Binnenlandse Politiek

We mogen als individuen toch ook wel een beetje onze keuzes blijven maken, hopelijk? Niks wat leuk is, is alleen maar goed. Juist de afweging, het soms onthouden en het soms nemen is de lol ervan.
Tot dat het mis gaat.

Paar weken terug gebeurde er in 2 dagen tijd 2x een auto ongeluk waar bij een kind verongelukte waar de veroozaker een dronken persoon was. Dat vind ik toch wel vreselijk. Er moet dus wel iets gebeuren om dat aan te pakken want dat mag gewoon niet gebeuren. En ja veel hogere straffen voor dronken achter t stuur zitten zou een zeer goede oplossing zijn.
 
Tot dat het mis gaat.

Paar weken terug gebeurde er in 2 dagen tijd 2x een auto ongeluk waar bij een kind verongelukte waar de veroozaker een dronken persoon was. Dat vind ik toch wel vreselijk. Er moet dus wel iets gebeuren om dat aan te pakken want dat mag gewoon niet gebeuren. En ja veel hogere straffen voor dronken achter t stuur zitten zou een zeer goede oplossing zijn.
Er mag wel eens getornd worden aan het gegeven dat iemand die jaarlijks minimaal 1 grove overtreding begaat (roodlichtnegatie, 30+ te hard rijden, gebruik mobiel tijdens rijden) gewoon het nieuwe rijbewijs kan halen als deze delicten allen slecht per camera geregistreerd zijn.
 
Tot dat het mis gaat.

Paar weken terug gebeurde er in 2 dagen tijd 2x een auto ongeluk waar bij een kind verongelukte waar de veroozaker een dronken persoon was. Dat vind ik toch wel vreselijk. Er moet dus wel iets gebeuren om dat aan te pakken want dat mag gewoon niet gebeuren. En ja veel hogere straffen voor dronken achter t stuur zitten zou een zeer goede oplossing zijn.
Eens, dronken achter het stuur is onvergeeflijk. Harder straffen, of welke amdere maatregel dan ook om het tegen te gaan, is welkom.

Toch moeten we ook beseffen dat we met regels en campagnes niet het absolute kunnen bereiken. Incidenten blijven voorkomen. Vreselijk - maar we moeten niet teveel door incidenten geleid worden. Helaas is dronkenschsp achter het stuur misschien geen incident meer.
 
Eens, dronken achter het stuur is onvergeeflijk. Harder straffen, of welke amdere maatregel dan ook om het tegen te gaan, is welkom.

Toch moeten we ook beseffen dat we met regels en campagnes niet het absolute kunnen bereiken. Incidenten blijven voorkomen. Vreselijk - maar we moeten niet teveel door incidenten geleid worden. Helaas is dronkenschsp achter het stuur misschien geen incident meer.
Harder straffen, maar vooral verhogen pakkans.
 
Godzijdank heb je die onzin van groepapp voor de ouders niet in Frankrijk. Ik moet er ook niet aan denken dat ik in dat soort zinloze groepen zou moeten zitten.
 
Eens. Ik moet duidelijker zijn. Ik ben niet tegen een ander ras. Ik geloof daar niet in want we zijn gewoon 1 ras. Ik geloof wel dat verschillende geloven in een land botsen en vaak brengen mensen uit andere landen die geloven mee. Vandaar dat ik zeg niet in een multiculturele samenleving te geloven juist omdat dat verschillende geloven en dus ellende met zich meebrengt. Ik zeg niet dat de Islam slechter is dan het Christendom maar het Christendom is nu eenmaal het meest aanwezig in Nederland. Ik zou in Marokko ook niet juichen wanneer een paar Nederlanders een kerk gaan bouwen.

Mooie teksten die helaas vaak niet overeen komen met de realiteit van nu. Verder heeft de bijbel ook mooie teksten maar beland je gewoon in de hel wanneer je Jezus niet aanbidt.
Ik denk dat je gelijk hebt dat verschillende geloven en culturen behoorlijk kunnen botsen. Ik merk dat jij dat eigenlijk wel een ding vindt en geen dingetje ;). Maar niet getreurd, je bent niet de enige en het is niet abnormaal. Je uit het hier en dat is heel goed! En blijf dat doen. Ook je afkeer tegen de islam of welk geloof dan ook zou ik hier gewoon blijven posten.
Het is al eerder gezegd hier maar het is echt van alle tijden. Alle samenlevingen zijn veranderd en steeds meer gepolariseerd. Ik zie het nu ook in Iran: de twee groepen staan echt lijnrecht tegenover elkaar en de groep tegen de regering heeft de hele sociale media gekaapt. De voorstanders van de ayatollahs durven zich maar mondjesmaat uiten overal. Ik weet niet of dat een goede ontwikkeling is. Want sommige van hen zijn niet per sé voor deze regering maar zijn bang voor bijv een invasie door het Westen. Ze hebben om zich heen gezien waar dat toe leidt natuurlijk. Maar er is een groep die hardnekkig gelooft in wat deze regering doet. Dat zij geen ruimte krijgen om zich te uiten vind ik alleen maar goed. Dat is de zeer extreme groep namelijk. Zo hebben we ook hier in NL groepen die tegenover elkaar staan al is dat uiteraard van een hele andere orde.
En weet je, ik herken gewoon wat jij zegt. De niet westerse culturen kunnen het onderling namelijk ook niet altijd goed vinden met elkaar. Ze kennen elkaar vaak niet goed genoeg en leven met hun eigen beelden. Iraniërs zijn eigenlijk de ergste van allemaal denk ik soms. Mijn Iraanse vrienden en familie hier hebben gewoon een voorkeur voor een NLse partner of een blanke partner en anders een Iraniër die hier geboren en/of opgegroeid is. Ik zie ook bijna nooit een Iraanse jongen of meisje met een zwarte iemand hand in hand lopen, of met iemand uit India, Pakistan of Bangladesh etc. Er wonen 4 miljoen Afghanen in Iran, al sinds 40 jaar. Maar het komt maar sporadisch voor dat er huwelijken plaatsvinden tussen mensen uit beide landen. Dit, terwijl ze dezelfde taal spreken ( niet alle Afghanen maar grotendeels wel Perzisch). Afghanen worden ontzettend vaak gediscrimineerd. Hun kinderen die in Iran worden geboren krijgen met veel pijn en moeite een officiële geboorteakte. Ze krijgen niet zomaar een baan en zeker niet bij de overheid etc. Gelukkig spreekt de nieuwe generatie Iraniërs zich hier erg tegen uit.
Ik wilde alleen dit zo bespreken zodat jij weet dat wat jij post eigenlijk de stem is van een groep mensen in onze samenleving en dat we ook dat geluid moeten koesteren.
 
Ik denk dat je gelijk hebt dat verschillende geloven en culturen behoorlijk kunnen botsen. Ik merk dat jij dat eigenlijk wel een ding vindt en geen dingetje ;). Maar niet getreurd, je bent niet de enige en het is niet abnormaal. Je uit het hier en dat is heel goed! En blijf dat doen. Ook je afkeer tegen de islam of welk geloof dan ook zou ik hier gewoon blijven posten.
Het is al eerder gezegd hier maar het is echt van alle tijden. Alle samenlevingen zijn veranderd en steeds meer gepolariseerd. Ik zie het nu ook in Iran: de twee groepen staan echt lijnrecht tegenover elkaar en de groep tegen de regering heeft de hele sociale media gekaapt. De voorstanders van de ayatollahs durven zich maar mondjesmaat uiten overal. Ik weet niet of dat een goede ontwikkeling is. Want sommige van hen zijn niet per sé voor deze regering maar zijn bang voor bijv een invasie door het Westen. Ze hebben om zich heen gezien waar dat toe leidt natuurlijk. Maar er is een groep die hardnekkig gelooft in wat deze regering doet. Dat zij geen ruimte krijgen om zich te uiten vind ik alleen maar goed. Dat is de zeer extreme groep namelijk. Zo hebben we ook hier in NL groepen die tegenover elkaar staan al is dat uiteraard van een hele andere orde.
En weet je, ik herken gewoon wat jij zegt. De niet westerse culturen kunnen het onderling namelijk ook niet altijd goed vinden met elkaar. Ze kennen elkaar vaak niet goed genoeg en leven met hun eigen beelden. Iraniërs zijn eigenlijk de ergste van allemaal denk ik soms. Mijn Iraanse vrienden en familie hier hebben gewoon een voorkeur voor een NLse partner of een blanke partner en anders een Iraniër die hier geboren en/of opgegroeid is. Ik zie ook bijna nooit een Iraanse jongen of meisje met een zwarte iemand hand in hand lopen, of met iemand uit India, Pakistan of Bangladesh etc. Er wonen 4 miljoen Afghanen in Iran, al sinds 40 jaar. Maar het komt maar sporadisch voor dat er huwelijken plaatsvinden tussen mensen uit beide landen. Dit, terwijl ze dezelfde taal spreken ( niet alle Afghanen maar grotendeels wel Perzisch). Afghanen worden ontzettend vaak gediscrimineerd. Hun kinderen die in Iran worden geboren krijgen met veel pijn en moeite een officiële geboorteakte. Ze krijgen niet zomaar een baan en zeker niet bij de overheid etc. Gelukkig spreekt de nieuwe generatie Iraniërs zich hier erg tegen uit.
Ik wilde alleen dit zo bespreken zodat jij weet dat wat jij post eigenlijk de stem is van een groep mensen in onze samenleving en dat we ook dat geluid moeten koesteren.
Ben jij thuis aan tafel ook van de lappen tekst of komen de kleine IPF’jes er nog wel eens tussen?






Of zijn ze net zo erg? 😉
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF

Iedereen om me heen snuift en niemand is een paria. Is heel gebruikelijk geworden in de loop der jaren onder (jong)volwassenen. Hup Holland Hup!
Serieus? Ik weet van niemand die dat doet. Ik vind het ook asociaal. Klaag jij ondertussen ook over drugscriminaliteit, milieuvervuiling door drugsafval en het meetrekken van kansloze jongeren in de criminaliteit?
Gangbaar maakt het nog niet sociaal geaccepteerd en ik had het over het laatste punt. Roken is waarschijnlijk nog steeds gangbaarder dan drugs, maar als je rookt ben je een sociale paria. Ik ben alweer 11 jaar gestopt met roken en zelfs toen al merkte ik in mijn laatste jaren dat het steeds minder maatschappelijk geaccepteerd werd. Één van de redenen dat ik gestopt ben is dat je op een gegeven moment in een aangewezen verdomhoekje moest roken buiten in de kou, dat ik zoiets had: waar ben ik mee bezig, ik ben toch geen junk?

Dat is wel fijn om te weten dat mensen het prima vinden dat ik niet dronken achter het stuur kruip, dat ik mijn vrouw niet in een dronken bui mishandel, dat ik niet in het ziekenhuis beland met nierfalen. Toch wel een heel tolerant land Nederland :ROFL:
Vreemd dat je wel mag roken, maar niet mag drinken van Allah. Ik snap het verschil niet. Ik neem aan dat de schadelijkheid voor de omgeving niet is meegenomen in die regels.
Dat naar school gaan is leuk, de groepsapp met ouders zou volgens Dante (de schrijver, niet de oud PSVer) gewoon de 6e cirkel van de hel zijn.
Daar heb ik een vrouw voor :ROFL: Jij ook, las ik daarna.
 
Vreemd dat je wel mag roken, maar niet mag drinken van Allah. Ik snap het verschil niet. Ik neem aan dat de schadelijkheid voor de omgeving niet is meegenomen in die regels.
Dus als jij iemand in de winkel ziet stelen dan trek jij ook de conclusie dat het mag van het wetboek? De moslim en Islam zijn net als de burger en het burgerwetboek twee verschillende dingen ;)
 
Serieus? Ik weet van niemand die dat doet.

Ik denk dat het vaak een gevalletje is "when you see it..", wanneer het op drugsgebruik aankomt. Je staat ervan te kijken. Wie weet zijn het bij jou in je omgeving inderdaad alleen maar mensen die op dat vlak geheelonthouder zijn. Maar als je iemand bent die nooit iets doet, blijft het vanuit je omgeving ook een goedbewaard geheim. Op het moment dat mensen merken dat ze het kunnen toegeven, bijvoorbeeld omdat je zelf ook wel eens meedoet, kom je erachter dat heel veel mensen het doen.

Niet voor niks dat het zo'n grote business is. Is niet omdat er maar een kleine groep zou zijn.
 
Serieus? Ik weet van niemand die dat doet. Ik vind het ook asociaal. Klaag jij ondertussen ook over drugscriminaliteit, milieuvervuiling door drugsafval en het meetrekken van kansloze jongeren in de criminaliteit?
Jij gaat niet om met de gemiddelde Nederlander
 
Dus als jij iemand in de winkel ziet stelen dan trek jij ook de conclusie dat het mag van het wetboek? De moslim en Islam zijn net als de burger en het burgerwetboek twee verschillende dingen ;)
Nou ja, je was nogal streng/duidelijk de laatste tijd. Dus zo bezien bevreemdt het me.
Jij gaat niet om met de gemiddelde Nederlander
Blijkbaar. Misschien ken ik ze wel, maar weet ik er niet van.

Gezien de enorme gevolgen van drugsgebruik mogen van mij gebruikers ook gestraft worden.
 
Nou ja, je was nogal streng/duidelijk de laatste tijd. Dus zo bezien bevreemdt het me.

Blijkbaar. Misschien ken ik ze wel, maar weet ik er niet van.

Gezien de enorme gevolgen van drugsgebruik mogen van mij gebruikers ook gestraft worden.

Haha dat vind ik altijd zo typisch dat als ik me aan de basisvoorschriften houd van het geloof dat ik dan meteen streng gelovig ben. Ben alweer 11 jaar gestopt met roken he, dus genoeg tijd gehad om te radicaliseren tot de strenge moslim die ik nu ben 😜

Ja, wat drugsgebruik betreft kan ik me wel vinden in wat je zegt. Wel gruwelen van geweld Mexicaanse kartels maar niet realiseren dat door de behoefte aan maatschappelijke genot door o.a de gemiddelde gezellige Nederlander dit geweld plaatsvindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan