Columns en Artikelen

De Gunfactor. Waarom heel 'Nederland' Ajax de landstitel niet gunt.... De Limburger, vandaag.

Indien niet geoorloofd a.u.b. verwijderen... ;)

De enige echte reden is volgens mij punt 6.
De extra aandacht van Hilversum voor Ajax.
Dat is zo. Punt.
De enige die dat ontkennen en je vreemd blijven aanstaren als je het zegt zijn de mensen van Hilversum en de fans van Ajax. Die zien niet, wat de rest van NL wel ziet. En dat irriteert. Toen Waterreus bij SV zat, viel het de Ajax-kliek in ene wel op dat er een PSV-er aan tafel zat.
Ik persoonlijk heb een grotere hekel aan die Ajax kliek in Hilversum dan aan Ajax zelf.
Nou....ook aan de overgewaardeerde De Boer ( ook gevoedt door Hilversum!) en aan Cilulissen (heeft hij helemaal op eigen kracht bereikt)
 
1 - Eens, alleen zo'n club kan met zo'n achterlijke afkorting aankomen zetten
2 - Eens, alleen tegen PSV en Feyenoord zat die betonbak vol en tegen Utrecht na de 2-0 was wel het dieptepunt
3 - Oneens, al is dat lelijke betonvoetbal inderdaad uniek
4 en 5 - Oneens, ik noem het ook wel blijven hangen in het verleden. Ik heb nooit gezien dat de KNVB degene met de meeste kampioenschappen een voorsprong qua punten geeft of dat de UEFA je in poule 1 knalt omdat je vier keer de Champions League hebt gewonnen. Dus, gefeliciteerd met je 3 sterren niemand geeft een fuck.
6 - Eens, zie hierboven
7 - Oneens, de rijkste maar wel het een groot miskoop beleid
8 - Eens, ze hadden al de hele week een grote bek dat ze het wel even zouden worden
9 - Eens
10 - Volledig mee eens
 
Had iemand hier nog de blunder in de tabel op pagina 91 van de VI van deze week opgemerkt?

Hierin stond doodleuk dat ajax de kampioen van dit seizoen was en PSV de runner-up :FP:
 
Toch wel een treffende hoor:

Waarom Studio Voetbal alle plezier uit je zondagavond zuigt

http://www.vicesports.nl/waarom-studio-voetbal-alle-plezier-uit-je-zondagavond-zuigt/
Ik kijk al tijden niet meer. Het is ajaks en chagrijn wat de boventoon voert. (Die combinatie lijkt mij niet geheel toevallig tot stand gekomen)
Naar VI kijk ik ook niet meer. Daar is het vooral rancune dat beledigingen voedt.
De voetbalpraatprogramma's houden wat dat betreft wel heel goed gelijke tred met het niveau van de Eredivisie en het Nederlands elftal.
 
Sprak zich gisteren uit dat hij verwachte dat Feyenoord dit seizoen de competitie zal winnen meen ik..

Meneer sprak de volgende zin:

PSV verloor in een week van Atletico en Feyenoord, dat is een teken dat er echt iets mis gaat binnen de club...

Maar het is dus een fan van 010. Na 14 jaar drama begint de grote mond al te komen.
 
"Het woord crisis maakt het heel zwaar, maar ik denk dat alle seinen bij PSV wel op oranje moeten staan." Daar kan ik me wel in vinden hoor...

Ik ook, maar deel 1 van het herstel is ingezet. Er is (4x) gescoord en gewonnen in de beker.
 
Ik ook, maar deel 1 van het herstel is ingezet. Er is (4x) gescoord en gewonnen in de beker.

Da´s fijn, maar de 40 minuten die ik heb kunnen kijken leekt het op een trainingspotje op een zwoele maandagavond in augustus na een feestje met te veel bier. Een extreem getalenteerd campingelftal, zeg maar. Dat je dan wint van een matig bierelftal zegt niet zo veel. Jezus, wat een mak tempo, zeg.
 
ExpG4.png


Interessante seizoensevaluatie in de VI (het blad, weet niet of dit topic geschikt is - verplaats gerust) . Met name veel aandacht voor de wederopstanding van Feyenoord en welke veranderingen daarin ten grondslag liggen (wel interessant overigens) maar wat me vooral opviel was de tabel met de kansen en statistieken van de eredivisieploegen. Zo hebben ze een expected goals model waarin wordt gekeken naar het aantal pogingen, de plaats daarvan etc. Bij elkaar genomen zou je kunnen stellen dat PSV flink minder heeft gepresteerd dan je op basis van de kansen zou verwachtten (dat gevoel was er al denk ik, maar goed om onderbouwd terug te zien. Het artikel gaat er ook op in waarom het zo is dat PSV weinig rendament haalde (voorspelbaarheid, traagheid en het feit dat ze het koppen van Luuk inmiddels wel verdedigen kunnen).

Bron: https://www.vi.nl/pro/analyse/feyeno...are/5a1ea162b7


 

Bijlagen

  • ExpG4.png
    ExpG4.png
    30,4 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Beste PSV-fans

Ik wil jullie graag nog eens 10 jaar terug mee in de tijd nemen naar het (voetbal)seizoen 2006-2007 in de Eredivisie. Een ongekend spannende slotspeeldag moest uitmaken wie de titel zou pakken...driemaal raden wie er kampioen werd dat seizoen ;)
*Link aangepast*
 
Terug
Bovenaan Onderaan