Coronavirus

Hoetierick

Administrator
Administrator
Voor Covid was er net zo goed een hele vaccinatiediscussie, aangezien de groep ouders die de kids niet laten vaccineren langzaam groeide. Vervolgens zijn er kinderartsen en opvangcentra die deze kinderen weigeren, omdat deze ongevaccineerde kinderen een gevaar zijn voor anderen. Daar kwam ook vaak het argument "maar wat zeur je, jij bent toch gevaccineerd" naar voren. Talloze artsen hebben uitgelegd waarom deze redenatie niet werkt.
Nou, laten we het omdraaien. Alle niet-gevaccineerden mogen bij elkaar in de opvang/café/club/werk. Want het immuunsysteem lost het wel op. Succes!

TotalBB

Routinier
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
En dat vind je niet al reden genoeg om wel te vaccineren, los van alle andere redenen die hier zijn aangedragen?

Hoetierick

Administrator
Administrator
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
Maar wel op een ziekenhuisopname of long covid. Die conclusie mag je ook trekken.

CNG MrKrateos

Trainer Coach
Waarom zou dit via de zorg moeten en niet via een speciale stichting? Controle is nodig. Je wilt de impulsieve beslissingen eruit filteren.
Op het plan wat er nu ligt - door de D66 ingediend en ondertekend door een paar anderen (?) - staat een vrij centrale rol voor artsen, die moeten bepalen of iemand wilsbekwaam is, en nog een paar andere tests. Uiteindelijk moeten die artsen het spul ook toedienen waaraan de persoon (patient ? ) overlijdt. Daar reageerde ik op.

Dat je een aparte instantie daarvoor opricht, is natuurlijk mogelijk. Blijft nog steeds een tak van de zorg lijkt me, als het gaat op medicatie toedienen, wilsbekwaamheid vaststellen en dergelijken.

Bacchus

Batmin
Administrator
Aantal besmettingen (positieve tests) - 4 augustus 20212.836 positieve tests vandaag gemeld (1.874.856 totaal) - RIVM

Guillaume

Jeugdspeler
En dat vind je niet al reden genoeg om wel te vaccineren, los van alle andere redenen die hier zijn aangedragen?
Dat vaccin voegt voor mij niets toe nee. Die 0,02% kans neem ik dan op de koop toe. En als dan blijkt dat ik mijn menselijke vrijheden en rechten kwijtraak, dat is dan maar zo. Als ik dit vorig jaar had getypt was ik een complot gek geweest, nu steeds meer de realiteit helaas.

TotalBB

Routinier
Dat vaccin voegt voor mij niets toe nee. Die 0,02% kans neem ik dan op de koop toe. En als dan blijkt dat ik mijn menselijke vrijheden en rechten kwijtraak, dat is dan maar zo. Als ik dit vorig jaar had getypt was ik een complot gek geweest, nu steeds meer de realiteit helaas.
Nee, nu ben je nog steeds een complotgek en bovendien een schaamteloze egoïst.

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Laten we inderdaad ieder zijn eigen keus respecteren. Niemand weet wat het lange termijneffect is. Voor nu lijkt het verstandig het wel te doen om de pandamie te laten stoppen. Net als fitness. Je werkt je iedere dag in het zweet en zodra je opgepompt bent is het een kwestie van bijhouden. Hopen dat snel de situatie zo is dat alleen de ouderen en zwakkeren het nog hoeven bij te houden. Nu doe ik het om het vuur te doven en vertrouw er maar op dat de lange termijneffecten achterwege blijven.

TotalBB

Routinier
Laten we inderdaad ieder zijn eigen keus respecteren. Niemand weet wat het lange termijneffect is. Voor nu lijkt het verstandig het wel te doen om de pandamie te laten stoppen. Net als fitness. Je werkt je iedere dag in het zweet en zodra je opgepompt bent is het een kwestie van bijhouden. Hopen dat snel de situatie zo is dat alleen de ouderen en zwakkeren het nog hoeven bij te houden. Nu doe ik het om het vuur te doven en vertrouw er maar op dat de lange termijneffecten achterwege blijven.
Ik vind het erg lastig om dat te accepteren als mensen zich niet laten vaccineren en deze pandemie dus laten doorsudderen op basis van pseudo-wetenschappelijk nepnieuws en 'omdat ik er toch niet aan doodga en de rest boeit me niet'.

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Ik vind het erg lastig om dat te accepteren als mensen zich niet laten vaccineren en deze pandemie dus laten doorsudderen op basis van pseudo-wetenschappelijk nepnieuws en 'omdat ik er toch niet aan doodga en de rest boeit me niet'.
Snap ik ook.

Bovenaan Onderaan