Coronavirus


En het gaat nog wel even duren. Ik ken mensen die nu al sinds december aan boord zitten en normaal 6 weken zouden blijven.

Jammer dat er niet wat harder geklapt wordt voor iedereen die in de logistiek werkt.
 
:FP:


Het is toch juist makkelijker als het al geschreven is? Dan zie je het gewoon voor je en hoef je niet na te denken.
Ja, maar je kan wel fouten maken, bij vrije tekst is dat toch net ff anders.

Net zoals een vraag leg uit in eigen woorden zo beantwoord kan worden:
kdsfh eieiejf fiweqfewq dddd.
 
Ja, maar je kan wel fouten maken, bij vrije tekst is dat toch net ff anders.

Net zoals een vraag leg uit in eigen woorden zo beantwoord kan worden:
kdsfh eieiejf fiweqfewq dddd.
Gewoon dicteren in plaats van laten lezen.

!surivanoroc teh revo reew un nE
 

En het gaat nog wel even duren. Ik ken mensen die nu al sinds december aan boord zitten en normaal 6 weken zouden blijven.

Jammer dat er niet wat harder geklapt wordt voor iedereen die in de logistiek werkt.

Ik word een beetje moe van "respect voor...". Als je in de zorg zit, en je werkt op een IC of met coronapatienten, dan heb je nu een bijzonder heftige baan. Lange dagen, om je heen rochelen en sterven de mensen, en elke dag loop je elke seconde het risico een infectie te krijgen. Doe het ze maar eens na. Ik niet in ieder geval. Alhoewel ik hospik ben geweest en prima kan functioneren in een soort EH-omgeving, heb ik niks met langdurig zieken.

Maar nu wil iedereen "respect!" De vrachtwagenchauffeur, de vakkenvuller, het kassameisje, de postbode en de pakketbezorger. Dezelfde pakketbezorger die 3 maanden geleden nog met pakketjes gooide waarop stond "breekbaar" en reed als de reïncarnatie van een kamikazepiloot, moeten we nu als held zien omdat ie geen arbeidsduurverkorting krijgt. Ik las er zelfs eentje die vond dat kantoorpersoneel ook respect verdiende, want ja, hij werkte door en daardoor werden de pensioenen uitbetaald (meneer werkte bij ABP, het bedrijf waarin je alleen lang werkt als je traag en geldverspillend werkt). Sodemieter toch op zeg! Je doet je werk, en je moet nu eens gas geven. Tig beroepen die in normale omstandigheden zwaarder en/of gevaarlijker zijn of waren. Dat hele "applaus voor mezelf" is mee een beetje teveel "kijk mij eens bijzonder zijn".
Oh, en ik werk net zo goed in een "kritieke" sector tegenwoordig, en heb geen arbeidsduurverkorting. Maar met Illy-koffie, een snackje op zijn tijd, een paar leuke collega's en leuk werk verwacht ik niet dat de handjes op elkaar moeten zodra ik het pand verlaat.
 
Ik word een beetje moe van "respect voor...". Als je in de zorg zit, en je werkt op een IC of met coronapatienten, dan heb je nu een bijzonder heftige baan. Lange dagen, om je heen rochelen en sterven de mensen, en elke dag loop je elke seconde het risico een infectie te krijgen. Doe het ze maar eens na. Ik niet in ieder geval. Alhoewel ik hospik ben geweest en prima kan functioneren in een soort EH-omgeving, heb ik niks met langdurig zieken.

Maar nu wil iedereen "respect!" De vrachtwagenchauffeur, de vakkenvuller, het kassameisje, de postbode en de pakketbezorger. Dezelfde pakketbezorger die 3 maanden geleden nog met pakketjes gooide waarop stond "breekbaar" en reed als de reïncarnatie van een kamikazepiloot, moeten we nu als held zien omdat ie geen arbeidsduurverkorting krijgt. Ik las er zelfs eentje die vond dat kantoorpersoneel ook respect verdiende, want ja, hij werkte door en daardoor werden de pensioenen uitbetaald (meneer werkte bij ABP, het bedrijf waarin je alleen lang werkt als je traag en geldverspillend werkt). Sodemieter toch op zeg! Je doet je werk, en je moet nu eens gas geven. Tig beroepen die in normale omstandigheden zwaarder en/of gevaarlijker zijn of waren. Dat hele "applaus voor mezelf" is mee een beetje teveel "kijk mij eens bijzonder zijn".
Oh, en ik werk net zo goed in een "kritieke" sector tegenwoordig, en heb geen arbeidsduurverkorting. Maar met Illy-koffie, een snackje op zijn tijd, een paar leuke collega's en leuk werk verwacht ik niet dat de handjes op elkaar moeten zodra ik het pand verlaat.
👏
 
Ik word een beetje moe van "respect voor...". Als je in de zorg zit, en je werkt op een IC of met coronapatienten, dan heb je nu een bijzonder heftige baan. Lange dagen, om je heen rochelen en sterven de mensen, en elke dag loop je elke seconde het risico een infectie te krijgen. Doe het ze maar eens na. Ik niet in ieder geval. Alhoewel ik hospik ben geweest en prima kan functioneren in een soort EH-omgeving, heb ik niks met langdurig zieken.

Maar nu wil iedereen "respect!" De vrachtwagenchauffeur, de vakkenvuller, het kassameisje, de postbode en de pakketbezorger. Dezelfde pakketbezorger die 3 maanden geleden nog met pakketjes gooide waarop stond "breekbaar" en reed als de reïncarnatie van een kamikazepiloot, moeten we nu als held zien omdat ie geen arbeidsduurverkorting krijgt. Ik las er zelfs eentje die vond dat kantoorpersoneel ook respect verdiende, want ja, hij werkte door en daardoor werden de pensioenen uitbetaald (meneer werkte bij ABP, het bedrijf waarin je alleen lang werkt als je traag en geldverspillend werkt). Sodemieter toch op zeg! Je doet je werk, en je moet nu eens gas geven. Tig beroepen die in normale omstandigheden zwaarder en/of gevaarlijker zijn of waren. Dat hele "applaus voor mezelf" is mee een beetje teveel "kijk mij eens bijzonder zijn".
Oh, en ik werk net zo goed in een "kritieke" sector tegenwoordig, en heb geen arbeidsduurverkorting. Maar met Illy-koffie, een snackje op zijn tijd, een paar leuke collega's en leuk werk verwacht ik niet dat de handjes op elkaar moeten zodra ik het pand verlaat.

Ik kan je vertellen hoe zwaar mijn werk als vakkenvuller is geworden:
Voor de corona crisis moest ik de vakken spiegelen en vullen, nu moet ik de vakken spiegelen en vullen.

Ja er is wat meer afstand met de klanten, maar veder is het qua werk niet heel anders geworden inderdaad.
 
Ik word een beetje moe van "respect voor...". Als je in de zorg zit, en je werkt op een IC of met coronapatienten, dan heb je nu een bijzonder heftige baan. Lange dagen, om je heen rochelen en sterven de mensen, en elke dag loop je elke seconde het risico een infectie te krijgen. Doe het ze maar eens na. Ik niet in ieder geval. Alhoewel ik hospik ben geweest en prima kan functioneren in een soort EH-omgeving, heb ik niks met langdurig zieken.

Tuurlijk zijn de banen in het ziekenhuis een stuk zwaarder dan de andere banen, maar wat doet het met een mens die nu aan de andere kan van de wereld zit en weet dat hij niet naar huis kan als er iets gebeurd met zijn naasten? Zelf ga ik er nuchter mee om, omdat ik gelukkig zo in elkaar steek. Maar ik ken ook genoeg mensen die er een stuk minder rustig mee omgaan op dit moment.

Moet je indenken dat je al 6 maanden weg bent en er komen er nog leuk 3 maanden bovenop. In de havens mag je niet eens de wal opstappen om iets simpels als een simkaart te kopen om even met huis te bellen. Er zijn in totaal 1.6 miljoen zeevarenden, waarvan er nu geschat wordt dat er tussen de 40 en 50 procent veel langer aan boord zit dan normaal. Maar ondertussen werken ze wel allemaal 12 uur per dag, 7 dagen in de week zonder echt een vooruitzicht voor ze weer naar huis kunnen of even een avond tot rust komen om een pot bier open te trekken.


Oh, en ik werk net zo goed in een "kritieke" sector tegenwoordig, en heb geen arbeidsduurverkorting. Maar met Illy-koffie, een snackje op zijn tijd, een paar leuke collega's en leuk werk verwacht ik niet dat de handjes op elkaar moeten zodra ik het pand verlaat.

Nee voor jouw volstaan alleen degens die elkaar kruisen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan