Binnenlandse Politiek

Momenteel keuren ze acties zoals het delen van telefoonnummers niet goed volgens mij. Heb het idee dat zij sinds haar verkiezingswinst minder radicaal is.
Dat idee heb ik ook.
Natuurlijk zijn er ook nog andere roeptoeters die veel aandacht opeisen bijvoorbeeld van het type Akwasi.

Des te schrijnender het gebrek aan aandacht in de politiek voor de generatie die onze welvaartsstaat heeft opgebouwd.
In Op 1 gisteravond werden wat toezeggingen aan Hugo Borst c.s. getoond die de overheid deed de afgelopen jaren.

Aan tafel hoorden we echter uit de mond van mensen uit de zorg - deskundig omdat zij op de werkvloer actief zijn - dat de toegezegde 2,1 miljard helaas blijkbaar verdampt is in corona tijd.

Des te spijtiger dat diezelfde overheid nu notabene wil gaan bezuinigen terwijl het aantal hulpbehoevende ouderen snel toeneemt.
"Als de minister dit zo deed met Oncologie of Cardiologie" zou het hele land op zijn kop staan", zo luidt een zeer wijs citaat uit het gesprek.

Nu het al dan niet dementerende ouderen zijn die zorg nodig hebben luidt de boodschap van de overheid vrij vertaald; u zoekt het maar uit.
Degenen die het betreft roeptoeteren immers niet.
Dus gebeurt er helaas weinig of niets.
 
Aan tafel hoorden we echter uit de mond van mensen uit de zorg - deskundig omdat zij op de werkvloer actief zijn - dat de toegezegde 2,1 miljard helaas blijkbaar verdampt is in corona tijd.
Denk je niet dat er als gevolg van Corona meer geld aan zorg besteed is?
 
Ik ben/was een politieke junkie. Kabinet kan vallen en het doet me eigenlijk niks. Murw geslagen. Er komt toch wel een Rutte 5 en alles blijft bij ‘t oude. Ben ik de enige met dit gevoel?
Ik moet m'n eerdere keutel toch maar intrekken. Het is blijkbaar Rutte die aanstuurt op een val van het kabinet lees ik. Wordt wel spannend..
 
Denk je niet dat er als gevolg van Corona meer geld aan zorg besteed is?
Het ging over het geld dat extra vrij gemaakt zou worden naar aanleiding van de actie van Hugo Borst voor ouderenzorg.
De situatie was toen al schrijnend voor veel ouderen na het sluiten van veel verzorgingshuizen en het ontslag van veel directe zorgverleners aan het bed.

Misschien is het nuttig nog even te kijken naar genoemde Op 1 uitzending om te zien hoeveel mooie woorden en schone beloften nooit zijn waargemaakt.
En nu lees je dat de sluiting destijds wel een fout was maar dat er geen nieuwe gebouwd worden ondanks de stijgende vraag "omdat er toch niet voldoende personeel zal zijn."

Schrijnend lijkt me dus geen verkeerd woord voor de situatie van niet roeptoeterende ouderen.
Informeer maar eens bij Hugo Borst en Adelheid Roosen wat zij vinden van het feit dat de overheid haar beloftes niet heeft waargemaakt.
Schrijnend in dit welvarende land.
 
Bij nieuwsuur wordt gezegd dat Rutte het vertrouwen van de cu en d66 kwijt is. Vooral de cu wil niet aan de asielinstroomregels verscherpen. Rutte zit met een boze achterban.
Rutte die het kabinet opblaast en de volgende verkiezingen met een goed adielverhaal de verkiezingen in kan. Hij creëert hier een winwin situatie 🤔
 
Het blijft spannend in Den Haag. In het kabinet zijn ze er nog niet uit. Ze gaan vanmiddag verder praten.

Ben benieuwd. Het kan nog alle kanten op.
 
Bij nieuwsuur wordt gezegd dat Rutte het vertrouwen van de cu en d66 kwijt is. Vooral de cu wil niet aan de asielinstroomregels verscherpen. Rutte zit met een boze achterban.
Rutte die het kabinet opblaast en de volgende verkiezingen met een goed adielverhaal de verkiezingen in kan. Hij creëert hier een winwin situatie 🤔
Ik denk dat Rutte er gewoon mee wil ophouden en na het laten klappen ook bekend zal maken. Zelfde geldt voor Kaag.
 
Ik moet m'n eerdere keutel toch maar intrekken. Het is blijkbaar Rutte die aanstuurt op een val van het kabinet lees ik. Wordt wel spannend..
Rutte dreigt met het laten vallen van het kabinet, om z'n zin te krijgen. Als de historie iets leert is het dat D66 en CU dan geoon toegeven, in ruil voor een paar optische toezeggingen, die later niet haalbaar blijken te zijn. DE enige manier waarop dit kabinet valt is als of D66, CU of CDA de stekker eruit trekken, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Mijn gevoel zegt me dat dit gewoon over het reces heen gegooid zal worden.
 
Rutte dreigt met het laten vallen van het kabinet, om z'n zin te krijgen. Als de historie iets leert is het dat D66 en CU dan geoon toegeven, in ruil voor een paar optische toezeggingen, die later niet haalbaar blijken te zijn. DE enige manier waarop dit kabinet valt is als of D66, CU of CDA de stekker eruit trekken, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Mijn gevoel zegt me dat dit gewoon over het reces heen gegooid zal worden.
We gaan zien of Bikker net zo goed meloenen kan slikken als Segers, ergens heeft CDA belang bij klappen op asiel, achterban loopt weg naar partijen die daarin een hardere lijn hanteren. VVD kan zich profileren als een harde partij om zo mogelijk terug te winnen van FVD en PVV, CU kan de poot stijf houden waardoor die achterban gesust wordt nadat daar reuring ontstond door de samenwerking met de PVV in Flevoland. Alleen voor D66 heb ik geen flauw idee hoe het zou uitpakken.

We gaan het zien.
 
We gaan zien of Bikker net zo goed meloenen kan slikken als Segers, ergens heeft CDA belang bij klappen op asiel, achterban loopt weg naar partijen die daarin een hardere lijn hanteren. VVD kan zich profileren als een harde partij om zo mogelijk terug te winnen van FVD en PVV, CU kan de poot stijf houden waardoor die achterban gesust wordt nadat daar reuring ontstond door de samenwerking met de PVV in Flevoland. Alleen voor D66 heb ik geen flauw idee hoe het zou uitpakken.

We gaan het zien.
Of niet. Vaag compromis, bestaande uit wollige woorden die voor meer uitkeggen vatbaar zijn, met een nieuwe deadline om nu echt een beslissing te nemen ergens aan het eind van het jaar is het meest waarschijnlijke.
 
Of niet. Vaag compromis, bestaande uit wollige woorden die voor meer uitkeggen vatbaar zijn, met een nieuwe deadline om nu echt een beslissing te nemen ergens aan het eind van het jaar is het meest waarschijnlijke.
Dat Dacht ik eerst ook, maar als ik de pers zo lees en hoor wil de vvd dit voor het reces hebben geregeld..
 
Het kabinet valt.

Bronnen: kabinet valt, geen akkoord over asielmaatregelen​


Het is het kabinet niet gelukt om tot overeenstemming te komen over maatregelen om de asielinstroom te beperken. Dat wordt gemeld in Den Haag. Daarmee komt er een einde kabinet-Rutte IV.
 
  • Droevig
Reactions: Bas
Het kabinet valt.

Bronnen: kabinet valt, geen akkoord over asielmaatregelen​

Afgelopen verkiezingen op VVD gestemd, maar als Rutte aan het roer blijft ga ik dat waarschijnlijk niet weer doen. Dit valt mij tegen. Een recordperiode om tot een kabinet te komen, nu laat hij het gewoon vallen. Sowieso is het tijd voor een frisse wind. Rutte out.
 
Het kabinet valt.

Bronnen: kabinet valt, geen akkoord over asielmaatregelen​


Het is het kabinet niet gelukt om tot overeenstemming te komen over maatregelen om de asielinstroom te beperken. Dat wordt gemeld in Den Haag. Daarmee komt er een einde kabinet-Rutte IV.
Was te verwachten. Kabinet Rutte IV heeft bizar weinig bereikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan