Binnenlandse Politiek

Verbaast me dat ze daar zolang mee hebben gewacht. We lopen al anderhalf jaar achter bij vergelijkbare landen, daar komt nog hoogste totale schuldenlast ter wereld (overheid + privaat) aan toe (wat wel deels weer gebalanceerd wordt door geld in de pensioenpotten, maar toch) bij als structureel probleem.

Niet dat zo'n rating op zichzelf nou zo spannend is, dat niet.

Op zich niet. Maar het gaat om de richting van de beweging. En om even de parallel te trekken; het begon bij de Rabobank ook met het verliezen van de triple A status, maar ook toen wist je al dat dit pas het eerste tipje van het oplichten van de deksel van de beerput is. Uiteindelijk moeten ook wij met de billen bloot en dat op termijn de positie van ons land op de geldmarkten een stuk minder gunstig zal worden en dus de staatsrentes op zullen lopen durf ik je nu al wel te voorspellen.
 
Welkom in de theocratie

klik en schrik

Hoe krijgt ie het voor elkaar, dit kan je m.i. niet alleen meer afschuiven op het feit dat het kabinet stiekum op deze partij leunt. Kennelijk roepen ze toch wel eens dingen die nut hebben, ook in de ogen van de andere partijen.
 
Welkom in de theocratie

klik en schrik

Hoe krijgt ie het voor elkaar, dit kan je m.i. niet alleen meer afschuiven op het feit dat het kabinet stiekum op deze partij leunt. Kennelijk roepen ze toch wel eens dingen die nut hebben, ook in de ogen van de andere partijen.

Nou ja, de SGP heeft wel een traditie in het voortbrengen van goede no-nonsense politici. De PVV, en veel andere partijen in mindere mate, dienen vooral een motie in om het nieuws te halen, niet om een wet te veranderen. Bij de SGP gaat het hoofdzakelijk om inhoud.
 
Nou ja, de SGP heeft wel een traditie in het voortbrengen van goede no-nonsense politici. De PVV, en veel andere partijen in mindere mate, dienen vooral een motie in om het nieuws te halen, niet om een wet te veranderen. Bij de SGP gaat het hoofdzakelijk om inhoud.

Ondanks dat ik het niet met SGP eens ben, heb je hier gewoon een punt. Het gaat om inhoud. Het zijn goede politici.
 
Ik kán niet op de klup stemmen want ze mogen niet in de kamer zitten én ze zijn op sommige gebieden echt te conservatief...Maar ze hebben veel standpunten waar mening Nederlander het mee eens is, als je ze voorlegt, zonder erbij te vertellen dat ze van de SGP zijn.
 
Ik kán niet op de klup stemmen want ze mogen niet in de kamer zitten én ze zijn op sommige gebieden echt te conservatief...Maar ze hebben veel standpunten waar mening Nederlander het mee eens is, als je ze voorlegt, zonder erbij te vertellen dat ze van de SGP zijn.

Waarom zouden ze niet in de kamer mogen zitten? Al kan ik nu mijn eigen vraag beantwoorden: ze discrimineren vrouwen. Of had jij nog meer redenen?
 
Ik kán niet op de klup stemmen want ze mogen niet in de kamer zitten én ze zijn op sommige gebieden echt te conservatief...Maar ze hebben veel standpunten waar mening Nederlander het mee eens is, als je ze voorlegt, zonder erbij te vertellen dat ze van de SGP zijn.
Als ik dan moet kiezen kies ik voor de CU: bijna dezelfde standpunten, vaak inhoudelijk gezien goede politici en ze discrimineren niet en kunnen meebewegen en de vraagstukken beantwoorden in de geest van de tijd.
 
Waarom zouden ze niet in de kamer mogen zitten? Al kan ik nu mijn eigen vraag beantwoorden: ze discrimineren vrouwen. Of had jij nog meer redenen?
Kerk en staat zijn in Nederland officieel gescheiden. Dan kan een klup uit de kerk daar nooit zitting in hebben.
 
Kerk en staat zijn in Nederland officieel gescheiden. Dan kan een klup uit de kerk daar nooit zitting in hebben.

De kerk heeft toch ook geen zitting in de Tweede Kamer. Dit zijn mensen met een bepaalde geloofsovertuiging, die zich op basis van deze geloofsovertuiging gegroepeerd hebben. Dat moet toch kunnen?
 
De kerk heeft toch ook geen zitting in de Tweede Kamer. Dit zijn mensen met een bepaalde geloofsovertuiging, die zich op basis van deze geloofsovertuiging gegroepeerd hebben. Dat moet toch kunnen?
Zij beslissen mee en maken de wetgeving mogelijk dan wel houden zij door tegen te stemmen bepaalde wetgeving tegen. Dit alles puur en alleen vanuit het geloof.
Van mij mogen ze wel in de Kamer zitten. Ik wil alleen geen hypocriete geluiden horen wanneer een islamitische partij ook graag zich groepeert en de Kamer in wil.
 
Zij beslissen mee en maken de wetgeving mogelijk dan wel houden zij door tegen te stemmen bepaalde wetgeving tegen. Dit alles puur en alleen vanuit het geloof.
Van mij mogen ze wel in de Kamer zitten. Ik wil alleen geen hypocriete geluiden horen wanneer een islamitische partij ook graag zich groepeert en de Kamer in wil.

Iedereen handelt vanuit een bepaalde overtuiging. Dat kan een geloof (christendom, maar ook islam) zijn. Ik zal er niet op stemmen, al heb ik wel eens CDA gestemd. Zoals gezegd heb ik meer moeite met de vrouwendiscriminatie. Dat moet niet kunnen in een democratie.
 
De politieke partij SGP is de enige partij in de kamer die stelt dat vrouwen niet geschikt zijn om als kamerlid te fungeren, op basis van hun geslacht.

"Nou, we mogen het niet zeggen, maar wij vrouwen vinden de SGP niet geschikt om als lid te fungeren, laat staan kamerlid".
 
Laatst bewerkt:
Nederland is groter dan de Tweede Kamer.:)

En de wereld is weer groter dan Nederland.

Maar goed, politiek in Nederland. Van de partijen die in de kamer zitten, is de SGP de enige die zo'n overtuiging heeft, en ook daar door een rechter op zijn gewezen.
 
Ik kán niet op de klup stemmen want ze mogen niet in de kamer zitten én ze zijn op sommige gebieden echt te conservatief...Maar ze hebben veel standpunten waar mening Nederlander het mee eens is, als je ze voorlegt, zonder erbij te vertellen dat ze van de SGP zijn.

Los daarvan. Dat jij, en ik, het niet over ons brein krijgen om op zulke figuren te stemmen is een, dat er een hoop Nederlanders zijn die een deel van hun onzin is aangeleerd is twee, maar waar ik op doel is dat de partij wel vaardige politici voortbrengt (hoe fout de denkbeelden ook zijn).
 
Los daarvan. Dat jij, en ik, het niet over ons brein krijgen om op zulke figuren te stemmen is een, dat er een hoop Nederlanders zijn die een deel van hun onzin is aangeleerd is twee, maar waar ik op doel is dat de partij wel vaardige politici voortbrengt (hoe fout de denkbeelden ook zijn).

Als dit maar geen pleidooi van je is voor die foute denkbeelden, want die brengen toch echt ook heel wat ellende voort.
Zowel achter veel voordeuren als ook op straat.
Als niet meer piepjonge man prefereer ik het denkbeeld dat de vrouw minstens(;)) gelijkwaardig is aan de man. Zeker niet minder.
 
Welkom in de theocratie

klik en schrik

Hoe krijgt ie het voor elkaar, dit kan je m.i. niet alleen meer afschuiven op het feit dat het kabinet stiekum op deze partij leunt. Kennelijk roepen ze toch wel eens dingen die nut hebben, ook in de ogen van de andere partijen.

Ik weet ook niet wat ie allemaal voor elkaar heeft gekregen, ik ken de inhoud van de moties en de amendementen niet. Misschien valt het allemaal wel mee.

En hoe eng ik zijn denkbeeld ook vind, ik blijf zijn grap aan het begin van het nieuwe politieke seizoen richting Wilders briljante humor vinden. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan