Coronavirus

Lockdown nee, ook Gommers of Kuipers niet over gehoord. Opnieuw ingestelde maatregelen? Wie weet.

Voor zover een graadmeter heeft mijn corona gerelateerde huurder één van de ruimtes per direct opgezegd. Opschalen kan altijd, maar het toont aan dat ze verwachten het niet meer nodig te hebben in de worst case scenario's. Ik kan tenslotte de ruimte waar aan iemand anders verhuren en dat accepteren ze.
Vooralsnog valt de druk in de ziekenhuizen mee, voor de gezonde mensen zal het allemaal gaan meevallen. Voor diegene waarvan de niet urgente operatie wordt uitgesteld is dat compleet anders.
 
Nee hoor, maar iedereen kan meedoen of gevaccineerd of even testen. Ik ben bij 50 testen in het afgelopen jaar opgehouden met tellen. Dus degene die zegt dat die testen zo vervelend zijn mlet nog maar eens nadenken.

Ik geef iedereen de vrij keuze, maar dan geef ik ze ook de keuze om geen bed te krijgen als de normale zorg wat mij betreft voor iemand gaat die het vaccin bewust niet genomen heeft.
Ik zeg toch niet dat iemand niet kan meedoen?

Als je op die manier mensen wil gaan uitsluiten, trek het dan maar breder naar rokers en mensen met obesitas. Dat is namelijk veelal ook een eigen keuze. Zou trouwens absurd zijn maar goed. Wellicht de zorg opschalen en zorgpersoneel eens goed betalen om dat beroep aantrekkelijker te maken.
 
Vooralsnog valt de druk in de ziekenhuizen mee, voor de gezonde mensen zal het allemaal gaan meevallen. Voor diegene waarvan de niet urgente operatie wordt uitgesteld is dat compleet anders.

Klopt, maar ze vervullen ook een landelijke backup rol. Het zegt iets. Los van de reguliere zorg uiteraard, dat is niet hun werkgebied.
 
Klopt, maar ze vervullen ook een landelijke backup rol. Het zegt iets. Los van de reguliere zorg uiteraard, dat is niet hun werkgebied.
Zeker, het zegt absoluut iets, aan de andere kant hoor ik ook dat er alweer patiënten verdeeld worden omdat er op enkele plaatsen pieken zijn. Verwacht echter niet dat t zo als vorig jaar wordt.
 
Wellicht de zorg opschalen en zorgpersoneel eens goed betalen om dat beroep aantrekkelijker te maken.

Even opschalen lukt niet. Een verpleger opleiden duurt 4 jaar. Een arts opleiden duurt 10 jaar.



Als je op die manier mensen wil gaan uitsluiten, trek het dan maar breder naar rokers en mensen met obesitas

Die betalen al extra voor veel zaken. Dan ook de premie voor een levensverzekering van een niet gevaccineerde ook omhoog gooien zoals bij een roker...
 
Maar volg je nu de oude maatregelen nog, of profiteer jij van de versoepelingen die er enkel zijn doordat anderen zich hebben laten inenten?
Ik ga zo mijn goede vriend even bellen. Hij heeft ADHD. Alles mislukt. Ga hem vragen of hij nog een beetje dankbaar is voor de uitkering die mogelijk gemaakt wordt door alle harde werkers. Gewoon om hem even een kutgevoel over zichzelf te geven. Ben nu een weekje bij mijn zwager. Loopt al een poosje met een lange kous rond. Juist: trombose. Wil liever het vaccin even afwachten. Vindt dat oprecht doodeng. Ga hem zo even een profiteur noemen. Gewoon om hem een kutgevoel over zichzelf te geven. Dat recht heb ik als gevaccineerde belastingbetaler.
Er zijn veel verhalen en perspectieven. Blijf communiceren, ook al ben je overtuigd van je eigen gelijk.
 
Oh en dat komt niet door het politieke gefaal van de afgelopen jaren? Beetje jammer om die schuld dan bij ongevaccineerden neer te leggen. Vaccineren is overigens een recht en geen plicht.
We moeten toch iets. Geen zin in lockdowns..
 
Ik zeg toch niet dat iemand niet kan meedoen?

Als je op die manier mensen wil gaan uitsluiten, trek het dan maar breder naar rokers en mensen met obesitas. Dat is namelijk veelal ook een eigen keuze. Zou trouwens absurd zijn maar goed. Wellicht de zorg opschalen en zorgpersoneel eens goed betalen om dat beroep aantrekkelijker te maken.

Ik ga zo mijn goede vriend even bellen. Hij heeft ADHD. Alles mislukt. Ga hem vragen of hij nog een beetje dankbaar is voor de uitkering die mogelijk gemaakt wordt door alle harde werkers. Gewoon om hem even een kutgevoel over zichzelf te geven. Ben nu een weekje bij mijn zwager. Loopt al een poosje met een lange kous rond. Juist: trombose. Wil liever het vaccin even afwachten. Vindt dat oprecht doodeng. Ga hem zo even een profiteur noemen. Gewoon om hem een kutgevoel over zichzelf te geven. Dat recht heb ik als gevaccineerde belastingbetaler.
Er zijn veel verhalen en perspectieven. Blijf communiceren, ook al ben je overtuigd van je eigen gelijk.
Reactie op beiden hierboven. Een simpel prikje scoren is toch niet te vergelijken met stoppen met roken of omgaan met ADHD. Alsjeblieft zeg. Als je je niet laat vaccineren, wil je willens en wetens dwarsliggen. Meer kan ik er niet van maken. Daar mogen best consequenties aanhangen.

Het L-woord is vandaag in het AD wel alweer gevallen. Wellicht lokaal, waar er veel besmettingen en dus weinig gevaccineerden zijn. Zal je net woonachtig zijn tussen de weigeraars. Mag je weer stoppen met familiebezoek, sporten etc.

Ik hoorde dat coronapatienten zo lang op de IC liggen dat door 1 coronapatient 15 hartoperaties niet door kunnen gaan. En maar wachten met de vaccinatieplicht!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Haha pardon? Profiteren? Jij ziet het ineens als een privilege om te leven zoals de mensheid al zo’n 200.000 jaar doet?
Jij hebt even de pandemie, de grote aantallen doden en langdurig zieken, uitgestelde operaties, overwerkte zorg gemist in de laatste 20 maanden?
 
Jij hebt even de pandemie, de grote aantallen doden en langdurig zieken, uitgestelde operaties, overwerkte zorg gemist in de laatste 20 maanden?
Het gaat toch om nu? De rest is veilig lijkt me. Prima dan toch. Laten we anders even de Ahoy en de MEC weer volzetten met bedden omdat de zorg het niet aankan.

Gevulde bedden: 0
Kosten: €14.000.000
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zo mijn goede vriend even bellen. Hij heeft ADHD. Alles mislukt. Ga hem vragen of hij nog een beetje dankbaar is voor de uitkering die mogelijk gemaakt wordt door alle harde werkers. Gewoon om hem even een kutgevoel over zichzelf te geven. Ben nu een weekje bij mijn zwager. Loopt al een poosje met een lange kous rond. Juist: trombose. Wil liever het vaccin even afwachten. Vindt dat oprecht doodeng. Ga hem zo even een profiteur noemen. Gewoon om hem een kutgevoel over zichzelf te geven. Dat recht heb ik als gevaccineerde belastingbetaler.
Er zijn veel verhalen en perspectieven. Blijf communiceren, ook al ben je overtuigd van je eigen gelijk.
Ik vind dat je vaak vernieuwende invalshoeken hebt en dat is nodig voor discussies maar ik ben het er niet (helemaal) mee eens. Dit is echt een slepende pandemie en vaccineren is echt de uitweg.

Want mensen met een (psychische) ziekte of mensen met een uitkering hebben altijd een keuze? Ik heb wel eens gehoord dat mee kan vallen en dat grote huizen ook veel kosten of dat de bureaucratie en het UWV ook veel geld kost. Maar goed als ik iets niet zeker weet probeer ik het altijd te zeggen en dat is in dit geval zo. Verder heb je het nog over mensen met een specifieke ziekte als trombose, die mensen moet je goed voorlichten, geen eigen dokter laten wanen en als bepaalde groepen echt geen vaccin mogen dan verdienen ze wat mij betreft ook een corona pas of wat dan ook.

Ik hoor ook vaak dat mensen het argument "mensen die roken of alcohol gebruiken"

Dit vind ik een moeilijk punt om tegen te argumenteren. Maar volgens mij zorgt roken of alcohol niet voor de verspreiding van een virus. En zorgt het stoppen ook niet voor het stoppen van het virus. Een deel van de mensen die rookwaren of alcohol gebruiken kunnen dit ook doe omdat ze psychisch ziek zijn, als zelfmedicatie.
Misschien stoppen veel mensen ook met deze verslaving doordat ze hulp krijgen of op den duur geloven dat het echt moet. Over het algemeen denk ik dat het nodig is dat de niet-vaxers ook stoppen met tegen liggen en gewoon die prik nemen.
 
Ergens voelt het ook als een kleuterschoolargument, naar een ander wijzen om je eigen verantwoording af te schuiven
Misschien, ik ben het ook niet eens maar er valt wel wat voor te zeggen. Ik denk dat het ook onmogelijk is om iets aan veel andere drukpunten op de zorg te doen. De drooglegging is ook mislukt en mensen roken toch wel. Ik hoop dat we de niet vaxers sneller mee krijgen
 
Ergens voelt het ook als een kleuterschoolargument, naar een ander wijzen om je eigen verantwoording af te schuiven
Terwijl covid patiënten in grote getallen de bedden weken bezet houden. Het gaat om de duur van de bezetting. Maar anderen de schuld geven is makkelijker.. primair gedrag..
 
Ergens voelt het ook als een kleuterschoolargument, naar een ander wijzen om je eigen verantwoording af te schuiven
Ach gut wat ben je toch begaan met de wereld. Elke lulhannes die ik ben tegengekomen geeft aan het vaccin te hebben genomen om lekker makkelijk op vakantie te kunnen.
 
Ach gut wat ben je toch begaan met de wereld. Elke lulhannes die ik ben tegengekomen geeft aan het vaccin te hebben genomen om lekker makkelijk op vakantie te kunnen.
Ah, joh zodra ik een vraag stel duik jij weg, dus of ff reageren op de vragen of je muil houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan