Coronavirus

Absoluut, domme mensen kan je niet voor altijd beschermen, mensen die door medische redenen niet geprikt kunnen worden snel in kaart brengen, alle overige zo veel mogelijk beperken in hun dagelijks leven nu + corona zorg ontnemen. Als het aan mij lag mochten wappies niks, geen winkel in, OV of straat op zelfs.
Laten we gewoon de zorg ontnemen. Bewust ongevaccineerd is thuisblijven. Helaas pindakaas
 
Aldus Goebbels.
Maar wat is jouw oplossing voor het probleem? Denk dat je zelf ook begrijpt dat je met vaccineren eventuele verspreiding en mutaties tegengaat. Als niemand een vaccin neemt lossen we niks op, als iedereen een vaccin neemt zijn er veel minder zieken en kans op nieuwe varianten.
 
Het gaat toch om nu? De rest is veilig lijkt me. Prima dan toch. Laten we anders even de Ahoy en de MEC weer volzetten met bedden omdat de zorg het niet aankan.

Gevulde bedden: 0
Kosten: €14.000.000
Je hebt dus wel even gemist dat men het in de zorg nog veel te druk heeft? Dat verpleegkundigen in grote getalen overwerkt zijn? Dat andere operaties niet doorgaan, omdat er teveel coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. Waarvan 80% niet gevaccineerd is, terwijl 80% van de 12+ bevolking wel is ingeënt.
Ach gut wat ben je toch begaan met de wereld. Elke lulhannes die ik ben tegengekomen geeft aan het vaccin te hebben genomen om lekker makkelijk op vakantie te kunnen.
Jij kent blijkbaar veel lulhannesen en weinig normale mensen.
Überhaupt het argument, "dan moeten rokers ook maar meer betalen", net zoals autogordels en andere bullshit argumenten. Cringe.

Roken is een keuze. Dik zijn is ook een keuze (morbide obesitas, muv stofwisselingsziekte etc.). Vaccinatie zou geen keuze moeten zijn, dan is er ook geen ruimte voor discussie.
Hmmm, beginnen met roken is een keuze, met eten ook. Stoppen met roken en eten is toch wat anders dan een keuze.
Ik heb geen aandoeningen en ben niet bang om ziek te worden.
Prima, maar dan ook uit het ziekenhuis blijven, als je toch getroffen wordt. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet "bang" bent om ziek te worden. Zie de post van Buitenspelgoal . Dat kan elke gezonde persoon ook overkomen, die door Corona getroffen wordt. Lijkt me echt vreselijk!

Sterkte dus Buitenspelgoal !
 
Overigens lig ik niet op een ic na Corona te hebben gehad en wijzen de officiële cijfers uit dat die kans ook miniem is. Dus jammer genoeg voor jullie is het vingertje wijzen ongegrond. Dus laat je vooral nog een paar keer volspuiten (no pun intended) voordat je het groene vinkje weer kwijtraakt. Stel je eens voor.

Maar de ziekenhuizen liggen wel vol met coronapatiënten, waarvan de meeste niet gevaccineerd. Dus kun je nagaan wat er gebeurd zou zijn als de kans niet miniem was.
 
Het is vrij simpel:

- vacineren doe je voornamelijk voor je eigen veiligheid
- testen doe je voor de veiligheid van een ander

en dus is goed en sociaal gedrag: iedereen, ook gevaccineerden, laten zich testen voor ze ergens naar binnen gaan (ook als je geen klachten hebt)
 
Laatst bewerkt:
Het is vrij simpel:

- vacineren doe je voor je eigen veiligheid
- testen doe je voor de veiligheid van een ander

en dus is goed gedrag en sociaal: iedereen, ook gevaccineerden, laten zich testen voor ze ergens naar binnen gaan (ook als je geen klachten hebt)
Vaccineren doe je ook zeker voor de veiligheid van een ander omdat je ermee voorkomt dat er mutaties optreden.
 
Als inderdaad. Ik richt me liever op de cijfers. Die houden namelijk geen rekening met als en gevoelens.
En dus kun je toch concluderen dat de kans om op de IC te belanden veel groter is als je niet gevaccineerd bent? Zo groot zelfs dat de ziekenhuizen vol komen te liggen met ongevaccineerden.
 
Zeg het nog maar eens: weinig sociaal is je als gevaccineerde niet laten testen en wel sociaal engageren - ondermeer omdat je hiermee de evolutie van het virus ondersteunt, zoals hierboven wordt aangehaald, doordat je een ander (onbewust) kunt besmetten

Sociaal is: testen, testen, testen

ook als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt

en dan bij een een positieve uitslag uiteraard in quarantaine

(ben overigens zelf gevaccineerd)
 
Laatst bewerkt:
Zeg het nog maar eens: weinig sociaal is je als gevaccineerde niet laten testen en wel sociaal engageren - ondermeer omdat je hiermee de evolutie van het virus ondersteunt, zoals hierboven wordt aangehaald, doordat je een ander (onbewust) kunt besmetten

Sociaal is: testen, testen, testen

ook als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt

en dan bij een een positieve uitslag uiteraard in quarantaine

(ben overigens zelf gevaccineerd)
Zolang ik mij fit voel heb ik totaal geen behoefte om te testen. Ik ben gevaccineerd, draag waar nodig netjes een mondkapje, dat vind ik genoeg. Als iedereen zo zou acteren zou het virus goed onder controle gehouden kunnen worden. De winst valt te behalen bij de ongevaccineerden, niet bij mij.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zolang ik mij fit voel heb ik totaal geen behoefte om te testen. Ik ben gevaccineerd, draag waar nodig netjes een mondkapje, dat vind ik genoeg. Als iedereen zo zou acteren zou het virus goed onder controle gehouden kunnen worden. De winst valt te behalen bij de ongevaccineerden, niet bij mij.

Nee hoor, want als jij je niet last testen kun jij zonder klachten besmet zijn en anderen besmetten

De ongevaccineerde kan dit niet, want hij moet zich laten testen (en heeft wellicht ook meer kans op symptomen). Die ongevaccineerde is veel veiliger gezelschap dan jij bent

Als jij niet de behoefte voelt je te laten testen en wel gezelschap opzoekt, dan ben je in mijn ogen daarom minder sociaal dan de ongevaccineerde die zich netjes heeft laten testen

De trend van de discussie in posts hierboven was andersom; ik zie dat anders, vandaar mijn post

Denk dat in het algemeen gesteld kan worden:
- vaccineren verkleint de kans dat jijzelf een beroep op intensieve zorg hoeft te doen
- maar vergroot -zonder testen- de verspreidingskans van het virus, waardoor dit langer rondwaart en mogelijk meer slachtoffers kan maken

(dan laten we voor het gemak veel factoren maar even buiten de discussie, zoals leeftijd, besmetting doorstaan, invloed op het gedrag, werkingsduur vaccin, aantal ic- plekken etc)
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, want als jij je niet last testen kun jij zonder klachten besmet zijn en anderen besmetten

De ongevaccineerde kan dit niet, want hij moet zich laten testen (en heeft wellicht ook meer kans op symptomen)
Er zijn nog steeds veel plekken waar je niet getest hoeft te worden om je te engageren
 
Nee hoor, want als jij je niet last testen kun jij zonder klachten besmet zijn en anderen besmetten

De ongevaccineerde kan dit niet, want hij moet zich laten testen (en heeft wellicht ook meer kans op symptomen). Die ongevaccineerde is veel veiliger gezelschap dan jij
Nou, dat ervaar ik op mijn werk net ff anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan