Coronavirus

Derksen

Aanvoerder
Diverse parken in Nederland zijn vanmiddag het toneel van feestende en picknickende jongeren

Mooi weer en corona gaat nooit goed en zal nooit goed gaan, treinen vol naar de stranden straks etc, als de zon schijnt vergeet men blijkbaar alles

ELPSV

Aanvoerder
Laatste deel, helemaal eens, anti-vaxx is bloedlink.
Maar als ouder heb je maar beperkt invloed op je kind, je kiest de vrienden niet etc. etc.

En juist in de qinoa-kouwende-linkse-geitenwollensokken-new hapinez-HBO-bubbel wint anti-vax aan terrein. Hierin zijn bevindelijke christenen allang niet meer de grootste risicogroep (gevaar voor journalisten ligt weer anders ;))

Het is quinoa :drool:

ELPSV

Aanvoerder
Mn zus (lerares basisschool) moet 5 dagen in quarantaine, net als haar hele klas.
Waarom?
Omdat haar stagiaire vorige week het nodig vond een feestje met 8 vriendinnen te hebben, waarvan er nu 1 positie is getest.

12 gezinnen en 1 klas in quarantaine.

En bedankt, stelletje dozen :FP:

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Iedereen doet maar wat hij wil, maar ik hoef deze troep niet. Als zelfs de Duitsers, die ik serieuzer neem dan de Nederlanders er al mee kappen...

Duitsland beperkt AstraZeneca-vaccinaties: alleen nog 60-plussers

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Iedereen doet maar wat hij wil, maar ik hoef deze troep niet. Als zelfs de Duitsers, die ik serieuzer neem dan de Nederlanders er al mee kappen...

Duitsland beperkt AstraZeneca-vaccinaties: alleen nog 60-plussers

Pff, dat is n flinke tegenvaller inderdaad. :(

Phillip Cocu

Bondscoach
Oei dus volgens dat artikel 31 gevallen van trombose en bij 19 tevens sprake van een te kort aan bloedplaatjes. Ik weet alleen niet aan hoeveel mensen dit AZ vaccin is toegediend?

Relix

Ik begreep wel dat dit een zeldzame vorm van trombose is. Dat is alles wat ik weet. Einde bericht.
Had net wat Duitse bronnen geraadpleegt (niet voor forumdorleinden dus blijf ze even schuldig), die vorm is idd behoorlijk zeldzaam, als in minder dan 10 in heel Duitsland per jaar (als ik t goed onthouden heb). Zelfs met spotlight bias* (nu veel aandacht, normaal minder naar op zoek) is 31 gevallen toch wel aanzienlijk om voorzichtigheid te gebieden.

Edit;
Wat dieper gegraven: 2-5 per milioen inwoners per jaar, met inderdaad een verdenking dat dit veelal gemist word en meer rond 15-16 per miljoen mensen per jaar zou zijn. Wel opmerkelijk dat t 29 vrouwen en 2mannen <60 betrof met events tussen 3 en 8 week na vaccinatie. Nog niet t laatste woord over gezegd denk ik, al zou ik m zelf - wetende dat de langdurige covidcomplicaties een flink stuk vaker voorkomen - denk ik gewoon zetten als t zou kunnen. Zal vast wel wat meer info volgen.

Laatst bewerkt:

Mikasa

Internationale Legende
Geen zorgen, jongens. Die extra voorbereidingstijd is gebruikt om alles goed op orde te krijgen. Beschamend.

Nederland is vaccinatiedoolhof (en makkelijk wordt het ook de komende maanden niet)

Der Jaufe

Forum Hall of Fame Inductee
Geen zorgen, jongens. Die extra voorbereidingstijd is gebruikt om alles goed op orde te krijgen. Beschamend.

Nederland is vaccinatiedoolhof (en makkelijk wordt het ook de komende maanden niet)

Ach, een jaar geleden hadden we niet durven dromen dat we nu al konden zeiken over problemen bij t vaccineren ;)

Der Jaufe

Forum Hall of Fame Inductee
van t liveblog van t ad, daarom ff in een quote
mensen met overgewicht hebben weliswaar meer kans om corona te krijgen en daar ernstig ziek van te worden maar eenmaal op de intensive care leveren de extra kilo's geen slechtere prognose op. Daar hebben covid-patiënten met obesitas geen grotere kans om te overlijden dan patiënten met een gezond gewicht.

Maar uiteindelijk heb je dus als obese persoon wel meer kans op overlijden omdat de kans dat je het (ernstig) krijgt gewoon hoger ligt.

Relix

van t liveblog van t ad, daarom ff in een quote
mensen met overgewicht hebben weliswaar meer kans om corona te krijgen en daar ernstig ziek van te worden maar eenmaal op de intensive care leveren de extra kilo's geen slechtere prognose op. Daar hebben covid-patiënten met obesitas geen grotere kans om te overlijden dan patiënten met een gezond gewicht.
Maar uiteindelijk heb je dus als obese persoon wel meer kans op overlijden omdat de kans dat je het (ernstig) krijgt gewoon hoger ligt.
:FP: en flink meer dacht ik?
Plus bijna alle comorbiteiteiten die samenhangen met obesitas (hoge bloeddruk, diabetes, slechte conditie, hart en vaatproblemen) vergroten de kans op een zwaarder pad na covid besmetting.

Bovenaan Onderaan