Binnenlandse Politiek

PVV..gaat deze draad alleen over. Geen interesse..mss ooit met hem een biertje drinken. lol..
Wat ik me afvraag..gaat het goed met huidge coalitie..niet bepaald een succes..CDA..D66..CHU..VVD
Heb t idee dat het helemaal niet goed gaat.. ze maken er een puinhoop van...hoop stakingen komende herfst.. in alle sectoren.

Vooral D66, nooit een fan van geweest.
 
Volgens mij boeien alleen jullie dit onderwijs nog 😂

PVV..gaat deze draad alleen over. Geen interesse..mss ooit met hem een biertje drinken. lol..
Wat ik me afvraag..gaat het goed met huidge coalitie..niet bepaald een succes..CDA..D66..CHU..VVD
Heb t idee dat het helemaal niet goed gaat.. ze maken er een puinhoop van...hoop stakingen komende herfst.. in alle sectoren.

Vooral D66, nooit een fan van geweest.
En zie hier wat er gebeurd als het onderwijs achteruit gaat. 😜
 
Volgens mij boeien alleen jullie dit onderwijs nog 😂
Onderwijs is de sector waar het vergeleken met de rest nog redelijk gaat. Gisteren het stikstofdebat gekeken. 6,5 uur gewacht op de conclusie die vooraf al duidelijk was. Heerlijk de populisten die tevergeefs hun toneelstukje zagen mislukken. Wat een verspilling van belastinggeld
 
Nee omdat ze er weinig toe doen als je ze niet in het grotere geheel zet. Het eisenpakket aan competenties groeit maar door, maar je wil ook dat alles op hetzelfde niveau blijft, dat is simpelweg niet mogelijk.
Ik had nog wat schrijnende voorbeelden van achteruitgang in ( eisen voor ) lees- en luistervaardigheid VWO willen geven maar daar zie ik nu maar van af.
Lijkt me zinloos nu jij wel en ik niet het grotere geheel schijn te overzien.
En er nu wel competenties, sociale interactie en uitdagingen zijn die bij vroegere generaties schijnbaar ontbraken.
Ik beperk het debatteren over onderwijs dan voorlopig maar weer tot de face to face gesprekken met mijn jongere (ex-) collega's binnen en buiten mijn familie.
Ook die ene in Finland. :)
 
En er nu wel competenties, sociale interactie en uitdagingen zijn die bij vroegere generaties schijnbaar ontbraken

Die voorbeelden heb ik gegeven, haal ze dan maar even onderuit, want 20 jaar geleden waren deze er al als ik jouw reactie lees. Voor het gemak:
Want we moeten niet veel meer leren en met veel meer vakken eind examen doen. Er zijn geen nieuwe competenties bijgekomen zoals computervaardigheden, sociale interactie en andere zaken die het leven van een tiener veel uitdagender maken?
 
Die voorbeelden heb ik gegeven, haal ze dan maar even onderuit, want 20 jaar geleden waren deze er al als ik jouw reactie lees. Voor het gemak:
Sorry hoor, maar ik hou het voor gezien.
In 2002 bestonden er volgens mij ook al computervaardigheden , sociale interactie en uitdagingen voor tieners.
Wel was het niveau op het VWO minder hoog dan in 1996 om maar een jaartal van voor de Tweede Fase en het studiehuis te gebruiken.
En nu, mijn beste Teamspirit, is het toch echt wat dit onderwerp betreft, voor nu, aju paraplu.
Nogmaals, fijne avond en veel plezier met ons PSV.
 
En die zijn ook niks veranderd, inderdaad. Alleen ff eraan denken je floppy mee te nemen.
Kom op, in 2002 hadden wij op de HTS gewoon zip-drives. Wat dat betreft zit Teamspirit misschien wat krap met zijn 20 jaar, maar hij heeft weldegelijk een punt en dat iemand daar niet op ingaat verbaast mij dan weer helemaal niet.
 
In 2002 bestonden er volgens mij ook al computervaardigheden , sociale interactie en uitdagingen voor tieners

In 2002 toen ik op school zat waren computervaardigheden 1 uurtje per week en ik wist meer van de computer dan de docenten. Tegenwoordig is het een integral onderdeel van het leren en men eist veel meer op dit gebied dan in mijn tijd op de middelbare school.

In 2002 bestond hyves nog niet, was internet nog MSN messenger en dat was het dan. Whattsapp, tiktok, Instagram de rest waren er nog niet en draaide de wereld nog wat langzamer. Deze uitdagingen ga je volledig aan voorbij.

Der Jaufe bovenstaande geeft aan Waarom ik aardig juist zit met 20 jaar. Toen had je wel een hele zip drive op je computer, nu type je op je smartphone (lees computer die meer kan dan je vroeger kon met je computer) je berichten.
 
Laatst bewerkt:
Kom op, in 2002 hadden wij op de HTS gewoon zip-drives. Wat dat betreft zit Teamspirit misschien wat krap met zijn 20 jaar, maar hij heeft weldegelijk een punt en dat iemand daar niet op ingaat verbaast mij dan weer helemaal niet.
Die heb ik nog ergens liggen. De drive en de diskettes 😁
 
Ik heb nog wel wat 3.5 en 5.1/4 floppies. Onze eerste PC had nog geen harde schijf, dus ging het opstarten dmv floppies. Een voor het besturingssysteem(pc-dos) en daarna een andere voor het programma dat je wilde draaien.
Ja, die 5 1/4, dat was een grote flop ja.
En dat je dan later bij windows ging afsluiten en dat dan na een tijdje in beeld kwam dat je de computer mocht uitschakelen, dwz. de knop omhalen.

Ooit deze als achtergrond van mn beeldscherm gebruikt, en m'n pa maar klikken :ROFL: :ROFL:

de%20pc%20uit%20het%20raam%20gooien.gif
 
Ik heb nog wel wat 3.5 en 5.1/4 floppies. Onze eerste PC had nog geen harde schijf, dus ging het opstarten dmv floppies. Een voor het besturingssysteem(pc-dos) en daarna een andere voor het programma dat je wilde draaien.
Die 5 1/4 werden wel veel op de commodore 64 gebruikt.
 
Ja, die 5 1/4, dat was een grote flop ja.
En dat je dan later bij windows ging afsluiten en dat dan na een tijdje in beeld kwam dat je de computer mocht uitschakelen, dwz. de knop omhalen.

Ooit deze als achtergrond van mn beeldscherm gebruikt, en m'n pa maar klikken :ROFL: :ROFL:

de%20pc%20uit%20het%20raam%20gooien.gif
Altijd een leuke grap: screenshot nemen van het bureaublad, alle icons van het bureaublad afhalen en de screenshot gebruiken als achtergrond. En het slachtoffer maar klikken.

Verder heeft Teamspirit zeker een punt. Niet alleen met betrekking tot nieuwe onderwerpen, maar ook verdiepingen in de traditionele vakken. Nep nieuws herkennen. Digitaal communiceren. De hele globalisering waar je in je dagelijks leven mee te maken krijgt.

Daarnaast moeten kinderen nu omgaan met veel meer prikkels en invloeden. Het is nu denk ik lastiger om kind te zijn. Ik kan niet eens klagen over vroeger zoals mijn ouders dat konden. (Toen ik vroeger klein was hadden we niet eens een tv. En als we er al één hadden, mocht die niet aan!)
 
Altijd een leuke grap: screenshot nemen van het bureaublad, alle icons van het bureaublad afhalen en de screenshot gebruiken als achtergrond. En het slachtoffer maar klikken.

Verder heeft Teamspirit zeker een punt. Niet alleen met betrekking tot nieuwe onderwerpen, maar ook verdiepingen in de traditionele vakken. Nep nieuws herkennen. Digitaal communiceren. De hele globalisering waar je in je dagelijks leven mee te maken krijgt.

Daarnaast moeten kinderen nu omgaan met veel meer prikkels en invloeden. Het is nu denk ik lastiger om kind te zijn. Ik kan niet eens klagen over vroeger zoals mijn ouders dat konden. (Toen ik vroeger klein was hadden we niet eens een tv. En als we er al één hadden, mocht die niet aan!)
Op de tekenkamer bij mijn werk gebeurt dit nog steeds, bedrijfspolicy is computer locken als je d'r niet zit. Dus om mensen aan te leren dat zulks heel simpel is (windowstoets + L) wordt er nog wel eens een geintje uitgehaald als je zulks vergeet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan