Coronavirus

Ondertussen op Java...
Tja, vooralsnog is de Delta-Variant vooral besmettelijker. Nog geen bewijs dat je zieker wordt, dat er meer mensen aan dood gaan. Maar als de capaciteit van het ziekenhuis bereikt maakt t uiteindelijk ook geen klap uit of je de Alfa, Beta of Delta-variant hebt, geen plek is geen plek :(
 
Early evidence from England and Scotland suggests there may be an increased risk of hospitalisation compared to contemporaneous
Alpha cases. A large number of cases are still within the follow up period. In some areas, hospital admissions show early signs of
increasing, but the national trend is not clear.

Precies wat toch ik zeg, het is nog geen vaststaand feit
 
Tja, vooralsnog is de Delta-Variant vooral besmettelijker. Nog geen bewijs dat je zieker wordt, dat er meer mensen aan dood gaan. Maar als de capaciteit van het ziekenhuis bereikt maakt t uiteindelijk ook geen klap uit of je de Alfa, Beta of Delta-variant hebt, geen plek is geen plek :(
Correct...
 
Gisteren door de markt gelopen om naar de Hema te gaan. Daarna me wekelijkse boodschappen gedaan. Leek, op de stickers op de grond na, wel een pre corona. Waar ik blij van wil worden. Was het niet dat ik andere landen (uk? Isreal?) Hoor waar het vaccineren goed gaat maar ze nu zoveel moeite hebben met de deltavariant. En de versoepelingen (mondkapjes, disco's open) worden alleen maar moeilijker terug te draaien nu zijn losgelaten. Vrees ik.
Het gaat prima in de UK. Weliswaar meer besmettingen, maar die komen niet in het ziekenhuis en gaan al helemaal niet dood. De vaccinatie werkt uitstekend ( tot nu toe)
 
Het gaat prima in de UK. Weliswaar meer besmettingen, maar die komen niet in het ziekenhuis en gaan al helemaal niet dood. De vaccinatie werkt uitstekend ( tot nu toe)
Tja, en dan hoor je aan de andere kant weer dat Australië in lichte paniek is vanwege de toenames door de Delta-variant. Heb even gekeken, nog geen 30% geprikt, waarvan slechts een kleine 5% 2 prikken.. Dan snap je de nervositeit ook weer beter.
 
Tja, en dan hoor je aan de andere kant weer dat Australië in lichte paniek is vanwege de toenames door de Delta-variant. Heb even gekeken, nog geen 30% geprikt, waarvan slechts een kleine 5% 2 prikken.. Dan snap je de nervositeit ook weer beter.
En binnen het gezin ongeveer 100% besmettingsgraad.
 
En binnen het gezin ongeveer 100% besmettingsgraad.
Ergens wel logisch als het besmettelijker is.

Ter vergelijk, in NL ruim 30% volledig geprikt, ruim 20% de 1e prik gehad. We zijn er zeker nog niet, maar zag vanochtend nog een bericht langskomen dat de vaccinatiebereidheid in NL een van de hoogste in Europa is!!
Doorprikken is het devies, lastige is dat de leveringen omlaag gaan komende weken :(
 
Ergens wel logisch als het besmettelijker is.

Ter vergelijk, in NL ruim 30% volledig geprikt, ruim 20% de 1e prik gehad. We zijn er zeker nog niet, maar zag vanochtend nog een bericht langskomen dat de vaccinatiebereidheid in NL een van de hoogste in Europa is!!
Doorprikken is het devies, lastige is dat de leveringen omlaag gaan komende weken :(
Natuurlijk is dat logisch. Ik doelde vooral op de reden van de nervositeit down under.

Ik krijg 20 juli mijn tweede prik. Die datum kan wat mij betreft niet snel genoeg komen.
 
Positief getest: 585
Totaal: 1.679.542 (+559 ivm -26 corr.)

Perc. positief 17 jun - 19 jun: 4,5%

Opgenomen: 12
Huidig: 294 (-21)

Opgenomen op IC: 5
Huidig: 197 (-21)

Overleden: 1
Totaal: 17.727
 
Terug
Bovenaan Onderaan