Coronavirus

I knew I'd like it from the moment the first thing someone told me over here was that trolls like me should go back home and that Portuguese teams were shitty, cheating, whiny teams. But I deserved it, because I said "Hey it was a good game wishing you guys all the best."

I'm just kidding though. I am enjoying it here.
Haha in our defence: There were a few trolls out there, so you never know. The fact that we just lost the most important match of the year didn't help the tolerance, I guess.

Good to see you stick, tho. Do you mainly focus on the English posts? Or do throw everything in Translate?

Haha in our defence: There were a few trolls out there, so you never know. The fact that we just lost the most important match of the year didn't help the tolerance, I guess.

Good to see you stick, tho. Do you mainly focus on the English posts? Or do throw everything in Translate?

I throw in translate.

Sometimes I try to read a little bit in dutch but I start to feel dizzy after a couple of minutes.

• Hahaha!
Reactions: IPF
FF ter nuance: 2G (Geprikt of genezen) en 3G (geprikt, getest of genezen) in Duitsland is per Bundesland geregeld en sterk afhankelijk van het dreigingsniveau en de belasting van de lokale zorg. Zolang deze niet zorgwekkend zijn kom je in Duitsland op de meeste plekken gewoon zonder enige check binnen. En men is sterk voorstander bij het RKI (Duitse RIVM tegenhanger, en de meeste bundeslanden nemen dit over) om hierbij niet te kijken naar de incidence alleen (want dat kunnen veelal jonge mensen zijn die niet zozeer belasten) maar vooral te kijken naar opnamecijfers. En dat lijkt me best een schappelijke oplossing. Op het moment dat de druk te hoog wordt worden er meer maatregelen genomen met als doel besmettingen te verlichten, is de druk wat lager dan krijgen de mensen (en bijvoorbeeld evenementen, Horeca e.d.) meer ruimte. Lijkt me best te verdedigen. "Normaal" zal 2G/3G niet worden dus, zie het zelf tenminste als een tijdelijke maatregel op voorwaarden en onderbouwd met cijfers qua zorgproblemen?
En nuance op deze nuance: wat vind ik dan van de check in Nederland:
Begrijpelijk op dit moment. Het grote verschil met Duitsland is dat de zorg hier in Dsl veel meer buffer heeft en had, en er dus minder achterstanden zijn ontstaan en meer ruimte om pieken in opnames te ondervangen. Ik hoop, en verwacht, dat als de cijfers dit niveau aanhouden de checks in Nederland mogelijk na deze evaluatie zullen verdwijnen, zeker voor bijvoorbeeld kleinere gelegenheden (pannenkoekenrestaurant, horeca in kleinere plaatsen waar geen testcentrum nabij is, etc). Ik kan me voorstellen dat in grote steden (en evenementen met erg veel mensen) volgens het recente voorbeeld van Alkmaar gaat lopen, de de sluitingstijd vervalt dan hoop ik ook. Mocht er echt weer een flinke toeloop komen in de winter dan mogelijk weer strenger etc. Ik denk niet dat deze app maanden lang de standaard zal blijven, maar veel zal ook van de evaluatie van de versoepelingen afhangen.

En op persoonlijke titel: verminder regels voor de jongeren tot 25 jaar, en zet de testcapaciteit die vrijkomt in om een goede vinger aan de pols te houden in meer risicovolle groepen (inclusief ook testen van al gevaccineeren, of bijvoorbeeld bij internationale reizen). En stuur landelijk beleid bij op basis van de zorgdruk zoals in het Duitse voorstel.

Laatst bewerkt:
Ik ben gezond, heb echt zelden gebruikt gemaakt van de zorg. Heeft me een hoop geld gekost dus. De reden dat ik me niet laat vaccineren is omdat ik super gezond ben. Mijn lichaam vertrouw ik zelf. Neem zelfs echt nooit een paracetamolletje.
Moet ik dan meer premie gaan betalen omdat ik gezond ben? Laat me niet lachen alsjeblieft.

2G gaat eraan komen. Mag ik dan nooit meer naar PSV omdat ik gezond ben en daarom geen prik neem. En ik.laat me niet verplichten tot een vaccinatie. Ik heb principes. Ben ik dan een minder mens die buiten de maatschappij hoort? Gezonde mensen horen niet in de maatschappij?
Als iedereen van tevoren kon zeggen of ze wel of niet Corona zouden krijgen, zou dat wel heel handig zijn. Hoe kunnen de ziekenhuizen dan zo vol gekomen zijn of waarom zijn er dan toch jonge, fitte mensen met long COVID?
Amen! Ik respecteer iedereen die die prik neemt en zo hoor ik ook door iedereen gerespecteerd te worden. En niet buitengesloten te worden. Ik mag binnenkort nooit meer naar PSV omdat ik niet gevaccineerd ben omdat ik gezond ben. Wat een achterlijke bedoeling.
Het zou er nog bij moeten komen dat mensen die bijdragen aan de oplossing met de nek aangekeken worden door mensen die daar niet aan wensen bij te dragen. Niet gevaccineerden hebben alleen maar baat bij wel gevaccineerden. Dankzij hen gaat de maatschappij weer open en profiteren de weigeraars daar ook van.

Ga ik nog maar eens de domme vraag stellen: waarom zou je je niet willen vaccineren? Je krijgt graag long COVID, de waterpokken, de bof, malaria etc.?

Welke plichten? Vaccineren moet volgens jou een plicht zijn?
Je vindt dat iedereen dezelfde rechten moet hebben. Dan ook dezelfde plichten? Ja of nee is voldoende.
Mocht dat van de situatie afhangen, dan geldt dat idem voor rechten.
Overigens kun je aan rechten en plichten voorwaardes hangen. Als ik een restaurant in wil, moet iknormaal gesproken gekleed zijn. Dat is een voorwaarde. Ik kan niet zeggen dat als ik naakt een restaurant in wil, en men wil dat niet, dat mijn recht dan wordt geschaad. Ik voldoe immers niet aan de voorwaarde.
Maar terug naar de vraag: ook dezelfde plichten?

Well I think the focal point of that article is this "Waiting time for surgery showed no difference between both years (p = 0.068)". There was actually an ongoing campaign in the radio and TV for people to show up at the hospitals as they wouldn't in fear. At the beginning yes, some surgeries were postponed due to COVID arrangements, but that evolved to people not going just due to having fear.
I stand corrected. (erected as some people would say). Over here there is a different situation.

Regarding the certificate, the way I see it is not a person that has to show why he or she's against, but rather the Govt to tell us on WHY it's justified. So I'm the one who actually has to prove on why I don't want to show details of my personal life to do mundane tasks like having a dinner? No.

I see that justification was mainly based on two things, that personally I would be flexible enough to concede, but they don't prove to be 100% true:

1. To reduce spreading of the disease by the infected people. Not only we have contradicting studies, some of them showing us that spread rate is not quite different from vaccinated to unvacccinated people (https://publichealth.jhu.edu/2021/new-data-on-covid-19-transmission-by-vaccinated-individuals), but we also already gave the chance to everyone to vaccinate and protect themselves to virtually 0% chance of dying from it;
2. To "convince" unvaccinated people to vaccinate. Most of the people I know that are not vaccinated are conspiracy theorists that actually use the passport argument to prove that this is an all out Govt scheme to kill us or whatever. So it actually has the opposite effect.

One thing is my personal stance, another thing is to which point I am flexible enough to compromise. None of those 2 points where I am flexible enough to compromise happen to be 100% factual, so I don't.

My personal stance is actually harder. I don't like having to show passports to enter a restaurante or a bowling alley. I like to keep Govt out of our lives, and "passports" and other things like that smell fishy as hell to me. Personally I will gladly take the risk of myself to increase the chance of dying from Corona from 0.1% to 0.3% or whatever (given that we're vaccinated) in order to keep Govt hands out of people's personal life. I would say the same if I was 80 years old.

Our Govt is actually removing passports from daily life in Oct 1. Gladly.
Over here the document doesnt show much. Just if you are allowed to go in. (doesnt specify if you are vaccinated, tested or recovered), and you day/ month of birth and the first letters of your name (to know if you got the right code)

1:
From the article that you posted: "It’s expected that symptomatic breakthroughs are more contagious than asymptomatic breakthroughs." and "Breakthrough infections among vaccinated individuals remain uncommon.". Can lead us to conclude that vaccinated people are less likely to spread the virus. This is also stated in the artikel "The majority of new COVID-19 infections in the US are among unvaccinated people."

Besides the vaccination people should also follow the basic rules: Don't go out if you are not feeling well. I suspect people .

2:
I dont like this either. It is a right to be vaccinated as it is to don;t be vaccinated. Dont bully people into it.

For me, it's a simple choice. We know what happened the last time we relaxed the rules. A lot of sick people, overflowing hospitals. At the moment, our bars, hotels etc are losing their livelyhood. To open them, we need something that holds back the amount of people in the hospitals. A passport helps with this. Reduce de rules slowly when the preasure on the healthcare stays acceptable. The passport is one of those rules.

And if so ParDeTetasSLB , please do the same when posting. We are a Dutch forum after all. There's an international section for the English speaking.

Oh OK. I usually don't do that as I think the translation will have lots of flaws and therefore possibly meaning things I don't want to say.

I stand corrected. (erected as some people would say). Over here there is a different situation.

Over here the document doesnt show much. Just if you are allowed to go in. (doesnt specify if you are vaccinated, tested or recovered), and you day/ month of birth and the first letters of your name (to know if you got the right code)

1:
From the article that you posted: "It’s expected that symptomatic breakthroughs are more contagious than asymptomatic breakthroughs." and "Breakthrough infections among vaccinated individuals remain uncommon.". Can lead us to conclude that vaccinated people are less likely to spread the virus. This is also stated in the artikel "The majority of new COVID-19 infections in the US are among unvaccinated people."

Besides the vaccination people should also follow the basic rules: Don't go out if you are not feeling well. I suspect people .

2:
I dont like this either. It is a right to be vaccinated as it is to don;t be vaccinated. Dont bully people into it.

For me, it's a simple choice. We know what happened the last time we relaxed the rules. A lot of sick people, overflowing hospitals. At the moment, our bars, hotels etc are losing their livelyhood. To open them, we need something that holds back the amount of people in the hospitals. A passport helps with this. Reduce de rules slowly when the preasure on the healthcare stays acceptable. The passport is one of those rules.

Ack.

Dergelijke teksten gaan te ver. Waarschuwing gegeven.
Je vindt dat iedereen dezelfde rechten moet hebben. Dan ook dezelfde plichten? Ja of nee is voldoende.
Mocht dat van de situatie afhangen, dan geldt dat idem voor rechten.
Overigens kun je aan rechten en plichten voorwaardes hangen. Als ik een restaurant in wil, moet iknormaal gesproken gekleed zijn. Dat is een voorwaarde. Ik kan niet zeggen dat als ik naakt een restaurant in wil, en men wil dat niet, dat mijn recht dan wordt geschaad. Ik voldoe immers niet aan de voorwaarde.
Maar terug naar de vraag: ook dezelfde plichten?
Lul niet zo dom man! Wat een vergelijking. Personen als jij maken me echt heel erg kwaad. Lang leve de tweedeling in de maatschappij. Randdebielen zoals jij zorgen voor de tweedeling. Walgelijk! Je had in de oorlog moeten leven! Toen begon het ook met uitsluiten van mensen

Oh OK. I usually don't do that as I think the translation will have lots of flaws and therefore possibly meaning things I don't want to say.
That might be true, but we'll sure be able to look past that and we will ask you if we need some clarification.
So, please be so kind to resume in Dutch. :)

Lul niet zo dom man! Wat een vergelijking. Personen als jij maken me echt heel erg kwaad. Lang leve de tweedeling in de maatschappij. Randdebielen zoals jij zorgen voor de tweedeling. Walgelijk! Je had in de oorlog moeten leven! Toen begon het ook met uitsluiten van mensen

Walgelijk? Jamie?

Zolang het geen Frans, Duits, Hebreeuws of Portugees is kan ik met een beetje Engels tussen de posts wel goed leven, maar wellicht denken anderen daar anders over.
Maar als je dan toch gaat vertalen naar Nederlands dan raadt ik DEEPL aan, stukken beter (vooral in grammatica) dan bijvoorbeeld google translate.
Maakt ook minder taal en spelfouten in het Nederlands dan ondergetekende. :p (lage lat - ik weet het).

Ack.
Oke, Google translate naar Nederlands is echt heel kut. Geen idee welk betoog je hebt ingetypt maar in het Nederlands zegt "Ack" niet zo heel veel. :grin:

Terug
Bovenaan Onderaan