Binnenlandse Politiek

Wetten maken, teksten redigeren en zorgen dat alles klopt. De begrotingen maken, controleren enzovoorts. Juist veel zwaarder dan beetje hangen in een kamer.


En daarnaast nog studeren?
Nee, dat had echt niet gekund. Wel nog wat bijles gegeven als bijbaantje.

Had overigens wel gepland nog wat punten erbij te halen, maar ik ging helemaal op in het bestuurswerk. Er zijn wel mensen die er naast studeren, maar die zijn er dan dus ook een stuk minder. En dat is dan vaak 1 of 2 vakken, niet heel veel meer.
 
Je hebt nog nooit gehoord dat politici weken van 80 uur maken en zelden complimenten krijgen? Echt geen droombaan, hoor.

Ach, zal het 69 uur zijn. Dat is nog altijd veel meer dan de meeste Nederlanders. Veel wonen volgens mij in Den Haag, dus dan zie je je gezin ook nog zelden. Want die wonen dan nog elders.

Ik blijf erbij. Geen baan om te benijden.
Van Rutte is bekend dat ie weken van 100 uur of meer maakt..
 
Je hebt nog nooit gehoord dat politici weken van 80 uur maken en zelden complimenten krijgen? Echt geen droombaan, hoor.

Puhh puhh, met koffietje, in een warm kantoor, met netflix op achtergrond, doen alsof je hard werkt en stiekem doe je tig andere dingen. Een bouwvakker die 40 uur per week maakt heeft het 400x zwaarder en verdient 4000x minder per jaar.
 
Puhh puhh, met koffietje, in een warm kantoor, met netflix op achtergrond, doen alsof je hard werkt en stiekem doe je tig andere dingen. Een bouwvakker die 40 uur per week maakt heeft het 400x zwaarder en verdient 4000x minder per jaar.
Dramaqueen. ;)
 
Puhh puhh, met koffietje, in een warm kantoor, met netflix op achtergrond, doen alsof je hard werkt en stiekem doe je tig andere dingen. Een bouwvakker die 40 uur per week maakt heeft het 400x zwaarder en verdient 4000x minder per jaar.
Je haalt de begrippen fysiek zwaar en mentaal zwaar door mekaar. Fysiek is het beroep van bouwvakker natuurlijk zwaarder. Maar mentaal is dat lastiger te zeggen. Als jij te veel uren maakt, is dat mentaal heel zwaar.

En dan hebben we het nog niet eens over de bedreigingen aan het adres van politici dat enorm is toegenomen.
 
Puhh puhh, met koffietje, in een warm kantoor, met netflix op achtergrond, doen alsof je hard werkt en stiekem doe je tig andere dingen. Een bouwvakker die 40 uur per week maakt heeft het 400x zwaarder en verdient 4000x minder per jaar.
Je kan dat gewoon niet vergelijken. Er zijn echt wel betere banen te verzinnen dan politicus.
 
Mijn post ging puur over de rekenrente binnen het huidige systeem. Maar als we naar het nieuwe systeem kijken dan kan ik je wel begrijpen. Het lastige is dat beide systemen de nodige voors en tegens hebben, het is maar net is welke aspecten je zwaarder vindt tellen. Ik vind in ieder geval dat je vooral moet kijken naar de essentie van de systemen en niet naar korte termijn problemen zoals hoe de pensioenpotten naar het nieuwe systeem meegenomen moeten worden. Een groot nadeel van de persoonlijke potjes is dat het meer onzekerheid geeft dan de toezeggingen die in het huidige systeem worden gedaan. Heb voor een pensioenfonds gewerkt waar deelnemers een persoonlijk pensioenkapitaal opbouwden in de beschikbare premieregeling en hierbij gezien hoe erg de pensioenen kunnen fluctueren. Als je op een ongunstig moment (dip in beleggingen, lage rente) met pensioen gaat ben je de klos, het blijft tot het laatste moment afwachten hoe hoog je pensioen wordt en veel mensen snappen er niks van. Er worden slechts indicaties gegeven in plaats van (mogelijk onhaalbare) beloftes. Tegelijkertijd is het nieuwe systeem wel duurzaamer, de kans dat niet aan pensioenverplichtingen kan worden voldaan is er immers nihil. Geen discussie meer over wie welk deel van de gezamenlijke pot krijgt. Lastig, lastig.
Ja, lastig, maar het leeft zo te zien niet erg, die nieuwe pensioenwet, gezien de weinige reacties.

Wie afgelopen maandag Radar gemist heeft doet er goed aan nog eens terug te kijken.
Er wordt duidelijk gewezen op de nadelen al probeert een Telegraaf figuur er wat onzin tegenover te stellen.
Met name Pieter Omtzigt vraagt om meer duidelijkheid alvorens te kunnen beslissen.

Dramatisch wordt het als minister Schouten een lesje geeft in "hoe bedonder ik het volk namens de overheid".
Alle vragen met gladde praatjes omzeilend wil zij dat de Tweede Kamer de wet er door jaagt ZONDER eerst kennis te hebben genomen van de nog niet beschikbare info.
Hoeveel gekker gaan ze in Den Haag nog worden?
 
Ja, lastig, maar het leeft zo te zien niet erg, die nieuwe pensioenwet, gezien de weinige reacties.

Wie afgelopen maandag Radar gemist heeft doet er goed aan nog eens terug te kijken.
Er wordt duidelijk gewezen op de nadelen al probeert een Telegraaf figuur er wat onzin tegenover te stellen.
Met name Pieter Omtzigt vraagt om meer duidelijkheid alvorens te kunnen beslissen.

Dramatisch wordt het als minister Schouten een lesje geeft in "hoe bedonder ik het volk namens de overheid".
Alle vragen met gladde praatjes omzeilend wil zij dat de Tweede Kamer de wet er door jaagt ZONDER eerst kennis te hebben genomen van de nog niet beschikbare info.
Hoeveel gekker gaan ze in Den Haag nog worden?
Ondertussen is er al een heel ander pad gekozen dus nu nog klagen over de wet er door jagen is een beetje bezijden de waarheid.

En hier reageer ik bewust niet op, jij hebt je stellingname dat het allemaal beroerd is, kan ik net zo goed tegen een muur aanpraten. Evenveel effect.
 
Ondertussen is er al een heel ander pad gekozen dus nu nog klagen over de wet er door jagen is een beetje bezijden de waarheid.

En hier reageer ik bewust niet op, jij hebt je stellingname dat het allemaal beroerd is, kan ik net zo goed tegen een muur aanpraten. Evenveel effect.
Dat andere pad dat gekozen is heb ik dan gemist.
En zo lang experts die vrijuit kunnen praten over hoe het er aan toe gaat in die wereld nog steeds zeggen dat het risico meer bij het individu komt te liggen en minder bij de pensioenfondsen is er alle reden om zeer alert te blijven.
Dat je mij zwart maakt omdat ik meer vertrouwen heb in gefundeerde kritiek van Pieter Omtzigt dan in de gladde praatjes van de eerst op landbouw- en nu blijkbaar op pensioengebied "deskundige"' minister Schouten neemt deze "muur" je overigens niet kwalijk hoor.
Al bemoeilijkt het inhoudelijke discussies.
Bijvoorbeeld over het kamerleden aansporen alvast te stemmen zonder hen van alle info te voorzien.
Hetgeen jij blijkbaar normaal vindt nu je discussie weer vermijdt.:unsure:
 
Dat andere pad dat gekozen is heb ik dan gemist.
En zo lang experts die vrijuit kunnen praten over hoe het er aan toe gaat in die wereld nog steeds zeggen dat het risico meer bij het individu komt te liggen en minder bij de pensioenfondsen is er alle reden om zeer alert te blijven.
Dat je mij zwart maakt omdat ik meer vertrouwen heb in gefundeerde kritiek van Pieter Omtzigt dan in de gladde praatjes van de eerst op landbouw- en nu blijkbaar op pensioengebied "deskundige"' minister Schouten neemt deze "muur" je overigens niet kwalijk hoor.
Al bemoeilijkt het inhoudelijke discussies.
Bijvoorbeeld over het kamerleden aansporen alvast te stemmen zonder hen van alle info te voorzien.
Hetgeen jij blijkbaar normaal vindt nu je discussie weer vermijdt.:unsure:
Voor iemand die hoog van de toren blaast dat ie er alles van weet en de rest zich moet inlezeb bevreemd het mij ten zeerste dat je de laatste ontwikkelingen niet kent. Dat neigt ergens naar populisme.
Er zijn deskundigen voor, er zijn deskundigen tegen. Kennelijk hecht jij vooral waarde aan hen die tegen zijn en verhef je dat tot absolute waarheid.
 
Voor iemand die hoog van de toren blaast dat ie er alles van weet en de rest zich moet inlezeb bevreemd het mij ten zeerste dat je de laatste ontwikkelingen niet kent. Dat neigt ergens naar populisme.
Er zijn deskundigen voor, er zijn deskundigen tegen. Kennelijk hecht jij vooral waarde aan hen die tegen zijn en verhef je dat tot absolute waarheid.
Toe maar.
"Hoog van de toren blazen" en "populisme".
Het is maar wat iemand wil horen of zien.

Al mijn goed beargumeenteerde posts over dit onderwerp zijn bedoeld om mensen die het betreft- (veel) jonger dan mijn zeventig plus leeftijd - er op attent te maken dat ze aandacht moeten besteden aan dit onderwerp dat waarschijnlijk op social media door allerlei onzinnige berichten wordt ondergesneeuwd.
Maar goed, nu je weer niet in gaat op het niet fatsoenlijk antwoorden geven door een minister en je degene die daar op wijst liever in een populistische hoek neerzet, praat ik blijkbaar tegen een muur.
Dat is niet zinvol en daar zullen we het dus nu maar bij laten.
 
Een heel goed artikel dat aandacht verdient is te lezen in het Parool van 19 november op hun site onder de titel "Opinie; Kritische en meerstemmige journalistiek is ook in crisistijd onmisbaar."
Dit mede i.v.m een debat in de Balie in Amsterdam op 26 november a.s.
Klinkt interessant , ook al vanwege het huidige politieke klimaat en hedendaagse Haagse mores.
 
Zowel Omtzigt als Leijten vergalloperen zich steeds vaker als het gaat om het wob verzoek. Omtzigt uitte kritiek vandaag t.o.v. Rob Jetten over een bepaald rapport. Bleek dat dat gewoon online staat.. oeps..
 
Terug
Bovenaan Onderaan