Coronavirus

7daags wijzigt niet significant, zitten we aan de onderzijde?

En dan helpt dit natuurlijk ook niet mee


Zal binnenkort wel gaan oplopen, afhankelijk van wel/geen prik kan dit dus weer vervelend gaan worden.
Fijn, wat een achterlijke idioten. Mocht het oplopen zou je haast aan deze mensen vragen om op te draaien voor de zorgkosten van de mensen die eventueel in het ziekenhuis komen..
 
Fijn, wat een achterlijke idioten. Mocht het oplopen zou je haast aan deze mensen vragen om op te draaien voor de zorgkosten van de mensen die eventueel in het ziekenhuis komen..
Straks moeten we weer in lockdown door deze pipo's en wie staan er dan weer het hardst te janken? Precies.
Kunnen we bij deze groep niet een additief aan het vaccin toevoegen? In plaats van de 5G-chip doen we er dan iets in wat onvruchtbaar maakt.
 
Fijn, wat een achterlijke idioten. Mocht het oplopen zou je haast aan deze mensen vragen om op te draaien voor de zorgkosten van de mensen die eventueel in het ziekenhuis komen..
Ik vind sowieso dat je mag betalen, als jij er voor kiest om het vaccin niet te nemen. Of dit nu mazelen, covid, rode hond of weet ik het is.
 
En ik heb er ook geen moeite mee te 'betalen' voor serieuze gewetensbezwaarden, maar dan moet bezwaar maken wel serieus meer moeite kosten dan je laten vaccineren. Want de meesten die zich nu niet laten vaccineren doen het uit gemak en egisme.
 
En toch bekruipt mij het gevoel dat de mensen die niet willen vaccineren te snel in bepaalde hokjes worden geplaatst. Heb een collega die meer kaas heeft gegeten van de materie dan wij allemaal, gok ik; afgestudeerd geneeskunde en daarna nog een aantal jaar doorgestudeerd en gepromoveerd in nog wat medische shizzle (vraag me niet waarom hij met zo’n achtergrond uiteindelijk mgmt consultant is geworden…) en die vaccineert bv ook niet om voor hem plausibele redenen of risico’s die hij ermee denkt te vermijden voor zichzelf. Heeft verder niets met complotten of een grote boze Billy G te maken maar puur het medische. Het enige jammere is dat ik zijn gedachtegang niet echt kan volgen of vertalen omdat ik er te weinig verstand van heb, dus ik zal om misleiding te voorkomen ook maar geen poging wagen hier.

Gelukkig ben ik zelf overigens een Gates-lover die donderdag gewoon netjes z’n prikje ontvangt in de RAI, maar dat terzijde.
 
En toch bekruipt mij het gevoel dat de mensen die niet willen vaccineren te snel in bepaalde hokjes worden geplaatst. Heb een collega die meer kaas heeft gegeten van de materie dan wij allemaal, gok ik; afgestudeerd geneeskunde en daarna nog een aantal jaar doorgestudeerd en gepromoveerd in nog wat medische shizzle (vraag me niet waarom hij met zo’n achtergrond uiteindelijk mgmt consultant is geworden…) en die vaccineert bv ook niet om voor hem plausibele redenen of risico’s die hij ermee denkt te vermijden voor zichzelf. Heeft verder niets met complotten of een grote boze Billy G te maken maar puur het medische. Het enige jammere is dat ik zijn gedachtegang niet echt kan volgen of vertalen omdat ik er te weinig verstand van heb, dus ik zal om misleiding te voorkomen ook maar geen poging wagen hier.

Gelukkig ben ik zelf overigens een Gates-lover die donderdag gewoon netjes z’n prikje ontvangt in de RAI, maar dat terzijde.
Vanuit een egoistisch perspectief valt er natuurlijk wat voor te zeggen. Als je jong en gezond bent is er een kans dat je last krijgt van een vaccin. Je kunt dan de afweging maken om de anderen de kastanjes uit het vuur te laten halen, en het risico dat jij iemand besmet op de koop toe nemen.
 
Beter nu dan straks tijdens de wintersportvakantie wanneer er mogelijk n stukje hogere bezetting zal zijn qua ziekenhuisbedden. Hopelijk worden er wel wat lessen getrokken qua deurbeleid, wmb steekproeven onder binnengelatenen en toko een weekje/twee weekenden dicht + boete voor de "illegaal" aanwezigen als afspraken niet zijn nagekomen. Hoop wel dat de verspreiding binnen de perken blijft zodat we niet weer moeten verstrengen. Hoop dat die filmpjes de uitwaasen van t openingsweekend waren en komende stapavonden beter gaan.
 
Beter nu dan straks tijdens de wintersportvakantie wanneer er mogelijk n stukje hogere bezetting zal zijn qua ziekenhuisbedden. Hopelijk worden er wel wat lessen getrokken qua deurbeleid, wmb steekproeven onder binnengelatenen en toko een weekje/twee weekenden dicht + boete voor de "illegaal" aanwezigen als afspraken niet zijn nagekomen.
Hugo heeft al foei gezegd, zal nu wel goedkomen :lying:

Daarbij weet ik niet of het toegangssysteem dusdanig vastgelegd is in een (nood)wet dat sluiten vanwege overtredingen mogelijk is.
 
Topidee, zullen we dan alle amateursporters ook voor hun blessures laten betalen?
Ik vind dat toch anders, ook rokers en drinkers. Die grenzen zijn wel erg lastig te bepalen en ook te bewijzen. Een vaccinatie nemen is gewoon simpel.

En toch bekruipt mij het gevoel dat de mensen die niet willen vaccineren te snel in bepaalde hokjes worden geplaatst. Heb een collega die meer kaas heeft gegeten van de materie dan wij allemaal, gok ik; afgestudeerd geneeskunde en daarna nog een aantal jaar doorgestudeerd en gepromoveerd in nog wat medische shizzle (vraag me niet waarom hij met zo’n achtergrond uiteindelijk mgmt consultant is geworden…) en die vaccineert bv ook niet om voor hem plausibele redenen of risico’s die hij ermee denkt te vermijden voor zichzelf. Heeft verder niets met complotten of een grote boze Billy G te maken maar puur het medische. Het enige jammere is dat ik zijn gedachtegang niet echt kan volgen of vertalen omdat ik er te weinig verstand van heb, dus ik zal om misleiding te voorkomen ook maar geen poging wagen hier.

Gelukkig ben ik zelf overigens een Gates-lover die donderdag gewoon netjes z’n prikje ontvangt in de RAI, maar dat terzijde.
Als er een serieuze medische reden is, is dat natuurlijk ook ok. Met doktersverklaring. Maar net zoals met de sociale voorzieningen is dit een gedeeld risico. Zie ook de post van rico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan