Binnenlandse Politiek

Daarom is dat taartgebeuren zo vreemd. Heb nog nooit een collega gehad die mij verplicht de taart door de strot duwde.
Bovendien hebben wij bijna alleen maar fancy geitenwollen vegan taarten. Niet dat die gezonder zijn, overigens, suikers zijn veelal net zo (of meer) aanwezig.

Enfin het debat over suiker ontwaken is prima. De oproep tot verplichtingen en regels wmb niet.
 
Nee, ik begeef me onder de gemiddelde Nederlander. 😊
Dan zijn Den Bosch en Eindhoven waar ik heb gewoond en gewerkt misschien geen gemiddelde steden, maar overal waar ik in het bedrijfsrestaurant zou zeggen dat ik toe ben aan een lijntje zal mij voor paria verklaren ;)
 
We mogen als individuen toch ook wel een beetje onze keuzes blijven maken, hopelijk? Niks wat leuk is, is alleen maar goed. Juist de afweging, het soms onthouden en het soms nemen is de lol ervan.
Dat mag je zeker en ik denk dat reguleren doorgaans beter werkt dan verbieden. Maar in een woke-tijdperk waarin met veel emotie zaken worden benoemd, vind ik soms de selectieve verontwaardiging gewoon opvallend. Als jij graag je pilsje of jointje wil nuttigen, gun een ander dan ook zijn 'afwijking' ;)
 
Dan zijn Den Bosch en Eindhoven waar ik heb gewoond en gewerkt misschien geen gemiddelde steden, maar overal waar ik in het bedrijfsrestaurant zou zeggen dat ik toe ben aan een lijntje zal mij voor paria verklaren ;)
Brabant is het centrum van drugsliefhebbend Nederland. Als je het niet ziet zie je ‘t niet, maar het is echt heel gangbaar geworden, hoor.
 
Dat mag je zeker en ik denk dat reguleren doorgaans beter werkt dan verbieden. Maar in een woke-tijdperk waarin met veel emotie zaken worden benoemd, vind ik soms de selectieve verontwaardiging gewoon opvallend. Als jij graag je pilsje of jointje wil nuttigen, gun een ander dan ook zijn 'afwijking' ;)
Iedereen vindt ‘t toch prima dat jij geheelonthouder bent? Moet je zelf weten. Jij wil anderen opleggen wat ze wel of niet moeten of mogen, juist. Niet andersom.
 
Brabant is het centrum van drugsliefhebbend Nederland. Als je het niet ziet zie je ‘t niet, maar het is echt heel gangbaar geworden, hoor.
Gangbaar maakt het nog niet sociaal geaccepteerd en ik had het over het laatste punt. Roken is waarschijnlijk nog steeds gangbaarder dan drugs, maar als je rookt ben je een sociale paria. Ik ben alweer 11 jaar gestopt met roken en zelfs toen al merkte ik in mijn laatste jaren dat het steeds minder maatschappelijk geaccepteerd werd. Één van de redenen dat ik gestopt ben is dat je op een gegeven moment in een aangewezen verdomhoekje moest roken buiten in de kou, dat ik zoiets had: waar ben ik mee bezig, ik ben toch geen junk?
Iedereen vindt ‘t toch prima dat jij geheelonthouder bent? Moet je zelf weten. Jij wil anderen opleggen wat ze wel of niet moeten of mogen, juist. Niet andersom.
Dat is wel fijn om te weten dat mensen het prima vinden dat ik niet dronken achter het stuur kruip, dat ik mijn vrouw niet in een dronken bui mishandel, dat ik niet in het ziekenhuis beland met nierfalen. Toch wel een heel tolerant land Nederland :ROFL:
 
Bovendien hebben wij bijna alleen maar fancy geitenwollen vegan taarten. Niet dat die gezonder zijn, overigens, suikers zijn veelal net zo (of meer) aanwezig.

Enfin het debat over suiker ontwaken is prima. De oproep tot verplichtingen en regels wmb niet.
Helaas is dat wel vaak een logische vervolgstap. Het begint met informeren, het eindigt met controleren. Of mag jij ‘s ochtends nog wel een Liga in de tas van je kinderen doen?
 
Dat een ander mij zijn wil op wil leggen door alle negatieve aspecten te benoemen is gewoon een vorm van manipulatie.
Religie moet tot in den treure geanalyseerd kunnen worden, de negatieve aspecten benoemd worden, het ridiculiseren etc, maar iets waarvan aantoonbaar negatieve consequenties heeft, mag vooral niet benoemd worden, want dat is manipulatie.

Zonder dat je het in de gaten hebt, heb jij ook gewoon je heilige huisjes Welt, alleen je ziet het niet, omdat je er zelf in woont ;)

O en trouwens: alcohol drinken is een keuze :ROFL:
 
Religie moet tot in den treure geanalyseerd kunnen worden, de negatieve aspecten benoemd worden, het ridiculiseren etc, maar iets waarvan aantoonbaar negatieve consequenties heeft, mag vooral niet benoemd worden, want dat is manipulatie.

Zonder dat je het in de gaten hebt, heb jij ook gewoon je heilige huisjes Welt, alleen je ziet het niet, omdat je er zelf in woont ;)

O en trouwens: alcohol drinken is een keuze :ROFL:
Eens.
 
Helaas is dat wel vaak een logische vervolgstap. Het begint met informeren, het eindigt met controleren. Of mag jij ‘s ochtends nog wel een Liga in de tas van je kinderen doen?
Ze gaan nog niet naar school, maar ik weet het eigenlijk niet. Tot nu toe is het vaak rozijntjes en fruit. Hoewel ze laatst ook een eierkoek meekreeg naar de gastouder :zien:
 
Terug
Bovenaan Onderaan