Coronavirus

Het meest wonderlijke hieraan vind ik dat ik er nu pas achter kom dat de beste man Ferd heet en niet Fred.

Ferdge!!

(even de uitleg. Tijdens wk 2014 werd de Braziliaanse voetballer Fred elke keer uitgesproken als Fredge. Waardoor iedere Fred in mijn omgeving voortaan werd aangesproken met Fredge.... Ik kan mezelf ze goed vermaken)
 
Grapperhaus is een echte politicus. Maar dan een beetje extra achterbaks. Hij mag samen met Halsema naar Elba. En mooi daar blijven.

Los van al het andere en wat ik van Halsema vind, ik vond het eigenlijk wel een mooie reactie van Halsema dat dat lange bericht van Grapperhaus alleen maar voor de wob was. Want dat klopt, dat was het heel duidelijk. Eerst zeggen dat ze achteraf gaan evalueren en de groetjes van Ferdje, maar vervolgens zo'n bericht om jezelf nog een beetje in te dekken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Los van al het andere en wat ik van Halsema vind, ik vond het eigenlijk wel een mooie reactie van Halsema dat dat lange bericht van Grapperhaus alleen maar voor de wob was. Want dat klopt, dat was het heel duidelijk. Eerst zeggen dat ze achteraf gaan evalueren en de groetjes van Ferdje, maar vervolgens zo'n bericht om jezelf nog een beetje in te dekken.
Ik vond op een of andere manier het wel heel snel gaan dat zo’n (soort van) privéconversatie openbaar werd. Het was nog net niet dat Grapperhaus het op een bord geprint had en daarmee de tweede kamer inliep.
 
Ik vond op een of andere manier het wel heel snel gaan dat zo’n (soort van) privéconversatie openbaar werd. Het was nog net niet dat Grapperhaus het op een bord geprint had en daarmee de tweede kamer inliep.

Wilders had daartoe een verzoek ingediend, toch?
 
Actualisering: verdere hoorzitting wordt geblokkeerd. Vliegen, maar!

Sorry, hoor... Het land is te klein bij een demonstratie op de Dam, maar vliegen, parken, stranden: geen probleem.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/0...oorzitting-over-luchtvaart-en-corona-a4002112

Voor die demonstraties waren er ook bakken kritiek op mensen die massaal naar het strand gingen en parken bezochten. Dat werd alleen minder onder een vergrootglas geplaatst door de geliefde media dan die demonstraties. En het feit dat bestuurders uitspreken het allemaal wel prima vinden speelt ook mee.
 
Een eiland wat nou niet direct het knooppunt van de wereld is helpt ook mee. ;)

Behalve dan dat het hoofdkantoor van mijn favoriete game uit Nieuw Zeeland komt. Ze moeten daar wel opletten, want eind december stopt Flash ermee en dus ook de game. Als ze niet vlug met een alternatief komen dan plan ik een Area 51 raid op hun headquarters :maniac:
 
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom de overheid opeengepakte passagiers in een vliegtuig wel onder economische redenen toestaat, maar hetzelfde niet bij bijvoorbeeld bioscopen? Over discriminatie gesproken. ;)
 
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom de overheid opeengepakte passagiers in een vliegtuig wel onder economische redenen toestaat, maar hetzelfde niet bij bijvoorbeeld bioscopen? Over discriminatie gesproken. ;)
Enige wat ik kan bedenken is dat die goed gelobbyd hebben...
 
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen waarom de overheid opeengepakte passagiers in een vliegtuig wel onder economische redenen toestaat, maar hetzelfde niet bij bijvoorbeeld bioscopen? Over discriminatie gesproken. ;)
Ze zeggen dat de kans op besmetting in een vliegtuig vele malen kleiner is dan elders. De lucht in het vliegtuig wordt elke 2-3 minuten compleet ververst en de luchtstroom gaat van boven naar beneden, waardoor de aerosolen direct neerslaan en niet naar een ander kunnen gaan om die te besmetten.
Daarnaast geven ze aan dat vooraf gevraagd wordt of je klachten hebt, dat je temperatuur gemeten wordt, dat je niet moet gaan vliegen als je in de risicogroep zit en de rest van dat geneuzel, maar dat vind ik geen reden. Die gelden overal.
 
Ze zeggen dat de kans op besmetting in een vliegtuig vele malen kleiner is dan elders. De lucht in het vliegtuig wordt elke 2-3 minuten compleet ververst en de luchtstroom gaat van boven naar beneden, waardoor de aerosolen direct neerslaan en niet naar een ander kunnen gaan om die te besmetten.
Daarnaast geven ze aan dat vooraf gevraagd wordt of je klachten hebt, dat je temperatuur gemeten wordt, dat je niet moet gaan vliegen als je in de risicogroep zit en de rest van dat geneuzel, maar dat vind ik geen reden. Die gelden overal.
Er is op kruishoogte toch niet voldoende zuurstof in de lucht om te kunnen verversen? Of zit ik dan fijn compleet mis?

Edit: toevallig een artikel met uitleg tegengekomen. Deels verversing van buiten. Maar dat is inderdaad onvoldoende, dus via het goede HEPA filters zeggen ze de verversing te realiseren. Blijft het feit dat menselijk contact bijvoorbeeld wel risico’s oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan