Binnenlandse Politiek

Na jah, Ralf Edström maakt wel een goed punt. Als overheid hoor je achter de burger staan, niet er tegenover. Neem bijvoorbeeld dat toeslagen affaire, dat zorgt erover dat burgers minder vertrouwen hebben in de overheid. En die gaan de stemmen op partijen die ook geen vertrouwen hebben zoals de FvD. Er zullen minder mensen op zulke partijen stemmen als de overheid wel te vertrouwen is.
kan zijn, maar niet eens zijn is geen reden geweld te propageren. Ik ben het niet eens met Wilders of fvd, dus mag ik geweld tegen ze gebruiken? Lekkere maatschappij waar iedereen eigen rechter gaat spelen..
 
Na jah, Ralf Edström maakt wel een goed punt. Als overheid hoor je achter de burger staan, niet er tegenover. Neem bijvoorbeeld dat toeslagen affaire, dat zorgt erover dat burgers minder vertrouwen hebben in de overheid. En die gaan de stemmen op partijen die ook geen vertrouwen hebben zoals de FvD. Er zullen minder mensen op zulke partijen stemmen als de overheid wel te vertrouwen is.
Ja, want bij de FvD zijn ze lekker vertrouwenswaardig, oplossingsgericht, rechtvaardig en barstensvol met getalenteerde of bewezen bestuurders die de orde zouden kunnen herstellen en bewaken in al die complexe thema's.
 
kan zijn, maar niet eens zijn is geen reden geweld te propageren. Ik ben het niet eens met Wilders of fvd, dus mag ik geweld tegen ze gebruiken? Lekkere maatschappij waar iedereen eigen rechter gaat spelen..
Het is zeker niet goed te praten. En je ziet dat ook terug in de daling van FvD in de peilingen. Want de meeste mensen willen geen geweld.

Ja, want bij de FvD zijn ze lekker vertrouwenswaardig, oplossingsgericht, rechtvaardig en barstensvol met getalenteerde of bewezen bestuurders die de orde zouden kunnen herstellen en bewaken in al die complexe thema's.
Juist. Daarom is de grote vraag: waarom stemmen mensen op partijen die alleen maar schreeuwen zonder met oplossingen te komen zoals FvD en PVV? Een mogelijk antwoord daarop is omdat de overheid (in sommige gevallen als bijvoorbeeld de belastingaffaire) ook niet te vertrouwen is. Dus daarom is het ook belangrijk voor dit kabinet om het vertrouwen van het volk terug te winnen.
 
Het is zeker niet goed te praten. En je ziet dat ook terug in de daling van FvD in de peilingen. Want de meeste mensen willen geen geweld.
Ik weet niet of je het hier alleen door kunt uitleggen. FvD piekte vorige verkiezingen ook vooral door hun corona standpunt, wat toen natuurlijk heel actueel was. Het was te verwachten dat ze minder relevant zouden worden, wanneer corona meer op de achtergrond zou verdwijnen.

Maar het oproepen tot geweld zal zeker ook niet meewerken.
Juist. Daarom is de grote vraag: waarom stemmen mensen op partijen die alleen maar schreeuwen zonder met oplossingen te komen zoals FvD en PVV? Een mogelijk antwoord daarop is omdat de overheid (in sommige gevallen als bijvoorbeeld de belastingaffaire) ook niet te vertrouwen is. Dus daarom is het ook belangrijk voor dit kabinet om het vertrouwen van het volk terug te winnen.
Niet alleen van het kabinet, maar van de hele kamer. Het is alleen zo lastig geworden nu, aangezien mensen veel sneller wisselen van partij. De trent - die ik maar even politieke hedonisme noem - om goed voor de dag te komen op korte termijn, en geen moeilijke beslissingen te nemen is kamerbreed. De kamer reageert vooral op incidenten, en individuele politici zijn ook veel bezig met exposure dmv goed insta-filmpje. Bijvoorbeeld de toeslagenaffaire, daarin vind ik bijvoorbeeld dat de kamer veel te veel boter op hun hoofd heeft, en daaraan ook zéker schuldig is geweest.

Met andere woorden: ik ben het helemaal eens over het feit dat het vertrouwen van het volk in de overheid laag is en dat dat een probleem is. Maar zie het als een groter probleem dan alleen dit (of de afgelopen) kabinet(ten).
 
Het is zeker niet goed te praten. En je ziet dat ook terug in de daling van FvD in de peilingen. Want de meeste mensen willen geen geweld.


Juist. Daarom is de grote vraag: waarom stemmen mensen op partijen die alleen maar schreeuwen zonder met oplossingen te komen zoals FvD en PVV? Een mogelijk antwoord daarop is omdat de overheid (in sommige gevallen als bijvoorbeeld de belastingaffaire) ook niet te vertrouwen is. Dus daarom is het ook belangrijk voor dit kabinet om het vertrouwen van het volk terug te winnen.
Ik denk dat er vooral op overheidsinstaties onvoldoende geluisterd word naar uitvoerende medewerkers die veel meer zakenkennis hebben dan de top levels, laat staan de verantwoordelijke ministeries.

De grove fout zit denk ik veel meer bij het managen van de belastingdienst en "besparings"gerichte flaters als vertreksregelingen op grond van verkiezingsbeloftes zoals inkrimpen overheidsapparaat en n kleinere overheid? Dat klinkt leuk en doet t goed bij de kiezer? Iets waar ook de protestpartijen overigens vaak om roepen?
 
kan zijn, maar niet eens zijn is geen reden geweld te propageren. Ik ben het niet eens met Wilders of fvd, dus mag ik geweld tegen ze gebruiken? Lekkere maatschappij waar iedereen eigen rechter gaat spelen..
Je blijft maar vastgeketend zitten aan het woordje geweld. Daar is helemaal niemand voor.
 
Je hebt nog nooit gehoord dat politici weken van 80 uur maken en zelden complimenten krijgen? Echt geen droombaan, hoor.

Ik geloof er helemaal niets van dat ze weken van 80 uur maken. Zelf maak ik weken van 84 uur, en na 6 weken ben je kapot, moe, een gebrek aan slaap en nog veel meer en heb je rust nodig.

Als een politici per week 60 uur werkt en het 4 jaar vol houdt is dat echt een bijzonder knap, maar ik geloof niet dat het merendeel dat kan of doet.

Ps reistijd is geen werktijd...
 
Ik geloof er helemaal niets van dat ze weken van 80 uur maken. Zelf maak ik weken van 84 uur, en na 6 weken ben je kapot, moe, een gebrek aan slaap en nog veel meer en heb je rust nodig.

Als een politici per week 60 uur werkt en het 4 jaar vol houdt is dat echt een bijzonder knap, maar ik geloof niet dat het merendeel dat kan of doet.

Ps reistijd is geen werktijd...
Ach, zal het 69 uur zijn. Dat is nog altijd veel meer dan de meeste Nederlanders. Veel wonen volgens mij in Den Haag, dus dan zie je je gezin ook nog zelden. Want die wonen dan nog elders.

Ik blijf erbij. Geen baan om te benijden.
 
Ik geloof er helemaal niets van dat ze weken van 80 uur maken. Zelf maak ik weken van 84 uur, en na 6 weken ben je kapot, moe, een gebrek aan slaap en nog veel meer en heb je rust nodig.

Als een politici per week 60 uur werkt en het 4 jaar vol houdt is dat echt een bijzonder knap, maar ik geloof niet dat het merendeel dat kan of doet.

Ps reistijd is geen werktijd...
D'r valt er ook wel eens eentje om. Daarbij jezelf als de maat nemen wat iemand anders wel of niet zou kunnen is ietwat typisch...
 
D'r valt er ook wel eens eentje om. Daarbij jezelf als de maat nemen wat iemand anders wel of niet zou kunnen is ietwat typisch...

Dan neem ik mijn ruim 1000collega's als maatstaf waar het grooste deel ook kapot is na 6 weken. Maar goed die zullen allemaal wel typisch zijn aldus jouw mening...

Mensen die zeggen dat ze jaar in jaar uit 80 uur werken geloof ik niet.

Ach, zal het 69 uur zijn

Het gaat me,niet om het aantal uren, maar om het algemene idee dat politici zoveel uren maken, iets wat ik simpelweg niet geloof.
 
Dan neem ik mijn ruim 1000collega's als maatstaf waar het grooste deel ook kapot is na 6 weken. Maar goed die zullen allemaal wel typisch zijn aldus jouw mening...

Mensen die zeggen dat ze jaar in jaar uit 80 uur werken geloof ik niet.

Het gaat me,niet om het aantal uren, maar om het algemene idee dat politici zoveel uren maken, iets wat ik simpelweg niet geloof.
Aangezien we scheiding van kerk en staat hebben maakt het niet heel veel uit wat je gelooft ;)

Naast de lange werkweken hebben politici ook meer reces dan de gemiddelde persoon vakantie heeft. Aan de andere kant zien we ook met regelmaat politici uitvallen omdat ze het niet meer trekken.

Daarbij, wat i werken en wat is zwaar. Als de politicus op werkbezoek gaat bij een bedrijf ivm bv innovatie dan zijn dat werkuren, maar qua belasting lang niet zo zwaar als dat jij bezig bent om bv personeel, materieel een materiaal op een klus op orde te krijgen.
 
Aangezien we scheiding van kerk en staat hebben maakt het niet heel veel uit wat je gelooft ;)

Naast de lange werkweken hebben politici ook meer reces dan de gemiddelde persoon vakantie heeft. Aan de andere kant zien we ook met regelmaat politici uitvallen omdat ze het niet meer trekken.

Daarbij, wat is werken en wat is zwaar. Als de politicus op werkbezoek gaat bij een bedrijf ivm bv innovatie dan zijn dat werkuren, maar qua belasting lang niet zo zwaar als dat jij bezig bent om bv personeel, materieel een materiaal op een klus op orde te krijgen.
Ik denk dat dit de crux is. Soms ben je wel heel veel uren bezig met je werk, maar is de activiteit zelf helemaal niet zo zwaar. Toch heb je niet tijd voor jezelf, je hobby's of je gezin. Ik denk dat politici - en andere leidersfuncties, overigens - altijd met hun baan of verantwoordelijkheden bezig zijn, waardoor ze weinig tot geen tijd (nemen?) tot ontspanning.

Een misschien niet zoveel zeggend voorbeeld uit mijn eigen leven, maar ik moest er wel aan denken: Ik heb een bestuursjaar gedaan bij mijn studentenvereniging. Als ik de uren tel dat ik daarmee bezig was, dan kwam ik zeker wel aan de 80 uur per week. Maar een gedeelte van die tijd was ook aanwezig zijn bij activiteiten, borrels, en relaties onderhouden met andere verenigingen. Daar kwam dus ook wel eens een potje bier bij kijken. Ik kan niet echt zeggen dat ik dat heel hard werken vond. Prachtige tijd, maar na een jaar was ik wel helemaal kapot.

En om eerlijk te zijn, niet de uren of de taken zelf was het moeilijkste, maar echt de verantwoordelijkheid. Leden die zich moeilijk opstellen, incidenten, zelfmoordpogingen van leden of collega bestuurders van een andere vereniging, etc. We hadden ook iemand die niet helemaal op het rechte pad meer was, en mensen ging lastig vallen. Ik heb toen vaak met de politie gezeten om een plan te maken, omdat die persoon nog niks strafbaars deed, maar iedereen zag aankomen dat dat wel ging gebeuren. Elke borrel of feest - ook als ik er niet was - was ik bezig met het feit of die persoon langs zou komen, en wat hij zou uitvreten.

Ik wil hiermee niet zeggen dat een bestuursjaar bij een middelgrote studentenvereniging vergelijkbaar is, want het gaat op meerdere punten verkeerd. Het punt is vooral dat sommige dingen erg zwaar kunnen voelen, ondanks dat je niet veel uren maakt. En dat je soms veel uren maakt, en dat die helemaal niet zwaar zijn. Ligt aan het werk, en ook zeker aan de persoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan