Coronavirus

En dan hebben we nog zulke idioten in dit land...
Bekijk bijlage 1927


Kreeg het doorgestuurd in whatsapp, maar ken de persoon die dit zegt. Zeker niet de snuggerste van het land. Maar zo hebben we er helaas nog heel veel meer rondlopen.

Tegenover ons huis zie ik ook een aantal begin twintigers gezellig samen zitten, met een stuk of 5-6 man in een klein buitenhuisje. 1,5m doen ze niet echt aan.
Ook slim bezig dus...

En heb niet het idee dat deze 2 voorbeelden uitzonderingen zijn.
Theoretisch gezien zou dit wel voor enige uitdunning van de idioten kunnen worden zo. :unsure:
Tja, ik kan de verhalen die ik via mijn vrouw hoor hier gaan plaatsen, echter gaat dat tegen de regels van ethiek in. Kort gezegd, het is niet leuk in het ziekenhuis, en het is absoluut niet zoals met griep.
 
En dan hebben we nog zulke idioten in dit land...
Bekijk bijlage 1927


Kreeg het doorgestuurd in whatsapp, maar ken de persoon die dit zegt. Zeker niet de snuggerste van het land. Maar zo hebben we er helaas nog heel veel meer rondlopen.

Tegenover ons huis zie ik ook een aantal begin twintigers gezellig samen zitten, met een stuk of 5-6 man in een klein buitenhuisje. 1,5m doen ze niet echt aan.
Ook slim bezig dus...

En heb niet het idee dat deze 2 voorbeelden uitzonderingen zijn.
Theoretisch gezien zou dit wel voor enige uitdunning van de idioten kunnen worden zo. :unsure:

Tuincentra en bouwmarkten stromen vol met dagjesmensen. Ken nog redelijk wat vrienden die regelmatig samenkomen in groepjes van 5-10. Dus nee, zeker geen uitzonderingen.

Maar ehm, top die intelligente lockdown!!!
 
Tja, ik kan de verhalen die ik via mijn vrouw hoor hier gaan plaatsen, echter gaat dat tegen de regels van ethiek in. Kort gezegd, het is niet leuk in het ziekenhuis, en het is absoluut niet zoals met griep.

Klopt als een bus, en zelfs thuis is de ziekte al geen pretje. Ik ken nu 3 mensen dicht bij mij die positief getest zijn, waarvan er 1 op de IC gelegen heeft en de andere 2 thuis zijn. En die verhalen gaan door merg en been.
 
Klopt als een bus, en zelfs thuis is de ziekte al geen pretje. Ik ken nu 3 mensen dicht bij mij die positief getest zijn, waarvan er 1 op de IC gelegen heeft en de andere 2 thuis zijn. En die verhalen gaan door merg en been.

Ik heb het gehad, de vermoeidheid ebt nog steeds na. Ik heb in mijn leven vaak zat griep gehad, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en was allesbehalve fijn. En dan heb ik het nog niet over de paar nachten gehad waarin ik voor het eerst in mijn bewuste leven (ik heb een bijna dood ervaring gehad als baby, maar dat weet je dan niet meer) echt even bang was dat het heel erg fout zou gaan. Bij een flinke griep heb je vaak nog wel het gevoel dat je nog wel een paar stappen verwijdert bent van serieus gevaar, maar hier heb ik er een paar keer tegenaan gezeten, waarbij ik nog net niet familie belde om op dat moment direct naar het ziekenhuis te gaan. Ademen, maar je krijgt geen lucht, je maag krampt helemaal in een van misselijkheid door zuurstoftekort en je hebt al je focus nodig om rustig door te ademen en zo toch aan genoeg zuurstof te komen- staan of naar de badkamer lopen is al een risico. En het ergste: je weet niet hoe lang zo'n golf aanhoudt. De tijd gaat verschrikkelijk langzaam. Bij mij duurde die golven telkens niet langer dan een paar uur, maar dat waren dan wel meteen hele nare uren. In al die tijd kwam mijn koorts overigens nooit hoger dan 37.8, maar ik had graag een weekje 38-39 gehad in plaats van de benauwdheid/extreme vermoeidheid.

Natuurlijk, je kan geluk hebben en de ''het is slechts een griepje/verkoudheid'' variant hebben. In dat geval, hoera, koop een taart en ga het vieren. Maar je weet het pas als je het krijgt. Ik drukte het tegen vrienden uit als het rollen van een d20 (zo'n RPG dobbelsteen, hoog rollen is goed, laag kut. Een 20 rollen is een ''critical hit'' en een 1 een ''critical failure/autmatische faal''). Factoren als ouderdom, obesitas, onderliggende gezondheidsklachten enzovoorts geven je min penalties op de rol, terwijl gezond zijn je een plus bonus geeft en de kans dus vergroot dat je goed rolt. Maar een 2 of 3 op de d20 rollen kan nog steeds, ook als je dus gezond bent. Een 3 met een +5 bonus is minder dan gewoon direct een 14 rollen met een +0. En ja, je kunt ook de ''natural 1'' rollen, oftewel een critical failure.

Nerdanalogie daargelaten, het kan heel kut zijn. Tip: loop het niet op en kom er niet achter, bespaart je een hoop onzekerheid.
 
Amerika is t eerste land dat 2.000 doden op 1 dag meld. Overigens is t daar flink verdeeld. Wyoming kent nog geen doden, de staat New York 400 doden per 1 miljoen inwoners (ter vergelijk, NL staat op 147 en Spanje op 344.).
 
Amerika is t eerste land dat 2.000 doden op 1 dag meld. Overigens is t daar flink verdeeld. Wyoming kent nog geen doden, de staat New York 400 doden per 1 miljoen inwoners (ter vergelijk, NL staat op 147 en Spanje op 344.).
De stad New York (niet de staat) kent natuurlijk ook nog eens een hele hoge bevolkingsdichtheid. Dus een ideale brandhaard.
 
Amerika is t eerste land dat 2.000 doden op 1 dag meld. Overigens is t daar flink verdeeld. Wyoming kent nog geen doden, de staat New York 400 doden per 1 miljoen inwoners (ter vergelijk, NL staat op 147 en Spanje op 344.).
In Nederland 411 inw per km2, Wyoming: 2. Je moet daar flink rondrijden met je F150 voordat je iemand vindt om te besmetten.
 
In Nederland 411 inw per km2, Wyoming: 2. Je moet daar flink rondrijden met je F150 voordat je iemand vindt om te besmetten.
Gisteren een stukje gezien dat het platteland in de VS het ook nog moeilijk gaat krijgen. Veelal conservatief rechts, dus tot voor kort was het allemaal “onzin”. Veel kleine hechte gemeenschappen, dus als de besmetting komt, heeft gelijk het hele dorp hem...
 
Tja, ik kan de verhalen die ik via mijn vrouw hoor hier gaan plaatsen, echter gaat dat tegen de regels van ethiek in. Kort gezegd, het is niet leuk in het ziekenhuis, en het is absoluut niet zoals met griep.

Kan ik bevestigen ik loop zowat dagelijks rond op de ok intensive care van het mmc maar je wordt er echt niet vrolijk van als je ziet hoe patiënten er bij liggen
 
Gisteren een stukje gezien dat het platteland in de VS het ook nog moeilijk gaat krijgen. Veelal conservatief rechts, dus tot voor kort was het allemaal “onzin”. Veel kleine hechte gemeenschappen, dus als de besmetting komt, heeft gelijk het hele dorp hem...

West-Virginia toevallig? Daar was volgens mij iets over op TV bij de NOS.
 
Ja dat. Ook die gaan enorme problemen krijgen. De machtige VS gaan enorme problemen krijgen door een virus...
Dan zien we allemaal wat voor derde wereld-land het is. Met een zwakbegaafde oranje geverfde idioot aan het roer... 'Sterf maar uit' denk ik dan stiekem, hoewel ik dat natuurlijk nooit hardop zou zeggen.
 
Dan zien we allemaal wat voor derde wereld-land het is. Met een zwakbegaafde oranje geverfde idioot aan het roer... 'Sterf maar uit' denk ik dan stiekem, hoewel ik dat natuurlijk nooit hardop zou zeggen.
In een omgeving met veel Amerikanen is dat idd niet handig.
Maar als je vrijwillig stemt op die dwaas, ondanks alle aantoonbare leugens, bizar gedrag, racisme, arrogantie en weet ik wat, dan verdien je het om de gevolgen van die keuze te ondervinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan