Coronavirus

-8% tov het weekgemiddelde. Da's een positieve trend.
Als vorige week donderdag 12% onder t weekgemiddelde lag is het geen positieve trend.

Met t ge-eikel rondom Koningsdag hou ik nog even een slag om de arm., maar de tekenen zijn ietwat positief (net zoals nog veel te veel tesuitslagen).

Daarbij, ff afwachten of er niet weer sprake is van een storing...
 
Ik denk je de stellingen die je hier noemt alleen daadwerkelijk kunt poneren als je het 1 op 1 zou kunnen vergelijken met een situatie waarin je helemaal (of nagenoeg) geen maatregel neemt tegen Corona. Want jij stelt indirect dat het allemaal wel meevalt met Corona (want meeste mensen krijgen hooguit een griepje), maar mijn argument zou dan zijn dat dat juist dankzij de maatregelen is. Hoe was het gegaan als de regering dus niks had gedaan? Dan waren de IC's toch gewoon overbezet? Dan waren er toch veel meer doden gevallen? Of ben je het daarmee oneens?

De hele vergelijken met 1940 zegt me niet zoveel. Mensen kunnen vreemde dingen doen uit angst, is het punt? Soms is angst terecht, bijvoorbeeld voor een dodelijke ziekte, die jij kan verspreiden aan anderen die minder weerbaar zijn dan jij en waarbij het niet bij een griepje blijft.
Ik stel niet dat corona wel meevalt. Ik stel dat steeds meer mensen niet zo bang meer zijn voor corona en dat de maatregelen na een jaar zwaarder op hun gemoed drukken dan de angst voor het virus. En dat een jaar je inhouden ten behoeve van je omgeving een aardig offer is. Mijn vergelijkingen zijn bedoeld om aan te geven dat een heleboel gedrag te verwachten was, in plaats van zo verbolgen te doen over het feit dat de parken vol zitten bij mooi weer.
 
Afgelopen etmaal zijn er 7344 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 1338 minder dan gisteren. Mogelijk komt dat door Koningsdag. Er werd die dag dertig procent minder getest dan vorige week dinsdag.

Afwachten dus, er zit gewoon weer ruis op de lijn :(

Overigens, om met het cijfer van morgen op hetzelfde weekgemiddelde uit te komen als een week geleden hebben 15k besmettingen nodig, dat lijkt mij niet realistisch, wat dat betreft lijkt een (lichte) daling in t verschiet te liggen.
 
Laatst bewerkt:

Positief nieuws, 1e prik halveert de kans op overdracht als je alsnog besmet raakt. Kortom, met de ±5mlj prikken zal al een positieve invloed hebben op de verspreiding, wie weet gaan we inderdaad richting plateau/daling.
Vanwege t betaalwandje op financial times: https://www.theguardian.com/uk-news...early-halve-transmission-of-virus-study-finds voor n vergelijkbare mediaverwijzing naar deze studie.
 
Net weer een perfect voorbeeld gehad van waarom het niet opschiet met het indammen.

Ik heb een collega die redelijk serieus rekening houdt met corona: altijd een mondkapje dragen, niet in grote groepen, bewust zijn van de risico's, etc. Hij houdt zich niet extreem goed aan de regels, maar hij wil ook geen onnodig risico lopen.
Ik kom net op kantoor en praat wat met hem (hij is net als ik nieuw, dus wij zitten altijd op kantoor en de rest wisselt elkaar af) en hij klinkt echt snipverkouden. Dus ik vraag aan hem wat hij op kantoor doet. "Ja, ik ben wel een beetje verkouden, maar volgens mij is het geen corona ofzo"

Hoe kan het nog steeds niet in je kop zitten?! "Klachten? BLIJF THUIS EN LAAT JE TESTEN".

Dus ik heb hem vakkundig weer naar huis gebonjourd.
 
Net weer een perfect voorbeeld gehad van waarom het niet opschiet met het indammen.

Ik heb een collega die redelijk serieus rekening houdt met corona: altijd een mondkapje dragen, niet in grote groepen, bewust zijn van de risico's, etc. Hij houdt zich niet extreem goed aan de regels, maar hij wil ook geen onnodig risico lopen.
Ik kom net op kantoor en praat wat met hem (hij is net als ik nieuw, dus wij zitten altijd op kantoor en de rest wisselt elkaar af) en hij klinkt echt snipverkouden. Dus ik vraag aan hem wat hij op kantoor doet. "Ja, ik ben wel een beetje verkouden, maar volgens mij is het geen corona ofzo"

Hoe kan het nog steeds niet in je kop zitten?! "Klachten? BLIJF THUIS EN LAAT JE TESTEN".

Dus ik heb hem vakkundig weer naar huis gebonjourd.
Zo'n geval hadden we hier ook met een student inderdaad ... Ik snap gewoon niet dat je dat nog steeds niet begrijpt.
 
Net weer een perfect voorbeeld gehad van waarom het niet opschiet met het indammen.

Ik heb een collega die redelijk serieus rekening houdt met corona: altijd een mondkapje dragen, niet in grote groepen, bewust zijn van de risico's, etc. Hij houdt zich niet extreem goed aan de regels, maar hij wil ook geen onnodig risico lopen.
Ik kom net op kantoor en praat wat met hem (hij is net als ik nieuw, dus wij zitten altijd op kantoor en de rest wisselt elkaar af) en hij klinkt echt snipverkouden. Dus ik vraag aan hem wat hij op kantoor doet. "Ja, ik ben wel een beetje verkouden, maar volgens mij is het geen corona ofzo"

Hoe kan het nog steeds niet in je kop zitten?! "Klachten? BLIJF THUIS EN LAAT JE TESTEN".

Dus ik heb hem vakkundig weer naar huis gebonjourd.
Met een bezemsteel?
Zo'n geval hadden we hier ook met een student inderdaad ... Ik snap gewoon niet dat je dat nog steeds niet begrijpt.
Onwil, geen onbegrip.
 
Zo, negatieve voorzorgtest binnen. Goed geregelt hier moet ik zeggen. Wekelijks gratis te doen voor iedereen in duitsland en voor ons direct over de straat. Stokje erin, QR code scannen en 30min later de uitslag in de mail (sneltest).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan