Vraag ik me wel af waarvoor ik hygiënemaatregelen en een mondmasker nodig heb. Hier in de buurt laten we de hond niet in een polonaise of supermarkt uit.
En dit is het probleem in Nederland, elke maatregel die ingesteld word, wordt maar voor de helft opgevolgd. Als iedereen alle maatregelen volledig zou volgen zouden de cijfers vele malen lager zijn.
Dat Nederland nu barst omdat mensen te dom zijn om de maatregelen te volgen en het weer open gooit is dom.
Daarnaast kijk ik wel met verbazing naar bepaalde genomen maatregelen en ben ik blij dat we de maatregelen in Frankrijk anders hebben.
Grote verschillen:
- Avondklok om 1800 tot 0600 ipv 2100 tot 0430
- Scholen zijn open gebleven.
- Alle grote winkelcentra zijn dicht, dus meer dan 20000m2 of bij veel besmettingen in een gebied winkelcetra met meer dan 5000m2 en ook winkelstraten kunnen worden afgesloten. Alle kleine winkels in winkelstraten zijn open, maar met een maximaal aantal mensen binnen. In Nederland is alles dicht. (Supermarkten mogen open blijven)
- Mondkapjes verplicht (wasbare masker moeten voldoen aan de norm NF EN 14683) zodra je de tuin uit loopt, vanaf 6 jaar en ouder, in Nederland. In Nederland mag je ook een stuk katoen voor je gezicht doen.
Cijfers al 2 maanden stabiel. En de overheid zegt gewoon, we doen niets zolang de cijfers niet omlaag gaan. En dat is prima.