Coronavirus

We hebben de piek gehad volgens onze Jaap. Da's mooi. De vlag kan nog niet uit, maar wellicht leidt het tot een lichte versoepeling volgende week.
 
We hebben de piek gehad volgens onze Jaap. Da's mooi. De vlag kan nog niet uit, maar wellicht leidt het tot een lichte versoepeling volgende week.
Denk het niet. Totdat de IC-bezetting onder de 700 zit verwacht ik geen versoepeling.

Bovendien als je gaat versoepelen, is er kans dat het virus weer meer grip krijgt en je zo weer in dezelfde situatie zit.

Dit gaat een proces van een héél lange adem worden ben ik bang.
 
Denk het niet. Totdat de IC-bezetting onder de 700 zit verwacht ik geen versoepeling.

Bovendien als je gaat versoepelen, is er kans dat het virus weer meer grip krijgt en je zo weer in dezelfde situatie zit.

Dit gaat een proces van een héél lange adem worden ben ik bang.

Het wordt sowieso een proces van de lange adem. Als ik spreek over een lichte versoepeling, bedoel ik een hele lichte versoepeling. Bijvoorbeeld kinderopvang die weer opengaan. Veel meer zal het nog niet zijn. Maar we gaan het volgende week horen. In ieder geval goed nieuws dat het voor nu onder controle lijkt.
 
Denk het niet. Totdat de IC-bezetting onder de 700 zit verwacht ik geen versoepeling.

Bovendien als je gaat versoepelen, is er kans dat het virus weer meer grip krijgt en je zo weer in dezelfde situatie zit.

Dit gaat een proces van een héél lange adem worden ben ik bang.
Met verstandig versoepelen kan je een eind komen. Neem ook aan dat Vedette bedoeld dat volgende week versoepelingen worden aangekondigd. Wie weet mogen de koters na de meivakantie weer (in deeltijd) naar school. Zou hier een hoop gedoe schelen.

Dat het er een wordt van de lange adem is logisch gezien het vooralsnog ontbreken van een vaccin en goede medicatie.
 
Scholen deels open, sommige zaken die zich niet aan de 1,5 meter-regel kunnen houden (kappers, tandartsen, tattooshops) mss weer open, mits men voorzorgsmaatregelen neemt....
 
Het wordt sowieso een proces van de lange adem. Als ik spreek over een lichte versoepeling, bedoel ik een hele lichte versoepeling. Bijvoorbeeld kinderopvang die weer opengaan. Veel meer zal het nog niet zijn. Maar we gaan het volgende week horen. In ieder geval goed nieuws dat het voor nu onder controle lijkt.
Ze zijn toch nog bezig met het onderzoek over verspreiding door kinderen?

Ik verwacht echt helemaal niks. Maar goed, we gaan het horen inderdaad. Ben blij dat ik niet die beslissingen hoef te nemen.
 
Een vriendin van mij die bij het RIVM werkt heeft bij mij in ieder geval 1 punt van zorg weggewerkt: Corona kan niet worden overgedragen door honden. Dus als iemand met corona in het bos jouw hond aait, gaat het virus niet via Fikkie mee terug naar jou en jouw huishouden. Sinds ik dat weet loop ik wel wat geruster door het bos met de hond.
 
Ik heb echt helemaal niks met de VVD, maar wat ben ik blij met de persoon Mark Rutte als president. De manier hoe hij iedere keer het volk toespreekt en hoe hij zich nu ook weer manifesteert in de Tweede Kamer, wat een verademing als je dat vergelijkt met veel buitenlandse presidenten.

Geen paniekzaaierij, maar wel gewoon de harde waarheid verkondigen. Daar kan Donald Duck nog een hoop van leren.
 
Ik heb echt helemaal niks met de VVD, maar wat ben ik blij met de persoon Mark Rutte als president. De manier hoe hij iedere keer het volk toespreekt en hoe hij zich nu ook weer manifesteert in de Tweede Kamer, wat een verademing als je dat vergelijkt met veel buitenlandse presidenten.

Geen paniekzaaierij, maar wel gewoon de harde waarheid verkondigen. Daar kan Donald Duck nog een hoop van leren.
De waarheid? Ben je aangetast door de chemtrails dat je de waarheid niet ziet?? Het is allemaal een dekmantel om naar een cashloze maatschappij over te gaan. [/aluhoedje]
 
Hoeveel aluhoedjes heb je wel niet? Je blijft er maar mee bezig. :maniac:
Uit duurzaamheidoogpunt slechts 1, maar wel n hele goeie ;) Nee, zie zo af en toe wat op de socials voorbij komen. T is bij vlagen lachwekkend, totdat je beseft dat deze mensen stemrecht hebben ;).

Toppunt was de theorie dat de hele 5G gekte zelfs door de regering georganiseerd was om de aandacht van andere zaken af te leiden. Inclusief de brandstichting e.d..
 
Interessant artikel van Maurice de Hond, waarin hij een geloofwaardige analyse neerzet van het coronavirus.

De grote uitbraken zijn (vooral) geweest in slecht geventileerde ruimtes met een relatief lage luchtvochtigheid, waar veel mensen uitbundig bijeen waren. Na die zogenaamde superspread-events is de verspreiding verder voortgezet bij kleinere bijeenkomsten in de eerste twee weken van maart (zoals kerkdiensten, koorrepetities en feesten, zoals bruiloften en partijen).

Hoewel er ook onder 30 graden Noorderbreedte in heel veel landen mensen zijn besmet, is er slechts op een heel beperkt aantal plekken sprake van een uitbraak van de omvang, die we zien in West-Europa en New York. Dat lijkt niet samen te hangen met de kwaliteit van de genomen maatregelen.

Humidity.jpg
 
Interessant artikel van Maurice de Hond, waarin hij een geloofwaardige analyse neerzet van het coronavirus.





Humidity.jpg
Altijd al een groot viroloog geweest die Maurice....
Maar hij spreekt hier te makkelijk van een relatie, zoals al eerder in dit topic aangehaald is niet alles wat het lijkt. Gezien we hier met een nieuw virus te maken hebben ga ik niet direct in de polonaise lopen als iemand een relatie lijkt te zien. Neem aan dat ie zijn stuk ook aangeleverd heeft bij t RIVM, laat die maar kijken wat ze er mee kunnen doen.
 
Altijd al een groot viroloog geweest die Maurice....
Maar hij spreekt hier te makkelijk van een relatie, zoals al eerder in dit topic aangehaald is niet alles wat het lijkt. Gezien we hier met een nieuw virus te maken hebben ga ik niet direct in de polonaise lopen als iemand een relatie lijkt te zien. Neem aan dat ie zijn stuk ook aangeleverd heeft bij t RIVM, laat die maar kijken wat ze er mee kunnen doen.
Je hoeft niet altijd een viroloog te zijn om iets over deze verspreiding te zeggen. Maar net als jij heb ik nog wel wat vragen of de validaties van zijn ontdekte relaties. Maar goed, ik vond het dus interessant.

Overigens doet Zweden maar heel weinig maatregelen getroffen en is het daar niet erger dan hier, misschien zelfs wel iets beter. Dat past wel in de gedachtegang dat vooral verspreiding plaatsvindt in slecht geventileerde, drukbezochte ruimten met drukke mensen.
 
Je hoeft niet altijd een viroloog te zijn om iets over deze verspreiding te zeggen. Maar net als jij heb ik nog wel wat vragen of de validaties van zijn ontdekte relaties. Maar goed, ik vond het dus interessant.

Overigens doet Zweden maar heel weinig maatregelen getroffen en is het daar niet erger dan hier, misschien zelfs wel iets beter. Dat past wel in de gedachtegang dat vooral verspreiding plaatsvindt in slecht geventileerde, drukbezochte ruimten met drukke mensen.
Of dat bevolkingsdichtheid niet meehelpt. Of actieve ouderen in de samenleving. Daarbij, de 1.5m samenleving is toch ook vooral gericht op het voorkomen van drukbezochte ruimten?

Btw, ieder artikel over statistiek is wat mij betreft interessant ;)
 
We hebben de piek gehad volgens onze Jaap. Da's mooi. De vlag kan nog niet uit, maar wellicht leidt het tot een lichte versoepeling volgende week.

In Zwitserland (waar alle winkels al 5 weken gesloten zijn, behalve supermarkten/apotheken, mogen vanaf 27 april kappers, bloemisten, tandartspraktijken en bouwmarkten weer openen. Kinderen vanaf 11 mei weer naar school.
 
In Zwitserland (waar alle winkels al 5 weken gesloten zijn, behalve supermarkten/apotheken, mogen vanaf 27 april kappers, bloemisten, tandartspraktijken en bouwmarkten weer openen. Kinderen vanaf 11 mei weer naar school.
School is ook niet meer wat het geweest was. Mijn kinderen waren ongelofelijk blij dat ze waarschijnlijk weeer naar school mogen. :grin:
Maar ik ben benieuwd, het was nu lekker overzichtelijk. Ik ben benieuwd hoe het nu exact verder zal gaan met de activiteiten van mijn kinderen als sport, scouting en (niet verplichte) school.
 
Terug
Bovenaan Onderaan