Binnenlandse Politiek

Om terug te komen op werkloosheid... Vandaag weer drie directe collega's ontslagen. Hun werkzaamheden zullen deels wel worden overgenomen door freelancers... Dat is ook een merkwaardige tegenstelling... Sinds jaar en dag roepen alle politieke partijen om flexibilisering van de arbeidsmarkt. En dat gebeurt: uit kostenoverweging laten bedrijven steeds meer werkzaamheden uitvoeren door freelancers en het aantal zzp'ers is fors gestegen. Tegelijkertijd ben je zonder vast contract op veel vlakken een tweederangs burger. Je komt niet of nauwelijks in aanmerking voor een hypotheek, geen vakantiedagen, je kunt je wel verzekeren tegen ziekte of arbeidsongeschiktheid, maar de premies zijn torenhoog...

Ik zal zo stoppen met posten, voor ik de Dr Clavan van het economische hoekje word op dit forum ;), maar bij deze mijn adhesie betuiging richting je collegas Bondscoach, dat zijn persoonlijke rampjes!

Vwb het ontslagrecht het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/07/aantal-vaste-contracten-nieuw-personeel-met-97-procent-gedaald/

We zullen toch echt goed naar het ontslagrecht moeten kijken, omdat ik een beweging zie vanuit een omgekeerd perspectief als jij.
Juist omdat het nog steeds erg moeilijk is mensen te ontslaan (je moet als bedrijf al practisch failliet zijn OF je betaalt je scheel) zijn bedrijven kopschuw geworden.
Iets wat alleen maar erger wordt met de recente economische ontwikkelingen.
Bedrijven nemen echt dan pas weer aan, als er ook een redelijke exit mogelijk wordt. En ik kan je verzekeren, die is er echt niet. Zeker niet als de economie weer iets aan zou trekken.
En dus dwingen we elkaar in een systeem met een enorme flexibele schil en een overvloed aan "zelfstandigen" wat volgens mij voor alle partijen (althans een groot deel daarvan) op termijn niet goed is.
Verder moeten we er volgens mij van uit gaan dat per definitie plm. 5 procent van de beroepsbevolking ongeschikt voor een baan is. Een percentage dat waarschijnlijk zal groeien omdat technologische ontwikkeling en internet veel laagbetaalde banen overbodig maakt. Ik weet niet of dat een probleem is... Totale arbeidsparticipatie is een mythe. De kosten voor een hoogwaardige kenniseconomie is dat een deel van de bevolking zal moeten worden onderhouden.
Daar is niks mis mee. Maar we zullen wel moeten werken aan een veel beter afstemming tussen opleiders en marktvraag.
Ik ben voor quoteringen. Maar dan wel op basis van een goede toekomstvisie.
 
Toch ben je dat! Ik vind dat dit land bestuurd moet worden door leraren en ik vind dat elke kind moet opgeleid worden tot leraar of in de zorg.Dat zakenmensen,bankiers en economen het uitschot van deze aarde, de guillotine op moeten en dat geld, the root of all evil moet worden uitgebannen.
We leven van het leveren van diensten aan elkaar; ik geef jou les en jij geeft mij zorg; en de liefde. Honger dromen we weg! Who needs money??!


Was getekend,A Pieck, hoofd fantasie van de Efteling.

Dat is niet wat je doet. Je zet heel gericht groepen neer middels stereotyperingen en verbindt aan die stereotyperingen persoonlijke kwalificaties.
En op basis van je stereotypering discrimineer en stigmatiseer je mensen.
Ik weet niet tot welke groep jij jezelf rekent, maar als jij jezelf rekent tot de groep "goeden" die kijken naar mensen, dan kijk je toch echt door een troebele, bevooroordeelde bril.
Oh, en voor je weer komt dat ik niet op je mag reageren en je verongelijkt voelt, geen ballen kaatsen als je ze niet netjes terug kunt ontvangen!

Dan zal ik voor een keer me niet richten op een in mijn ogen verkeerde opvatting,mentaliteit, idee of situatie, maar eenmalig op een persoon.
Sinds je vorig jaar december op dit forum kwam binnenstormen en joviaal doet naar ieder die denkt zoals jij ,maar te keer gaat tegen andersdenkenden ,heeft het daarom al eens gebotst tussen ons.
Mijn opvatting over a-sociale inkomens was reden voor jou om mij op je negeerlijst te plaatsen, mijn beroep leidde tot je kwalificatie "zakken hooi" en als een politicus anders denkt dan jij is hij een "gezwel".
Dit zijn enkele voorbeelden van wat ik onsympathiek optreden vond en vind.
Op 1 oktober heb ik je gevraagd te stoppen met te reageren op mij.
Als de Bondscoach dat (helaas,want met hem valt wel te praten) aan mij vraagt, heb ik het fatsoen dat verzoek in te willigen.
Jij daarentegen produceert schrijfsels als hierboven aangehaald.

Waaruit ik meen te mogen concluderen;
Dat je mijn posts van gisteren en vandaag over "Greed is good" niet kunt of wilt begrijpen.
Dat je talent voor cyberpesten erkenning verdient.
Dat het idee om minder macht toe te kennen aan de Greed is good clan ten gunste van de Genoeg is genoeg mensen (vaak te vinden bij inkomens onder de Balkenende norm), zo slecht nog niet lijkt.

Mag ik je wederom verzoeken, ook al blijf je waarschijnlijk weigeren in de spiegel te kijken, om tenminste op te houden met je voortdurende onsympathieke en veelal onjuiste en onterechte beschuldigingen aan mijn adres.
Misschien kan iemand (mods of medeforummers?) je duidelijk maken wat mij schijnbaar niet lukt; Ik kaats naar jou geen ballen en zit op jouw ballen niet te wachten.
Kaats vrolijk verder met hen die je ballen wel willen ontvangen.
 
Dan zal ik voor een keer me niet richten op een in mijn ogen verkeerde opvatting,mentaliteit, idee of situatie, maar eenmalig op een persoon.
Sinds je vorig jaar december op dit forum kwam binnenstormen en joviaal doet naar ieder die denkt zoals jij ,maar te keer gaat tegen andersdenkenden ,heeft het daarom al eens gebotst tussen ons.
Mijn opvatting over a-sociale inkomens was reden voor jou om mij op je negeerlijst te plaatsen, mijn beroep leidde tot je kwalificatie "zakken hooi" en als een politicus anders denkt dan jij is hij een "gezwel".
Dit zijn enkele voorbeelden van wat ik onsympathiek optreden vond en vind.
Op 1 oktober heb ik je gevraagd te stoppen met te reageren op mij.
Als de Bondscoach dat (helaas,want met hem valt wel te praten) aan mij vraagt, heb ik het fatsoen dat verzoek in te willigen.
Jij daarentegen produceert schrijfsels als hierboven aangehaald.

Waaruit ik meen te mogen concluderen;
Dat je mijn posts van gisteren en vandaag over "Greed is good" niet kunt of wilt begrijpen.
Dat je talent voor cyberpesten erkenning verdient.
Dat het idee om minder macht toe te kennen aan de Greed is good clan ten gunste van de Genoeg is genoeg mensen (vaak te vinden bij inkomens onder de Balkenende norm), zo slecht nog niet lijkt.

Mag ik je wederom verzoeken, ook al blijf je waarschijnlijk weigeren in de spiegel te kijken, om tenminste op te houden met je voortdurende onsympathieke en veelal onjuiste en onterechte beschuldigingen aan mijn adres.
Misschien kan iemand (mods of medeforummers?) je duidelijk maken wat mij schijnbaar niet lukt; Ik kaats naar jou geen ballen en zit op jouw ballen niet te wachten.
Kaats vrolijk verder met hen die je ballen wel willen ontvangen.

Hopeloos!
Ok, ik voeg me lekker bij de groep mensen die je lekker links laten liggen. Fijne wedstrijd wens ik je!
 
Helemaal 100% mee eens. We zullen onze maatschappij grondig en structureel moeten hervormen, zonder overigens de markteconomie uit het oog te verliezen. De crux zit hem in de verdeling van de baten (of de herverdeling naderhand) en die is op dit moment niet goed.


Umh ja. Maar hoe los je dit op? Er bestaan verzekeringen tegen werkeloosheid i.r.t. je hypotheek. Ik heb er geen. Misschien zou zoiets wel verstandig zijn. Al kan ik me voorstellen dat deze verzekeringen in deze tijd niet te betalen zijn.



Je bedoelt het vast goed, maar ik vind mezelf geen slecht mensen, ondanks dat ik geen baan in zorg of onderwijs heb.

Moet het hier toch even voor Tirzah opnemen :eek: dat bedoelt hij niet helemaal (drukt zich wellicht wat ongelukkig uit en je kan er een stereotypering in lezen als je dat wilt). Heb net het artikel in het ED gelezen en dat is idd een goed artikel.

Het is altijd prettig als op een post op normale en correcte wijze wordt gereageerd.
Dat nodigt uit tot vruchtbare gedachtenwisselingen.
Bedankt voor deze reacties. Ik had ze even nodig.(Y)
 
Heren,

Zowel het ik-reageer-nog-een-keer-om-te-zeggen-dat-ik-niet-reageer, als ik-reageer-en-daarna-wil-ik-niets-meer-horen mag stoppen.

Binnenlandse politiek. Het is een forum, dus u mag verwachten dat er reactie kan komen, ook van mensen die u liever niet ziet reageren. Be prepared.
 
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...krijgen-ruimte-om-te-drinken-van-burgemeester

Die hele alcoholwetgeving en de naleving daarvan is in mijn ogen gedoemd om verdoemd te zijn.
Ook zal het het alcoholgebruik onder jongeren niet indammen, alleen maar laten verleggen naar nóg meer thuis en in drinkhokken en wat minder buitendeurs.

In die zin vind ik het vergelijk naar Scandinavische landen waar strenge alcoholwetgeving en bizar hoge accijnzen wel een mooi voorbeeld; juist in dat soort landen is namelijk een bovengemiddeld hoog aantal alcoholisten.
 
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...krijgen-ruimte-om-te-drinken-van-burgemeester

Die hele alcoholwetgeving en de naleving daarvan is in mijn ogen gedoemd om verdoemd te zijn.
Ook zal het het alcoholgebruik onder jongeren niet indammen, alleen maar laten verleggen naar nóg meer thuis en in drinkhokken en wat minder buitendeurs.

In die zin vind ik het vergelijk naar Scandinavische landen waar strenge alcoholwetgeving en bizar hoge accijnzen wel een mooi voorbeeld; juist in dat soort landen is namelijk een bovengemiddeld hoog aantal alcoholisten.

Moeilijk om iets goeds te bedenken om het alcoholgebruik te verminderen.
 
Moeilijk om iets goeds te bedenken om het alcoholgebruik te verminderen.

Verbieden is in iedergeval geen optie, taak voor opvoeders om kids alcohol buiten de taboesfeer te houden en open met je kind / puber er over praten lijkt mij wijzer. Niet dat dit al het zuipen voorkomt, daarnaast zou het helpen als het drinken van (veel) alcohol niet meer als iets stoers wordt gezien onder jeugd, maar hoe je dat voor elkaar krijgt??
 
Verbieden is in iedergeval geen optie, taak voor opvoeders om kids alcohol buiten de taboesfeer te houden en open met je kind / puber er over praten lijkt mij wijzer. Niet dat dit al het zuipen voorkomt, daarnaast zou het helpen als het drinken van (veel) alcohol niet meer als iets stoers wordt gezien onder jeugd, maar hoe je dat voor elkaar krijgt??

Geen idee. Het gaat ook allemaal vanzelf. Ik ga nu (bijna) nooit meer stappen, maar afgelopen weekend was ik ter ere van een 40e verjaardag met een groep mannen stappen. Dan worden er toch weer flinke porties drank genuttigd.
 
52948376a76f9-BZ_eXtzCMAAEoYZ.png_large.png
 
Oud worden in Korea is een dure grap, begrijp ik. Verrassend genoeg staan westerse landen als Zwitserland en Australië ook hoog in deze lijst.

Nederlandse oudjes moeten dus niet zeuren. :D

Zal te maken hebben met de variabelen in de berekening. Koopkracht zal daar waarschijnlijk één van zijn. Het zou dus zo kunnen zijn dat een 65+er in Zwitserland meer pensioen krijgt en een groter eigen vermogen heeft dan een Nederlandse 65+er, maar dat diezelfde Zwitser nog steeds als 'arm' te boek staat in verband met zijn koopkracht.
 
Oud worden in Korea is een dure grap, begrijp ik. Verrassend genoeg staan westerse landen als Zwitserland en Australië ook hoog in deze lijst.

Nederlandse oudjes moeten dus niet zeuren. :D

Ik denk dat in Korea meespeelt dat de economie daar een jaar of 50 geleden echt begon te groeien, waardoor er ontzettend grote intergenerationele verschillen zijn geweest in inkomen, iemand in 1980 verdiende 200%-300% meer dan iemand in 1960. Denk dat die grafiek er over 15 jaar heel anders zijn voor Zuid-Korea.
 
Zal te maken hebben met de variabelen in de berekening. Koopkracht zal daar waarschijnlijk één van zijn. Het zou dus zo kunnen zijn dat een 65+er in Zwitserland meer pensioen krijgt en een groter eigen vermogen heeft dan een Nederlandse 65+er, maar dat diezelfde Zwitser nog steeds als 'arm' te boek staat in verband met zijn koopkracht.

Ik denk dat in Korea meespeelt dat de economie daar een jaar of 50 geleden echt begon te groeien, waardoor er ontzettend grote intergenerationele verschillen zijn geweest in inkomen, iemand in 1980 verdiende 200%-300% meer dan iemand in 1960. Denk dat die grafiek er over 15 jaar heel anders zijn voor Zuid-Korea.

Interessant deze toevoegingen. Zo blijkt maar weer dat dingen niet altijd zijn, zoals zij op het eerste gezicht lijken.
 
Langzaam maar zeker begint nu door te druppelen naar de zieken en zwakkeren in de samenleving, welke maatregelen er genomen zijn op grote afstand van de voor hen onbekende werkvloer, door ons kabinet.
Zo kon deze van de samenleving altijd "geprofiteerd" hebbende pensionado de afgelopen maanden met eigen ogen zien tijdens de mantelzorg/burenhulp voor zijn zieke buurvrouw, dat een systeem waarbij dagelijks vanuit de zorginstelling iemand anders (intieme) zorg aan zo'n ongelukkige dame komt verlenen , niet werkt.("Ja. meneer, ik kom hier vandaag voor het eerst, maar ik zal uw bevindingen op kantoor doorgeven).
Nu de arme buurvrouw niet meer dagelijks bezocht hoeft te worden , omdat zij binnenkort van het ziekenhuis, waar ze inmiddels verblijft, naar een hospice zal moeten verhuizen, kan ondergetekende eens gaan bezien of hij onderhand niet eens nodig kan gaan participeren in de samenleving waar hij , dankzij een geslaagde overheidscampagne, in de ogen van velen, altijd van heeft geprofiteerd.

En hoe gaat het verder in die "sociale" samenleving?
Vanmorgen hoor ik van iemand die het echte werk in die sector doet-dus dagelijks mensen verzorgt die na een leven lang hard werken wat hulp nodig hebben-dat ze per 1 januari in een groepje van een vrouw of vijf, zes, zelf maar een rooster moeten gaan maken, omdat de planner is wegbezuinigd.
Wat dat inhoudt zou ieder mens na een uurtje nadenken en brainstormen wel weten, maar de niet wegbezuinigde directie van de organisatie staat al te ver van de werkvloer af om het te snappen.
Managers, opgeleid in economisch denken zijn nog te jong of missen het empatisch gevoel dat hoort bij omgang met mensen, waardoor ook deze maatregel erdoor kwam.
En hopen dat in Den Haag iemand deze gevolgen van hun `beleid` snapt, is tijdverspilling.
Want de slachtoffers, sorry, de doelgroep van hun maatregelen,hebben nu eenmaal geen `helpers` daar die voor hen lobbyen.

Maar er is ook goed nieuws.
Minister Dijsselbloem gaat de bonussen beperken tot slechts 20 procent van een jaarsalaris.
Al kan dit natuurlijk toch nog veel nullen voor de komma opleveren.
En `vergat` de staatszender NOS erbij te vertellen dat `uitzonderingen mogelijk blijven`.

Kunnen er ook Skaeve Huse komen voor lui die ver boven de Balkenende norm zitten?
Want die zijn toch bedoeld voor a-socialen? :unsure:
 
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264...rlaagt-kredietoordeel-Nederland-naar-AA.dhtml

Hou je veiligheidsgordels nog maar even stevig aan. Niet dat S&P nou de wijsheid in pacht heeft, maar dit bevestigt wat we allemaal al wisten; we raken langzaam aan achterop als land.
Zullen we het woordje 'verrassend' gewoon meer lekker weglaten, want dat heeft hier niks te zoeken...
Afbraakregime van het kabinet...Ik las van de week dat er wéér honderden miljoen extra bezuinigd gaan worden.
Ik wens ze allemaal van harte de hik. Meer woorden maak ik er in dit topic niet meer aan vuil.
 
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264...rlaagt-kredietoordeel-Nederland-naar-AA.dhtml

Hou je veiligheidsgordels nog maar even stevig aan. Niet dat S&P nou de wijsheid in pacht heeft, maar dit bevestigt wat we allemaal al wisten; we raken langzaam aan achterop als land.

Verbaast me dat ze daar zolang mee hebben gewacht. We lopen al anderhalf jaar achter bij vergelijkbare landen, daar komt nog hoogste totale schuldenlast ter wereld (overheid + privaat) aan toe (wat wel deels weer gebalanceerd wordt door geld in de pensioenpotten, maar toch) bij als structureel probleem.

Niet dat zo'n rating op zichzelf nou zo spannend is, dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan