Binnenlandse Politiek

scherp. Zo had ik het nog niet gezien. Ik zal er eens op gaan letten..
Problemen met asielzoekers komen primair voort uit het afschalen van de capaciteit van het COA en slopen van de huizenmarkt. De instroom via de AZCs is niet absurd hoog tov de afgelopen 20 jaar.

ps, migratie is niet t zelfde als instroom via AZC's
 
Problemen met asielzoekers komen primair voort uit het afschalen van de capaciteit van het COA en slopen van de huizenmarkt. De instroom via de AZCs is niet absurd hoog tov de afgelopen 20 jaar.

ps, migratie is niet t zelfde als instroom via AZC's
Wilders wil toch gewoon dat we ze meteen terugsturen?

waarna ze een week later weer terug zijn overigens
 
Goed. Volgens Rutte komen er dus dit jaar geen lastenverlichting aan voor de minima en middengroepen.. richt zich op prinsjesdag en die nota is dus pas voor volgend jaar..
 
Goed. Volgens Rutte komen er dus dit jaar geen lastenverlichting aan voor de minima en middengroepen.. richt zich op prinsjesdag en die nota is dus pas voor volgend jaar..
Een welgemeende :nocheer: maar een :braak: of :mad: waren ook gewoon op zijn plaats geweest.
 
De opmerking over mijn familie was ironisch bedoeld hoor. Om aan te geven dat we het bij onze eigen mening moeten houden als we ergens over debatteren

Het gaat niet alleen om een mening, maar juist een groep mensen met veel meer kennis dan ik heb die zeggen dat het niet zo erg is als we doen geloven.

Daarnaast is het luisteren naar specialisten altijd goed, doe ik immers ook voor mijn vaccinaties, geldzaken, verbouwingen enzovoorts. Ik maak gebruik van kennis en kunde die ik zelf niet heb.
 
Dat populistische gedoe van vd Plas in het stikstofdebat. Volgens haar is de oplossing innovatie, dat hebben we geprobeerd Caroline, en dat werkt niet. De agrarische lobby miep ziet dat haar eigen stikstof cijfers niet serieus worden genomen en zoekt het dan maar op het innovatie punt.. en als ze tegenspraak krijgt wordt ze kribbig. Wat een mens zeg. Medelijden met de persoon die haar als schoonmoeder heeft..
 
Het gaat niet alleen om een mening, maar juist een groep mensen met veel meer kennis dan ik heb die zeggen dat het niet zo erg is als we doen geloven.

Daarnaast is het luisteren naar specialisten altijd goed, doe ik immers ook voor mijn vaccinaties, geldzaken, verbouwingen enzovoorts. Ik maak gebruik van kennis en kunde die ik zelf niet heb.
Ik maak ,als ik mijn mening over iets vorm, ook gebruik van de kennis en kunde die ik zelf in huis heb.
Met verlengde brugperiodes heb ik toch echt al wat ervaring.
Dat je het oor ook te luister moet leggen bij specialisten ben ik wel met je eens.
 
Wat je ook van Rutte vindt. Hij is een meester in dingen toezeggen zonder dat ie iets toezegt. Oftewel, heel het plan van de oppositie om met dit debat het kabinet uit elkaar te spelen is wederom kansloos..
 
Onze discussie gaat over de taalvaardigheid, niet over de verlengde brugklas.
Dan hebben wij blijkbaar langs elkaar heen gepraat.
Maar wat betreft die taalvaardigheid waar je het over hebt.
Heeft de onderwijsinspectie niet gerapporteerd dat een kwart van de 15 jarigen in dit land niet in staat is de hoofdgedachte uit een tekst te halen, een bijsluiter te kunnen lezen of een brief van de overheid te begrijpen?
Geen idee wat jouw specialisten hier aan positiefs over melden, ik persoonlijk vind het toch echt schrikbarende cijfers.
Vooral omdat het percentage in minder dan twee decennia is opgelopen van 11 naar 24 procent.
 
Heeft de onderwijsinspectie niet gerapporteerd dat een kwart van de 15 jarigen in dit land niet in staat is de hoofdgedachte uit een tekst te halen, een bijsluiter te kunnen lezen of een brief van de overheid te begrijpen?

Nee en het ligt veel genuanceerder dan je het stelt. In het uitzoeken van de betekenis van een tekst doen we het zelfs beter dan gemiddeld.

 
Ondertussen bij het stikstofdebat is de weg van het kabinet en het cda wel duidelijk. Wachten op de conclusie van Remkes en uiteindelijk het compromis dat 2030 niet in beton gegoten is..
We polderen ons hier wel weer uit..
 
Nee en het ligt veel genuanceerder dan je het stelt. In het uitzoeken van de betekenis van een tekst doen we het zelfs beter dan gemiddeld.

Ach ja, papier is geduldig.

En er is nogal wat invloed van lieden die zich roeren vanachter hun bureau met te weinig inspraak van hen die met het krijtje voor de klas staan en het echte werk doen.
Ik lees in jouw bijlage b.v. dat de onderwijsinspectie zegt dat de eindexamenresultaten gelijk blijven.
"Men" is blijkbaar al vergeten hoe zoiets tot stand komt.
Ik herinner me nog de bezuiniging, sorry, de "onderwijshervorming" van de Tweede Fase met het Studiehuis.

Triomfantelijk werd in het NOS journaal en andere media geroepen dat het een succes was omdat de examenresultaten gelijk waren aan de jaren daarvoor.
Men vergat te melden hoe de zwaarte van de opgaven en de beoordelingsnormen waren aangepast.
Zoals ik zei; papier is geduldig.
 
Men vergat te melden hoe de zwaarte van de opgaven en de beoordelingsnormen waren aangepast.

Want we moeten niet veel meer leren en met veel meer vakken eind examen doen. Er zijn geen nieuwe competenties bijgekomen zoals computervaardigheden, sociale interactie en andere zaken die het leven van een tiener veel uitdagender maken?

Maar daar ga je lekker simpel aan voorbij.
 
Laatst bewerkt:
Want we moeten niet veel meer leren en met veel meer varkens eind examen doen. Er zijn geen nieuwe competenties bijgekomen zoals computervaardigheden, sociale interactie en andere zaken die het leven van een tiener veel uitdagender maken.

Maar daar ga je lekker simpel aan voorbij.
Nee hoor, je gaat zelf voorbij aan alles wat ik in de praktijk ben tegengekomen. Geen woord over mijn ingebrachte argumenten.
Hoe dan ook, een debat over "varkens" laat ik wel simpel aan mij voorbij gaan.

We laten het maar bij de constatering dat wij een verschillende kijk hebben op "The State of Learning" om maar eens een eeuwenoud iets van King Alfred aan te halen.
Het onderwijs gaat verder, wat jij of ik er ook van vinden.
En nu ga ik me maar concentreren op andere zaken.
In elk geval veel plezier vanavond.
 
Nee en het ligt veel genuanceerder dan je het stelt. In het uitzoeken van de betekenis van een tekst doen we het zelfs beter dan gemiddeld.

Ik zit eens naar die link te kijken, maar het is niet altijd laaggeletterd zijn, als je dingen niet kunt begrijpen uit een tekst. Om het op mezelf te betrekken: Ik kan bij een lange tekst, die ook nog oninteressant is, totaal mijn concentratie niet vasthouden en tijdens het lezen dwalen mijn gedachten af naar elders (adhd), terwijl ik toch echt wel gemiddeld geletterd ben. (misschien wel bovengemiddeld, maar ook weer niet hooggeletterd).
Ik had bij Nederlands en ook Engels hele hoge cijfers, totdat er een leestekst of luistertoets kwam ....
Ik kijk ook liever films dan dat ik boeken lees.
 
Nee hoor, je gaat zelf voorbij aan alles wat ik in de praktijk ben tegengekomen. Geen woord over mijn ingebrachte argumenten.

Nee omdat ze er weinig toe doen als je ze niet in het grotere geheel zet. Het eisenpakket aan competenties groeit maar door, maar je wil ook dat alles op hetzelfde niveau blijft, dat is simpelweg niet mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan