Coronavirus

Nee hoor, want als jij je niet last testen kun jij zonder klachten besmet zijn en anderen besmetten

De ongevaccineerde kan dit niet, want hij moet zich laten testen (en heeft wellicht ook meer kans op symptomen). Die ongevaccineerde is veel veiliger gezelschap dan jij
De kans dat (1) ik besmet ben, (2) mijn gezelschap daardoor besmet wordt en (3) zij daar bovendien ziek van worden is ontzettend klein. De vaccins doen hun werk. Het zijn de ongevaccineerden die gevaar lopen en dat kan mij weinig schelen.
 
En dat is dan toch een tikkeltje asociaal, denk ik dan maar

nogmaals, ben zelf ook “geprikt”

(of je aannames 1 en 2 kloppen betwijfel ik, 3 bij gevaccineerden voorlopig wel denk ik)
 
En dat is dan toch een tikkeltje asociaal, denk ik dan maar

nogmaals, ben zelf ook “geprikt”

(of je aannames 1 en 2 kloppen betwijfel ik, 3 bij gevaccineerden voorlopig wel denk ik)
Die niet gevaccineerden kiezen toch zelf voor het risico? Het is niet dat ik tegen vreemden aan ga hangen, maar ik doe nu niet veel anders meer dan voor Corona.
 
En dat is dan toch een tikkeltje asociaal, denk ik dan maar

nogmaals, ben zelf ook “geprikt”

(of je aannames 1 en 2 kloppen betwijfel ik, 3 bij gevaccineerden voorlopig wel denk ik)
Of aannames 1 en te kloppen kan je betwijfelen vooralsnog is dit wel de brede consensus onder de wetenschappers. Ja, bescherming tegen besmetting neemt met de tijd zeker af, maar wordt niet 0.
 
Die niet gevaccineerden kiezen toch zelf voor het risico? Het is niet dat ik tegen vreemden aan ga hangen, maar ik doe nu niet veel anders meer dan voor Corona.
Ik ga sowieso op dit moment geen kroegen in. Gisteren wel naar de nieuwe Bond geweest. Dat was wel een apart gevoel, om in een nokvolle zaal weer een film te kijken. Het voordeel is wel, als er een lockdown komt, dan hebben we in ieder geval deze ff meegepikt.

Ik kwam er achter dat de qr code niet werkt als je klok van je telefoon op automatisch staat. Ik kwam er bijna niet in. Nu staat mijn telefoontijd sinds dat ik m heb 10 minuten achter. Nooit afgevraagd waar dat aan lag.. Automatische tijd dus voortaan meteen maar instellen.. Pf, moderne technologie.. :grin:
 
Ik ga sowieso op dit moment geen kroegen in. Gisteren wel naar de nieuwe Bond geweest. Dat was wel een apart gevoel, om in een nokvolle zaal weer een film te kijken. Het voordeel is wel, als er een lockdown komt, dan hebben we in ieder geval deze ff meegepikt.

Ik kwam er achter dat de qr code niet werkt als je klok van je telefoon op automatisch staat. Ik kwam er bijna niet in. Nu staat mijn telefoontijd sinds dat ik m heb 10 minuten achter. Nooit afgevraagd waar dat aan lag.. Automatische tijd dus voortaan meteen maar instellen.. Pf, moderne technologie.. :grin:
Had precies hetzelfde probleem dit weekend haha, heel storend
 
Ik kwam er achter dat de qr code niet werkt als je klok van je telefoon op automatisch staat. Ik kwam er bijna niet in. Nu staat mijn telefoontijd sinds dat ik m heb 10 minuten achter. Nooit afgevraagd waar dat aan lag.. Automatische tijd dus voortaan meteen maar instellen.. Pf, moderne technologie.. :grin:

Jezus... welkom in 2007 :eek:
Elke telefoon staat toch op automatisch tijd/zone aanpassen, mits dat ding internet heeft.
 
Ik ga sowieso op dit moment geen kroegen in. Gisteren wel naar de nieuwe Bond geweest. Dat was wel een apart gevoel, om in een nokvolle zaal weer een film te kijken. Het voordeel is wel, als er een lockdown komt, dan hebben we in ieder geval deze ff meegepikt.
Ik ben te oud voor de kroeg. Heb de QR code tot nu toe maar spaarzaam gebruikt: 1x bios, 2x eten, 1x PSV en een paar keer sportkantine. Dat was het, denk ik.
 
Je hebt ook zeker wel een punt en ik snap best dat mensen zich laten vaccineren. Andersom is dat begrip er echter bijna nooit. Ik heb geen aandoeningen en ben niet bang om ziek te worden. Er is gewoon een afweging tussen de minieme kans om op een ic te komen en de vooralsnog maar een paar bekende bijwerkingen van de vaccins. Ik heb de keuze gemaakt om bijvoorbeeld minder kans te maken op een hartontsteking wat als 1 van de tot nu toe bekende bijwerkingen is vermeld. 2 maanden geleden twijfelde ik nog, maar verzet me steeds meer na de indirecte dwang. Noem het een karaktereigenschap. En als dat er toe gaat leiden dat ik niet meer word geholpen wat sommigen mensen in de maatschappij al doet watertanden dan is dat maar zo. Hebben die ook weer wat te genieten vanachter hun toetsenbord.
De kans om die serieuze bijwerking te krijgen is volgens mij kleiner dan die kans om op de IC terecht te komen. Dus statistisch gezien ga je voor het grotere risico.
 
Voor een ieder die meent dat we wel 'even' wat extra bedden op de IC kunnen zetten of 'Ahoy volgooien met bedden voor wat extra capaciteit':
 
Terug
Bovenaan Onderaan