Coronavirus

Als de huisarts dit aangeeft, vind ik dit wel een typisch bericht.
De ziekte van Guillain-Barré vormt GEEN contra-indicatie voor het vaccin.

Absolute contra-indicaties

Voor alle COVID-19-vaccins

  • Aangetoonde ernstige allergie voor 1 van de bestanddelen van het vaccin
  • Aangetoonde ernstige allergische reactie na een eerdere toediening van een van de COVID-vaccins
  • Trombose in combinatie met trombopenie (VIPIT; TTS) na eerste vaccinatie met AstraZeneca-vaccin of Janssen-vaccin
  • Capillary leak syndrome na COVID-19-vaccinatie
Bron

Ik zie dat meer en meer mensen zich verschuilen achter ' medische redenen' met als doel : geen vaccin te krijgen.

Ik heb daar moeite mee.

Koketteren met je ziekte om niet gevaccineerd te hoeven worden.

Ik vind daar wat van.
 
Laatst bewerkt:
Om de ballon dat fitte mensen per definitie save zitten nog maar eens te laten klappen

Hier gaat het ook echt om enkele gevallen. Ook de gewone griep doodt gezonde mensen. Het is een klote virus en iedereen weet dat maar dit steeds zo benoemen is niet eerlijk. Andersom zijn er ook enkele gevallen waarbij mensen sterven door het vaccin. Dan heet het dat er geen bewijs is dat de vaccin de schuldige is, zo is er ook geen bewijs dat deze man echt gezond was. Eriksen is ook kerngezond maar had blijkbaar toch een hartafwijking. We moeten elkaar niet gek gaan maken met voorbeelden die door de media nu op de voorgrond gezet worden. Andersom kan je de kranten volzetten met verhalen van de andere kant.
 
Zowieso, "gezonde mensen sterven niet aan Corona" is uiteraard correct. Ernstige zieke mensen kunnen er wel aan overlijden, punt is natuurlijk dat het virus ernstig ziek kan maken. Ook in mensen in topconditie, veel vaker in ouderen (lager/tragere afweer) en n extra risico als je al met n belasting op je hart en vaten rondloopt, of een neuronale aandoening hebt e.d. Maar met pech komt t virus in ieder lijf op de verkeerde plekken om al dan niet onomkeerbaar weefsels te beschadigen.

Ik snap niet zo goed waarom men n vaccin niet zou nemen. Is dat n opgeblazen angst voor bijwerkingen of lange termijn consequenties van die prik? Ik kan t me niet voorstellen als je dat afzet tegen de incidences, na-effecten en open vragen omtrent de schade die het virus zelf kan doen? En de effectiviteit van t vaccin om de kans op deze problemen veroorzaakt door t virus kleiner te maken.

Of is het puur n trots? Een idee dat het voor hun statistisch gezien de moeite (?) niet waard is? Dat kan, maar welke statistieken dan? T aantal overlijdens in jou leeftijdsgroep? Dat de trent in nieuwe varianten is dat op jonge leeftijden (25-40) een groeiende proportie besmetten gehospitaliseerd worden bij delta en andere mutaties (iota, beta, delta-sigma) is tot daar aan toe. Schattingen dat tot een derde van de jongeren weken na weer negatief te zijn getest nog klachtten houden is echt veel, dat staat in geen verhouding tot griep. Ook het feit dat het virus in de testis kan aanbelanden is bijv. iets dat me zorgen baart aangaande besmettingen in jongeren. Infertiliteit op jonge leeftijd is in mijn ogen ernstiger dan n 85+er die overlijdt. Hoe vaak t voorkomt is nog zeer onduidelijk, maar ik neem echt liever het zekere voor t onzekere en doe mijn best om 1) t niet op te lopen, 2) het niet te verspreiden mocht ik t ongemerkt dragen en 3) de kansen op alle vervelende gevolgen van dit virus een veelvoud te verkleinen met n prikje.

Maar goed, in de core ben ik t eens met Guillaume dat ik bang word van n te zwaar gespleten samenleving. Ik hoop dan ook dat er nog twijfelaars toch besluiten te prikken, maar vind zowel overheidsdwang (e.g. NY) als beloning (e.g. festivalkaarten) geen ethische manier. Beter zet men in op voorlichting, en bij sommigen zal t vrees ik langer duren of misschien nooit gebeuren. Wellicht schrikt men pas wakker als ze het zelf of iemand in de omgeving t meemaakt. En ook dan, de meerderheid* (maar stuk lager dan 97% die hierboven genoemd werd) lijkt er vooralsnog* schadevrij doorheen te (zijn ge-)komen. Maar t idee dat je non-vax en vax-coupes kunt krijgen in t OV, of je overal moet laten zien dat je geprikt of getest bent tot in lengte der jaren vind ik oprecht ook geen doen. Het houdt n keer op, en ik denk dat het eerder n kwestie van maanden is dan jaren tot dat punt bereikt is.
 
Laatst bewerkt:
Dus een jaarlijkse prik waarvan het rivm op 21 mei nog aangeeft dat ze de lange termijn effecten nog aan het onderzoeken zijn. Ja van mij mag je hoor. Blijven uiteindelijk dus allemaal tegenstrijdige berichtgevingen van de ‘experts’. CNN geeft aan dat je als gevaccineerde voor 99,999% beschermt bent tegen covid en de niet gevaccineerde zelfs 25(!)x meer kans lopen om te overlijden. Een simpel rekensommetje vertelt mij dus dat ik 99,97% kans heb op overleven. Dat risico neem ik graag en gelukkig heb ik daar ook de vrijheid in. Ik maak me echter meer zorgen over het groepje gevaccineerden die me graag willen afsluiten ivm het wel of niet nemen van een vaccin. De mensheid laat zich hierin weer erg kennen.
Ik hoor ook redelijk wat mensen om mij heen die het vaccin niet nemen vanwege allemaal redenen, prima. Ik vind het jammer dat sommigen het niet nemen omdat je toch met het vaccin een groot deel van de bevolking ook zou beschermen. Echter ben ik het ook met Der Jaufe eens (als ik het goed begrijp) dat je niemand kan verplichten tot een vaccin, waar ik het compleet mee-eens ben, iedereen is de baas over z’n eigen lichaam en bepaald zelf wat voor geneesmiddelen of troep (hoe je het ook ziet) er in gooit. Wat ik me zorgwekkend vind is wat voor problemen niet gevaccineerden tegen wel gevaccineerden (wordt een twee-strijd, gênant) hebben. Ik heb al 2x meegemaakt dat ik me moest verantwoorden tegenover mensen dat ik gevaccineerd was. Eerste keer kreeg ik de vraag of ik geen kinderen wou omdat ik kennelijk door het vaccin geen kinderen meer kon krijgen. 2e keer werd ik aangesproken omdat ik in de trein een mondkap droeg wat tevens volgens de regels van de NS is, maar als nog vroeg een man mij of ik me wou verantwoorden voor dit gedrag. Dit is trouwens helemaal geen aanval richting of direct bericht richting Guillaume en vat het aub ook niet zo op. Maar ik ben wel benieuwd waar die frustratie tegen wel gevaccineerden vandaan komt van niet gevaccineerden, ik bedoel wij maken een keuze, vallen de niet gevaccineerden nergens mee lastig, maar toch moet er altijd een discussie over zijn.



*zelf Corona gehad (22) 2 maanden moe, vermoeidheidsklachten gehad (gelukkig weer gezond😅) en tevens vaccin genomen, onderschat het niet svp komt harder aan dan een griep.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ben wel benieuwd waar die frustratie tegen wel gevaccineerden vandaan komt van niet gevaccineerden, ik bedoel wij maken een keuze, vallen de niet gevaccineerden nergens mee lastig, maar toch moet er altijd een discussie over zijn.

Ik zie deze wel vaker voorbijkomen. M'n zus zei pas geleden nog hetzelfde als jij. Het grappige is, ik zie hem van twee kanten voorbijkomen. Ik had die dag op LinkedIn (het platform bij uitstek voor deze discussies uiteraard) nog hetzelfde verhaal gelezen, maar dan van een niet-gevaccineerde. Waarom wel-gevaccineerden zo gefrusteerd zijn over de keuze van niet-gevaccineerden, dat de niet-gevaccineerden het juist best vinden als anderen zich wel laten prikken. Het ligt er maar aan wie je treft. Aangezien je het specifiek over de discussie over 'de keuze' hebt, is dat niet exclusief aan één kant.

Edit: ik bedoel.. zie dit topic. :ROFL:
 
Laatst bewerkt:
Ik zie deze wel vaker voorbijkomen. M'n zus zei pas geleden nog hetzelfde als jij. Het grappige is, ik zie hem van twee kanten voorbijkomen. Ik had die dag op LinkedIn (het platform bij uitstek voor deze discussies uiteraard) nog hetzelfde verhaal gelezen, maar dan van een niet-gevaccineerde. Waarom wel-gevaccineerden zo gefrusteerd zijn over de keuze van niet-gevaccineerden, dat de niet-gevaccineerden het juist best vinden als anderen zich wel laten prikken. Het ligt er maar aan wie je treft. Aangezien je het specifiek over de discussie over 'de keuze' hebt, is dat niet exclusief aan één kant.

Edit: ik bedoel.. zie dit topic. :ROFL:
Tsja. Wat boeit het jou of iemand een prik neemt, als jij tegen bent? Daar heb je toch geen last van? Andersom is dat niet zo. We zijn er allemaal bij gebaat dat er veel mensen ingeënt worden. In principe is elk verdwaald schaap in dezen er een te veel. Dus daar heeft het wel invloed op het leven van de ander.
 
Tsja. Wat boeit het jou of iemand een prik neemt, als jij tegen bent? Daar heb je toch geen last van? Andersom is dat niet zo. We zijn er allemaal bij gebaat dat er veel mensen ingeënt worden. In principe is elk verdwaald schaap in dezen er een te veel. Dus daar heeft het wel invloed op het leven van de ander.
Precies dat. Goed artikel in de Volkskrant van vandaag dat hierbij aansluit. De frustratie van gevaccineerden is vooral dat antivaxxers (overigens iets anders dan niet-gevaccineerden) hun beslissing baseren op ongefundeerde complottheorien, uit hun verband gerukte cijfers en nepstatistieken, gekoppeld aan een gebrek aan empathisch vermogen en puur egoisme. Ze brengen daarmee niet alleen zichzelf, maar ook anderen in gevaar. Sommigen worden door schade en schande wijs, maar ondertussen hebben ze wel al onnodig een beroep gedaan op de zorg.

 
Lijkt me heerlijk. Me in alle rust af kunnen vragen of ik wel of geen prik wil omdat aan het eind van de maand het loon toch wel weer gestort wordt. De ‘wel of niet vaccineren’-discussie is weer een prachtig voorbeeld van dat we het heel goed hebben in Nederland.
 
Lijkt me heerlijk. Me in alle rust af kunnen vragen of ik wel of geen prik wil omdat aan het eind van de maand het loon toch wel weer gestort wordt. De ‘wel of niet vaccineren’-discussie is weer een prachtig voorbeeld van dat we het heel goed hebben in Nederland.

Die discussie wordt helaas in alle landen gevoerd. Nepnieuwsverspreiders heb je overal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan