Coronavirus

Ik denk eigenlijjk dat dat deel dat achter Engel aanloopt, of althans in het denken beinvloedt wordt door zijn gedachtengoed, groter is dan je denkt. En een pasklaar antwoord is er idd niet
Lastig in te schatten, een deel loopt achter m aan vanwege onvrede over de overheid (zie ook filemon en de complotten) en een deel zal zijn boodschap voor zoete koek slikken.
 
Aan jou om op geheel onderlegde wijze op alle socials zijn ongelijk te bewijzen. Dat is wat je kunt doen. Of het negeren. Hij gaat het toch niet winnen.
Je kunt toch alle wappie accounts blokkeren, zodra er onwaarheden verkocht worden op zwart?
 
Lastig in te schatten, een deel loopt achter m aan vanwege onvrede over de overheid (zie ook filemon en de complotten) en een deel zal zijn boodschap voor zoete koek slikken.
Maar ook een grote groep op zich verstandige mensen gaat toch twijfelen.
 
Maar ook een grote groep op zich verstandige mensen gaat toch twijfelen.
Als ze verstandig waren zouden ze niet twijfelen :sneaky:

D'r is reeds een aantal jaren een hetze tegen vaccins, de groep knuffelmoeders die roepen dat je d'r autisme van krijgt en zo. De twijfel aangaande vaccins speelt Willem wat dat betreft slechts in op reeds bestaand sentiment.

Maar hadden we die groep dan al voor Covid van twitter moeten gooien, niet meer laten raaskallen in magazines zoals New Happinez enzo?
 
Als ze verstandig waren zouden ze niet twijfelen :sneaky:

D'r is reeds een aantal jaren een hetze tegen vaccins, de groep knuffelmoeders die roepen dat je d'r autisme van krijgt en zo. De twijfel aangaande vaccins speelt Willem wat dat betreft slechts in op reeds bestaand sentiment.

Maar hadden we die groep dan al voor Covid van twitter moeten gooien, niet meer laten raaskallen in magazines zoals New Happinez enzo?
Nee, volgens mij ben ik begonnen met de corona pandemie als ernstige crisis te bestempelen, ik trok een vergelijk met een oorlogssituatie. In die context, vind ik dat er tegen wappies op moet worden getreden, omdat het nu allemaal niet zo vrijblijvend meer is en er mensen ernstig ziek worden, doodgaan, de economie ontwricht en de gehele samenleving eronder lijdt. Als dat allemaal weer over is, mag Willem en een ieder ander, weer verkondigen wat hij wil (binnen de wet).

Overigens vindt ik wel dat de kinderen van die knuffelbakfietsmoeders gewoon geweigerd mogen worden op school en de kinderopvang, maar dat is weer een andere discussie ;) .
 
Als ze verstandig waren zouden ze niet twijfelen :sneaky:

D'r is reeds een aantal jaren een hetze tegen vaccins, de groep knuffelmoeders die roepen dat je d'r autisme van krijgt en zo. De twijfel aangaande vaccins speelt Willem wat dat betreft slechts in op reeds bestaand sentiment.

Maar hadden we die groep dan al voor Covid van twitter moeten gooien, niet meer laten raaskallen in magazines zoals New Happinez enzo?
Volgens mij is er verschil tussen de (relatief kleine) groep die roept dat je er autisme van krijgt en de groep die gewoon vragen stelt en kritisch is tov vaccins. Ik vind dat laatste niet zo schadelijk. Goed zelfs, al is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen gewoon zonder na te denken die spuit in zijn arm zet.
 
Volgens mij is er verschil tussen de (relatief kleine) groep die roept dat je er autisme van krijgt en de groep die gewoon vragen stelt en kritisch is tov vaccins. Ik vind dat laatste niet zo schadelijk. Goed zelfs, al is het natuurlijk veel makkelijker als iedereen gewoon zonder na te denken die spuit in zijn arm zet.
Tja, zolang een dergelijk debat met goede inhoudelijke punten gevoerd wordt kan dat geen kwaad. Echter, dat laatste ontbreekt veelal, bij anti-vaxxers, flat-eathers en andere vrijdenkers heden ten dage.
 
Mits niet strafbaar lijkt me dat censuur. Ook in tijden van crisis.
Stel dat iemand bij jouw thuis je vrouw/vriendin uitscheld, die trap je toch ook je huis uit? Kan ie buiten nog steeds die mening verkondigen. Uiteindelijk ben je 'op bezoek' bij twitter, facebook etc.. Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als alles op een medium kunnen roepen.
 
Tja, zolang een dergelijk debat met goede inhoudelijke punten gevoerd wordt kan dat geen kwaad. Echter, dat laatste ontbreekt veelal, bij anti-vaxxers, flat-eathers en andere vrijdenkers heden ten dage.
Het heeft ook niet mijn voorkeur, maar ze mogen het natuurlijk gewoon vinden.
Vrijdenken vind ik overigens nog altijd een deugd. In hokjes denken of in kampjes vind ik veel enger.
 
Je hebt vrijdenken en vrijdenken, jij begrijpt best wat ik bedoel ;)
Ik doe mijn best. ;)
Het had in ieder geval allemaal wat vooruitstrevender gemogen afgelopen jaar. Ik denk dat we los van een aantal virologen met mensen als Marcel Levi, Peter vd Voorst, maar ook met Barbara Baarsma en zelfs die lui van Fieldlab in een OMT enz enz veel minder crisis hadden hoeven hebben en zodoende veel minder leed, polarisatie en discussie.
 
Je kunt toch alle wappie accounts blokkeren, zodra er onwaarheden verkocht worden op zwart?
Wie bepaalt wat er waar of onwaar is? Gevaarlijk vind ik.
Stel dat iemand bij jouw thuis je vrouw/vriendin uitscheld, die trap je toch ook je huis uit? Kan ie buiten nog steeds die mening verkondigen. Uiteindelijk ben je 'op bezoek' bij twitter, facebook etc.. Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als alles op een medium kunnen roepen.
Die discussie hebben we hier eerder gevoerd.

Ik vind dat Twitter en Facebook te groot zijn geworden om dusdanige eigen huisregels met betrekking tot censuur en waarheid te kunnen maken. Als je tegenwoordig als persoon/politicus/bedrijf/enz je mening wil verkondigen, kun je (bijna) niet zonder Twitter en Facebook. De waarheid door deze partijen laten bepalen, lijkt mij gevaarlijk. Daar kun je geen objectiviteit verwachten. Daar zou dan een of ander onafhankelijke commissie per land oid voor moeten worden opgesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan