog?

En met Mohr vind ik het griezelig dat men zelfs gaat werken aan wetten om mensen te dwingen een QR code
op het werk te laten zien. Uiterst ongezond waar de overheid mee bezig is.
Waarom zou je de Larebcijfers publiceren op het moment dat:
a. gemeld bij Lareb slecht betekend dat na het krijgen van een vaccin er iets is gebeurt, maar of er daadwerkelijk een relatie is niet een vaststaand feit is
b. afgelopen zomer in de wappiehoek veelvuldig oproepen zijn gedaan om het Lareb te spammen met nepmeldingen
 
83 procent van ic-patiënten is ongevaccineerd!

Haal die prik dus , en ontlast de zorg voor jouw Laura, Peter, Tineke.

En stop met jammeren.

Neem je verantwoordelijkheid, in plaats van je selectieve verontwaardiging ten toon te spreiden.

Hoe simpel kan het zijn.
Wist niet dat Mentos in de groep zit die voor een 3e prik moet gaan?
 
83 procent van ic-patiënten is ongevaccineerd!

Haal die prik dus , en ontlast de zorg voor jouw Laura, Peter, Tineke.

En stop met jammeren.

Neem je verantwoordelijkheid, in plaats van je selectieve verontwaardiging ten toon te spreiden.

Hoe simpel kan het zijn.
Vooral dat stoppen met jammeren zou al schelen..
 
Ja, als dit het enige alternatief zou zijn, moet je dit wel "kiezen" om te overleven.
Maar het is net zo vergezocht van je als vliegtuigen niet mogen besturen met alcohol.
Het ging mij om RIVM cijfers dagelijks tonen en tegelijk Lareb cijfers uit de media houden.

Al eerder heb ik gezegd dat ik een vaccin zou nemen indien net als in het Middeleeuwse Europa
van Chaucer en Boccacio de pest rondwaardde die een van elke drie bewoners van het continent
de dood injoeg.

Spijtig dat men blijft drammen over dat vaccin , dat eerst DE oplossing zou zijn maar waar de mensheid
nu alweer een derde boosterprik nodig schijnt te hebben. Hoeveel volgen er nog?

En met Mohr vind ik het griezelig dat men zelfs gaat werken aan wetten om mensen te dwingen een QR code
op het werk te laten zien. Uiterst ongezond waar de overheid mee bezig is.

Jammer dat er niet gekeken wordt naar alternatieve methodes om samen uit de ellende te komen.
Controle en handhaving van bestaande regels bijvoorbeeld.

Maar je snapt toch ook dat jij (met echt alle respect) makkelijker thuis kunt zijn zonder al te veel contacten dan bijvoorbeeld een jongere van 20 jaar die zijn leven nog moet opbouwen. En alle moeilijke sectoren (kunst, muziek, voetbal, etc) moeten maar weer allemaal stoppen omdat 15% de oplossing niet accepteert? Dat heeft toch ook niets te maken met samen uit de ellende komen. Dat is samen in de ellende blijven.
 
Waarom zou je de Larebcijfers publiceren op het moment dat:
a. gemeld bij Lareb slecht betekend dat na het krijgen van een vaccin er iets is gebeurt, maar of er daadwerkelijk een relatie is niet een vaststaand feit is
b. afgelopen zomer in de wappiehoek veelvuldig oproepen zijn gedaan om het Lareb te spammen met nepmeldingen
Dus de ene wappie hier refereert aan het lareb, en andere wappies spammen hetzelfde lareb? Apart.. maar ik had niet anders verwacht..
 
Dus de ene wappie hier refereert aan het lareb, en andere wappies spammen hetzelfde lareb? Apart.. maar ik had niet anders verwacht..
D'r waren zelfs oproepen om obv overlijdensadvertenties dergelijke meldingen te doen. Neem aan dat zulks niet mogelijk is, maar de wappies zijn tot veel bereid ja..
 
D'r waren zelfs oproepen om obv overlijdensadvertenties dergelijke meldingen te doen. Neem aan dat zulks niet mogelijk is, maar de wappies zijn tot veel bereid ja..
Debiel Nederland in een notendop. Het blijft dus niet bij het bedreigen van het rivm in deze.. triest...
 
Debiel Nederland in een notendop. Het blijft dus niet bij het bedreigen van het rivm in deze.. triest...
Ach, dat is echt maar een heel klein deel van NL. Overigens blijft t mogelijk ook niet bij bedreigingen van t RIVM..


Allemaal liefde en verbinden aan de kant van de diehard anti-vaxxers
 
Ach, dat is echt maar een heel klein deel van NL. Overigens blijft t mogelijk ook niet bij bedreigingen van t RIVM..


Allemaal liefde en verbinden aan de kant van de diehard anti-vaxxers
Quagmire er staat nog een hoop werk voor je te doen op Twitter.. wij houden de wappies hier wel kort.. no problem 😁
 
Maar je snapt toch ook dat jij (met echt alle respect) makkelijker thuis kunt zijn zonder al te veel contacten dan bijvoorbeeld een jongere van 20 jaar die zijn leven nog moet opbouwen. En alle moeilijke sectoren (kunst, muziek, voetbal, etc) moeten maar weer allemaal stoppen omdat 15% de oplossing niet accepteert? Dat heeft toch ook niets te maken met samen uit de ellende komen. Dat is samen in de ellende blijven.
Als je logisch kan nadenken wel ja. Wij kunnen dat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan