Columns en Artikelen

Vrij goede samenvatting inderdaad.


020 valt tegen, PSV heeft geluk, dat kan niet, dus moet er druk geschreven worden: zin of onzin maakt niet uit.
IPF verwijst naar artikeltje van ons onafhankelijk staatspersbureau NOS: https://nos.nl/artikel/2201626-psv-is-een-counterploeg-maar-wel-een-ontzettend-goede.html
Schrijnend slecht:
"Als tegenstanders doorhebben hoe ze Hirving Lozano en Jurgen Locadia moeten bespelen, vraag ik mij af hoe lang ze dit voetbal nog blijven pruimen in Eindhoven. PSV is een counterploeg, maar wel een ontzettend goede".
Lieve Stef, ten eerste: hoeveel doelpunten heeft PSV gescoord uit de counter? Niet zo heel veel.
Ten tweede, als tegenstanders doorhebben hoe ze Iniesta en Messi moeten bespelen, dan vraag ik me ook af hoe het Barcelona was vergaan de afgelopen jaren :shifty:
Waarom is nou zo moeilijk om een beetje objectief verslag te doen?

Nog een quote uit het stukje 'als het op een gegeven moment niet meer gaat lopen heb je geen resultaat en geen leuk voetbal'.
Dat geldt voor iedere club, waar het niet loopt. Lijkt mij.
 
Lekker open deuren intrappen. Man wat komt er toch een partij zuurheid naar boven in media land zeg :D
 
Pascal Janssen:

‘Wat voor mij belangrijk is, is dat wij bij PSV nu al verder kijken dan alleen het opleiden voor het eerste elftal. Het voetbal verandert continu, hoe ziet de speler van de toekomst eruit? Daar verdiepen we ons in en daar moeten we nu al op anticiperen. Het atletisch vermogen van een voetballer is enorm gegroeid ten opzichte van tien, vijftien jaar geleden. De belasting van spelers is eveneens behoorlijk opgelopen. Dat betekent dat de belastbaarheid van onze voetballers dus ook omhoog moet. De trainingsintensiteit moet dus worden vergroot en we bekijken eveneens hoe we de trainingsfrequentie kunnen opschroeven. Meer doen, daar komt het simpelweg op neer. Met onze inspanningsfysioloog Luc van Agt maken we daar de programma’s voor.’

Marcel Brands:

We moeten niet te spastisch gaan doen over de toekomst van het Nederlandse voetbal en ineens onze stijl gaan verloochenen. Maar we moeten er wel wat dingen aan toevoegen. Bij PSV doen we dit al. We leiden realistischer op en denken niet langer: Wij zijn zo goed en beter dan de rest. Want dat is wat er vaak is gebeurd. In Nederland zeggen we: We hadden zeventig procent balbezit en hebben echt goed gespeeld. Maar er is dan niet gewonnen. Het gaat om winnen, daar moet in de jeugd meer de nadruk op. Dat doen wij in onze opleiding. Het is te snel en te lang heel vrijblijvend, dat moet er echt uit. En daarnaast moet er meer aandacht komen voor de fysieke component in de opleiding. Daar moeten we in Nederland echt stappen in maken. Wij zijn een land van: Als we onze talenten maar niet overbelasten. Maar we kunnen en moeten ze echt meer gaan belasten. In het buitenland doen ze niet anders. Bij ons zegt Daniel Schwaab: “Als er in Nederland hard en extra moet worden getraind, wordt er gezeurd. In Duitsland zeurt niemand”. Dat zit in hun cultuur, maar dat moeten wij er ook in krijgen. Topsport is ook een beetje pijn lijden.’

Albert Gudmundsson:

‘Geduldig zijn, dat is voor een talent echt heel moeilijk. Vorig seizoen scoorde ik achttien keer voor Jong PSV, toch werden voor dit seizoen drie andere talenten wel aan de selectie toegevoegd en ik niet. Zulke momenten zijn zwaar. Er wordt meer van je gevraagd dan alleen doelpunten. Wat er beter moet? Vooral het omschakelen, het meeverdedigen kan beter. Alles kan bij mij wel wat stabieler. Tegenwoordig wordt alles gemeten en die datagegevens kunnen behoorlijk confronterend zijn. Ik was wel een beetje geschokt toen ik mijn data en die van de spelers van het eerste zag. Vooral op conditioneel niveau, dat was voor mij wel een eyeopener. Ik voel dat ik er nu dicht tegenaan zit.
 
Pascal Janssen:



Marcel Brands:



Albert Gudmundsson:

Worden goede punten aangesneden, vooral door Brands. Maar goed, geen woorden maar daden zoals ze bij onze kampioenen zeggen :re:
Goede kritische blik op zichzelf van Gudmundsson trouwens. Ik snap dat het af en toe lastig is, maar het verschil tussen Jong PSV en PSV blijft toch een hele grote stap. Het draait nou eenmaal om meer dan alleen een aantal doelpunten kunnen maken. Zolang je dat zelf in ziet en ook weet dat je daar nog veel stappen moet maken ga je als talent mentaal in ieder geval de goede kant op.
 
Een Poll in het ED

'De lafheid van Cocu kost PSV de titel'
  • Eens (40%)
  • Oneens (60%)
2167 stemmen

:shifty:
 
..als je mensen laat stemmen krijg je scenario's waarbij een narcistische zakenman president word of een land zich in een waan van de dag af wil scheiden van de rest van het continent.. Dus de uitslag van de poll lijkt me weinig garantie op de waarheid.
 
Laatst bewerkt:
Ach ach. Ik lees net in het blad van de PSV supportersvereniging. Daar bieden ze zo’n leeghoofd als Bovers junior een podium om stoer te vertellen over zijn stadionverboden en al die keren dat hij opgepakt werd. Wat een droeftoeters.
 
Ach ach. Ik lees net in het blad van de PSV supportersvereniging. Daar bieden ze zo’n leeghoofd als Bovers junior een podium om stoer te vertellen over zijn stadionverboden en al die keren dat hij opgepakt werd. Wat een droeftoeters.
Iets met een paplepel, me dunkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan