Coronavirus

Nou. Stoere taal gisteren van Aboutaleb, maar daar staan toch meer dan 80 man bij elkaar. Tenzij ze in Rotterdam natuurlijk niet kunnen tellen, dat kan ook.

Weer vreedzaam en ik zie ook bij iedereen mondkapjes, dus de demonstratie zelf is helemaal top. Maar je kunt bij deze die hele 1,5 meter maatregel net zo goed de prullenbak ingooien als het toch allemaal niet meer uitmaakt.

Edit; hij heeft de demonstratie overigens afgebroken. Dus wint Rotterdam dit keer van Amsterdam, kunnen ze alvast een huldiging plannen bij De Kuip!
Aboutaleb had het over de locatie verplaatsen bij meer dan 80 man, niet de demonstratie afblazen.

Overigens denk ik dat het ironisch genoeg juist door de coronacrisis zo druk is dat de coronaregels niet kunnen worden nageleefd. Ik denk dat heel veel mensen dit ook als een uitje zien.
 
Ha, het door half de wereld bewierookte Zweden. Tja, dat was het grote voorbeeld hoe wij het hadden moeten doen volgens sommigen.


Ondertussen is er vanmiddag weer een kamedebat, voor hen die geïnteresseerd zijn klik hier
Zijn het niet vooral de verpleeghuizen in Zweden waar het mis is gegaan en waardoor de cijfers (te) hoog zijn geworden? Niet dat dat niet erg is, maar het heeft niet zo veel te maken met het openhouden van bijv. restaurants.

Ander vraagje. Soms raak je toch een beetje de weg kwijt in alle regels. Ik werd net uitgenodigd voor een verjaardag op 11 juli. We zitten dan nog steeds gebonden aan 1,5 meter? Toch? De uitnodiging verbaasde me nogal.

Dit weekend heb ik trouwens ook een verjaardag, maar dat gezin heeft een heel tijdschema opgesteld om de 1,5 meter te kunnen waarborgen. Zal niet meevallen, lijkt me. Zeker als we ook nog aan hapjes/drankjes/toilet denken. Maar goed....
 
Zijn het niet vooral de verpleeghuizen in Zweden waar het mis is gegaan en waardoor de cijfers (te) hoog zijn geworden? Niet dat dat niet erg is, maar het heeft niet zo veel te maken met het openhouden van bijv. restaurants.

Ander vraagje. Soms raak je toch een beetje de weg kwijt in alle regels. Ik werd net uitgenodigd voor een verjaardag op 11 juli. We zitten dan nog steeds gebonden aan 1,5 meter? Toch? De uitnodiging verbaasde me nogal.

Dit weekend heb ik trouwens ook een verjaardag, maar dat gezin heeft een heel tijdschema opgesteld om de 1,5 meter te kunnen waarborgen. Zal niet meevallen, lijkt me. Zeker als we ook nog aan hapjes/drankjes/toilet denken. Maar goed....
vanaf 1 juni is bezoek niet meer gebonden aan n maximum, 1.5 geldt wel. Bij een grote tuin is het dus goed mogelijk (of n kleine familie / vriendenkring)

En verjaardagen vallen niet mee nee....
 
Zijn het niet vooral de verpleeghuizen in Zweden waar het mis is gegaan en waardoor de cijfers (te) hoog zijn geworden? Niet dat dat niet erg is, maar het heeft niet zo veel te maken met het openhouden van bijv. restaurants.

Ander vraagje. Soms raak je toch een beetje de weg kwijt in alle regels. Ik werd net uitgenodigd voor een verjaardag op 11 juli. We zitten dan nog steeds gebonden aan 1,5 meter? Toch? De uitnodiging verbaasde me nogal.

Dit weekend heb ik trouwens ook een verjaardag, maar dat gezin heeft een heel tijdschema opgesteld om de 1,5 meter te kunnen waarborgen. Zal niet meevallen, lijkt me. Zeker als we ook nog aan hapjes/drankjes/toilet denken. Maar goed....

"Maak de verjaardagskring in de woonkamer, in de tuin of in het park maar vast groter: je mag weer met meer mensen binnens- en buitenshuis afspreken.

Er zit geen limiet meer aan het aantal mensen dat je thuis ontvangt. Een groep vrienden uitnodigen voor een etentje in de tuin of een feest geven mag dan dus, zolang er afstand gehouden wordt en er geen sprake is van overlast. Want ook buiten coronatijd kan een feestje afgebroken worden als er sprake is van overlast."
 
Ja, precies wat ik dacht. Aangezien deze mensen niet over een kasteeltuin beschikken, zou het best lastig kunnen zijn.
 
Het debat is van start gegaan

Wilders maakt de drukte op de dam ff 2x zo groot en meteen de zaak omdraait en oproept om de discriminatie van de blanke burger in NL te benoemen. Sterker nog, dat blijkt zijn enige punt te zijn.
 
Ja, precies wat ik dacht. Aangezien deze mensen niet over een kasteeltuin beschikken, zou het best lastig kunnen zijn.
Vaak zijn er van tevoren een hoop intenties, maar zodra men eenmaal bij elkaar is, wordt de vooraf ingenomen anderhalve meter afstand héél snel losgelaten.
 
Sorry, ik zal wel over de sensatie heenlezen. Ook hetgeen Wilders hier over roept, Halsema wil de Grapperhaus liegt is een vrije interpretatie van ons waterstofperoxide-orakel.
In beginsel heeft ze de werkwijze welke de driehoek voor ogen had voorgelegd aan Fred welke daarvoor begrip had. Is gewoon een vorm ruggespraak als je t mij vraagt.
Was wel minder chique dat Grapperhaus volgensmij wel een sterk verhaal in de media voorkondigde. Terwijl hij dit ook had kunnen melden via de app (wellicht in telefoongesprekken). Maar ik had een beetje hetzelfde gevoel. Dat ik de sensatie een beetje mis. Op het feit na dat we whats app kunnen lezen.
 
Was wel minder chique dat Grapperhaus volgensmij wel een sterk verhaal in de media voorkondigde. Terwijl hij dit ook had kunnen melden via de app (wellicht in telefoongesprekken). Maar ik had een beetje hetzelfde gevoel. Dat ik de sensatie een beetje mis. Op het feit na dat we whats app kunnen lezen.
Grapperhaus is een echte politicus. Maar dan een beetje extra achterbaks. Hij mag samen met Halsema naar Elba. En mooi daar blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan