Binnenlandse Politiek

Ik hoop het, als dat eens waar kon zijn. We kennen je 'argumenten' voor elke willekeurige vraag nu wel.
Geen idee wat je hoopt dat eens waar kon zijn.
Maar ik hoef het ook niet te weten aangezien jij steeds een van de twee duimpjes geeft wanneer J.B. weer eens persoonlijk ageert tegen mij in plaats van op de door mij geponeerde inhoud in te gaan.

Het nadeel van teveel ons-kent-ons is dat een forum kan gaan lijken op een theekransje van gelijkgestemden.
Waarin vijandig gereageerd wordt op afwijkende meningen.
En sommigen niet reageren op wat er wordt gezegd maar op wie dat doet.

Persoonlijk gaan mijn duimpjes naar de inhoud van een post, ongeacht wie hem heeft geplaatst.
Ook jij fijne dag verder.


Terug on topic;

Ik blijf het betreuren dat ondanks het betoog van Pieter Omtzigt en de zijnen in Op 1 en in de Volkskrant, er geen enquete komt.
Vooral nu deze week nog bleek dat de handicap van Mark Rutte - een falend geheugen - nu ook bij mevrouw Jorritsma blijkt op te duiken.
Hoezo "functie elders?" was toch wat we ook van haar te horen kregen.

Maar niet te lang wachten dus met enquetes voordat dit manco heel Den Haag treft. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf het betreuren dat ondanks het betoog van Pieter Omtzigt en de zijnen in Op 1 en in de Volkskrant, er geen enquete komt.
Dat laatste is dus weer eens complete onzin. Er komt sowieso een rapport. Partijen willen dat afwachten voordat er verdere stappen worden gezet. Iets wat ook gisteren bij op1 is gezegd overigens. De reden waarom Partijen gestopt zijn met de commissie heb ik al onderbouwd hier. Dus geen onzin roepen aub..
 
Op de site van de Volkskrant is te lezen een bijdrage van Liane den Haan, Nicky Pouw - Verwey en Pieter Omtzigt.
Niet te geloven dat de parlementaire enquete is uitgesteld, hetgeen wellicht zelfs afstel betekent.
De geloofwaardigheid van de overheid begint steeds lachwekkender te worden.
Of is het om te huilen?
Uitstel is niet altijd afstel. Daarnaast is het lastig onderzoeken met mensen, die sowieso tegen alle maatregelen waren. Tot slot loopt er al een enquête en is twee enquêtes gewoon een te grote belasting voor kamerleden.
 
.
Uitstel is niet altijd afstel. Daarnaast is het lastig onderzoeken met mensen, die sowieso tegen alle maatregelen waren. Tot slot loopt er al een enquête en is twee enquêtes gewoon een te grote belasting voor kamerleden.
Dat is precies wat ik probeer duidelijk te maken. Dat laatste heb ik nog niet eens genoemd. Maar ook dat is een goed argument
 
Uitstel is niet altijd afstel. Daarnaast is het lastig onderzoeken met mensen, die sowieso tegen alle maatregelen waren. Tot slot loopt er al een enquête en is twee enquêtes gewoon een te grote belasting voor kamerleden.
Je eerste zin klopt, maar kent veel uitzonderingen.
De commissie was zorgvuldig samengesteld met mensen met verschillende opvattingen.
Het risico van uitstel heb ik al genoemd; hoe langer we wachten hoe meer kans op "geheugenverlies".
Dat tiert nogal welig binnen de overheid.

Een nieuwe plaag derhalve naast die andere die zo'n grote belasting is voor ambtenaren.
Namelijk het zwart kalken en dus onleesbaar maken van grote stukken tekst als er eindelijk antwoord komt op een verzoek om vrijgave van iets via de WOB dan wel WOO.
Hoezo transparantie?
Waar zou toch het dalend vertrouwen in de overheid vandaan komen?
 
Crisisoverleg over asiel en migratie, val kabinet niet uitgesloten - https://nos.nl/l/2481621

Spanned, zal het kabinet binnenkort vallen?
typisch Rutte. Dat trucje gebruikt hij vaker. Op die manier heeft hij dat toeslagenaffairedebat ook gekanteld, hij herhaalde een aantal keer dat de vvd in de oppositie zou gaan als dat nodig was. D66 en cda veranderden van toon en voila. De grote houdini act voltooid..
 
Hopelijk niet. Ik zit niet te wachten op een tweede kamer met 50 BBB zetels.
Misschien ook wel goed. Des te sneller zijn we er vanaf. Zo'n protestpartij weet eigenlijk ook wel dat het makkelijker roepen is vanaf de zijlijn en dat wanneer ze verantwoordelijkheid moeten nemen ze niks kunnen oplossen. Zie bijvoorbeeld de pvv in het eerste kabinet Rutte.
 
Och, ik heb wel eens een blaadje voorbij zien komen waarbij op een A4tje 3 woorden te lezen waren. Die leek me vrij rigoureus. :grin:
Het zijn niet alleen persoonsgegevens die weggelakt worden, ook de mening van de ambtenaar wordt gelakt. En geloof mij, die hebben nog wel eens een mening.

Overigens geef je met 'het lijkt' precies aan wat ik bedoel, het lijkt is geen zeker weten en geen bewijs.
 
als je niet kan zien wat er staat, hoe weer je dan dat het te rigoureus is?
Zie Vedette's reactie.
Och, ik heb wel eens een blaadje voorbij zien komen waarbij op een A4tje 3 woorden te lezen waren. Die leek me vrij rigoureus. :grin:
Ik zelfs hele pagina's zonder iets leesbaars.
Gelukkig heeft de overheid nooit iets te verbergen en doet ze nooit iets fout.
Anders waren we er mee aan .;)
Ik geloof je.
Dit komt overeen met wat ik hoor van twee kennissen bij het waterschap de Dommel.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan