Coronavirus

J.B.

Aanvoerder
Ah, het welbekende "als jij gevaccineerd bent ben je toch veilig-argument". Waarom zou jij je druk maken als ik dronken achter het stuur zit en jij niet? Jouw gordel en airbags werken toch gewoon?

Ik vind het ongelooflijk dat dit nog steeds als argument gebruikt wordt door anti-vaxxers.
Ik maak me niet druk als anderen drinken en achter het stuur zitten eerlijk gezegd. En ieder heeft zn keuze zich te vaccineren of niet. Maar ik sta wel achter het hebben van priviliges t.o.v. niet gevaccineerden mocht dat nodig zijn (stel dat ic`s en ziekenhuizen weer vol liggen met niet gevaccineerden), dan moet je harde keuzes maken vind ik..

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik maak me niet druk als anderen drinken en achter het stuur zitten eerlijk gezegd. En ieder heeft zn keuze zich te vaccineren of niet. Maar ik sta wel achter het hebben van priviliges t.o.v. niet gevaccineerden mocht dat nodig zijn (stel dat ic`s en ziekenhuizen weer vol liggen met niet gevaccineerden), dan moet je harde keuzes maken vind ik..
Ik snap wat je wil zeggen en ben het daar ook mee eens, maar ga bij jouw eerste zin uit van de grote mogelijkheid dat ze jouw moeder/vrouw/dochter overhoop rijden. Dan maak je je er wel druk om.

J.B.

Aanvoerder
Ik snap wat je wil zeggen en ben het daar ook mee eens, maar ga bij jouw eerste zin uit van de grote mogelijkheid dat ze jouw moeder/vrouw/dochter overhoop rijden. Dan maak je je er wel druk om.
Dan sleep ik persoonlijk die persoon voor de rechter ja. Die gaat het dan heel moeilijk krijgen. Maar ik ga er van uit dat `wij` dusdanige bescherming hebben van het vaccin dat het de boel na een eventuele besmetting niet teveel zal ophouden.. dat niet gevaccineerden wel in het zh komen en een aantal weken/maanden kwijt zijn aan herstel is dan ook volledig hun probleem. Wel als er weer een lockdown komt als niet gevaccineerden massaal de zorgdruk hoog houden. Dan is het met het geduld van wel gevaccineerden ook snel op denk ik zo..

Der Jaufe

Internationale Legende
Ah, het welbekende "als jij gevaccineerd bent ben je toch veilig-argument". Waarom zou jij je druk maken als ik dronken achter het stuur zit en jij niet? Jouw gordel en airbags werken toch gewoon?

Ik vind het ongelooflijk dat dit nog steeds als argument gebruikt wordt door anti-vaxxers.
Verplicht vaccineren geeft aan dat de overheid meer baas is over jouw lijf dan jezelf bent en dat is gewoon een zorgelijke ontwikkeling wat mij betreft. Dat vergelijken met regels rondom alcohol waarbij de overheid niet tornt aan de autonomiteit van de mens over zijn eigen lichaam slaat de plank wat mij betreft mis.

Laatst bewerkt:

Kruspe

Administrator
Administrator
Verplicht vaccineren geeft aan dat de overheid meer baas is over jouw lijf dan jezelf bent en dat is gewoon een zorgelijke ontwikkeling wat mij betreft. Dat vergelijken met regels rondom alcohol waarbij de overheid niet tornt aan de autonomiteit van de mens over zijn eigen lichaam slaat de plank wat mij betreft mis.
Voor mij stopt iemands vrijheid waar het die van een ander beperkt.

Overigens denk ik dat er voldoende individuele (medische) redenen zijn om niet gevaccineerd te hoeven worden, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de bewegingsvrijheid. Er moet iets gebeuren om deze pandemie te stoppen, en het moge duidelijk zijn (ook afgelopen zomer toen alles weer open ging) dat halfslachtig ingrijpen geen optie is.

Der Jaufe

Internationale Legende
Voor mij stopt iemands vrijheid waar het die van een ander beperkt.

Overigens denk ik dat er voldoende individuele (medische) redenen zijn om niet gevaccineerd te hoeven worden, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de bewegingsvrijheid. Er moet iets gebeuren om deze pandemie te stoppen, en het moge duidelijk zijn (ook afgelopen zomer toen alles weer open ging) dat halfslachtig ingrijpen geen optie is.
Ja en een vaccinatieplicht voor bv sportschool of restaurants voor een periode (totdat het echt beheersbaar is) kan ik mij voorstellen. Maar volledig uitsluiten van publieke leven (werk sociale voorzieningen zoals OV) gaat mij veel te ver.
Ik snap dat het om het beschermen van anderen gaat (ben daarom ook wel geprikt) maar met die redenatie zouden we ook iedere ouder die zich schuldig maakt aan mishandeling direct moeten steriliseren of iedere aanrander castreren. Dat dit zelden tot niet gebeurt is omdat het lichaam niet van de staat is maar van de persoon zelf.

Der Jaufe

Internationale Legende
Dus verplicht vaccineren, want de keuzevrijheid van de wappies beperkt de vrijheid van de rest van de samenleving...
Ik ga straks ff zoeken, want ik heb t gevoel dat verplicht vaccineren direct tegen de universele verklaring van de rechten van de mens ingaat.

Der Jaufe

Internationale Legende
Recht op zelfbeschikking? Als euthanasie niet zomaar mag, waarom zouden ze hier dan wél over mogen beslissen?
Hoe bedoel je. De staat mag iemand toch niet verplichten om te euthanaseren, dan mogen ze toch ook niet verplichten om te prikken.
Dat de staat regels stelt rondom euthanasie is vergelijkbaar met dat de staat er op toeziet dat de prikken goed zijn.

Mikasa

Internationale Legende
Hoe bedoel je. De staat mag iemand toch niet verplichten om te euthanaseren, dan mogen ze toch ook niet verplichten om te prikken.
Dat de staat regels stelt rondom euthanasie is vergelijkbaar met dat de staat er op toeziet dat de prikken goed zijn.
De Staat heeft blijkbaar macht over jouw lichaam, want euthanasie mag niet (altijd). Dus zou dat ook met vaccins moeten kunnen.

Bedoelt Bacchus denk ik.

Bacchus

Batmin
Administrator
Zie bijdrage van Mikasa. :)

Der Jaufe

Internationale Legende
De Staat heeft blijkbaar macht over jouw lichaam, want euthanasie mag niet (altijd). Dus zou dat ook met vaccins moeten kunnen.

Bedoelt Bacchus denk ik.
Jij kan ten alle tijde zelfmoord plegen. Dat artsen hier niet altijd aan meewerken is iets anders.

En ja, ik snap dat dit wat cru over kan komen.

Guillaume

Jeugdspeler

Dus jij hebt je voor niks laten vaccineren door een experimenteel vaccin als een kleine minderheid het niet doet. Zonde.

Mikasa

Internationale Legende
Jij kan ten alle tijde zelfmoord plegen. Dat artsen hier niet altijd aan meewerken is iets anders.

Op een nette manier is dat lastig. Ik neem aan dat jij voor een trein springen of jezelf ophangen ook niet zulke sterke ideeën vindt.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Het zit volgens de WHO nog in een testfase ja. Zoiets noem je dan een experiment. Dat blijkt ook wel weer nu ze het over een 3e prik hebben. Teveel onduidelijkheid.
Het feit dat het over een 3e prik gaat, heeft meer te maken met nieuwe varianten dan met het vaccin zelf. Dat je je medicijn / de preventie moet aanpassen op een nieuwe ziekte, is geen reden om het vaccin onduidelijk te noemen. Een griepprik is ook echt jaar net wat anders.

Hoetierick

Administrator
Administrator

Als je meer dood dan levend in een ziekenhuisbed ligt, dan is het niet helemaal te doen om van een flat af te springen. Bovendien belast je dan nogal wat anderen (die de zooi moeten opruimen).
Een spuitje of tabletje vragen en dat inslikken zou fijn zijn, maar dat verstrekt men niet zomaar. Dan zijn er opeens regels.

Bovenaan Onderaan