Coronavirus

Ik denk dat de overheid gewoon een knoop moet doorhakken ipv het proberen op te lossen door maatschappelijke druk zoals nu. We zijn geen trekpoppen.
Zou het ethisch verantwoord zijn om Covid zorg voor niet-gevaccineerden voor eigen rekening te laten vallen? Eigen risico, zeg maar?
Een ding is zeker: op termijn wordt de zorgpremie voor een niet-covid gevaccineerde aanzienlijk hoger dan die van wel gevaccineerde. Dus niet 100 per maand maar 200 per maand vragen.

Nu durven de zorgverzekeraars dit nog niet aan. Maar dit gaat er wel komen. En dat is eigenlijk ook niet onlogisch.

Als ik een rieten dak heb, betaal ik ook meer voor mijn opstalverzekering dan als ik pannen op mijn dak heb liggen.

Maar goed, menigeen zal het weer als discriminatie beschouwen....🥴
 
Een ding is zeker: op termijn wordt de zorgpremie voor een niet-covid gevaccineerde aanzienlijk hoger dan die van wel gevaccineerde. Dus niet 100 per maand maar 200 per maand vragen.

Nu durven de zorgverzekeraars dit nog niet aan. Maar dit gaat er wel komen. En dat is eigenlijk ook niet onlogisch.

Als ik een rieten dak heb, betaal ik ook meer voor mijn opstalverzekering dan als ik pannen op mijn dak heb liggen.

Maar goed, menigeen zal het weer als discriminatie beschouwen....🥴
Behalve wanneer de overheid je een gratis dak heeft aangeboden, waar jij alleen geen heil in zag.
 
Ik denk dat de overheid gewoon een knoop moet doorhakken ipv het proberen op te lossen door maatschappelijke druk zoals nu. We zijn geen trekpoppen.
Zou het ethisch verantwoord zijn om Covid zorg voor niet-gevaccineerden voor eigen rekening te laten vallen? Eigen risico, zeg maar?
De gehele zorg of alleen de kleine 400 euro vast eigen risico?
Dat vaste eigen risico zijn ze bij opname sowieso kwijt dacht ik? Dus ga ik uit dat je de gehele behandeling bedoeld? Dan help je mensen dusdanig de financiële vernieling in dat ik dat persoonlijk niet ethisch verantwoord vind. Dagje IC is ca. €2.500, gemiddelde ligperiode en dag of tien? Gros van de NLers hebben geen €25.000 spaargeld staan.

Aan de andere kant zit je natuurlijk wel met het ethische vraagstuk waarom de grotendeels te voorkomen covid zorg voor gaat op de hartoperatie van tante Sjaan. Ik ben geen ethicus en soms een eenvoudig mens die niet overal een goed beredeneerde mening kan vormen, zoals bij dit vraagstuk. Ik laat m (lekker makkelijk) in het midden.
 
Laatst bewerkt:
Nou ook wij moeten er thuis aan geloven. Vrouw kreeg om 23.30 bevestiging dat ze corona heeft (minimale klachten). De vraag is hoelang aangezien we een week in de Belgische Ardennen hebben vertoefd.
Daarvoor ook al wat symptomen maar ze heeft ook altijd hooikoorts. Daarnaast klussen in een stoffige omgeving. Zeg het maar.
Zal mij vanmiddag maar laten testen.

De zelftesten van mijn hele familie waren negatief, tsjah....
 
Nou ook wij moeten er thuis aan geloven. Vrouw kreeg om 23.30 bevestiging dat ze corona heeft (minimale klachten). De vraag is hoelang aangezien we een week in de Belgische Ardennen hebben vertoefd.
Daarvoor ook al wat symptomen maar ze heeft ook altijd hooikoorts. Daarnaast klussen in een stoffige omgeving. Zeg het maar.
Zal mij vanmiddag maar laten testen.

De zelftesten van mijn hele familie waren negatief, tsjah....
Overdag is zij een nijvere klusser, maar ‚s avonds…

Maar beterschap ermee! Hopelijk ziek zonder te veel gevolgen.
 
Overdag is zij een nijvere klusser, maar ‚s avonds…

Maar beterschap ermee! Hopelijk ziek zonder te veel gevolgen.

Thanks, ja het valt erg mee. Normaal zou je gewoon aan het werk zijn en de kids naar school (maar ja die gamen nu :maniac:)
Klussen was in het weekend er voor. Bij het zagen van laminaat komt nogal wat stof vrij, maar goed.
Eerst afwachten of ik zelf ook positief ben. Zou voor ons de 2e keer zijn na Grunn uit vorig jaar toen we corona nog niet kenden....
 
Het verhogen van de premie vind ik schappelijker en ethisch beter dan alle zorgkosten te laten betalen.

Laten we aub niet meteen in de USA transformeren als het gaat om zorg....
Als ongezond leven hogere kosten betekend dan denk ik dat ik nog wel wat moet gaan betalen..
 
Als ongezond leven hogere kosten betekend dan denk ik dat ik nog wel wat moet gaan betalen..
Of je wel of niet gezond leeft kan de zorgverzekeraar niet checken.

Of je bent gevaccineerd kan wel worden gecheckt. En ongezond leven kan leiden tot hoge zorgkosten: operatie en opnames of chemo's.

Maar dat zijn vaak langetermijneffecten.
Covid kan nu én morgen tot grote problemen leiden.
 
Nou ook wij moeten er thuis aan geloven. Vrouw kreeg om 23.30 bevestiging dat ze corona heeft (minimale klachten). De vraag is hoelang aangezien we een week in de Belgische Ardennen hebben vertoefd.
Daarvoor ook al wat symptomen maar ze heeft ook altijd hooikoorts. Daarnaast klussen in een stoffige omgeving. Zeg het maar.
Zal mij vanmiddag maar laten testen.

De zelftesten van mijn hele familie waren negatief, tsjah....
Gedoe. Beterschap!
 
Zijn er nog weinig, mag ik aanbevelen om eens in een FvD draadje te gaan posten? Gaat het aantal significant naar boven..

Probleem daar is dat ze werken met ' ik mag je niet, je zit niet in mijn club dus gelijk block ' aanpak. Dus ik ben al lang geblokt bij de meeste fanatiekelingen, dus hun gaan dit nooit zien :ROFL:
 
Probleem daar is dat ze werken met ' ik mag je niet, je zit niet in mijn club dus gelijk block ' aanpak. Dus ik ben al lang geblokt bij de meeste fanatiekelingen, dus hun gaan dit nooit zien :ROFL:
Ok, ik heb daar nog geen last van. Hoewel mijn piek in het wappiepesten wel achter me ligt (het wordt een beetje oud) heb ik me in Forum draadjes uistekend vermaakt. Dommer dat dat wordt het echt niet...
 
Tja, open deuren. En welke maatregel het ook wordt; niks wordt met gejuich ontvangen. Sterker nog: ik denk dat de meeste mensen geen maatregelen meer accepteren. Ik sta er zelf ook niet om te springen. Ik ben gevaccineerd en verwacht daarmee bij besmetting niet al te ziek te worden. Prima, doel bereikt. Alle mensen die voor mij belangrijk zijn, zijn ingeënt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan