Coronavirus

Ex-coronapatiënt Koeman negeert advies ministerie en gaat niet in quarantaine

:unsure: Als hij ex-coronapatiënt is kan hij toch niemand meer besmetten. :rolleyes:
Dan heeft quarantaine toch geen zin.

Ook een ex patient kan besmet zijn en iets doorgeven aan anderen, zelfs als zijn lichaam het virus voordat er symptomen optreden uitknikkerd.
 
Maar dit is toch gewoon voor werk dus dan mag je gewoon reizen naar oranje gebieden? Koeman heeft in dit geval weinig keus lijkt me.
 
Neem aan dat jij het dan technisch gesproken over een 2e besmetting hebt?

Ja, een tweede keer zelf blootgesteld worden aan t virus. Ook is die immuniteit van het zelf niet of minder ziek bij n tweede blootstelling geen zekerheid. In veel van de ernstige gevallen is het n overreactie die de grootste problemen geeft. Er zijn andere virussen (dengue geloof ik o.a.) waarbij een herhaalde infectie juist gevaarlijker word. Als 60+ met een recentelijke bypass zou ik als Ronald zelf was er ook niet te luchtig over denken.
 
Coronaregels gelden niet voor bekendheden duhh, Koeman komt er mee weg, Neymar met zijn incident ook, ben je famous mag alles
 

Wie COVID-19 heeft gehad, is daarna waarschijnlijk immuun voor het nieuwe coronavirus. Dat betekent dat deze persoon niet meer ziek kan worden van dit virus. Hoe meer mensen immuun zijn voor het virus, hoe minder het virus kans heeft om zich te verspreiden. Daarmee wordt de kans ook kleiner dat het virus kwetsbare personen bereikt. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om kwetsbare personen.

Bron: RIVM
 
Wie COVID-19 heeft gehad, is daarna waarschijnlijk immuun voor het nieuwe coronavirus. Dat betekent dat deze persoon niet meer ziek kan worden van dit virus. Hoe meer mensen immuun zijn voor het virus, hoe minder het virus kans heeft om zich te verspreiden. Daarmee wordt de kans ook kleiner dat het virus kwetsbare personen bereikt. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om kwetsbare personen.

Bron: RIVM

Waarschijnlijk, maar volgens mij is inmiddels vast gesteld dat de antistoffen weer vrij snel uit je lijf verdwijnen waardoor je weer opnieuw besmet kan raken.
 
Wie COVID-19 heeft gehad, is daarna waarschijnlijk immuun voor het nieuwe coronavirus. Dat betekent dat deze persoon niet meer ziek kan worden van dit virus. Hoe meer mensen immuun zijn voor het virus, hoe minder het virus kans heeft om zich te verspreiden. Daarmee wordt de kans ook kleiner dat het virus kwetsbare personen bereikt. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om kwetsbare personen.

Bron: RIVM


There is currently no evidence that if you have antibodies after a first Covid exposure produces any lasting immunity (or even any immunity at all). April. Ik zal even zoeken of dat inmiddels verder uitgewerkt is (denk het niet, bovendien weten we niks over de duur van antibodies en titers in Koeman)

Waarmee overigens ook de push naar n vaccine in mijn ogen een beetje op 1 paard wedden is. Er zou veel meer onderzoek en aandacht naar preventie en behandeling moeten m.i.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk, maar volgens mij is inmiddels vast gesteld dat de antistoffen weer vrij snel uit je lijf verdwijnen waardoor je weer opnieuw besmet kan raken.

Het zal me ook een reet roesten wat Koeman doet. Volgens mij is hij een grote antistof. :D
 
Wie COVID-19 heeft gehad, is daarna waarschijnlijk immuun voor het nieuwe coronavirus. Dat betekent dat deze persoon niet meer ziek kan worden van dit virus. Hoe meer mensen immuun zijn voor het virus, hoe minder het virus kans heeft om zich te verspreiden. Daarmee wordt de kans ook kleiner dat het virus kwetsbare personen bereikt. Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om kwetsbare personen.

Bron: RIVM
Dat inmiddels achterhaald voor zover mij bekend.
 
Dat inmiddels achterhaald voor zover mij bekend.

Staat nog steeds op de website van het RIVM.
Lopen ze achter de feiten aan? :confused: Zou zomaar kunnen. ;)

link

Dit staat er overigens ook:

Kan ik seks hebben?
Je kunt seks met een vaste partner hebben. In de volgende situaties is het advies om geen seks te hebben:

  • Je hebt (lichte) klachten die kunnen wijzen op het nieuwe coronavirus. Worden de klachten erger? Neem dan contact op met je huisarts.
  • Je hebt een bewezen COVID-19-infectie en bent in isolatie.
  • Je bent huisgenoot of partner van iemand met een bewezen COVID-19-infectie of met (milde) klachten.
  • Zijn de klachten 24 uur weg? Dan kun je weer seks hebben.
Kun je zoenen met je partner?
Je kunt zoenen met je partner. Je kunt het nieuwe coronavirus krijgen en doorgeven via zoenen. Heeft je partner klachten die passen bij het nieuwe coronavirus? Zoen dan niet. Het advies om 1,5 meter afstand van andere mensen te houden betekent dus ook dat je niet met andere mensen zoent.

:D
 
Staat nog steeds op de website van het RIVM.
Lopen ze achter de feiten aan? :confused: Zou zomaar kunnen. ;)

link

Dit staat er overigens ook:

Kan ik seks hebben?
Je kunt seks met een vaste partner hebben. In de volgende situaties is het advies om geen seks te hebben:

  • Je hebt (lichte) klachten die kunnen wijzen op het nieuwe coronavirus. Worden de klachten erger? Neem dan contact op met je huisarts.
  • Je hebt een bewezen COVID-19-infectie en bent in isolatie.
  • Je bent huisgenoot of partner van iemand met een bewezen COVID-19-infectie of met (milde) klachten.
  • Zijn de klachten 24 uur weg? Dan kun je weer seks hebben.
Kun je zoenen met je partner?
Je kunt zoenen met je partner. Je kunt het nieuwe coronavirus krijgen en doorgeven via zoenen. Heeft je partner klachten die passen bij het nieuwe coronavirus? Zoen dan niet. Het advies om 1,5 meter afstand van andere mensen te houden betekent dus ook dat je niet met andere mensen zoent.

:D

Het Candeese RIVM is iets creatiever/explicieter
1597863366505.png

:lol:
 
Dat had ik nou nooit achter die Canadezen gezocht:

Sorry schat, we gaan niet zoenen als voorspel. En daarna moet het anaal want anders zitten onze gezichten te dicht bij elkaar. En je moet een zak over je hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan